ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

مشاغل بی استرس | 10 مورد از بی استرس ترین مشاغل دنیا

مشاغل بی استرس کدامند و چه عواملی یک شغل را کم استرس جلوه می دهد؟ پاسخ این سوال بستگی به تصور یک فرد از استرس دارد. اینکه در چه سطحی از التهاب و بحران بتوانید با شغل خود کنار بیایید مشخص می کند آیا آن شغل را کم استرس یا بدون استرس تعریف می کنید. برخی از مشاغل کم استرس حتی با حقوق سالانه خوب تا عالی همراه هستنند. در ادامه چند مورد از مشاغل بدون استرس معرفی خواهند شد. برای کسب آگاهی بیشتر با مشاوره شغلی مشورت نمایید.

 

تماس با مشاور

استرس سالم در مقابل استرس ناسالم

همه استرس ها منفی نیستند. حقیقت این است که احساس استرس یک طیف است که استرس سالم می تواند شما را برای انجام کارهای روزانه و رسیدن به اهداف ترغیب کند و استرس ناسالم منجر به انبوهی از مشکلات شده و عملکرد روزانه را تضعیف می کند. وقتی علائم استرس و اضطراب بر افکار روزانه شما غالب شود نشانه آن است که سطح استرسی که با آن دست و پنجه نرم می کنید برای سلامتی شما مضر است.

برای دریافت مشاوره کنترل استرس کلیک کنید.

استرس مزمن با مواردی از قبیل فشار خون بالا، عملکرد سیستم ایمنی ضعیف، سوزش سردل و بی خوابی یا خستگی و غیره مرتبط است. فرسودگی شغلی که شامل خستگی ذهنی، عاطفی و فیزیکی در اوج تلاش برای مدیریت استرس برای مدت طولانی رخ می دهد از عوارض استرس ناسالم است. هر شغلی که در آن با مردم سر و کار دارید شما را در معرض خطر فرسودگی شغلی قرار می دهد. کارکنان خدمات اضطراری به ویژه آسیب پذیر هستند.

مشاغلی مانند خبرنگاری برای روزنامه ها یا صدا وسیما با خطرات فیزیکی که افسران پلیس یا آتش نشانان مواجه می شوند مواجه نیستند اما این افراد نیز با ضرب الاجل های سخت و ثابتی روبرو می شوند. علاوه بر این کسانی که در صنعت خبر کار می کنند با ترس از شکایت قضایی و کاهش بازار کار دست و پنجه نرم می کنند که این نیز به سطوح بالای استرس کمک می کند. برای آشنایی با شغل مناسب برای خود کلیک کنید.

 

عوامل استرس زای شغلی

این فقط ماهیت ذاتی و پرخطر برخی مشاغل نیست که مقصر سطوح بالای استرس و فرسودگی شغلی است. دلایل دیگری نیز وجود دارد برای اینکه یک شغل استرس زا تلقی شود و در مقابل برخی دیگر از مشاغل بی استرس باشند. هر شخصی آستانه تحمل مشخصی از سطح استرس شغلی را دارد. به طور مثال فریلنسینگ همیشه مساوی با شغل کم استرس نیست اما اگر فردی علاقه به ماجراجویی داشته باشد و شخصا هیجان خواه باشد فریلنسینگ را شغلی کم استرس تلقی خواهد کرد. برای آشنای با راه های کاهش استرس شغلی کلیک کنید.

یک شغل بی استرس یا کم استرس لزوما به معنای کاری که روند آهسته و کندی دارد نیست اما واجد شاخصه های های کار کم استرس است. شاخص های یک شغل بی استرس شامل امنیت شغلی، ماموریت مداوم و فضای غیر رقابتی در محل کار می شود که در ادامه لیست شده اند. همچنین مطالعه مقاله بهداشت روانی در محیط کار پیشنهاد می شود.

بسیاری از بخش های شغلی برای رشد در ده سال آینده آماده می شوند. به ویژه در صنایع پزشکی و بهداشت و سلامت. به طور کلی سیستم رتبه بندی CareerCast چند نیاز شغلی را در نظر گرفت که استرس را برمی انگیزد. این عوامل شامل موارد زیر می باشد:

  • حچم سفرها، پتانسیل رشد، ضرب الاجل ها
  • کار در انظار عمومی، رقابت پذیری، خواسته های فیزیکی
  • شرایط محیطی، خطرات مواجه شده جانی و مالی
  • خطری برای زندگی یک فرد دیگر
  • ملاقات مداوم با مردم
مشاغل بی استرس

مدیریت جزء نگر

وقتی هر تصمیم و ایمیلی قبل از انجام هر حرکتی توسط سرپرست بررسی می‌شود زمان زیادی به‌ ویژه زمانی که می‌توان کار با کیفیتی را بدون بررسی مداوم انجام داد تلف می شود. برای یک استخدام جدید نظارت بیشتر ممکن است در چند ماه اول استخدام آن ها ضروری باشد اما زمانی که به بخشی از فرهنگ کار تبدیل شود به روحیه کارکنان آسیب می رساند. مدیریت جز نگر همیشه هم استراتژی خوبی نیست.

عدم آزادی در تصمیم گیری می تواند باعث شود که در مورد استقلال خود احساس محدودیت کنید. وقتی کارمندان احساس کنند بیش از حد مدیریت می شوند ارزش آن ها و آنچه می تواند به آن ها کمک کند تضعیف شده و این باعث ایجاد تنش می شود. بهترین رهبران کارکنان خود را در موقعیت هایی قرار می دهند که در آن ها مدیریت خرد مسئله اول نیست. آزادی در تصمیم گیری نوعی انگیزه دادن به کارکنان در محیط کار است.

 

مشاغل بی استرس

چنانچه ذکر آن رفت CareerCast در گزارش سالانه خود چند عامل استرس را هنگام رتبه بندی مشاغل در نظر گرفت. عواملی مانند مواجهه با خطرات و کار در شرایط محیطی چالش برانگیز به احتمال زیاد درجاتی از استرس را در نمایه کلی شغل نمایان می   کند. با این حال طبق گفته CareerCast مشاغل بدون استرس حقوق مناسبی را هم بدون خطرات فیزیکی برای خود یا دیگران، ضرب الاجل های کاری کم و رقابت کم از سوی همکاران در محل کار فراهم می کند.برای آشنایی با درمان استرس شدید کلیک کنید.

اگر خط پایه شغلی شما نسبتا کم استرس باشد مقابله با استرس های روزانه که در طول کار رخ می دهد آسان تر خواهد بود. به گفته  CareerCast همه چند شغل معرفی شده در ادامه بدون ترتیب خاصی به عنوان مشاغل استرس کم یا استرس بسیار کم فهرست شده اند. این اطلاعات بر اساس آخرین گزارش مشاغل در سال ۲۰۱۹ بوده است.

1-مشاغل بی استرس  | دانشمند داده

وظیفه یک دانشمند داده ارزیابی و ارائه اطلاعات به کارفرما است. دانشمندان داده ها اغلب در بخش فناوری کار می کنند و معمولاً پیشینه ای در ریاضیات و علوم کامپیوتر دارند زیرا مشاغل آن ها اغلب به هر دوی این مهارت ها نیاز دارد. طبق داده های BLS این بخش شغلی تا سال ۲۰۲۹ پانزده درصد رشد خواهد داشت بنابراین چشم انداز استخدام های جدید در این گرایش عالی است برای دریافت متوسط ​​حقوق سالانه خوب تا عالی مانند .دانشمند داده به مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارید.

2-مشاغل بی استرس  | متخصص تغذیه

متخصصان تغذیه با افراد و خانواده ها همکاری می کنند تا با اصول زندگی سالم توسط رعایت رژیم غذایی مناسب آشنا شوند و به اهداف مرتبط با سلامتی دست یابند. با تمرکز بر خوردن غذاهای غنی از ویتامین ها و مواد معدنی، مشاوره تغذیه می توانند به برنامه ریزی وعده های غذایی، مدیریت وزن و سایر چالش های مرتبط با غذا کمک کنند.

طبق آمار بی ال اس در سال ۲۰۲۰ متوسط ​​دستمزد یک متخصص تغذیه ۶۰۰۹۰ دلار است. در حالی که کار به عنوان مشاور یا فریلنسر ممکن است به شما آزادی بیشتری بدهد باید برای کسب درآمد تلاش کنید که می تواند استرس زا باشد. حال آنکه متخصص تغذیه با کمترین استرس درآمد خوبی دریافت می کند.

3-تکنسین مدارک پزشکی و سونوگرافی

بخش بهداشت به طور گسترده ای با مشاغل تحت فشار ساعات طولانی کار و شرایط کاری بسیار چالش برانگیز به ویژه در زمان بیماری های همه گیر مرتبط و درگیر هستند. یکی از نقش‌های مراقبت‌های بهداشتی که این روند را کاهش می‌دهد تکنسین سوابق پزشکی است که برای قادر ساختن یک فرد به سازماندهی و مدیریت اطلاعات بیماران ایجاد شده است. گاهی این موقعیت کاری به عنوان یک شغل بعد از بازنشستگی نیز انجام می شود.

سونوگرافیست های پزشکی تشخیصی از تجهیزات تصویربرداری ویژه ای برای انجام آزمایش های پزشکی یا ایجاد تصاویر پزشکی اندام ها استفاده می کنند. سونوگرافیست ها در تشخیصی پزشکی اغلب در آزمایشگاه‌های پزشکی و تشخیصی بیمارستان‌ها یا مطب‌های پزشکی کار می‌کنند.

4-ماساژور یکی از مشاغل بی استرس

جویندگان کاری که به دنبال محیط کاری آهسته و آرامی هستند باید حرفه ای در زمینه ماساژ درمانی داشته باشند.عملکرد اصلی یک ماساژ درمانگر نه تنها تسکین عضلات خسته یا فرسوده به دلیل کار بیش از حد و ایجاد یک فضای آرامش بخش است بلکه خدمات ارائه شده مشتریانی را هدف قرار دهد که نیازی به آن ها ندارند و صرفا جهت تفنن و استراحت به این بخش مراجعه می کنند.

این شغل همچنین دارای حداقل موانع برای ورود است و بخش سلامت و تندرستی در صورتی که مایل به آموزش برای دریافت مجوز باشید در حال رشد است. این شغل متوسط ​​حقوق سالانه ۴۲۶۲۰.۲ دلار پرداخت می کند.
بی استرس ترین مشاغل دنیا

5-تعمیرکار لوازم خانگی

اگر در استفاده از ابزارآلات خوب هستید و به دنبال شغلی هستید که تقریباً همیشه مورد تقاضا باشد مهارتی در تعمیر لوازم خانگی کسب کنید. ...... این شغل را به عنوان یکی از مشاغل استرس کم معرفی کرده است و میانگین حقوق سالانه برای مشاغل تعمیر و نگهداری عمومی ۴۰۸۵۰ دلار است. اگر تخصص داشته باشید و مهارت های خود را گسترش دهید می توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

6-مشاغل بی استرس | کتابداری

اگر به  تغییر شغل فکر می کنید این شغل بی استرس می تواند مفید باشد و فرصت های کاری آن فقط به کتابخانه های عمومی محدود نمی شود. مدارس و دانشگاه ها، شرکت های حقوقی و موزه ها اغلب کتابداران یا کتابداران پژوهشی را برای کارهای مختلف استخدام می کنند. برای به دست آوردن یک شغل عالی در این زمینه فقط به مدرک لیسانس نیاز خواهید داشت.

7-استاد دانشگاه

در حالی که برخی از دانشگاهیان مخالف این دیدگاه هستند CareerCast از استادی دانشگاه به عنوان شغلی کم استرس نام برده است. این شغل در بی ال اس به عنوان معلم دوره متوسطه فهرست می شود که درآمد متوسط ​​سالانه ۸۰۸۹۰ دلار درآمد دارد. اکثر اساتید دارای مدرک دکترا هستند اما سایرین به ویژه آن هایی که در دانشگاه یا دبیرستان های محلی در یک حوزه تخصصی خاص کار می کنند ممکن است فقط به مدرک کارشناسی ارشد برای تدریس نیاز داشته باشند.تدریس در دانشگاه یک پیشنهاد شغلی خوب برای افراد پر استرس است.

8-آرایشگری

آرایشگرها با مردم تعامل دارند که نشانگر استرس شغلی بنا به نظر CareerCast است. اما این شغل به عنوان کاری با فشار روانی پایین رتبه بندی می شود. استایلیست ها ممکن است برای خود یا یک صاحب سالن کار کنند و این شغل نیازی به مدرک تحصیلی ندارد.

اگرچه همه آرایشگرها برای افتتاح مرکز و برای تمرین به مجوز نیاز دارند برای دریافت مجوز باید از یک برنامه آرایشی و بهداشتی مورد تایید فارغ التحصیل شوند. شما باید امتحانی را بگذرانید و سپس بتوانید سر کار بروید. شما اغلب می توانید ساعات کاری خود را به صورت طولانی تر تنظیم کنید یا ساعات غیر معمول را هم به کار کردن بگذرانید. اما در هر صورت باید از عادت های استرس زا دوری کرد.

9-پرستاری

پرستار از راه دور: به پرستاران این امکان را می دهد تا از آسایش در خانه خود برای بیماران مراقبت کنند.
مربی پرستار: به پرستاران این توانایی را می دهد تا دانش و تخصص خود را بدون استرس مراقبت از بیمار به کار گیرند. در حقیقت به آموزش پرستاری مشغولند.
پرستار مدرسه یا اردوگاه تابستانی: مسیر شغلی عالی برای پرستارانی که از کار با کودکان در یک محیط آموزشی لذت می برند.
سرپرست پرستار: مدیران پرستاری با تمرکز صرف بر جنبه اداری پرستاری برنامه‌ها، سازمان‌دهی سوابق، بودجه ‌بندی و غیره‌ می‌توانند از تخصص بیمارستانی خود بدون استرس روزانه مراقبت‌های کنار تخت استفاده کنند.

10-سایر مشاغل بدون استرس

متخصص پوست: متخصصان پوست معمولاً می‌توانند ساعات کاری اداری خود را تنظیم کرده و برای کسانی که تعادل بین کار و زندگی را در اولویت قرار می‌دهند انتخاب خوبی است.
آسیب شناسی: آسیب شناسان بیماری ها را بررسی می کنند و به عنوان مشاور سایر پزشکان عمل می کنند و آن را به زمینه ای عالی برای حل کننده های مشکل تبدیل می کنند که خواهان تعامل زیاد با بیمار نیستند.
چشم‌پزشکی: مانند متخصصان پوست، چشم‌پزشکان نیز می‌توانند تعداد ثابتی از ساعات اداری را تعیین کنند و روابط طولانی‌مدت با بیمار ایجاد کنند.

گفتار و کار درمانگر: گفتاردرمانگران در حالی که ساعات اداری نسبتاً انعطاف پذیری دارند اختلالات گفتار را تشخیص داده و درمان می کنند. کاردرمانگران نیز به بیماران ناتوان و آسیب دیده کمک می کنند تا با چالش های زندگی روزمره مقابله کنند.

 

سخن آخر

در حالی که همه مشاغل دارای درجه مشخصی از استرس هستند برخی از آن ها موجب برقراری تعادل بیشتری نسبت به شغل و زندگی می شوند. بسیاری از مشاغل تمام وقت در بخش های پررونق وجود دارد که جز مشاغل بی استرس یا کم استرس طبقه بندی می شوند و در عین حال مزایا و حقوق خوبی در صنایع مختلف نیز دارند. برای کسانی که علاقه مند به پذیرش شغلی کم استرس و لذت بردن از یک زندگی رضایت بخش در خانه هستند گزینه ممکن جستجوی نقش های شغلی در صنایع پر رونق مانند موارد ذکر شده خواهد بود. برای کسب آگاهی بیشتر در این رابطه از مشاوره روانشناسی مشورت بخواهید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*