ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

بهترین راه های تمام کردن دوستی

تمام کردن دوستی برای اغلب افراد کار راحتی نیست. ممکن است مدت‌ زیادی با کسی صمیمی و دوست باشید اما در نهایت متوجه شوید که انتخاب اشتباهی انجام داده‌اید. دوستی مقوله ایست که لازم است برای تان ثمره‌ای داشته باشد تا بتواند به آرامش زندگی شما کمک کند. برخی دوستی‌ها به جای رشد و پیشرفت افراد باعث ایجاد مشکلات در سلامت، افزایش فشار خون و در نهایت افسردگی می‌شوند. تمام کردن این دوستی‌ها یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین تصمیمات زندگی است اما در نهایت می‌تواند موجب شادی و سلامت شما شود. برای تشخیص دوستی نامناسب بهتر است به علائم زیر توجه کرده و روش‌های تمام کردن دوستی‌های به ظاهر دوستانه را یاد بگیرید پس با ما همراه باشید.

تماس با مشاور

دوستی بی ثمر و مضر را بشناسید

باعث سرخوردگی شماست | بهترین راه های تمام کردن دوستی

دوستانی که به جای روحیه دادن و کمک به موفقیت شما؛ بیشتر یک سنگ بر جلوی اهداف و موفقیت شما هستند. برنامه را تغییر می‌دهد، به قرارها اهمیت نمی‌دهد و دیر می‌رسد؛ فراموشتان می‌کند و فقط در زمان مشکلاتش تماس می‌گیرد و در زمان‌هایی که به او نیاز دارید دل شما را می‌شکند، در جمع اجازه صحبت به شما نمی‌دهد یا به حرف‌هایتان گوش نمی‌کند و دائما ناامیدتان می‌کند و در زمان‌هایی که کنار او هستید احساس سرخوردگی دارید.

تمام کردن دوستی | در دوستی صداقت ندارد

فردی که خود را دوست شما خطاب می‌کند اما در نهایت متوجه می‌شوید، همیشه راجع به زندگی و تمام مسائلش به شما دروغ گفته است. دروغ گویی به اعتماد و آرامش یک دوستی و صمیمت خدشه‌های مهلکی وارد می‌آورد. همچنین از دیدگاه دیگران؛ شما هم یک دروغگو هستید، مگر خلافش را ثابت کنید. دروغگویی نشانه مشکلات روانی بزرگ تری است و اگر با چنین فردی دوست هستید بهتر است هرچه سریع‌تر برای تمام کردن دوستی اقدام کنید.

او یک خائن است

یک دوست ناباب اقدامات وحشتناکی در دوستی انجام می‌دهد که باعث از بین رفتن اعتماد می‌شود و شما با اعتماد بیجا به او گلوله‌های اضافه‌ای می‌دهید تا بیشتر و راحت‌تر به شما صدمه وارد کند. مثلا با فرد مورد علاقه شما قرار عاشقانه می‌گذارد یا به راحتی رازهای شما را لو می‌دهد. مراقب باشید، در صورت مشاهده چنین رفتاری او را نبخشید و اقدامات او را نادیده نگیرید. بیهوده و با چشمان بسته به او اعتماد نکنید. در این موارد پیش از قطع ارتباط، کامل فکر کنید و مطمئن شوید خیانت، کار او بوده است.

به راحتی به شما توهین می‌کند

در بعضی دوستی‌ها، افراد به دلیل احساس نزدیکی و صمیمت از الفاظ رکیک و حتی فحش برای صدا کردن یکدیگر استفاده می‌کنند؛ اما در زمان مناسب حواسشان به دوستی هست و به منظور توهین کردن این الفاظ را استفاده نمی‌کنند. اگر دوستی دارید که همیشه شما را مورد توهین‌های کلامی یا رفتاری قرار می‌دهد؛ پشت سرتان بد گویی و غیبت می‌کند و بیشتر با نیش زبان باعث سردرد می‌شود؛ بهتر است در دوستی خود با این افراد تجدید نظر کنید. اما شاید این خود شما بوده‌اید که حد و مرز در رابطه‌تان را مشخص نکرده‌اید.

برای اطلاع بیشتر در زمینه حد و مرز رابطه کلیک کنید.

تمام کردن دوستی | وجه اجتماعیتان را خراب می‌کند

دوست کسی است که باعث مسرت و سرافرازی دوستش باشد؛ نه فردی که مدام به دلیل رفتارهای اشتباه و غلط او مجبور باشید مقابل خانواده یا دیگر دوستانتان سر افکنده شوید یا او را پنهان کنید. اگر در رابطه با فردی هستید که مدام فقط مایه آبروریزی شما می‌شود با او قطع رابطه کنید تا بتوانید در زندگی موفق باشد. البته فراموش نکنید هیچ کسی کامل نیست و هر کسی روزهای خوب و بدی دارد؛ اما در صورتی که فرد به صورت معمول این طور است و همیشه حس بدی به شما منتقل می‌کند، دوستی را پایان دهید.

دوست یا رقیب | بهترین راه های تمام کردن دوستی

دوستی که به دوستش حسادت بورزد، مدام به تشنج فضای دوستی بپردازد و مدام در حال رقابت با شما باشد، بجز ایجاد یک استرس کلی و چشم و هم چشمی چه نتیجه‌ای می‌تواند داشته باشد؟! حیف نیست آدمی زمان زندگی خود را با دوستی که مدام در پی چشم و هم چشمی‌ها یا رقابت‌های فشرده و حسادت‌های زننده است، صرف کند؟!

صمیمیت را نمی‌فهمد

خیلی وقت‌ها دوستی در کنار شماست که با او نمی‌توانید احساسات تان را بیان کنید و صمیمی باشید، اما همچنان به دلیل عادت، به این دوستی تن می‌دهید. در حالی که کنار او حواستان جای دیگریست و مدام به این فکر می‌کنید که بهتر بود جای او فرد دیگری باشد. بهتر است کمی به علت آن فکر کنید و راجع به ادامه رابطه با او تجدید نظر کنید.

برای شناخت بهتر دوست صمیمی کلیک کنید.

او دیگر آدم سابق نیست | بهترین راه های تمام کردن دوستی

بیشتر افراد به دلیل تغییراتی که در زندگی خود دارند دوستان شان را هر 7 سال یکبار با دوستان جدید جایگزین می‌کنند؛ زیرا زندگی تغییرپذیر آن‌ها باعث می‌شود که دیگر شرایط لازم برای برقراری دوستی را نداشته باشند و بینشان حرفی برای گفتن باقی نماند. اینگونه دوستی‌ها اغلب به صورت تدریجی پایان می‌پذیرد.

تمام کردن دوستی | همه چیز باید باب میل او باشد

اگر دوستی بیش از حد کنترل کننده دارید، به طوری که باید همیشه بر اساس خواست او عمل کنید و به دلیل رفتارهای او مجبورید خلاف خود واقعیتان باشید و بیشتر زمان را به نقش بازی کردن و پنهان کردن خود می‌پردازید؛ بهتر است درباره این دوستی نیز کمی فکر کنید. دوست خوب کسی است که بتوانید در کنارش خود حقیقی‌تان باشید و باعث شود تا شخصیت حقیقیمان برجسته گردد.

پیش از تمام کردن دوستی توجه کنید

بهتر است قبل از قطع رابطه خوب فکر کنید و مطمئن شوید یک اشتباه جزئی را بزرگ نکرده‌اید و احساسی برخورد نمی‌کنید. ممکن است اشتباه کرده باشید و پس از قطع رابطه دیگر نمی‌شود رابطه قبلی را مثل قبل ساخت. بنابراین پیش از هرچیز برای حل مشکلات تلاش خود را بکنید. به یاد داشته باشید به هیچ وجه نباید صریح به دوستتان بگویید که قصد تمام کردن دوستی با او را دارید؛ بهتر است به تدریج از او فاصله گرفته و وقت خود را به دوست مناسب اختصاص دهید. شاید تردید شما در قطع رابطه نداشتن دوست خوب و صمیمی دیگری باشد، پس علت آن را پیدا کرده و در صدد حل آن گام بردارید. برای آگاهی بیشتر در زمینه نداشتن دوست خوب کلیک کنید.

رابطه دوستی و ذهنی بودن آن

روابط دوستانه ابتدا در ذهن ما شکل می‌گیرند و بعد به صورت فیزیکی و عینی این رابطه ایجاد می‌شود. بسیاری از دوستان را دیده‌اید که با یکدیگر بحث می‌کنند و حتی ممکن است دعوای فیزیکی نیز داشته باشند اما باز هم با یکدیگر دوست صمیمی هستند چراکه ارتباط میان آن‌ها ذهنی و قلبی است. پس در صورتی که بخواهید رابطه را تمام کنید باید ابتدا آن را در ذهن خود تمام کنید. برای این کار لازم است که به مرور خاطرات خوب خود نپردازید و حواستان را با کارهای مختلف پرت کنید. همچنین بهتر است دلایلی که می‌خواهید بخاطر آن دوستی خود را تمام کنید مدام در ذهن خود مرور نمایید؛ به طور مثال بگویید او مانع پیشرفت من است پس باید او را کنار بگذارم.

بهترین راه‌های تمام کردن دوستی

در هر دوستی به هر حال روزهای خوبی هم وجود داشته است، بنابراین برای تمام کردن آن بهتر است طوری رفتار کنید که هر دو ناراحتی کمتری را احساس کنید.

1- در ابتدا باید برای خودتان مشخص کنید که تصمیمتان بر قطع رابطه است و بر این تصمیم مصمم هستید.

2- باید مطمئن شوید که احساسی و از روی عصبانیت تصمیم نمی‌گیرید.

3- ممکن است او هرگز حرف‌های شما را فراموش نکند؛ می‌توانید حرف‌هایی که برای آخرین بار به او خواهید گفت را یادداشت نمایید و آن‌ها را بسنجید.

4- به زمان و مکان گفتن توجه کنید و بهترین زمان را در نظر بگیرید و انتخاب کنید. اگر همکلاسی یا همکار بود که رو در رو اقدام کنید و اگر دور شده بود از یادداشت یا تلفن استفاده کنید. این یکی از بهترین راهکارهای تمام کردن دوستی است.

5- مراقب باشید در تله دوستی‌های مشترک و دعواهای دیگران نیافتید و به خاطر وسوسه آن‌ها؛ دوستی خود را با دوست دیگران قطع نکنید.

6- پس از اتمام دوستی، در موقعیت‌های اجتماعی همچنان با او محترمانه برخورد کنید.

7- سعی کنید تا جایی که امکان دارد؛ به احترام روزهای دوستی در گذشته، دوستی را دوستانه خاتمه دهید. برخی افراد گفتن دروغ مصلحتی را جایز می‌دانند.

8- مراقب باشید پس از قطع رابطه، احساس کمبودها و تنهایی می‌تواند آزار دهنده باشد؛ بنابراین پیش از تحمل هرگونه کمبود فکر کنید و درست تصمیم بگیرد.

9- در دوستی‌های بعدی، در انتخاب و شروع دوستی بیشتر دقت کنید. برای این کار بهتر است ابتدا به یک خودشناسی برسید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه خودشناسی کلیک کنید.

سوالات متداول | بهترین راه های تمام کردن دوستی

پس از تمام کردن دوستی آیا امکان دوست شدن و پیدا کردن دوستان جدید وجود دارد؟

مسلما بله. البته لازم است که شما باور داشته باشید که همواره می‌توانید دوستان خوبی پیدا کنید.

با آنکه می‌دانم باید دوستی خود را تمام کنم اما اینکار برایم دشوار است چه کنم؟

شما باید به طور ذهنی به فراموش کردن دوست خود بپردازید. این کار ممکن است ابتدا دشوار به نظر برسد اما نتیجه بخش است. همچنین آگاهی از اینکه چه روابطی را باید ادامه دهید و چه روابطی را نه؛ به شما کمک می‌کند که قاطعانه تر تصمیم بگیرید. برای اطلاع بیشتر در زمینه روابطی که باید دامه داد کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*