ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

نیازهای اساسی مردان | نیازهای جنسی و عاطفی مردان

نیازهای اساسی مردان و ضرورت پرداختن به آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زنان با دانستن آن ها و تلاش برای برطرف کردن‌شان می توانند رابطه ای عمیق با مردان ایجاد کنند. شاید در نظر اول مردان سرسخت و بدون هیچ نیاز روحی باشند. اما اگر از لحاظ روحی و عاطفی تامین نشوند می توانند بسیار شکننده و حساس شوند. پس لازم است ابتدا برای برآورده سازی نیازهای اساسی مردان آن نیازها را بشناسید. مشاوره خانواده در این زمینه می تواند راهکارهای موثر و مفیدی را در اختیارتان بگذارد. برای کسب اطلاعات در خصوص مشاوره خانواده کلیک کنید.

تماس با مشاور

نیازهای اساسی مردان

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که مردان به طور کلی و به خصوص در یک رابطه به چه چیزی نیاز دارند؟ چرا وفاداری اینقدر مهم است؟ چگونه خودداری از رابطه جنسی به عنوان یک مجازات گاهی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد؟ به گفته برخی محققان اگر زنان سه چیز را در یک رابطه برای مرد فراهم کنند، آن ها به ندرت رابطه را ترک خواهند کرد: حمایت، وفاداری و صمیمیت. مردها ممکن است پشت رفتارهای ماچو (سرسخت) خود پنهان شوند اما در نهایت فقط می خواهند احساس خاص بودن کنند.

احترام از اولین نیازهای اساسی مردان 

از مهم ترین مسائلی که در ذهن مردان اهمیت دارد دریافت احترام از اطرافیان و به ویژه از همسرشان است. ممکن است هیچ گاه توقعات خود را بیان نکنند، اما از دلایل احساس خشم و عدم سازگاری آن ها با شما عدم دریافت احترامی است که به آن نیاز دارند. می توانید از همسر خود در رابطه با صحت این ماجرا سوال کنید. احترام به مردان اصلا کار سختی نیست.

برخی زنان معتقدند اگر زیاد به شوهر خود احترام بگذارند پرتوقع می شود. تا زمانی که برای همسر خود احترام قائل نشوید نمی توانید احترامی را که از او توقع دارید به دست آورید. شما به وسیله احـترام به همسر که شامل احترام گذاشتن به افکار و عقاید و رفتارها و احساسات مرد زندگی‌ تان می شود، موجب آرامش او می شوید. زمانی که همسرتان بعد از یک روز سخت کاری خسته از سرکار بر می گردد سکوت و درک متقابل شما همان احترام گذاشتن است. موقعیت شناس باشید و سعی نکنید او را به کاری که دلش نمی خواهد وادار کنید. به این روش شما می‌توانید اولین نیازهای اساسی مردان خود را برطرف کنید.

حمایت گرفتن

یک مرد باید بداند که شما از او حمایت کرده اید. باید احساس کند علی رغم آنچه اتفاق می افتد او همچنان در خانه مورد حمایت است. مردان هر بار که از خانه خارج می شوند درگیر جنگ هستند. آن ها نگرانند مبادا از اینکه شغل خود را از دست بدهند، توسط افرادی که به آن ها اعتماد دارند تضعیف شوند، مورد بدرفتاری افراد صاحب قدرت قرار بگیرند یا بابت اینکه کسی آنچه متعلق به آن هاست را بگیرد ترس داشته باشند. هر روز باید خودشان را ثابت کنند و برای آنچه که دارند بجنگند. و وقتی به خانه می‌آیند، توان جنگیدن در جبهه های دیگر را ندارند. آنچه مردان واقعاً می خواهند زنی است که از آن ها بپرسد روزشان چگونه بوده و به آن ها بگوید که چقدر برای هر کاری که انجام می دهند سپاسگزار هستند. آن ها می خواهند بدانند که در یک محیط امن هستند و در آن مورد عشق قرار می گیرند. احساس حمایت به قدری مهم است که اگر بدانند در دسترس است، برای دریافت آن سخت‌تر تلاش می‌کنند. وقتی از مردی حمایت و قدردانی می‌کنید، به او قدرت می‌دهید که هر روز از جای خود بلند شود و دوباره بجنگد و بخواهد سخت‌تر کار کند تا حمایت شما را بیشتر دریافت کند.

اینفوگرافیک نیازهای اساسی مردان

 اینفوگرافیک نیازهای اساسی مردان

نیاز مردان به تشویق و تحسین را فراموش نکنید

مردها عاشق این هستند که توسط دیگران پذیرفته شوند و تشویق و تحسین شوند. تایــید شدن از طرف همسر موجب تقویت اعتماد به نفس مردان می شود. از ویژگی ها و محاسن همسر خود تعریف کنید. البته توجه داشته باشید که آنها تفاوت بین تعریف و تملق دروغی را متوجه می شوند. بنابراین سعی کنید به دنبال جنبه های مثبت شخصیت او بگردید و واقعا آنها را مورد تحسین قرار دهید. جستجو به دنبال ویژگی‌های مثبت همسرتان علاوه بر این باعث می شود حس بهتری به او پیدا کنید و در نتیجه بدی هایش در نظرتان کم رنگ شود.

چگونه از همسر تعریف کنم؟

برای تعریف و تمجید از همسرتان جزئیات را فراموش نکنید. می توانید به او بگویید که بی نظیر است و از فلان کارش بسیار خوشتان آمده و یا در فلان کار بسیار حرفه ایست. مردها به دلیل فشارهای زیادکاری و مدیریت خرج خانه نیاز بیشتری به حمایت و تحسین شدن توسط دیگران دارند. مردان از این تعریف ها انرژی می گیرند و انگیزه بیشتری پیدا می کنند و می توانند با حمایت همسر خود در برابر مشکلات زندگی به توانایی های خود اعتماد داشته باشند. می توانید هر شب او را با جملات انرژی بخش خوشحال کنید و به اینگونه یکی از نیازهای اساسی مردان خود را برطرف کنید.

وفاداری

همیشه وفادار باشید. زنان معتقدند وفاداری یکی از جنبه های عشق است اما مردان معتقدند که وفاداری خود عشق است. وفاداری به مرد یکی از مهم ترین راه هایی است که او عشق شما را احساس می کند. اگر بداند هر اتفاقی هم بیفتد در کنارش خواهید ماند، او نیز در کنار شما خواهد ماند. وفاداری برای مردان فقط به این نیست که همراه باشند یا طرف او را در یک مشاجره بگیرند. مرد شما می‌خواهد بداند که او اولویت شماست و اگر اخراج یا دچار مشکل شد همچنان در آنجا کنار او خواهید بود. او باید بداند که اگر به شما فرصت داده شود، با مردی بهتر از او فرار نخواهید کرد و او می‌خواهد بداند که شما در مقابل هر کسی که بخواهد او را تحقیر کند از او دفاع خواهید کرد. اساساً، یک مرد از شما می خواهد که همراه او باشید و شما باید مطمئن شوید که توانسته اید چنین باوری را ایجاد کنید. وقتی یک مرد واقعاً به یک زن اعتماد کند که در کنارش باشد، عشق او به طرز شگفت انگیزی آشکار می شود.

تشکر و قدر دانی از نیاز های اساسی مردان 

اگر چه تامین هزینه های خانواده و تلاش و کوشش بیرون از خانه جزء وظایف مرد در زندگی مشترک می باشد، اما قدردانی از زحمات مرد می تواند دلگرمی بیشتری به او بدهد. تشکر و قدردانی دیگران بدون شک باعث می شود تا فرد کار خود را  خیلی بهتر و با انگیزه بیشتری انجام دهد چرا که متوجه می شود کارش برای دیگران ارزش دارد و مورد استقبال دیگران قرار می گیرد.

مطمئنا شما نیز انتظار دارید همسرتان کارهای خانه را که از صبح تا شب انجام می‌دهید ببیند و تغییرات کوچک را متوجه شود. همچنین به شما خسته نباشید بگوید و از شما به خاطر زحماتتان قدردانی کند. پس طبیعی است که شما نیز قدردانی از همسر را به جا آورید و نسبت به او همین برخورد را داشته باشید.علاوه بر این تشکر از همسر، صمیمیت بین زوجین را تقویت کرده و همدلی و همبستگی میان آن ها را بیشتر می کند.
یکی از نیازهای اساسی مردان که نباید از نظر دور داشت، حفظ حریم خصوصی و خلوت آن ها است. مردان نسبت به زنان درونگراتر هستند. در بعضی موارد حتی دوست ندارند کلمه ای بر زبان بیاورند. بهتر است زنان با آگاهی از این ویژگی مردان، با رعایت حقوق آن ها در این زمینه به این نیاز مردان احترام بگذارد.

رفع نیاز جنسی از مهم ترین نیازهای اساسی مردان


اکثر مردان بیشتر از زنان تمایل به برقراری رابـطه جنسی دارند و آن را در صدر نیازهای خود برای ازدواج می دانند. بنابراین به نیازهای جنسی مردان اهمیت دهید و آنها را نادیده نگیرید. مردان نیاز به نوازش و محبت فیزیکی دارند. برطرف کردن این نیاز از بروز مشکلات زناشویی جلوگیری می کند و محبت بین شما را افزایش می دهد.

پس‌زدن مردان در رابطه زناشویی او را بسیار می آزارد و حتی ممکن است این مسئله زمینه ساز دلــزدگی زناشویی شود. البته مردان نیز باید به نیازهای همسر خود در رابطه اهمیت بدهند. لازم نیست هر روز با او رابطه برقرار کنید؛ اما رفع نیاز جنسی را در اولویت زندگی مشترک خود قرار دهید. همچنین هیچ گاه برای تنبیه، او را از رابطه جنسی محروم نکنید.

 

سخن آخر

شاید مردان نیازهایشان را در ظاهر نشان ندهند اما کمبود آن‌ در زندگی بعدها همراه با مشکلات روابط زناشویی بروز می کند و به زندگی مشترک شما آسیب می‌زند؛ اما اگر برای نیازهای عاطفی آنان ارزش قائل شوید، اثرات مثبت آن‌ را در روابط خود حس خواهید کرد. برای رفع مشکلات ناشی از موارد ذکر شده حتما از مشاوره روانشناسی استفاده نمایید. مرکز مشاوره حامی هنر زندگی با متخصصان مجرب می تواند در این زمینه شما را یاری کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره روانشناسی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*