ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

ارزش قائل شدن برای همسر | 6 راهکار کلیدی برای القای حس ارزشمندی به همسر


خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با ارزش قائل شدن برای همسر  پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.


ارزش قائل شدن برای همسر ابراز قدردانی از او را به دنبال دارد که می تواند استرس زناشویی را کاهش دهد. هنگامی که زن و شوهر تلاش می کنند به ویژگی های خوب یکدیگر توجه کنند و آن ها را تصدیق کنند معمولاً روابط آن ها نیز بهبود می یابد. زمانی که همسران برای یکدیگر ارزش قائل هستند حتی تنش شدید را می توانند به شکلی کارامد کاهش دهند. برای دریافت مشاوره زناشویی کلیک کنید.  

تماس با مشاور


ارزش قائل شدن برای همسر

ارزش قائل شدن به همسر برای یک ازدواج موفق ضروری است. با این حال بسیاری از زن و شوهرها دیگر متوجه ویژگی های خوب شریک زندگی خود نمی شوند حتی کمتر از آن ها قدردانی می کنند. در کتاب خیانت عاطفی یکی از مشاوران از تجربیات خود مطرح می‌کند که بسیاری از زوج‌هایی که او را می‌بینند بیشتر به آنچه [در ازدواج آن ها] اتفاق نمی‌افتد اهمیت می‌دهند تا آنچه که هست. آن ها در تلاش هستند بگویند چه چیزی باید تغییر کند نه آنچه که باید ثابت بماند. اشتباهی که هر یک از این زوج ها مرتکب می شوند این است که نمی توانند عشق خود را از طریق ارزش گذاری نشان دهند.
برای کسب اطلاعات در مورد مشاوره خانواده کلیک کنید.
برای همسران کتاب فوق الذکر می گوید بخشی از زنان تمایل دارند فشار باورنکردنی که بر مردان برای تأمین مخارج خانواده وارد می شود نادیده بگیرند. در برخی جوامع این فشار ممکن است حتی در خانواده‌هایی با درآمد دوگانه یعنی زن و شوهر شاغل، به دلیل کلیشه های موجود درباره تامین مالی از سمت شوهر، همچنان وجود داشته باشد.
پیشنهاد می کنیم مقاله نکات همسرداری را مطالعه کنید.
از طرفی مردان نیز اغلب تلاش های همسر برای حمایت از خانواده را دست کم می گیرند. چه از طریق کار کردن در خانه، تربیت کودک یا هر فعالیت دیگری که بر عهده او باشد. زمانی که همسران تلاش دیگری را امری بدیهی وظیفه ای که بهرصورت باید انجام شود تلقی می کنند صداقت یک ازدواج در معرض تهدید قرار می گیرد. وقتی از طرف همسر ارزشی برای کارهای شما قائل نمی شود احساس قدردانی نمی‌کنید به راحتی جذب کسی می‌شوید که باعث می‌شود احساس کمبودها جبران شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد احترام به همسر کلیک کنید.  

اهمیت ارزش گذاری به همسر

به عنوان انسان غالب افراد مدام خواهان توجه مثبت هستند. ارزش گذاری به همسر یکی از راه های نمایش این توجه کردن است. قدردانی از کسی بهترین راه برای ادای احترام و نشان دادن این مساله است که من به ارزش وجودی تو و کارهایی که انجام می دهی آگاهی دارم. مشکل از زمانی شروع می‌شود که افراد حتی متوجه نمی‌شوند چگونه به حضور دیگری عادت کرده‌اند و وجود همدیگر را بدیهی می دانند. سپس از مراقبت و قدردانی از همسر دست برمی دارند. ایجاد این خلا منجر به مشکلات دیگری می شود. بروز مشاجره، ناامیدی، رنجش و در نهایت شک به اینکه اصلا آیا این رابطه قرار است کار کند یا خیر.

نشانه های عدم ارزش قائل شدن برای همسر

برخی از نشانه‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد زوج در رابطه خود چیزهایی را بدیهی فرض می کنند و شریک زندگی‌ به این دلیل احساس قدرنادیدگی می کند.
  • بر سر چیزهای کوچک وارد بحث می شوند.
  • اخیراً شروع به ایجاد جو احساساتی تر برای کنترل طرف مقابل کرده‌اند.
  • ساکت تر از حد معمول می شوند. برای دریافت مشاوره تلفنی فردی کلیک کنید.
  • نظر شما را نمی خواهند.
  • بدون مشورت با شما برنامه ریزی می کنند.
  • مشتاق مناسبت های خاص مربوط به همسر نیستند.(تولد و سالگردهای دیگر)
  • برای کمی رمانتیک تر بودن تلاش نمی کنند.
  • دور از دسترس شده اند.(گوش شنوایی ندارن و اهمیتی به حرف های همسر نمی دهند.)
برای کسب اطلاعات در مورد زوج درمانی کلیک کنید.  

ارزش قائل شدن برای همسر
جنبه های متفاوت ارزش گذاری

دو جنبه برای ارزش گذاری به همسر وجود دارد. یکی بر اساس زمان و دیگری بر اساس تمرکز. ارزش قائل شدن مبتنی بر زمان کمی پیچیده تر و مبهم تر است. به این معنا که با گذشت زمان یا از رفتار شریک خود آزار می بینید یا بیشتر پذیرفته می‌شوید. حالا اینکه کدام یک از آن ها شاخص می شود یک موضوع در چشم انداز است.
پذیرش از درک شما ناشی می شود که به احتمال زیاد در طول زمان تغییر نمی کند و از این رو نسبت به ویژگی های همسر پذیرنده تر می شوید. به محض اینکه از سمت همسر پذیرفته شوید قدردانی از کاری که آن ها انجام می دهند آسان تر خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه محبت به همسر کلیک کنید.
اگر دیدگاه خود را تغییر دهید و پذیرش کاهش پیدا کند ممکن است دریابید که حتی آنچه قبلا بوده است مانند آزاردهنده ترین عادات (آن ها برای شما) ارزشی برای آن ها بوده است و این به شما امکان می دهد که روی آنچه همسران را خوشحال می کند تمرکز کنید. فارغ از اینکه شما را نیز خوشحال می کند یا خیر.

اجباری بودن تمرین توجه کردن

بعد از اینکه چند سالی از ازدواج گذشت وجود همسر و تلاش های او را عادی فرض می کنید. شما دیگر متوجه کارهای موثر و مهمی که او انجام می دهد نمی شوید و بیشتر روی کارهایی که انجام نمی دهد تمرکز می کنید. از خود بپرسید آیا کار سخت همسرم را بدیهی می‌دانم؟ برای مثال اگر شوهر شما ساعت های بسیار زود صبح از خانه خارج می شود و شما از تشکر کردن او خودداری می‌کنید زیرا فکر می‌کنید وظیفه اوست که به چنین شرایط سختی تن بدهد؟
اگر شوهر هستید آیا فکر می‌کنید تلاش‌های همسر شما در تربیت کودک شایسته تقدیر نیست زیرا او به سادگی آنچه از او انتظار می‌رود را انجام می‌دهد؟ توجه و ارزش گذاری به خاطر همه تلاش‌های کوچک و بزرگی را که همسر به نفع خانواده‌ می‌کند هدف قرار دهید.  

چند راهکار ارزش قائل شدن برای همسر

زمانی که شریک زندگی با شما صحبت می کند کاملاً توجه داشته باشید و ارتباط چشمی کامل برقرار کنید. این رفتار به آن ها اطمینان می دهد که برای هر چیزی که به شما می گویند ارزش قائل هستید و بابت آن حتی قدردانی می کنید. تشکر از آن ها برای چیزهای کوچک تفاوت بزرگی ایجاد می کند. اگر لباس‌های شما را اتو می‌کنند یا غذای شما را می‌پزند از آن‌ها قدردانی کنید. زیرا شما به دلیل تنبلی یا خستگی قادر با انجام آن ها نبودید.

1-تشکر سخاوتمندانه

خودتان را سپاسگزار نشان دهید. سعی کنید عادت کنید که از همسر تشکر کنید. وقتی همسران به کارهایی که انجام می‌دهند ارزش قائل می شوند از هم قدردانی می‌کنند. این ارزش قائل شدن باعث می‌شود بیشتر تلاش کنند تا همسر بهتری باشند. زن و شوهرهایی که از یکدیگر قدردانی می کنند برای رابطه خود ارزش قائل هستند و از این طریق رابطه را تقویت می کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خوشحال کردن زنان کلیک کنید.
اگر همسران آنچه را که در مورد یکدیگر می‌پسندند یا نمی پسندد به اجرا درآورند و آن ها را پیش‌بینی کنند می‌توانند بسیاری از ازدواج‌های خود را نجات دهند. وقتی مشکلاتی پیش می‌آید تمایل کمتری به پایان دادن به ازدواج دارند زیرا دائماً به آن ها یادآوری می‌شود که چه رابطه خوبی دارند که ارزش پاسداشت را دارد.

2-دقیق بودن و قدردانی بابت رابطه پایدار

در هفته ها و روزهای پیش رو به ویژگی های مثبتی که همسر شما نشان می دهد توجه کنید. همچنین متوجه کارهایی باشید که او انجام می دهد تا خانواده به خوبی اداره شود. کارهایی که شاید تا به حال آن ها را بدیهی می دانستید. در پایان هفته، فهرستی از ویژگی هایی که در همسر دیده اید به عنوان قدردانی تهیه کنید و به کارهایی که او به نفع خانواده شما انجام داده است ارزش قائل شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه صمیمیت زناشویی کلیک کنید.
از هر چیزی که به رابطه شما و ارزش بقای آن می افزاید قدردانی کنید و مرتباً در مورد آن با همسر خود حرف بزنید. اجازه دهید شریک زندگی شما بداند که شما آن ها را به این دلیل که در سال گذشته هر روز کاری یکنواخت و مداوم انجام داده اند ساده نگذشته اید. بگویید واقعاً از شما قدردانی می کنم که هر شب بعد از شام ظرف ها را می شستید. یا عزیزم من عاشق این بودم و هستم که وسایل مرا آماده می کنی در حالی که من برای لباس پوشیدن برای کار آماده می شوم. خیلی حس خاصی دارد.

3-ارزش قائل شدن برای صبر و تلاش و تعریف از دارایی آنها

از آن ها قدردانی کنید که در فراز و نشیب های شما در کنار شما مانده اند. آن ها کسانی هستند که بیشتر از هر کس دیگری وقت خود را روی شما سرمایه گذاری کرده اند. آنچه را که در مورد شریک زندگی، خانواده و دوستان او دوست دارید‌ بپذیرید. بددن اینکه تلاش کنید کاملا آن ها را تغییر داده یا اصلاح کنید.
چیزهای ساده ای را که در آن ها به چشم می اید، چه ظاهری چه شخصیتی و توانایی های فردی پررنگ ‌کنید. به طور مثال من عاشق این رنگ زردی هستم که می پوشی. درخشان و چشمگیر به نظر می آیی. از زمان با هم بودن خود لذت ببرید. بازیگوشی کنید. بخندید و در عین قدردانی از یکدیگر لذت ببرید. مهم تر از همه، قدردانی و ابراز عشق خود را به طور منظم به شریک زندگی خود ارائه کنید.
روابط موفق و رابطه سالم آن هایی هستند که به تکامل ادامه می دهند و وقتی صحبت از عشق به میان می آید ارزش قائل شدن برای تمام داشته ها و تلاش های او و قدردانی از آن ها را فراموش نمی کنند. وقتی سرمایه گذاری زیادی روی یک رابطه انجام داده اید احساس شگفت انگیزی است که برای این تلاش ها سختی ها را پشت سر بگذارید. برای زنده نگه داشتن جرقه اولیه آغاز رابطه، ارزش قائل شدن به شریک زندگی را در اولویت قرار دهید.
ارزش قائل شدن برای همسر

5-تشکر از قاطعیت آنها و درک شرایط

گاهی اوقات نمی توان به شرایط مطمئن بود و اینکه کدام‌ مسیر برای زندگی درست تر خواهد بود. وقتی همسر شما تصمیم سریع و قاطعانه ای را ارائه می دهد که به برون رفت شما از بحران کمک می کند باید خوشحال باشید. همچنین برای صرفه جویی آن ها سپاسگزاری کنید. اگر همسر به عنوان یک مهارت، پس‌انداز کردن را خیلی خوب بلد است ارزش این توانایی را بدانید که شما را مطمئن نگه می دارند برای روز مبادا به اندازه کافی پول برای خرج کردن دارید.
به همان اندازه که افراد با مسائلی از طرف همسر سروکار دارند نمی توان فراموش کرد که او نیز با مسائلی درباره شخص شما سروکار خواهد داشت که گاهی ناراحت کننده خواهد بود. از صبر و شکیبایی آن ها در برابر خطاهای خود ابراز خوشحالی کنید. قدر خنده هایی که به شما می دهند را بدانید. اگر همسر راهی برای خندیدن یا لبخند زدن شما در طول روز پیدا می کند قدردان آن باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه صمیمیت بین زوجین کلیک کنید.

6-سپاس گذاری از حمایت و وفاداری او

همسری که همه امیدها و رویاهای شما را در زندگی تشویق می کند یکی از مواردی است که باید برای آن بسیار خوشحال بود. خوشحال باشید که از شما مراقبت می کنند. همه انسان ها لحظاتی را داشته اند که لزوما بهترین احساس را نداشته اند. خوشحال باشید برای آن لحظاتی که آن ها قدم برداشتند و طی حال بد از شما مراقبت کردند.
اگر همسر به ندرت دلیلی برای شک به وفاداری خود یا از دست دادن اعتماد به شما ارائه کرده است این یک نکته مهم است که باید از آن سپاسگزاری کنید. قدر محبت آن ها را بدانید. علیرغم اینکه چقدر ممکن است تفاوت های شخصی با یکدیگر داشته باشید می توانید از این واقعیت قدردانی کنید که آن ها همچنان به شما محبت فیزیکی و عاطفی نشان می دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار عاشقانه با همسر کلیک کنید.  

سخن آخر

ارزش گذاری کلید ثبات هر رابطه ای است. قدردانی از همسر و هر کس دیگری باعث می شود که آن ها نسبت به کاری که انجام می دهند احساس خوبی داشته باشند و این باعث ایجاد تفاوت در یطح رضایت از زندگی آن ها می شود. احساس بهتری نسبت به خود پیدا می کنند. ترغیب می شوند که با قدرت و اشتیاق بیشتری ادامه دهند و رابطه با شما را تقویت کنند.
اگر کارهای بزرگتری که انجام می دهید(یا معتقدید انجام می دهید) بسیار بیشتر از کارهای کوچکی که شریک زندگی انجام می دهد مهم هستند تعادل در روابط را بر هم زده و مقدمات اشفتگی و نارضایتی در رابطه را فراهم می کنید. اگر شما هم در راستای این موضوع مسئله ای دارید، می توانید از مشاوران و روانشناسان در این مورد کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره روانشناسی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*