ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

بدقولی همسر | با همسر بدقول چگونه برخورد کنیم؟

راه های کنترل بدقولی همسر کدام است؟ ثبات و پایداری روابط بر اساس اعتماد و صداقت است. به همین دلیل است که وقتی شریک زندگی شما قولی را که به شما داده است زیر پا می گذارد تحمل و مقابله با آن دشوار است. همسر شما ممکن است وعده های مهمی را زیر پا بگذارد. وعده هایی که بر کل زندگی مشترک شما تأثیر مستقیم دارد. در اغلب مواردی که بدقولی ها کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت هستند روی سطح اعتماد طرفین تاثیرگذار است. مانند سر ساعت مشخص در خانه بودن برای شام، بیرون رفتن با دوستان در آخر هفته یا شستن لباس‌ها. برای دریافت مشاوره زناشویی کلیک کنید.  

تماس با مشاور


بدقولی همسر

وقتی به همسر خود قول می‌دهید و می‌گویید برای او یا خانواده‌ کاری انجام می‌دهید و سپس به قول خود عمل نمی‌کنید، همسر خود را ناامید کرده و به ازدواج و رابطه مشترک لطمه می‌زنید. وفای به قول خود و عمل به وعده ها در تقویت اعتماد همسر به شما تاثیرگذار است.
بدقولی به همسر این‌ پیام را می دهد که شان و انتظار و جایگاه او برای شما مهم نیست. چه این نیت واقعی شما باشد یا نه منجر به ایجاد سوتفاهم شده و همسر احساس بی مهری یا نادیده انگاشته شدن می کند. گویی ارزش تلاش کردن را ندارند و احتمالاً باعث می شود شما هم احساس بدی داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه پایداری در زندگی زناشویی کلیک کنید.  

علل بدقولی

چرا مردم عهد خود را زیر پا می گذارند و به قول خود عمل نمی کنند؟ دلایل بالقوه زیادی پشت این امر وجود دارد و برای هر فردی متفاوت است. برخی از افراد نیاز خود به دیگران را به حداقل می‌رسانند که ممکن است نتیجه تجربیات اولیه دوران کودکی باشد که در آن یک مراقب قابل اعتماد در دسترس نبوده است. افرادی که این وضعیت را تجربه کرده‌اند معمولاً یاد می‌گیرند که از خود مراقبت کنند و از کمک گرفتن از دیگران اجتناب می‌کنند چرا که نمی دانند دقیقا چگونه به شخص دیگری وابسته باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی کودک کلیک کنید.

1-عدم توازن در شناخت محدودیت ها

حقیقت این است که اکثر مردم به این دلیل قول می دهند که می خواهند دیگران را خوشحال کنند و مهر تایید شدن از آنها را کسب کنند. با این حال همیشه مساله خوشحال کردن دیگران نیست. برخی از افراد واقعاً قضاوت و شناخت درستی در مورد زمان یا میزان توانایی های خود ندارند و معتقدند که می توانند به صرف قول دادن به کسی بدون عمل کردن به آن، آن ها را راضی نگه دارند. زمانی که متوجه می شوند بیش از حد خوش بین بوده اند یا برنامه ها را به درستی سازماندهی نکرده اند در نهایت وعده های خود را زیر پا گذاشته و بدقولی می کنند. به نظر می رسد آن ها هرگز از این وضعیت درس عبرت نمی گیرند.

2-خودمحوری

صادقانه می توان گفت برخی از مردم کمی خود محور هستند. آن‌ها به این فکر نمی ‌کنند که چگونه وعده‌ وعیدهای پوچ یا بدقولی ها بر دیگران تأثیر می گذارد. بنابراین با خوشحالی و بدون فکر وعده‌هایی را می‌دهند بدون اینکه تصور واقعی از اینکه آیا می‌توانند به آن‌ها عمل کنند یا خیر داشته باشند و واقعاً اهمیتی هم نمی‌دهند. حال اگر این فرد بدقول همسر شما باشد و پای رابطه مشترک زندگی در میان باشد اوضاع بدتر هم می شود.
شما نمی دانید اینکه وعده‌های پوچ آن‌ها از تمایل به خوشحال کردن شما، از قضاوت ضعیف آن ها از توانایی های خود ناشی می‌شود یا این که احساسات شما را در اولویت قرار نمی‌دهند و به بازی گرفته اند. هنگامی که فرصتی برای فکر کردن در مورد این که چرا آن ها وعده های توخالی می دهند داشته باشید، زمان آن رسیده است که ببینید چه کاری می توانید در مورد بهبود آن انجام دهید. برای دریافت مشاوره تلفنی فردی کلیک کنید.
بدقولی همسر

3-تجربیات یک خانواده بی ثبات

دلیل دیگری که ممکن است وابستگی متقابل برای برخی افراد دشوار باشد و بدقولی امری عادی تلقی شود این است که آن ها در خانواده ای پر از هرج و مرج بزرگ شده اند. هیچ یکنواختی و ثباتی وجود نداشته و مدل ضعیفی از ازدواج بالغانه تنها چیزی بود که در دسترس داشته اند. بنابراین آن ها به طور کامل تفاوت های ظریف موجود در رابطه ها را درک نمی کنند. نمی توانند بفهمند که دقیقا به چه معناست که بتوانند روی یکدیگر حساب کنند. در نتیجه بدقولی ها و خلف وعده کردن ها واکنشی به این بی اعتمادی هایی است که خود تجربه کرده اند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4-عدم‌ مهارت نه گفتن

کسانی که نمی دانند دقیقا چه موقع باید صادق باشند افرادی هستند که نگران دیدگاه دیگران نسبت به خود هستند و به طور مداوم در تلاشند دیگران را راضی نگهدارند. بنابراین به جای اینکه صادقانه توضیح دهند که چرا نمی توانند کاری را که درخواست شده انجام دهند، بله می گویند و سپس آن را دنبال نمی کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه چگونه نه بگوییم کلیک کنید.

5-احساس کنترل شدن

برخی دیگر با احساس کنترل مشکل دارند. انجام کاری که شخص دیگر از آن ها خواسته است، احساس خوشایندی در آن ها ایجاد نمی کند. به خصوص اگر مشکلات دیگری در رابطه با آن شخص وجود داشته باشد. بنابراین قول می دهند و براحتی از زیر انجام آن در می روند.  

پیامدهای بدقولی

یکی از مهم‌ترین پیامدهای زیر پا گذاشتن وعده‌هایی که به شریک زندگی‌ داده‌اید این است که او اعتماد خود را به شما از دست می دهد و به طور غیرقابل جبرانی به رابطه شما آسیب می رساند. به هر حال، حتی برای روابط غیر عاشقانه، اعتماد یک مؤلفه مهم تعیین کننده است برای اینکه پیوند بین دو نفر چقدر می تواند قوی و طولانی باشد. برای زوج‌ها، اعتماد حتی حیاتی‌تر است، به‌ویژه برای انجام کارها و قول و قرارها. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه جلب اعتماد همسر کلیک کنید.

1-بدقولی همسر | عدم امنیت روانی و دلبستگی

به گفته یک استاد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه مینه سوتا، جفری سیمپسون، اعتماد یک جنبه حیاتی در روابط و یکی از عوامل حیاتی امنیت دلبستگی است. اعتماد می‌تواند تعیین کند که شما و شریک زندگی‌ تا چه اندازه می‌توانید درگیری‌هایی را که با هم مواجه می‌شوید مدیریت کنید. او همچنین اظهار می دارد که اعتماد کافی به یکدیگر بر کیفیت روابط شما تأثیر مستقیم می گذارد. حتی می تواند به ارامش و شادی کلی شما نیز گسترش یابد.

2-بی اعتمادی های عمیق

همسران مثل هر فرد عادی دیگر قول هایی می دهند که گاهی اوقات نمی توانند به آن ها عمل کنند. صرف رخ دادن چنین اتفاقاتی آن ها را به افراد بد و نامناسب تبدیل نمی کند زیرا طبیعا است گاهی در برنامه ریزی ها اشتباهاتی رخ دهد. بنابراین هنگامی که شما و شریک زندگی در مورد دلائل این بدقولی به توافق می رسید می توانید روند بهبودی را با بخشش یکدیگر آغاز کنید. با این حال بخشش لزوماً به معنای فراموش کردن نیست به خصوص اگر قول برای هر یک از شما ارزشمند بوده باشد.
از طرفی این عدم فراموشی به معنای کینه توزی از شریک زندگی هم نمی تواند باشد. بلکه به معنای مسئول دانستن آن ها برای اعمال خود است و بالعکس. مسئولیت‌پذیری یکی از مؤلفه‌های حیاتی برای بازیابی اعتماد از دست رفته است. به‌ویژه وقتی صحبت از روابط بین فردی می‌شود. بنابراین اگر نمی توانید خود را مسئول اعمال خود بدانید و دیگری را مقصر جلوه می دهید برقراری مجدد ثبات رابطه و شکل گیری اعتماد می تواند دشوار باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش مسئولیت پذیری کلیک کنید.

3-بروز انواع اختلالات اضطرابی

بدقولی در یک رابطه گاهی اوقات منجر به مشکلات متعدد دیگری می شود که نه تنها بر روابط با شریک زندگی، بلکه بر سایر روابط بین فردی شما نیز تأثیر گذار خواهد بود. مسائل مربوط به اعتماد با شرایط خاصی مانند اضطراب، افسردگی و حتی اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) مرتبط است.  

برخورد با همسر بدقول

روابط طولانی مدت اغلب آن هایی هستند که بر اساس اعتماد و احترام متقابل ساخته می شوند و به شما و شریک زندگی احساس امنیت نسبت به یکدیگر می دهند. با این حال، شکستن وعده ها و بدقولی در یک رابطه می تواند بر این اعتماد تأثیر منفی بگذارد که گاهی اوقات برای همیشه به رابطه آسیب می رساند. به خصوص زمانی که به اندازه کافی ناامید کننده شود.
اعتماد در رابطه یک عنصر شکننده در نظر گرفته می شود و زمانی که آن را از دست می دهید کسب دوباره آن می تواند سخت باشد. در حالی که شکستن یک عهد به معنای پایان رابطه نیست، شما و شریک زندگی باید اقداماتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که در صورت وقوع، آسیبی به آن نمی رسد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه حمایت از همسر کلیک کنید.

1-باور نکردن قول و قرارها

اگرچه همسر شما به عنوان یک فرد بالغ مسئول قول هایی است که می دهد اما آیا رفتار شما نیز می تواند آن ها را تحت تأثیر قرار دهد تا چیزهایی را که به شما وعده می دهند، به طور واقع بینانه هرگز اتفاق نیفتد؟ برخی از تقصیرها از جهاتی متوجه شما خواهد بود. به طور مثال شاید شما کورکورانه خوشبین بودید و قول آن ها را پذیرفتید در حالی که می دانستید آن ها به آن عمل نمی کنند.
بهتر است مطمئن شوید که عمدا با پذیرفتن وعده‌های غیرواقعی او دنبال شکست دادن و سرزنش کردن او نیستید. تا پس از آن بهانه ‌ای برای دلخوری از او داشته باشید. این رفتار ایجاد یک شیب لغزنده است و به این معنی است که شما در این موقعیت به اندازه آن ها مقصر هستید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه لجبازی در زندگی زناشویی کلیک کنید.

2-بدقولی همسر | تمرکز بر خود و شناخت خواسته ها

اگر فکر می کنید این شرایط بدقولی ها برای شما مشکل ساز است، باید قبل از اینکه نگران رفتار همسر باشید، ذره بین را روی خود متمرکز کنید. از خود بپرسید که این قول چقدر برای شما مهم بوده است. آیا این واقعیت که آن ها این وعده را زیر پا گذاشته اند فقط کمی آزاردهنده و ناامید کننده است یا اینکه واقعاً از اینکه آن ها آن را زیر پا گذاشته اند صدمه دیده اید؟ حتی اگر در ظاهر یک چیز کوچک به نظر می رسد، ممکن است برای شما مهم باشد. به خصوص اگر وعده ای باشد که آن ها مکرراً زیر پا می گذارند.
فقط به این دلیل که از نظر ظاهری بی اهمیت به نظر می رسد معنایش این نیست که قولی که داده اند مهم نبوده است. اما بپذیرید که باید نبردهای خود را در یک رابطه به صورتی اولویت بندی شده انتخاب کنید. به این فکر کنید که آیا قولی که شکسته است چیزی است که واقعاً ارزش جنگیدن داشته باشد یا خیر. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت کلیک کنید.

3-تشخیص روند الگو

شرایط تسکین‌دهنده همه را مجبور می‌کند گاه و بی‌گاه به عهد خود عمل کنند و توقع دارند نسبت به شرکای خود درک درستی داشته باشید. درست همانطور که اگر به دلایلی خارج از کنترل شما مجبور به شکستن عهد شدید، انتظار دارید آن ها شما را درک کنند. اما اگر متوجه شده اید که آن ها تمام وعده های داده شده را فارغ از زمان و مکان زیر پا می گذارند شرایط ارتباطی نگران کننده تر می شود.
اگر معمولاً به وعده‌هایی که به شما می‌دهند فکر کافی نمی‌کنند یا به اشتباه سعی می‌کنند با وعده‌های غیرواقعی شما را خوشحال کنند، وقت آن است که مشکل را قبل از بین بردن اعتماد فی مابین برطرف کنید. به این فکر کنید که آیا این بخشی از یک الگوی مستقل است که از دلائل بنیادین دیگری ریشه می گیرد یا صرفاً یک الگوی عادت گونه رفتاری است که باید تغییر کند.
بدقولی همسر

4-بدقولی همسر | گفتگوی صادقانه

پس از تأمل در مورد این موارد، وقت آن است که با شریک زندگی خود صحبتی صادقانه داشته باشید در مورد اینکه وعده های پوچ او چگونه بر روابط شما تأثیر می گذارد. بنشینید و به آن ها توضیح دهید که بدقولی ها و به ویژه این وعده خاص( با توجه به الویت شما) چه تأثیری روی شما می گذارد. اگر تا آن لحظه احساسات خود را در این مورد پنهان کرده باشید واکنش شما برای آن ها تعجب آور خواهد بود. اگر بدقولی را نتیجه نیت خوب خود بدانند درک اینکه چرا این موضوع برای شما مشکل ساز است، برای آن ها سخت می شود.
فایده این بحث این است که در آینده آن ها باید از احساس شما نسبت به بدقولی های صورت گرفته آگاهی بیشتری داشته باشند و هر کاری که می توانند انجام دهند تا از دادن هر گونه قولی که نمی توانند عملی کنند اجتناب کنند. به این معنی که وقتی آن ها به ناچار، دوباره وعده‌ها را زیر پا می‌گذارند از قبل احساس شما را می‌دانند و به احتمال زیاد مستقیماً معذرت خواهی می‌کنند و آنچه اتفاق افتاده را توضیح می‌دهند. نه اینکه فقط مشکل را به زیر فرش جارو کنند.
همچنین به احتمال زیاد در مورد وعده هایی که در آینده می دهند بیشتر مراقب خواهند بود. تمام تلاش خود را بکنید که عصبانی نشوید و مساله را با آرامش به آن ها توضیح دهید زیرا به این ترتیب شانس کمتری برای حالت تدافعی وجود دارد.

5-صبوری و زمان دادن برای بهبود

انتظار نداشته باشید که فرد یا اوضاع یک شبه تغییر کند اما اگر به تعهدات خود ادامه می دهید و به هر یک از مشکلات احتمالی ذکر شده در بالا رسیدگی می کنید مطمئن شوید که همیشه با شریک زندگی خود صادق می مانید و از یکدیگر حمایت می کنید. تجربه می کنید که یک رابطه وابسته به هم چقدر می تواند زیبا باشد. داشتن یک شریک قابل اعتماد که تا حد امکان به قول های خود عمل می کند هدیه گرانبهایی است که می توانید در زندگی به دست بیاورید  و شما هم نسبت به خود احساس ارزشمندی خواهید داشت.  

سخن آخر درمورد بدقولی همسر

صرف نظر از دلایل شکستن قول شما، برای هر دو همسر بسیار مهم است که بتوانند به یکدیگر وابسته باشند.  هر دوی شما باید به وعده‌های خود عمل کنید، بدون اینکه دائماً مورد شماتت و تذکر قرار بگیرید. عمل نکردن به قول خود به این معنی است که شریک زندگی شما اعتماد خود را به شما از دست خواهد داد و این عدم اعتماد به ازدواج شما آسیب می رساند و شما را در معرض خطر طلاق قرار می دهد. اگر شما هم در راستای این موضوع مسئله ای دارید، می توانید از مشاوران و روانشناسان در این مورد کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره روانشناسی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*