ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

دوری از افراد منفی | آدم های منفی را از زندگی خود دور کنید

دوری از افراد منفی از آن جهت که به سلامت روان شما آسیب می رسانند امری ضروری است. مهم است که از افراد منفی دوری کنید و با افراد مثبت هم در زندگی حرفه‌ای و هم در زندگی شخصی خود معاشرت کنید. یک فکر منفی می تواند کل محیط را خراب کند و در مورد افراد بدبین نیز چنین است. تفکر فاجعه آمیز، نگرش سرنوشت‌ساز و تأثیر بد آنها می‌تواند به راحتی مانند یک بیماری همه‌گیر در اطراف گسترش یابد. اجازه ندهید چنین افرادی در محیط شما نفوذ کنند زیرا رفتار سمی آنها می‌تواند آسیب جدی به شما وارد کند. سعی کنید از آنها دوری کنید تا بتوانید زندگی بهتر و رضایت بخشی داشته باشید. برای کسب اطلاات بیشتر دراین زمینه روی مشاوره تلفنی فردی کلیک کنید.  

تماس با مشاور


دلیل دوری از افراد منفی

اگر خود را فردی مثبت می دانید و می خواهید بهترین زندگی را داشته باشید، اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید. اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که به شما احساس خوبی نسبت به خودتان بودن می‌دهند. اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که خوبی‌های دنیا را می بینند. با این کار، چیزهای خوبی را نیز خواهید دید. خوبی‌های بیشتری را جذب خواهید کرد.
اجازه ندهید افراد منفی نگر انرژی شما را تخلیه کنند. انرژی تبعیض قائل نمی شود. درست مانند وزنه‌برداری، اگر روی قوی‌تر شدن یک عضو بدن تمرکز کنید و تمام انرژی،  مهارت تمرکز و تلاش خود را روی آن گروه عضلانی بگذارید و هر روز روی آن کار کنید، آن عضله قوی‌تر می‌شود. اگر تمام انرژی خود را روی افراد منفی بگذارید، زندگی شما منفی خواهد بود.
اگر توجه شما به این است که چه چیزی در زندگی شما اشتباه است؛ اگر توجه و انرژی شما به افراد منفی و حس منفی که آنها به ارمغان می‌آورند باشد، این حس به زندگی شما حمله می‌کند.تمرکز خود را روی چیزهای خوب نگه دارید و احساس خوب درون شما بیشتر رشد خواهد کرد.  

پیشنهاداتی برای دوری از افراد منفی

ازافراد منفی نگر دوری کنید، آنها برای هر راه حلی یک مشکل دارند. هرچند این برای همه موقعیت‌ها صدق نمی‌کند، درست مثل همه چیز در زندگی، شما باید از عقل سلیم استفاده کنید. همیشه باید زمان خود را با افرادی محدود کنید که دائما انرژی شما را تخلیه می‌کنند و هیچ ارزشی به آن اضافه نمی‌کنند. افراد منفی گرا معمولا به منفی بودن بسیار متعهد هستند و هر چه بیشتر آنها را به سمت هر چیز دیگری سوق دهید، آنها بیشتر به عقب رانده می شوند.
این بدان معنا نیست که شما نسبت به دیگران دلسوزی نشان نمی‌دهید. زندگی خود را از درام و منفی بافی دور نگه دارید. اگر تلاش‌های شما برای رهایی از منفی‌گرایی ناموفق بود، باید ادامه دهید. در اینجا پیشنهاداتی برای دوری از افراد منفی ارائه خواهد شد.

1-افراد دارای ذهنیت منفی را بشناسید

چشمان خود را باز کنید و از نزدیک به اطراف خود نگاه کنید. آیا پس از صحبت با کسی احساس خستگی مزمن یا بی قراری می‌کنید؟ آیا احساس استرس می‌کنید و نمی‌توانید در زندگی شخصی و حرفه‌ای به کارایی و بهره‌وری برسید ؟اگر بله، پس باید بنشینید و فکر کنید چه اشتباهی رخ داده است و چرا این احساس وجود دارد. آیا به دلیل شرایط خاصی است یا به دلیل صحبت با  شخص خاصی؟ حقیقت را بشناسید و بپذیرید و برای دوری از افراد منفی و تاثیر او در زندگی خود اقدام کنید.

2-دور شوید

اگر کسی را می شناسید که هدفش در زندگی این است که همه را دلسرد کند، بهتر است با دیدن او که نزدیک می‌شود، مسیر خود را تغییر دهید. از افراد منفی‌نگر که با نگرش مشکوک و رفتار بدبینانه خود روحیه شما را می کشند دوری کنید. مهم است که این کار را انجام دهید زیرا قرار گرفتن در معرض چنین محیط‌های سمی به آرامی و پیوسته شما را در آغوش خود می‌گیرد و ممکن است روزی برسد که خود شما نیز بخشی از جمعیت آنها شوید.
بهتر این است که در امان باشید تا اینکه متاسف باشید، بنابراین از افرادی که هدفشان در زندگی اشاعه افکار منفی است دور شوید. فقط بچرخید، به سمت دیگری بروید، شروع به صحبت با شخص دیگری کنید و او را نادیده بگیرید، انگار که او را ندیده‌اید یا وارد مغازه دیگری شوید. حواستان به اطرافتان باشد تا تصادفاً از مسیر هیچ آدم منفی نگری رد نشوید.

دوری از افراد منفی
3-توجه را متوقف کنید

شما می‌خواهید از افراد منفی در زندگی خود دوری کنید و به آنها توجه نکنید. چنین افرادی از مکالمه شما تغذیه می‌کنند، بنابراین زمانی را برای گفتگو با آنها اختصاص ندهید. اگر کسی به شما نزدیک شد و نتوانستید از او دوری کنید، به سادگی تلفن خود را بردارید و طوری رفتار کنید که انگار در آن لحظه بسیار مشغول هستید. هیچ ارتباط چشمی برقرار نکنید تا او نتواند مستقیماً چیزی به شما بگوید. به یک بهانه قابل قبول فکر کنید و سعی کنید از شر او خلاص شوید. اگر فردی را دیدید که برای شما شناخته شده است، با او صحبت کنید تا یک فرد منفی نتواند با شما گفتگو کند و با اظهارات منفی خود بر شما تأثیر بگذارد.

4-دوری از افراد منفی | بحث نکنید

وقتی با کسی بحث می‌کنید، بی دلیل به او اهمیت می‌دهید. گفتگوی بی پایان، روابط شما را تقویت می‌کند و یک پیوند ایجاد می‌کند. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد. از افراد منفی‌نگر دوری کنید و از درگیری با آنها دست بردارید. آنها به دنبال بحث در مورد این موضوع هستند تا بتوانند بدبینی بیشتری را در محیط گسترش دهند، به سادگی از آنجا دور شوید تا نشان دهید که بحث شما در مورد چنین موضوعی تمام شده است. نیازی نیست از نظر خود دفاع کنید و به او نشان دهید که حق با شماست زیرا او هرگز این را نمی پذیرد، پس چرا وقت و انرژی خود را تلف کنید. در تلاش‌های خود سازنده باشید و به فعالیت‌های مثبتی بپردازید که به شما آرامش می‌دهد.

4-در گروه معاشرت کنید

سعی کنید در گروه معاشرت داشته باشید تا بتوانید به راحتی از افراد منفی دوری کنید. مهم این است که بتوانید انرژی منفی را در اطراف خود پراکنده کنید تا شما را در آغوش خود غرق نکند. مطمئن شوید که انرژی گروه، دلگرم کننده و مکالمات شما لذت بخش است. این کار هر گونه منفی بودن را از اطراف حذف می‌کند زیرا فردی که انرژی بدبینانه دارد، نمی‌تواند تنها توجه شما را جلب کند و از انرژی و زمان ارزشمند شما تغذیه کند.دراین رابطه مطالعه مقاله اداب معاشرت در زندگی پیشنهاد میشود.

5-دوری از افراد منفی | روابط مثبت را حفظ کنید

یک راه ساده برای دوری از افراد منفی این است که خود را با افراد مثبت احاطه کنید. با افرادی که طبیعت خوش بینانه دارند دوستی کنید. طرز فکر مثبت آنها روی نگرش و رفتار شما تأثیر می گذارد و تفاوت قابل توجهی در رویکرد خود خواهید دید. وقتی کسی موضوعی منفی را مطرح می کند، فعالانه در آن شرکت نکنید، در حالی که خوب است در یک موضوع سازنده، با اشتیاق واکنش مثبت نشان دهید.
افراد منفی نگر به گیر‌افتادن در بلاتکلیفی و لذت بردن از وضعیت اسفناک خود معتقدند؛ در حالی که این برای افراد مثبت برعکس است. اگرچه آنها چالش‌ها را تصدیق می‌کنند، اما اجازه نمی‌دهند شرایط نامطلوب بر آنها تأثیر منفی بگذارد. با افراد مثبتی که تمرکز درونی خود را حفظ می‌کنند، رابطه خوبی داشته باشید.

6-بلاک افراد منفی در شبکه های اجتماعی

پورتال‌های رسانه‌های اجتماعی و تلفن به دو ابزار قدرتمند مکالمه در این دنیای مدرن و مد روز تبدیل شده‌اند. امروزه گزینه‌های زیادی دارید که می تواند به شما کمک کند تا از افراد منفی دوری کنید. به سادگی از گزینه بلاک خود در پلتفرم‌هایی که بازدید می کنید استفاده کنید تا بتوانید از نزدیک شدن افراد بدبین به خود جلوگیری کنید. همین کار را با موبایل خود امتحان کنید و آنها را در لیست تماس خود مسدود کنید. این کار باعث می‌شود آنها از تماس‌ها و پورتال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر با شما تماس نگیرند. اگر شخصی به خوبی به مرزهای شما احترام می‌گذارد روابطتان را حفظ کنید و در غیر این صورت به دنبال راهی برای حذف او از نزدیکی خود باشید.شما میتوانید دراین رابطه مقاله اعتیاد به شبکه های اجتماعی را مطالعه کنید.

7-دوری از افراد منفی | عدم نیاز به توضیح

شما به کسی بدهکار نیستید، مخصوصاً به فردی که ذهنیت منفی دارد. به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر سعی کنید چیزها را برای او توضیح دهید، او خونسردی خود را از دست می‌دهد و سعی می‌کند یک بار دیگر افکار منفی به زندگی شما تزریق کند. برای شما مهم است که بفهمید چه چیزی درست است و چه چیزی اشتباه است. آیا می خواهید مرزهایی تعیین کنید که به شما کمک کند هوای پاک و مثبت تنفس کنید یا می خواهید به وضعیت غم انگیز امور ادامه دهید؟ این به شما بستگی دارد که دوستان خود را انتخاب کنید پس عاقلانه تصمیم بگیرید. با نشان دادن درب خروجی به افراد منفی و قطع رابطه از آنها دوری کنید. در صورت لزوم، نیازی به ارائه توضیحات طولانی برای توجیه خود ندارید، فقط بگویید که راحت نیستید با او صحبت کنید.

8-نگرش خود را انتخاب کنید

بله، مردم می‌توانند بر ما تأثیر بگذارند، اما فقط زمانی که ما به آنها اجازه انجام این کار را بدهیم. آیا شما آنقدر ضعیف هستید که یک فرد منفی نگر بتواند به راحتی شما را با افکار منفی‌‌اش تحت تاثیر قرار دهد؟ اگر بله، پس در دوره مدیتیشن و تمرینات تنفسی ساده شرکت کنید زیرا به شما کمک می‌کند کنترل تمرکز و ارامش ذهن خود را دوباره به دست آورید. گاهی اوقات نمی توانید در مورد ورود افراد منفی به گروه خود تصمیم بگیرید، اما نحوه برخورد با آنها حق شماست. به آنها اجازه ندهید که احساساتشان را به شما دیکته کنند، زیرا نگاه تیره و تار آنها می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. مراقب مکالمه‌ها باشید و از صحبت‌های سمی دوری کنید.

9-دوری از افراد منفی | پذیرش افراد مثبت و منفی

افراد مثبت و منفی مثل دو روی یک سکه هستند. دنیا پر از هر دو است و این به ما بستگی دارد که تعادل عاطفی خود را حفظ کنیم. وقتی با یک فرد بدبین مواجه شدید، او را بشناسید و بگذارید بگذرد. نیازی نیست که هیچ احساسی نسبت به او داشته باشید و در این روند خود را ناراحت کنید. یاد بگیرید که بپذیرید زندگی چرخه‌ای است که در آن مجبورید با چنین افرادی ملاقات کنید، اما این به شما بستگی دارد که به طور مؤثر با آنها برخورد کنید. نیازی به اهمیت دادن و ارتباط با آنها نیست. بهتر است اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که نیت خوب و طرز فکر مثبتی دارند تا بتوانید از افراد منفی دوری کنید.
دوری از افراد منفی

10- همدلی کنید

وقتی افراد منفی‌باف احساس ناراحتی می‌کنند، برخی از تاکتیک‌ها، مانند اینکه به آنها گفته می‌شود شاد باشید یا آرام باشید، هرگز کارساز نیست. در عوض، آنها معمولاً از شما می‌خواهند که بفهمید از کجا آمده‌اند و زندگی آنها در حال حاضر در کجاست. شاید آنها غرق در تعهداتی هستند که نمی‌توانند رهایشان کنند. شاید آنها درگیر کار هستند، مشکلات روابط را پشت سر می گذارند، یا در تلاش برای به دست آوردن ثبات در زندگی خود هستند. صرف نظر از این، آنها فقط می خواهند کسی در احساساتشان با آنها شریک شود و احساس کنند که آنها را درک می کند. اغلب، این به تنهایی برای تشویق آنها کافی است. برای آشنایی بیشتر با مهارت همدلی کلیک کنید.

11-صحبت کنید، اما سعی نکنید کمک کنید

افراد خاصی به دنبال مشاوره نزد دیگران می‌روند. با این حال، در مورد افراد منفی، به ندرت چنین است. شنیدن نصیحت یا چیزهای منطقی در لحظات ناامیدی به ندرت کمک می کند. اگر می خواهید بتوانید نگرش مثبت خود را در حین تعامل با شخص منفی حفظ کنید، به ناامیدی او گوش دهید و درک کنید؛ اما بیشتر از این درگیر نشوید.دراین موضوع مقاله مقابله با ناامیدی پیشنهاد میشود.

12-دریابید که چه چیزی آنها را خوشحال می‌کند

فقط به این دلیل که آنها منفی هستند به این معنی نیست که چیزی آنها را نمی‌خنداند. اگر در یافتن موضوعاتی برای نقض کردن مشکل دارید، به دنبال موضوعاتی باشید که به آنها علاقه دارد. در مورد چه چیزی صحبت می کنید که باعث لبخند آنها می شود؟ نسبت به چه چیزی احساس اشتیاق دارند؟ آیا این خانواده، دوستان، سفرها یا داستان‌هایشان است؟ آنچه را که آنها را شاد می کند بیابید و آن را به آنها یادآوری کنید.

13-به آنچه آنها نمی گویند گوش دهید

در حالی که افراد منفی نگر ممکن است تا حد زیادی شکایت کنند، به احتمال زیاد آنها خیلی بیشتر از آن چیزی که شما فکر می‌کنید حرف می‌زنند. به احساسات واقعی آنها توجه کنید‌‌، آنها ممکن است به عنوان یک مکانیسم مقابله، شوخی کنند و از طنز تاریک برای مقابله با میزان صدمه دیدنشان استفاده کنند. آنها ممکن است با بازیگوشی در تحقیر خود افراط کنند، اما در واقع به یادآوری ارزش خود نیاز دارند. توجه به آنچه که افراد منفی واقعاً نیاز دارند، رابطه شما را تقویت می کند.

14-لذت ببرید

گاهی اوقات، این افراد ممکن است احساس کنند تنها چیزی که آنها نیاز دارند، این است که کسی آنها را متقاعد کند که از بدبختی خود خارج شوند و سرگرم شوند. آنها نیازی به کلمات تشویق کننده یا دست گرفتن ندارند. آنها فقط می‌خواهند که شخص دیگری مسئولیت را بر عهده بگیرد و رها کند، زیرا احساس می کنند کنترل زندگی خود را ندارند و از آن دلسرد شده‌اند. آن شخص شما باشید و در انتها، هر دو شادتر خواهید بود. برای درک بهتر مطلب میتوانید مقاله لذت بردن از زندگی رامطالعه کنید.  

سخن آخر

در طرف مقابل هم همینطور است. می گویند اگر با سگ دراز بکشی با کک بلند می‌شوی. اگر با منفی گرایی معاشرت کنید، دچار منفی نگری خواهید شد. شما هستید که با انتخاب وقت خود را می‌گذرانید. دوستان و گروه همسالان شما بازتاب خوبی از شما هستند زیرا شما آنها را انتخاب کرده اید. عاقلانه انتخاب کنید.درصورتی که نیازمند اطلاعات بیشتری در مورد دوری  ازافراد منفی هستید و یا نگرانی هایی در این زمینه دارید میتوانید با مشاوره روانشناسی درمرکز حامی هنر زندگی درمیان بگذارید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*