ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

شوخی با همسر | بایدها و نبایدها هنگام شوخی کردن با همسر


خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با شوخی با همسر پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.


عموما بسیاری از انسان‌ها به صورت ذاتی تمایل به شوخی کردن با دیگران دارند و پس از ازدواج دوست دارند که بیشترین شوخی را با همسر خود داشته باشند. در بسیاری از موارد اگر شوخی با همسر به درستی و پختگی صورت بگیرد می‌تواند روابط بین‌ زوجین را گرم و صمیمی کند. می‌توانید برای انجام شوخی از خودتان شروع کنید و اخلاق و رفتار خودتان را هدف قرار بدهید و یا از مواردی که خط قرمز همسرتان نیست استفاده کنید. بدانید که شوخی فیزیکی سلیقه بسیاری از افراد نیست و باید بدانید که همسرتان چه واکنشی به این نوع شوخی دارد. در شوخی با همسر دو نکته رعایت زمان و مکان و توجه به برداشت همسر حائز اهمیت است که می‌تواند کیفیت شوخی شما را تعیین کند. با کمک گرفتن از مشاوره خانواده به بررسی بیشتر بایدها و نبایدها هنگام شوخی با همسر بپردازید.

تماس با مشاور

شوخی با همسر

شوخی کردن با همسر می‌تواند جنبه‌های مثبت زیادی را در زندگی مشترک داشته باشد و بر ارتباط آن‌ها تاثیرات بسیار مناسبی را ایجاد کند. شوخی کردن با همسر عملکردی است که اگر به خوبی صورت بگیرد می‌تواند باعث صمیمیت بین زوجین شود. شوخ‌طبعی یکی از ملاک‌هایی است که شخص را به یک فردی انعطاف پذیر تبدیل می‌کند و این انعطاف پذیری تاثیر بسیار زیادی در بهبود روابط دارد. شوخی می‌تواند استرس و اضطراب را در خیلی از موقعیت‌ها از بین ببرد که همین موضوع به زندگی مشترک دو طرف کمک بسیار زیادی می‌کند. بسیاری از آقایان این نوع رفتار را در ذات خودشان دارند اما باید توجه کنند که نباید با هرچیزی شوخی کنند. برای شناخت بیشتر در زمینه ارتباط صحیح با همسر کلیک کنید.

 

اینفوگرافیک شوخی با همسر

 اینفوگرافیک شوخی با همسر

بهترین شوخی‌ ها با همسر

شوخی با خود

در بسیاری از موارد که شما می‌خواهید با شریک‌ زندگی خودتان شوخی کنید بهتر است که سر شوخی را با خودتان باز کنید. وقتی که شما یکی از رفتارها، عملکردها و اخلاق‌های خودتان را هدفی برای شوخی قرار می‌دهید نشان پختگی اجتماعی و توسعه روحی و روانی شما است. در زمانی که شما خودتان را هدفی برای شوخی قرار می‌دهید فرد مقابل می‌داند قصد شما مسخره کردن کسی نیست. این مورد نباید به حدی باشد که خودتان را تخریب کنید. برای اطلاع از خانواده موفق کلیک کنید.

شوخی با مورد‌های پذیرفته شده

شما باید همه موردهای اطراف همسرتان را بسنجید و با چیزهایی که با آن کنار آمده است شوخی کنید. برای این‌کار روی شوخی‌هایی تمرکز کنید که همسرتان آن‌ها را هدف قرار می‌دهد و برای او مهم نیست اما اگر یک‌بار بر روز موضوعی دست گذاشتید که او را ناراحت کرد دیگر سمت آن نروید. برای آگاهی بیشتر در زمینه رفتار با همسر کلیک کنید.

شوخی با مواردی که همسر روی آن حساس نیست

عموما شما می‌توانید با چیزهایی شوخی کنید که خط قرمز شریک زندگی شما نیست و عموما برای او اهمیتی ندارد. اگر همسرتان نسبت به آن چیزی که ‌می‌گویید ناراحت شد باید بدانید که مسخره کردن دیگران حتی در زمانی که روی موضوعی حساس نیستند اصلا کار درست و اخلاقی نیست. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های خانواده شاد کلیک کنید.

شوخی فیزیکی متناسب

شوخی فیزیکی با نقاطی که همسرتان روی آن حساس نیست و اذیت نمی‌شود می‌تواند احساس نشاط و سرگرمی را به شما تزریق کنید. این شوخی نباید به حدی برسد که آزاردهنده باشد و منجر به دعوا شود. بیشترین استفاده‌ای که از این نوع شوخی می‌توانید بکنید در زمان رابطه جنسی است که احساسات مثبتی را به شما بدهد.

 

نکاتی که در شوخی با همسر باید رعایت کنید

توجه به برداشت طرف مقابل

زمانی که می‌خواهید با همسرتان شوخی کنید توجه داشته باشید که هر فرد ممکن است برداشت متفاوتی از شوخی شما داشته باشد و در نهایت باعث ناراحتی او شود. پس باید بررسی کنید که عموما چه برداشتی از شوخی شما می‌شود. زنان بیشتر معتقد هستند که نیمی از واقعیت‌ها با شوخی بیان می‌شوند و ذهنشان به آن درگیر می‌شود در صورتی که کمتر مردی با شوخی ناراحت می‌شود به دلیل این که می‌داند این موقعیت جدی نیست. برای کسب اطلاع درباره رفتار با همسر زودرنج کلیک کنید.

انتخاب زمان مناسب برای شوخی با همسر

شما باید شرایط را برای شوخی کردن در نظر بگیرید و بعد از آن بررسی کنید که شوخی کردن کار عاقلانه‌ای است یا نه. در رابطه با این مورد باید بدانید ممکن است بسیاری از شوخی‌ها در خلوت‌ شما صورت بگیرد و همسرتان اصلا از آن ناراحت نشود اما اگر در جمع صورت بگیرد باعث آزردگی‌اش شود مخصوصا اگر از زبان شخص دیگری تکرار شود. پس مهم است که به زمان و مکانی که در آن حضور دارید توجه کنید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه صحبت با همسر کلیک کنید.

 

در چه زمینه‌هایی شوخی با همسر ممنوع است؟

عدم استفاده از کلمه طلاق

بسیاری از کلمه‌هایی که در قالب شوخی بیان می‌شوند ممکن است فرد را ناراحت کند و یا روی ضمیر ناخودآگاه او تاثیر بگذارد. بعضی از افراد از کلمه طلاق برای مزاح در زندگی مشترک استفاده می‌کنند. برای مثال زمانی که شخص مقابل یک کاری را که باب میلش نبوده انجام داده به او می‌گوید تو را طلاق می‌دهم. این کلمه‌ای است که اصلا برای شوخی نباید استفاه شود.

هنگام شوخی با همسر از کلمه بی‌جنبه استفاده نکنید

زمانی که به همسرتان کلمه بی‌جنبه را نسبت می‌دهید به طور خود به خود احساسات منفی را در او شکل می‌دهید به دلیل این که می‌تواند زمینه استرس و اضطراب را در او به وجود آورد که احساس گناه کند. در نتیجه فکر می‌کند که اشتباه کرده و نباید ناراحت می‌شده است.

پای زن دوم را وسط نکشید

عموما بسیاری از مردان داشتن زن دوم را به شوخی و مزاح می‌گویند در صورتی که این جمله می‌تواند روی ناخودآگاه زن تاثیر بگذارد و ذهنش را به سمت خیانت سوق دهد و به همسرش شک کند. در اینجا بعد از مدتی زن دچار اضطراب، ترس از جدایی و بهانه گیری می‌شود پس این مورد را به کلی فراموش کنید.

راجع به اعضای خانواده شوخی نکنید

همه اشخاص سال‌ها با خانواده‌شان زندگی کرده‌اند و به آن‌ها تعلق خاطر زیادی دارند زمانی که با خانواده آن‌ها شوخی می‌کنید احساس می‌کنند که به آن‌ها بی‌احترامی کردید و در پی آن ناراحتی‌های زیادی به وجود می‌آید. ممکن است بعد از آن به یک زنجیره تبدیل شود که آن‌ها هم به اسم شوخی به خانواده شما بی‌احترامی کنند و این شروع یک اختلاف بزرگ باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه بی احترامی به خانواده همسر کلیک کنید.

با شوخی مسخره نکنید

مسخره کردن کار نادرستی است که حتی اگر در قالب شوخی قرار بگیرد شخص مقابل متوجه آن می‌شود پس نباید به اسم شوخی طرف مقابل را مسخره کنید به دلیل این که باعث سرخوردگی او می‌شود. این سرخوردگی می‌تواند سلامت و بهداشت روانی فرد را به خطر بیندازد مخصوصا اگر از سمت شما که همسرش هستید اتفاق بیفتد.

 

تفاوت شوخی با کنایه

بسیاری از افراد در زمانی که ناراحت هستند به طرف مقابل حرف‌هایی را می‌زنند که می‌تواند او را دلخور کند. اگر شما از شخص مقابل ناراحت هستید باید به طور واضح و روشن این موضوع را بیان کنید نه این که به او کنایه بزنید و بعد بگویید که شوخی کردید. کنایه زدن فقط همه چیز را خراب‌تر می‌کند و مشکلاتتان را افزایش می‌دهد. برای دریافت مشاوره روانشناسی از مرکز مشاوره حامی هنر زندگی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*