ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

ورزش صورت | آشنایی با فواید و معایب ورزش صورت و نحوه انجام آن

ورزش صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟ فواید و معایب آن چگونه است؟ ورزش همیشه روشی است که برای سلامت و رسیدن به هدفی انجام می‌شود که می‌تواند جایگزین بسیاری از روش‌های دیگر باشد. شاید اولین چیزی که با شنیدن ورزش به ذهن می‌آید این است که ورزش برای سلامت و تناسب اندام مفید می‌باشد. یکی از انواع ورزش‌هایی که افراد انجام می‌دهند، ورزش صورت است که برای اهداف مختلفی صورت می‌گیرد و تاثیراتی را برای ما به دنبال دارد. در ادامه مقاله به توضیحاتی درباره این نوع از ورزش خواهیم پرداخت.

تماس با مشاور

فواید ورزش صورت

کاهش استرس

ماساژ و تحت تاثیر قرار دادن سلول‌های پوست می‌تواند به میزان زیادی استرس را کاهش دهد و این امر بیشتر زمانی صادق است که روی صورت انجام شود. مرکز احساسات ما صورتمان است و در صورتی که با انجام آن به آرامش برسیم، تاثیرات آن کاملا قابل مشاهده است.

اینفوگرافیک ورزش صورت

اینفوگرافیک ورزش صورت

رفع کننده سموم بدن

غدد لنفاوی بیشتر در صورت قرار دارند و تحریک آن‌ها باعث می‌شود که سیستم لنفاوی شروع به کار کند و در تمام بدن تاثیر خود را می‌گذارد و باعث می‌شود سم و مواد مضری که جذب خون شده‌اند، دفع شوند.

افزایش گردش خون

با ماساژ صورت غدد لنفاوی تحریک می‌شوند و اکسیژن بیشتری به پوست می‌رسد که باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شود و سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند و پوستی شفاف خواهید داشت.

برای آگاهی بیشتر در زمینه انواع و راه‌های ورزش ذهن کلیک کنید.

 

معایب ورزش صورت

تاثیر بالعکس 

اگر شما به درستی ورزش‌های صورت را انجام ندهید و از فردی که متخصص است کمک نگیرید باعث می‌شود که تاثیرات منفی و برعکسی برای شما داشته باشد. مثلا اگر ورزشی را برای از بین بردن پیری صورتتان انجام می‌دهید در صورتی که به اشتباه این کار را انجام دهید علاوه بر این‌که چروک‌های شما را کم نمی‌کند، بلکه به تعداد آن هم اضافه می‌کند.

تغییرات بلند مدت

برای این که شما به نتیجه دلخواه برسید باید مدت زیادی این کار را انجام دهید و به سرعت به شما نتیجه نخواهد داد. خیلی از ما به دنبال روش‌هایی هستیم که به سرعت تاثیرات خود را بگذارد.

از بین رفتن تغییرات درصورتی که ورزش را کنار بگذارید  

بعد از این که تغییرات در شما صورت گرفت و به هدف خودتان رسیدید به هیچ وجه نباید این تمرینات را کنار بگذارید به دلیل این که پس از رها کردن آن‌ها، به سرعت به قبل بازمی‌گردید.

 

تاثیرات ورزش صورت بر انواع دغدغه‌ها

بسیاری از دغدغه‌ها در رابطه با صورت در شما وجود دارد که برای هرکدام راه حل‌هایی در نظر گرفته‌ شده است اما ورزش می‌تواند برای همه آن‌ها موثر باشد.

ورزش صورت جایگزینی برای جراحی پلاستیک

تنها راه اصلاح صورت و تغییر آن برای رسیدن به زیبایی جراحی پلاستیک نیست. با انجام ورزش‌هایی شما می‌توانید به صورت خود فرم دهید، لب‌ها را خوش فرم کنید ، پلک‌هایتان را بالا بکشید و تغییراتی در فرم صورتتان ایجاد کنید. عوارضی که در قبال عمل‌های زیبایی به شما وارد می‌شود، بسیار آزاردهنده و در خیلی از موارد جبران ناپذیر است.

ورزش برای لاغری و چاقی صورت

لاغری و چاقی صورت یکی از دغدغه‌هایی است که درطول زندگی با بسیاری از افراد همراه است. ممکن است که شکل و فرم صورت شما با بدنتان متناسب نباشد و بخواهید با هر روشی آن را با بدنتان متناسب کنید. یکی از راهکارهای موجود ورزش صورت است که می‌تواند به راحتی به چاقی و لاغری صورت شما کمک کند.

برای آشنایی کامل با روانشناسی ورزشی کلیک کنید.

ورزش صورت و سردرد

خیلی از ما دچار سردرد می‌شویم و اولین راهی که به ذهنمان می‌رسد تا آن را درمان کنیم، خوردن مسکن‌هایی است که خیلی از آن‌ها را بدون تجویز پزشک استفاده می‌کنیم که عوارض آن‌ها کم نیست. ورزش صورت یکی از روش‌هایی است که می‌توان آن را برای سردرد نیز استفاده کرد. این ورزش‌ها به طوری است که عضلات و پوست سر شما را شل می‌کند و باعث آرامش آن‌ها می‌شود و به شما آموزش می‌دهد که چگونه به صورت آگاهانه آن‌ها را کنترل کنید.

ورزش صورت و چروک صورت

چروک صورت یکی از اتفاقاتی است که با افزایش سن برای همه می‌افتد و هرکسی به دنبال راهی است که از آن جلوگیری کند و یا برای از بین بردن آن استفاده کند. تزریقات و بوتاکس اولین چیزی است که به ذهن هرکسی می‌رسد اما ورزش و ماساژ صورت با افزایش جریان خون در زیر پوست شما باعث می‌شود که پوستتان چیزی کمتر از سن شما را نشان دهد.

 

نحوه انجام ورزش‌های صورت برای هدف‌های مختلف

ورزش صورت برای لاغری

*گردنتان را به عقب بکشید، لب پایین را به بیرون کشیده و به سمت بالا ببرید. 2 تا 3 بار به مدت ده دقیقه این تمرین را انجام دهید.

*چانه خودتان را به سمت بالا ببرید، دست‌هایتان را به روی قفسه سینه قرار دهید و تا جایی نگه دارید که احساس درد کردید بعد از آن به آرامی به حالت اول بازگردید.

*2 طرف لبتان را به سمت پایین بکشید و و چانه خود را منقبض کنید و حداقل 5 بار این کار را انجام دهید.

*دستتان را در کنار سرتان قراردهید و سرتان را به آن فشار دهید و سعی کنید به شانه نزدیک شوید و این کار را برای سمت دیگر بدن هم انجام دهید.

*دهانتان را باز کنید و لب پایین را به روی دندان‌ها بکشید، سپس فک پایین را به جلو کشیده و با انگشت سعی کنید که آن را به عقب فشار دهید.

*دهانتان را باز کنید و با زبان به سقف دهانتان درست پشت دندان‌هایتان فشار وارد کنید سپس مشت‌تان را زیر فک بگذارید و به آن فشار وارد کنید.

ورزش صورت برای چاقی

*انگشتتان را وارد دهانتان کنید و با لب‌هایتان آن را فشار دهید و بعد از 5 ثانیه آن را رها کنید. این کار را چند بار انجام دهید.

*انگشت اشاره و وسط را روی لپ قرار دهید و به صورت دایره‌ای و آهسته ماهیچه را ماساژ دهید که این کار باعث تحریک ماهیچه‌ها می‌شود.

*لب‌هایتان را جمع کنید و روی آن‌ها فشار وارد کنید سپس به آرامی بخندید به گونه‌ای که لب‌هایتان باز نشود و دندان‌هایتان معلوم نشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر ورزش بر افسردگی کلیک کنید.

ورزش صورت برای از بین بردن چین و چروک

*انگشت وسط را بین ابروها و انگشت اشاره را روی انتهای ابروها قرار دهید و به آرامی بکشید. در این حین به بالا نگاه کنید به طوری که پلک پایین به سمت بالا کشیده شود.

*انگشتان هر دست را به روی مرکز پیشانی قراردهید و انگشتانتان را به آرامی به سمت شقیقه‌ها بکشید.

*انگشت اشاره را به صورت افقی زیر چشم قرار دهید و با چشمانتان به بالا نگاه کنید و به سرعت آن را باز و بسته کنید.

*نوک انگشتتان را بالای گردن قرار دهید و به آرامی به سمت پایین بکشید و گردن خود را به عقب ببرید.

ورزش صورت برای سردرد

*ابروها را تا جایی که ممکن است به بالا ببرید و به آرامی آن‌ها را پایین بیاورید. اگر ابروها را به نوبت بالا پایین ببرید؛ یعنی اول ابروی راست سپس ابروی چپ را بالا ببرید سپس به پایین بیاورید موثرتر است.

*به نوک بینی خود نگاه کنید به طوری که چشم‌ها به داخل حرکت کنند و سپس آن‌ها را به حالت عادی بازگردانید.

*اخم کنید و باعث شل و سفت شدن عضلات بشوید تا جریان خون بیشتر و باعث بهبود سردردتان شود.

*دهانتان را باز کنید و فک پایینی را به سمت چپ و راست تکان دهید.

*بینیتان را به سمت بالا جمع کنید و چند لحظه نگه دارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ورزش صورت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*