ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

تشخیص اعتیاد از روی ظاهر | 4 تغییر ناشی از مصرف شیشه

تشخیص اعتیاد از روی ظاهر افراد نیز امکان پذیر است. مصرف طولانی مدت مواد مخدر  تاثیرات ناگواری که بر سیستم های داخلی بدن از جمله گوارش و کبد دارد. آسیب های وارده به این اندام ها به خصوص کبد می تواند موجب بروز علائمی  مانند پیری زودرس، خشکی پوست، قرمزی چشم و ... در چهره افراد شود. برای اطلاع کامل از نشانه های اعتیاد در ظاهر افراد از مشاوره ترک اعتیاد مشورت بخواهید.

تماس با مشاور

 

تشخیص اعتیاد از روی ظاهر

شما ممکن است متوجه تغییر در ظاهر خود نشوید، اما اعضای خانواده و دوستان بسیار بیشتر متوجه تغییرات در ظاهر شما می شوند. از آنجایی که شما هر روز خود را می بینید و از آنجا که تغییرات می توانند تدریجی باشند، ممکن است متوجه آنها نشوید. با این حال، دوستان و خانواده که ممکن است شما را یک بار در هفته یا یک بار در ماه ببینند، ممکن است متوجه این تغییر به عنوان چیزی ناگهانی شوند. بنابراین، اگر مردم به شما بگویند که شما متفاوت به نظر می رسید، احتمالاً حقیقتی در آن وجود دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه باورهای غلط درمورد اعتیاد کلیک کنید.
تغییرات گاهی اوقات می توانند شدید باشند، به خصوص در طول زمان اما همیشه نباید آنقدر جدی باشند. به عنوان مثال، فردی که مشکل الکل یا مواد مخدر دارد، ممکن است چشم های قرمز یا مردمک های گشاد داشته باشد. کاهش وزن همچنین می تواند نشانه اعتیاد به مواد مخدر باشد، زمانی که با رفتارهای دیگر، مانند تغییر رژیم غذایی قابل توضیح نباشد. البته تغییرات ظاهری از آنجایی که ذائقه افراد تغییر می کند امری رایج است، بنابراین تغییر در ظاهر نباید به تنهایی دلیل قطعی اعتیاد به مواد مخدر تلقی شود. چهره یک فرد معتاد به الکل و مواد مخدر ممکن است به شدت متفاوت از آنچه قرار است به نظر برسد.با گذشت زمان، سموم ناشی از این داروها می تواند آسیب قابل توجهی به ظاهر فرد وارد کند که ممکن است همیشه قابل برگشت نباشد.برخی از اثرات بالقوه داروها بر روی صورت عبارتند از

1-آسیب به چشم

بسته به ماده ای که مورد سوءمصرف قرار می گیرد، فردی که تحت تأثیر انواع مواد مخدر یا الکل است ممکن است مردمک، چشم های خون آلود یا چشم هایی براق داشته باشد، اما با گذشت زمان، سوء مصرف مواد می تواند به آسیب های قابل توجه تر و ماندگارتر منجر شود. برخی از اثرات طولانی مدت داروها بر روی چشم ها ممکن است شامل خشکی چشم، گلوکوم، عفونت چشم، التهاب قرنیه، فلج عضلات اطراف چشم، افتادگی پلک ها و حتی در موارد نادر، مشکلات بینایی یا نابینایی باشد.

2-توجه به زخم ها برای تشخیص اعتیاد از روی ظاهر 

یکی دیگر از اثرات قابل توجه داروها بر روی صورت شما ممکن است شامل وجود زخم، لک و جای زخم باشد. مت آمفتامین به طور خاص می تواند با توهمات حشرات در حال خزیدن روی کاربر همراه باشد و باعث شود که آن فرد پوست خود را بچیند. نتیجه می‌تواند مجموعه‌ای از زخم‌ها، زخم‌ها، تاول‌ها و سایر لکه‌های نامطلوب در سراسر بدن از جمله صورت باشد. زخم روی صورت نیز گاهی اوقات می تواند شبیه آکنه بد به نظر برسد

3-مشکلات دهان و دندان

برخی از داروها می توانند مشکلاتی را برای سلامت دندان و دهان فرد ایجاد کنند. این آسیب ممکن است ناشی از بی توجهی به بهداشت دهان و دندان باشد یا مستقیماً از خود دارو باشد. برخی از مشکلات دندانی ناشی از مصرف مواد مخدر می تواند شامل عفونت لثه، ضایعات دهانی، پوسیدگی دندان و از دست دادن دندان باشد. مت آمفتامین به طور خاص می تواند باعث آسیب شدید زیادی شود که در مجموع به عنوان متامفتامین شناخته می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه عوارض اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

4-تشخیص اعتیاد از روی ظاهر | پیری زودرس

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه در چهره یک معتاد ممکن است ظاهر پیری زودرس باشد. گود افتادگی چشم ها در اثر سوء مصرف مواد مخدر یک مشکل رایج و همچنین آسیب به خاصیت ارتجاعی پوست است. دومی می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود، و هر دو می توانند باعث شوند که شخصی بسیار مسن تر از آنچه واقعا هستند به نظر برسد

5-تغییرات بینی 

در برخی موارد، سوء مصرف مواد حتی ممکن است آسیب قابل توجهی به بینی وارد کند. کوکائین، یک ماده مخدر غیرقانونی است که اغلب از طریق بینی خرخر می کند، ممکن است منجر به مشکلات بویایی، التهاب مجاری بینی و حتی سوراخ شدن تیغه بینی شود. بینی قرمز، ناهموار، بزرگ شده و پیازی به نظر می رسد اما تحقیقات جدید نشان می دهد که ممکن است اینطور نباشد.  
تشخیص اعتیاد به شیشه از روی ظاهر

تشخیص اعتیاد به شیشه از روی ظاهر

مواد مخدر می تواند شما را زشت کند. مواد مخدر هیچ کس را زیباتر یا خوش تیپ تر نمی کند،  اگر به شواهدی برای این واقعیت نیاز دارید، می توان آن را با دو چشم خود به راحتی پیدا کرد. اگر برای مدت طولانی مواد مخدر مصرف می کنید، این احتمال وجود دارد که از نظر جسمی به حدی بدتر شوید که دوستان و خانواده حتی در تشخیص شما مشکل داشته باشند. هیچ کس این را نمی خواهد، مخصوصاً کسی که در آینه به شما نگاه می کند. از ظاهر خود خجالت نکشید زیرا بدن شما در اثر مصرف مواد مخدر ویران شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه درمان اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

 مت آمفتامین ها به درستی سزاوار رتبه اول در این لیست هستند. از بین هر دارویی، بدن شما سریع‌ترین حالت را از دست می‌دهد و در بدترین حالت خود به نظر می‌رسید وقتی متماد مصرف می‌کنید. برخلاف کوکائین، مت از یک منبع گیاهی یا طبیعی به دست نمی آید. این کاملاً ساخته دست بشر با موادی است که هیچ کس واقعاً نمی خواهد در نزدیکی بدن خود بخواهد. هنگامی که مدت طولانی از شیشه استفاده کنید، احتمالاً می توانید انتظار داشته باشید که موارد زیر در چهره شما پدیدار شود. همچنین درمورد کوکائین بیس شده بخوانید.

1-پوست

چندین اتفاق به طور همزمان برای مصرف کنندگان متا رخ می دهد. شما کمتر غذا می خورید و وزن کم می کنید. پوست پژمرده و شل می شود. در برخی از نواحی رنگی کدر و رنگ پریده به خود می گیرد و در برخی دیگر آکنه ایجاد می کند. این احتمال وجود دارد که شما هم بدون اینکه متوجه شوید پوست خود را انتخاب می کنید. این زمانی است که زخم ها و اسکارها ایجاد می شود. نواحی لکه‌دار پوست تیره و روشن باعث می‌شود که کاربران متمایل به متمایز در میان مردم متمایز شوند. همچنین درمورد غذاهای مفید برای ترک اعتیاد بخوانید.

2-موها

متأسفانه، رشد مو نیز به شدت تحت تأثیر سوء مصرف مواد قرار می‌گیرد، بسیاری از شرکت‌هایی که آزمایش‌های دارویی انجام می‌دهند از نمونه‌های مو استفاده می‌کنند، زیرا این دارو مدت‌ها پس از مصرف قابل تشخیص است. از آنجایی که مو به مواد چسبیده است، سموم ناشی از مواد مخدر می تواند ساختار فیزیکی و شیمیایی تارهای موی شما را تغییر دهد و منجر به شکستگی و ریزش شود. 

مواد شیمیایی موجود در مت به موهای شما آسیب می زند که هیچ مقداری از نرم کننده گران قیمت نمی تواند آن را متوقف کند. مصرف کنندگان متم اغلب با موهای رشته ای، نازک و شکننده می شوند که گاهی اوقات حتی به صورت تکه تکه می ریزند. اگرچه تحقیقات آن را تایید نکرده است، اما بسیاری از کاربران قدیمی مت که قبلاً مستعد طاسی هستند، ممکن است شروع آن را با سوء مصرف مت تسریع کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ریزش مو کلیک کنید.

اما بزرگترین عامل ریزش موی ناشی از مواد، استرس است. استرس می تواند به طور باورنکردنی برای سلامتی شما مضر باشد و مصرف زیاد مواد مخدر برای بدن شما استرس زا است. و ناتوانی در انجام وظایف خانوادگی و کاری می تواند شما را به حدی تحت فشار قرار دهد که موهای شما به صورت دسته ای شروع به ریزش کند. برخی از افراد برای تسکین خود، حتی موهای خود را بیرون می کشند یا پوست سر خود را می چینند.

3-تشخیص اعتیاد از روی ظاهر | صورت

از آنجایی که ممکن است مت را خرخر کنید، انتظار داشته باشید که مواد شیمیایی و حلال های خشن موجود در دارو، داخل بینی شما را از بین ببرند. یک ویدیوی با گذشت زمان فروپاشی آشکار را در طول زمان نشان می دهد. از آنجایی که مصرف کنندگان متم الگوهای خواب نامنظم دارند، پلک های تیره و آویزان و چشمان مایل به زرد را انتظار داشته باشید. عدم غذا خوردن باعث گود شدن گونه ها می شود. همچنین درمورد عوارض هروئین بر چهره بخوانید.

4-دهان و اندام

متا به دهان شما هیچ لطفی نمی کند. با این حال، در زرد کردن و پوسیدگی دندان‌های شما بسیار عالی عمل می‌کند. مواد شیمیایی خورنده و مضر موجود در شیشه به راحتی مینای دندان شما را از بین می‌برد تا جایی که اغلب چیزی جز خراش باقی نمی‌ماند. لثه های شما رنگ پریده و ناسالم خواهند شد و احتمالاً نفس شما با بوی  تخم مرغ های فاسد رقابت می کند. سوء مصرف متد اغلب باعث کاهش وزن شدید می شود. همانطور که شما ماهیچه هایی که ممکن است بدنتان واقعاً به آن نیاز داشته باشد از دست بدهید، فیزیک شما شروع به نشان دادن آن خواهد کرد. وضعیت بدن خم می شود و استخوان ها و تاندون ها ممکن است در اندام های شما ظاهر شوند. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.  

5-تغییر در ماهیچه ها و استخوان

ماهیچه ها و ساختار اسکلتی شما به معنای واقعی کلمه دلیلی هستند که می توانید حرکت کنید و مصرف زیاد مواد مخدر نیز بر این سیستم های مهم بدن تأثیر می گذارد. افرادی که بیشتر روز خود را صرف دسترسی به مواد مخدر و استفاده از آنها می کنند، در ابتدا از خود مراقبت چندانی نمی کنند، و تغذیه نامناسب و اشتها تأثیر زیادی بر عضلات و استخوان های شما می گذارد. 

کمبود خواب و خودمراقبتی از علل غیرمستقیم از دست دادن عضلات و تراکم استخوان هستند، با این حال، ماده‌ای مانند الکل می‌تواند مستقیماً با مسدود کردن جذب کلسیم از غذا بر این سیستم‌ها تأثیر بگذارد. برخی مواد مخدر دمای بدن شما را افزایش می دهند که می تواند منجر به آتروفی عضلانی شود. استفاده از سوزن می تواند منجر به آسیب بافتی و عفونت تاندون ها و عضلات شما شود. 


تشخیص اعتیاد به کوکائنی از روی ظاهر

تشخیص اعتیاد به کوکائین از روی ظاهر

سوء مصرف کوکائین یکی از مشکلاتی است که در میان طبقه متوسط رو به رشد است.  اگرچه کوکائین به طور طبیعی از گیاه کوکا به دست می‌آید، اما این واقعیت که از چیزی طبیعی به دست می‌آید به این معنی نیست که بر ظاهر و احساس شما تأثیر منفی نمی‌گذارد. فروشندگان مواد مخدر اغلب کوکائین را با مواد دیگر مخلوط می کنند تا پول بیشتری به دست آورند. دو نوع افزودنی کوکائین وجود دارد جایگزین ها و مواد تقلبی. کراک معمولاً به عنوان کوکائین ارزان شناخته می شود. کراک با حل کردن هیدروکلراید کوکائین در آب و سپس مخلوط کردن حلال حاصل با جوش شیرین یا آمونیاک ساخته می شود. سپس مخلوط حرارت داده می شود تا هیدروکلراید تبخیر شود. علائم اعتیاد به کراک به شرح زیر است:

  • کاهش وزن
  • سرفه های زیاد
  • خونریزی مکرر از بینی
  • پوست رنگ پریده و بی حال

 

از بین بردن اثرات اعتیاد از ظاهر

اگرچه داروها در طول زمان صدمات زیادی به صورت شما وارد می‌کنند، اما اگر اقدامات درست را انجام دهید ممکن است برخی از این آسیب‌ها قابل برگشت باشد.

  • ترک اعتیاد به مواد مخدر و الکل: اگر ظاهرتان را هنگام مصرف مواد دوست ندارید، اولین قدم این است که مصرف این مواد را ترک کنید. انجام این کار به تنهایی می تواند چالش برانگیز باشد، اما انواع مختلفی از برنامه های درمان اعتیاد برای کمک به شما وجود دارد.
  • یک روال مراقبت از پوست ایجاد کنید: برای کمک به بهبود پوست و صورت خود، باید یک روتین مراقبت از پوست ایجاد کنید. به دنبال محصولاتی باشید که مناطق مشکل شما را هدف قرار می دهند و به طور منظم از آنها استفاده کنید. برای دریافت مشاوره تلفنی فردی کلیک کنید.
  • کمک حرفه ای دریافت کنید: وقتی در اثر مواد مخدر به صورت خود آسیب جدی وارد می‌کنید یا اکنون مشکلات سلامتی دارید، احتمالاً نمی‌توانید این مشکلات را به تنهایی برطرف کنید. از متخصصانی مانند دندانپزشکان یا متخصصین پوست کمک بگیرید. آنها قادر خواهند بود شما را در مورد مراحل بعدی راهنمایی کنند و به شما کمک کنند تا انتظارات خود را در مورد آنچه قابل درمان است یا نمی شود مدیریت کنید.

 

سخن آخر درمورد تشخیص اعتیاد از روی ظاهر

افراد معمولاً قبل از اینکه به شکل دیگری مورد قضاوت قرار گیرند، از روی ظاهرشان قضاوت می شوند. قبل از اینکه یک کلمه بگویید، یک شخص اغلب بر اساس ظاهر فیزیکی شما قضاوت فوری در مورد شما می کند. گاهی اوقات درک اینکه سوءمصرف مواد مخدر و الکل چقدر وحشتناک است زمانی که آسیب در داخل ایجاد می شود بسیار سخت تر است. از این گذشته، ما نمی‌توانیم دقیقاً آنچه را که در بدنمان می‌گذرد ببینیم اما وقتی در آینه به خود نگاه می کنید یا وقتی دیگران شما را می بینند می توانند تغییرات ناشی از مصرف مواد را در شما به روشنی احساس کنند. این همان کاری است که مواد مخدر و الکل با شما می کند. برای دریافت مشاوره روانشناسی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*