ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

استفاده صحیح از تلفن همراه | آموزش مهارت های لازم برای استفاده درست

متاسفانه بسیاری از افراد فرهنگ استفاده صحیح از تلفن همراه را نمی‌دانند و این ناآگاهی می‌تواند تاثیرات زیادی بر وجهه اجتماعی افراد بگذارد. امروزه تلفن همراه به یکی از محبوب‌ترین وسایل ارتباطی انسان‌ها تبدیل شده است به حدی که بدون تلفن همراه بسیاری از کارهایشان پیش نمی‌رود. در هنگام صحبت با تلفن لازم است که آداب معاشرت را رعایت کرده و از انجام کارهای دیگر خودداری کنید. همچنین لازم است که به زنگ تلفن همراه در مکان‌های عمومی و رسمی نیز توجه کنید تا تمرکز و آرامش اطرافیان بر هم نخورد. در ادامه مقاله به بررسی کامل استفاده صحیح از تلفن همراه می‌پردازیم.

تماس با مشاور

اهمیت استفاده صحیح از تلفن همراه

ممکن است که بسیاری از افراد در مورد اهمیت استفاده از تلفن همراه فکر نکرده باشند چرا که به طور روزمره و روتین از آن استفاده می‌کنند. اما استفاده درست از موبایل اهمیت زیادی دارد چرا که در غیر این صورت مشکلات اجتماعی کوچک و بزرگی با خود به همراه دارد. مثلا با استفاده نادرست از تلفن همراه در جمع، نگرش دیگران نسبت به شما تغییر می‌کند و این برای اعتبار اجتماعی افراد مناسب نیست.

 

اینفوگرافیک استفاده صحیح از تلفن همراه

اینفوگرافیک استفاده صحیح از تلفن همراه

مهارت در استفاده صحیح از تلفن همراه

مهارت یافتن در استفاده صحیح از این وسیله کار راحتی است و با توجه به اینکه استفاده از تلفن یک فعالیت روزمره است، زمان زیادی برای تمرین کردن وجود دارد. آداب و اصول صحیح استفاده از تلفن همراه شامل موارد زیر می‌باشد.

آداب معاشرت

زمانی که تلفن همراهتان زنگ می‌خورد و شما به آن جواب می‌دهید، در واقع به مخاطب خود اعلام آمادگی می‌کنید. اگر وقت کافی برای صحبت کردن ندارید یا درگیر کار دیگری هستید بهتر است که تلفن خود را جواب ندهید یا آن را در حالت پیغام گیر بگذارید. عدم پاسخگویی بهتر از عدم تمرکز و بی‌توجهی در حرف زدن با مخاطب است.

در هنگام صحبت با تلفن از کلمات مودبانه و رسمی همچون لطفا، خواهش می‌کنم و غیره استفاده کنید. اگر در هنگام صحبت پشت خطی برای‌تان پیش آمد از نفر اول بپرسید که آیا می‌تواند چند لحظه صبر کند یا خیر؟ در صورتی که احتمال می‌دهید صحبت‌تان با نفر دوم بیش از یک دقیقه طول می‌کشد، تماس را با نفر اول تمام کنید و دوباره با او تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آداب معاشرت در زندگی کلیک کنید.

حرف زدن واضح

در هنگام صحبت با تلفن همراه، واضح و بلند صحبت کنید تا مخاطب‌تان به خوبی متوجه حرف‌های شما بشود. در صورتی که موضوع صحبت چیزی است که طرف مقابل از آن اطلاع کافی ندارد، از اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید و اگر احساس کردید مخاطب متوجه نشده است دوباره برای او توضیج بدهید.

گوش دادن فعال از مهارت های استفاده صحیح از تلفن همراه

در هنگام صحبت با تلفن فعالیت‌های دیگر خود را کنار بگذارید و با دقت به حرف‌های طرف مقابل خود گوش دهید. با گفتن کلماتی همچون بله، متوجه هستم، خوب و غیره نشان دهید که به خوبی به او گوش می‌دهید. اگر مخاطب شما عصبی و ناراحت است از تکنیک گوش دادن همدلانه استفاده کنید تا کمی آرام شود. برای این کار می‌توانید جملات مخاطب خود را به شکل دیگری به او برگردانید تا نشان دهید که غم و ناراحتی او را خوب درک می‌کنید. 

برای آگاهی بیشتر در زمینه مهارت گوش دادن کلیک کنید.

زبان بدن

ممکن است با خود فکر کنید که زبان بدن چه ربطی به تماس تلفنی دارد. اما این را بدانید که زبان بدن تاثیر زیادی بر لحن و تن صدای شما می‌گذارد. در هنگام صحبت با تلفن همراه لبخند بزنید تا در ذهن فرد مقابل تصویر یک فرد شاد و پرانرژی از شما ترسیم شود.

صدای زنگ

در مکان‌های عمومی و محیط‌های رسمی حتما تلفن همراه خود را در حالت بی‌صدا قرار دهید تا زنگ موبایل‌تان اطرافیان را آشفته نکند. از زنگ‌های رسمی استفاده کنید چراکه آهنگ‌های عجیب و غریب برای دیگران خوشایند نیست. با رعایت این موارد هم تمرکز خودتان را حفظ می‌کنید و هم آرامش دیگران را برهم نمی‌زنید.

 

نکات دیگری برای استفاده صحیح از تلفن همراه

_در جمع و در هنگام ملاقات با دیگران، تلفن همراه خود را بی صدا کنید و آن را در کیف‌تان بگذارید.

_از صحبت با تلفن در مکان‌های پر سر و صدا و مکان‌هایی که آنتن نمی‌دهد خودداری کنید.

_در مکان‌های عمومی و شلوغ از صحبت با تلفن خودداری کنید تا آرامش دیگران برهم نخورد.

_در هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت نکنید.

_در جلسات کاری و رسمی از پیام دادن با تلفن همراه بپرهیزید.

نکاتی برای استفاده امن از تلفن همراه

گوشی های هوشمند و دستگاه های تلفن همراه بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی روزمره ما هستند. طبق آمار، 5 میلیارد مشترک تلفن همراه (داده های 2017) در جهان وجود دارد. این نشان می دهد که اکثریت جمعیت جهان صاحب یک گوشی هوشمند یا هر نوع دستگاه تلفن همراه هستند. علیرغم این واقعیت که تلفن های هوشمند راحتی بیشتری را در زندگی روزمره ما فراهم می کنند، به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تشعشعات الکترومغناطیسی نیز می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی شود. بیایید نحوه استفاده ایمن از تلفن های هوشمند و دستگاه های تلفن همراه را ببینیم.

1. از گفتگوی طولانی خودداری کنید.

تماس های طولانی مکالمه طولانی بدون استفاده از هدفون مناسب به دلیل تشعشعات الکترومغناطیسی بر سلول های مغز اثر گرمایی دارد. تابش فرکانس رادیویی می تواند به سلول های انسان نفوذ کند و به بافت های بدن ما در طول زمان آسیب برساند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سیگنال های RF با قدرت بالا می تواند به سلول های مغز، پوست، گوش و غیره آسیب برساند. اثر کوتاه مدت پرتوهای EM در افراد متفاوت است. برخی احساس سردرد، خستگی و سرگیجه و … در طول مکالمه تلفن همراه، حرکات را تا حد امکان کاهش دهید.

2. از هدست یا گزینه بلندگو استفاده کنید.

استفاده از هدست های سیمی یا بی سیم خوب، خطر تشعشعات الکترومغناطیسی به سلول های مغز را کاهش می دهد. در صورت امکان از گزینه های بلندگو استفاده کنید. فناوری بلوتوث از توان بسیار کم برای انتقال استفاده می کند و به عنوان روشی ایمن (استفاده متوسط) برای استفاده با دستگاه های تلفن همراه در نظر گرفته می شود.

3. دستگاه های تلفن همراه را از بدن خود دور نگه دارید.

تمام وسایل انتقال دهنده باید از بدن شما دور باشند. از تماس مستقیم با بدن خودداری کنید و در صورت امکان آن را داخل یک کیف نگه دارید. هنگام خواب، دستگاه های تلفن همراه خود را از تخت خود دور نگه داشته و گزینه های داده تلفن همراه و Wi-Fi را خاموش کنید. برج های سلولی به طور مداوم سیگنال های پینگ را به دستگاه های تلفن همراه ارسال می کنند تا آن ها را پیگیری کنند که آیا UE هنوز زیر دایره سلولی هستند یا خیر. اطمینان حاصل کنید که تلفن همراه شما دارای رتبه SAR ایمن توسط سازنده است.

4. داده تلفن همراه و وای فای را خاموش کنید.

داده های تلفن همراه، گزینه Wi-Fi و بلوتوث را در صورت عدم استفاده خاموش کنید. قبل از خواب، تمام دستگاه های انتقال بی سیم مانند روترهای بی سیم را با استفاده از تایمر یا به صورت دستی خاموش کنید. دستگاه های تلفن همراه همیشه به داده های بی سیم در خانه و محل کار متصل هستند. برنامه های کاربردی در دستگاه های تلفن همراه به طور مداوم در پس زمینه در حال اجرا هستند. گزینه داده و وای فای را خاموش کنید تا ارتباط قطع شود.

5. از تماس در مکان هایی با دریافت سیگنال کم خودداری کنید.

به منظور حفظ ارتباط با برج تلفن همراه، دستگاه های تلفن همراه در صورت دریافت سیگنال ضعیف، قدرت انتقال را افزایش می دهند. از مکان هایی که دریافت سیگنال از دکل موبایل بسیار ضعیف است خودداری و سعی کنید از زیرزمین ها، ایستگاه های پارکینگ زیرزمینی و در آسانسورها به دلیل دریافت سیگنال ضعیف اجتناب کنید. هنگام سفر با وسیله نقلیه از تماس تلفنی خودداری کنید. تلفن‌های همراه به طور مداوم سیگنال‌هایی را برای حفظ تماس با دکل‌های تلفن ارسال می‌کنند و این می‌تواند باعث شود دستگاه تلفن همراه نسبت به حالت بیکار، تشعشعات با قدرت بالا را منتقل کند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*