ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

ازدواج با خود (سولوگامی) | تعریف + علل


خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با ازدواج با خود پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.


ازدواج با خود یا سولوگامی شاید عجیب‌ترین نوع ازدواجی است که بشر در طول تاریخ خود اختراع کرده باشد! تا به امروز یکی از باورهای عمومی این بود که  اولین اصل ازدواج، وجود دو نفر از جنس مخالف است. در دهه‌های اخیر ازدواج از شکل سنتی خود خارج شده و صورت‌های مختلفی مثل ازدواج همجنس‌گرایانه و یا ازدواج با حیوانات هم مشاهده شده است. اما امروزه با پدیده‌ای به نام ازدواج با خود مواجه هستیم که فلسفه اصلی ازدواج را زیر سوال می‌برد. اصلی ترین دلایل ازدواج با خود را می‌توان در دو مفهوم  انزواطلبی و خودشیفتگی ردیابی کرد که باید مورد بررسی قرار گیرند. در ادامه مقاله به ابعد اصلی ازدواج با خود می‌پردازیم. همچنین مشاوره قبل ازدواج نیز به شما کمک می‌کند تا تمام ابعاد ازدواج با خود سولوگامی را بررسی کرده و بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید. 
تماس با مشاور

تعریف ازدواج با خود یا سولوگامی

ازدواج با خود سولوگامی رسمی جدید است که در آن از عروس یا داماد برای طرف مقابل خبری نیست و فرد با خودش ازدواج می‌کند. ممکن است برخی فکر کنند که این کار توهمی بیش نبوده و امکان پذیر نیست. اما دست کم از سال 1993 این روند شروع شده و خانم  لیندا بیکر اولین کسی بوده که با خود ازدواج کرده است. ازدواج با خود طی مراسمی رسمی و در حضور عاقد و جمعی از شاهدان انجام می‌شود. در این مراسم فرد در مقابل آیینه می‌ایستد و پس از خواندن خطبه عقد به خودش بله می‌گوید. در این ازدواج فرد به تنهایی خود ادامه داده و با خود وارد رابطه عاطفی می‌شود. تاکنون نمونه‌های ازدواج با خود سولوگامی در آمریکا، ژاپن، تایوان،‌ انگلستان و برخی موارد در استرالیا هم مشاهده شده است. برای اطلاع بیشتر در زمینه انواع ازدواج کلیک کنید. 

اینفوگرافیک ازدواج با خود

 اینفوگرافیک ازدواج با خود

ازدواج با خود : دلایل اصلی 

ازدواج با خود سولوگامی از نظر عرفی رسمی عجیب و غیر عادی بنظر می‌آید. این که فرد تن به این نوع ازدواج می‌دهد دلایلی دارد که به اصلی‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم: 

1. انزوا طلبی

یکی از دلایل ازدواج با خود، انزوا طلبی است؛ زمانی که فرد تمایلی ندارد تنهایی خود را بهم بزند و با ازدواج با خود، انزوا و تنهایی اش را حفظ می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انزوا طلبی کلیک کنید. 

2. خود شیفتگی

تحقیقات نشان داده که اصلی‌ترین دلیل ازدواج با خود سولوگامی، خودشیفتگی است. اختلال شخصیت خودشیفته از موضوعات شناخته شده در روانشناسی است. واژه نارسیسیسم یا خودشیفتگی  از اسطوره‌ای یونانی گرفته شده است. نارسیس مردی جوان و خوش چهره بود که تمامی دختران عاشق او بودند اما او علاقه‌ای به کسی نشان نمی‌داد و تنها خودش را جذاب می‌دانست. روزی او برای نوشیدن آب به کنار برکه می‌رود و به گونه‌ای در عکس چهره خود محو می‌شود که در آب افتاده و غرق می‌شود. افرادی که مبتلا به خودشیفتگی هستند هیچ کس را لایق خودشان نمی‌دانند و دچار عشق بیش از حد به خود هستند. در واقع ازدواج با خود سولوگامی می‌تواند پیامد منطقی خودشیفتگی مفرط باشد.

3. ازدواج با خود (سولوگامی) | پیامدها 

تا چند سال پیش تنهایی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های انسان بود که ازدواج بهترین راه غلبه بر آن محسوب می‌شد. ازدواجی که حاصل آن خانواده‌ای بود که منبع آرامش و پناهگاه انسان باشد. اما امروزه بشر به جایی رسیده است که تنهایی را برای خود انتخاب می‌کند و و حتی آن را به صورت رسمی و در غالب ازدواج با خود سولوگامی انجام می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقاله اگر ازدواج نکنیم چه میشود را مطالعه کنید.

انسان برای این که بتواند به موفقیت و شادکامی در زندگی برسد باید با دیگران در ارتباط باشد و نیازهای عاطفی خود را ارضا کند. اما بدیهی است که ارضای نیازهای عاطفی به تنهایی انجام نمی‌شود و لازم است که انسان با فرد دیگری ارتباط برقرار کند.

فردی که با خود ازدواج می‌کند از نظر جنسی هم به خودارضایی اکتفا می‌کند؛ خانواده‌ای تشکیل نشده و افراد و جامعه از روند طبیعی خود خارج می‌شوند. شاید بهتر باشد فردی که به ازدواج با خود سولوگامی فکر می‌کند پیش از هرچیز به سراغ روان‌درمانی برود و خودش را بهتر بشناسد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه خودارضایی کلیک کنید. 

مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی

همانطور که گفته شد ازدواج با خود سولوگامی می‌تواند ناشی از دلایل متعددی باشد و یا به مرور مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. در این شرایط ضروری است که از کمک یک روانشناس بهره‌مند شوید. مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی این امکان را برای شما مهیا کرده تا در هر کجا که هستید به مشاوران و متخصصان دسترسی داشته باشید. اینگونه با صرف کمترین وقت، بهترین خدمات مشاوره روانشناسی را دریافت می‌کنید. مشاوره ازدواج یکی از خدمات این مرکز است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. برای دریافت مشاوره روانشناسی از مرکز مشاوره حامی هنر زندگی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*