ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

سن کلاس زبان | کلاس زبان از چند سالگی؟


خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با سن کلاس زبان پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.


بهترین سن برای رفتن به کلاس زبان چه موقع است؟ بسیاری از والدین برای فرزندان وقت زیادی می‌گذارند و می‌خواهند فرزندشان‌ تمام مهارت‌ها از جمله یادگیری زبان دوم را به سرعت فرا بگیرند. بسیاری از والدین نیز نمی‌دانند در چه سنی بهتراست فرزند خود را به کلاس زبان بفرستند. نکته مهم این است که برای یادگیری زبان دوم کودک باید به توانمندی، کسب آگاهی و فهم و ادراک مناسبی رسیده باشد. همچنین در صورتی که زبان مادری به شکل کاملی شکل نگرفته باشد زبان دوم می‌تواند باعث اختلال در عملکرد زبان شود که در این صورت نیاز به بهره بردن از کمک گفتار درمانگر وجود دارد.
 در این مطلب به مسأله بهترین سن آموزش زبان دوم کودکان می‌پردازیم. در ضمن، برای مشورت در مورد مسائل آموزشی و تربیتی فرزند خود می‌توانید از مشاوره کودک کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

 

تماس با مشاور

                                            

سن کلاس زبان | فوايد یادگیری زبان دوم چیست؟

در دنیای کودکان رقابت بر سر کسب علم و دانش وجود ندارد. پس قبل از هرچیز ابتدا بهتر است به این موضوع بپردازیم که چرا لازم است کودکان علاوه بر زبان مادری زبان دوم را نیز فرا گیرند. یادگیری زبان دوم علاوه بر این‌ که به افــزایش اعتماد بنفس کودکان کمک می‌کند و او را در برقراری ارتباطات بهتر یاری می‌دهد، باعث موفقیت او در برنامه‌های مدرسه و تقویت مـهارت‌های حل مسئله می‌شود. افرادی که زبان دومی را فرا می‌گیرند می‌توانند با فرهنگ‌ کشورهای دیگر نیز آشنا شوند و درک عمیقی نسبت به آن پیدا کنند.

علاوه‌بر اين کسانی که بر زبان‌های خارجی مسلط‌‌‌ اند شانس بیشتری در رقابت‌های شغلی برای كسب مشاغل بهتر دارند و در ارتباط‌ات بين‌المللی موفق‌تر هستند. در کنار تمامی این فواید یادگیری زبان دوم می‌تواند از جمله برنامه‌های مهم برای پر کردن اوقـات فراغت کودکان باشد.

 

اینفوگرافیک سن کلاس زبان

اینفوگرافیک سن کلاس زبان

یادگیری زبان از بدو تولد توصیه نمی‌شود

از دیدگاه روانشناسی کودک آموزش زبان خارجی به همراه زبان مادری از بدو تولد ممکن است تا 2 یا 3 سالگی باعث کند شدن فرآیند صحبت کردن کودک شود. بهترین حالت این است که ابتدا یادگیری زبان پایه به صورت کامل انجام شود و دایره لغات کودک به رشد نسبی برسد و بعد زبان دوم آموزش داده شود. آنچه که اهمیت دارد توجه به هوش و میزان توانایی کودک در یادگیری زبان است. نباید برای یادگیری زبان به کودک خود فشار بیاورید این کار موجب افزایش استـرس در کودکان و به تبع آن اختلال در یادگیری و تکلم می‌شود. می‌توان همزمان با فرستادن کودک به مهد کودک زبان دوم را نیز به کودک آموزش داد.

بهترین سن برای ثبت نام در کلاس زبان | چه سنی برای رفتن به کلاس زبان مناسب است؟
 

در مسائل آموزشی باید روند رشـد شناختی کودک را مدنظر داشته باشیم. درگذشته مطرح می‌شد که کودکان سه یا چهار ساله چون هنوز به مهارت‌های لازم جهت صحبت کردن به زبان مادری خود نرسیده‌اند نباید زبان دوم را شروع کنند. اما تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که 50 درصد توانمندی‌ها در چهارسالگی آموخته می‌شوند. عملکردهای ذهن از کودکی به کودک دیگر متفاوت است. هرچه کودک در سن پایین‌تری با زبان دوم آشنا شود پیشرفت و مهارت بیشتری را در تكلم زبان دوم و لهجه کسب می‌کند.
البته کودکان تفاوت‌های بسیاری با هم دارند؛ کودکانی که اخــتلال زبان و مشکلات رشدی در گفتار دارند، در صورت مواجه شدن با زبانی دیگر در زبان مادری نیز دچار شکل می‌شوند و تکلم نیز به تاخیر می‌افتد. آموزش زبان خارجی در همه سنین اتفاق می‌افتد اما بهترین زمان آن هفت الی هشت سالگی است.

چالش های سن کلاس زبان 

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که مربیان زبان و والدین آن ها با آن روبرو هستند، اطمینان از این است که برنامه‌های درسی و فعالیت‌های آموزش زبان با توانایی‌های کودکان و دانش‌آموزان و سن آن ها مطابقت داشته باشد. به وضوح تفاوت های عمده ای در آموزش زبان اضافی به کودکان خردسال در مقایسه با نوجوانان و بزرگسالان وجود دارد. به طور کلی، کودکان همیشه سرشار از انرژی هستند و بازه توجه کوتاهی دارند، بنابراین کلاس ها باید سریع باشد و شامل بازی ها و فعالیت های سرگرم کننده زیادی باشتد.نه به این معنا که آموزش به بزرگسالان کمتر چالش برانگیز است، اما نیاز به پایگاه دانش دقیق تری دارد و اغلب اوقات ممکن است برای دانش آموزان زمان بیشتری طول بکشد تا مفاهیم کلیدی را انتخاب کنند.

نکات مهم در یادگیری زبان دوم در کودکی

فرایند و مراحل یادگیری چیست؟ والدین با کمک روانشناس کودک می‌توانند رشد کودک و مــراحل یادگیری او را زیرنظر داشته باشند. برای یادگیری موثرتر زبان در کلاس‌ها در کودکان باید به صورت بازی و همراه با موسیقی و شعر باشد. در این روش کودکان حتی می‌توانند زبان سوم را نیز یاد بگیرند. چرا که استرس و فشاری به آن‌ها وارد نمی‌شود. کودکانی که ابتدا به زبان مادری مسلط شده‌اند و بعد زبان دوم را شروع کرده‌اند بسیار می‌توانند در صحبت کردن زبان دوم موفق باشند. برای کسب اطلاعات در خصوص آمــوزش زبان انگلیسی به کودکان کلیک کنید.

زبان آموزان پیش دبستانی

کودکان خردسال معمولا انگیزه ای برای یادگیری یک زبان جدید ندارند و حتی ممکن است هنوز با زبان مادری خود دست و پنجه نرم کنند. اما علاقه گسترده‌تر آن ها به یادگیری معمولاً ناشی از کنجکاوی و تخیل ذاتی آن هاست. برگزاری کلاس‌های زبان پیش‌دبستانی با توجه به بازه‌های توجه کوتاه‌تر دانش‌آموزان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. آموزش به کوچک‌ترین زبان‌آموزان به مقدار زیادی صبر و همچنین مهارت‌های مدیریت کلاس قوی نیاز دارد تا توجه آن ها را همیشه جلب نگه دارد. معلمان و درس هایشان نیز به انرژی بالایی نیاز دارند تا واقعاً جذاب و موفق باشند.

اطمینان از اینکه دانش‌آموزان فعال، مشغول و سرگرم هستند مساله حیاتی است. بنابراین دروس باید مملو از مطالبی باشد که آن ها را دقیق و متوجه نگه دارد. حرکت کردن امری حیاتی است و در مورد معلمان و دانش آموزان نیز صدق می کند. جان بخشیدن به کلمات، ایده ها و داستان ها با اجرای آن ها به یادگیرندگان در سنین پایین کمک می کند تا در کلاس درس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و اهداف کلیدی یادگیری را با قدرت منتقل کنند.

سن کلاس زبان | اختلال در زبان مادری

بسیاری از والدین نگران‌اند که اگر کودک 7 ساله‌شان را به کلاس زبان بفرستند ممکن است در یادگیری کامل زبان مادری دچار مشکل شوند و یا آن‌را فراموش کنند. کودکان زیر 4 سال نباید به واسطه‌ یادگیری زبان دوم تحت فشار قرار بگیرند زیرا همان‌طور که گفتیم مرحله تکلم کودک به تعویق می‌افتد. تفاوت‌های دستوری دو زبان ممکن است باعث اختلال و بی نظمی در ذهن کودک شود و هنگام صحبت کردن دو زبان را باهم ترکیب کند و در واقع توانایی جداکردن آن‌ها را از همدیگر نداشته باشد. باید در نظر داشت که آمــوزش به کودکان باید متناسب با سن و توانایی آن ها صورت گیرد.
اما بعد از این سن یادگیری زبان دوم علاوه بر اینکه به زبان مادری آسیبی وارد نمی‌کند بلکه باعث پیشرفت کودک نیز می‌شود. در فرآیند ترجمه کلمات و جملات کودک زبان مادری خود را نیز بار دیگر می‌آموزد و بر ساختارها و جمله‌بندی‌های آن توجه و دقت بیشتری می‌کند.

با این حال در صورتی که زبان دوم در زبان مادری اختلال ایجاد کرد لازم است با بهره بردن از مشاوره کودک و گفتار درمانگر به کاهش مشکلات گفتاری کودک توجه کنید. مرکز مشاوره حامی هنر زندگی با داشتن مشاورانی برجسته آماده ارائه مشاوره به صورت تلفنی و حضوری در زمینه کودک و مشکلات مربوط به آن است.برای اطلاع بیشتر درباره نحوه دریافت مشاوره تلفنی کودک کلیک کنید.

 

سوالات متداول

آیا مهد کودک‌های دو زبانه برای کودکان توصیه می‌شود؟

ایراد بزرگی که در این مهد کودک‌ها وجود دارد این است که بدون غربالگری همه کودکان را واجد دریافت زبان دوم می‌دانند در صورتی که کودکان با تاخیر در رشد زبان و گفتار در یادگیری زبان دوم با اخلال مواجه می‌شوند. لازم است که کودکان توسط مشاور و متخصص آسیب زبان و گفتار ارزیابی اولیه درباره آنان صورت گیرد و سپس فرآیند یادگیری زبان دوم انجام شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*