ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

ازدواج آسان واقعاً شدنی است؟ (چند راهکار عملی)


خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با ازدواج آسان پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.


آیا ازدواج آسان امکان پذیر است؟ چگونه می‌توانیم ازدواج ساده و آسانی داشته باشیم؟ این سؤالی است که بسیاری از جوانان هنگام تصمیم برای ازدواج با آن رو به رو می‌شوند. در شرایط فعلی جامعه و مواجه شدن جوانان با مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار زیاد، پاسخ به این سؤال دشوارتر از قبل شده است. با آگاهی از برخی راهکارهای موثر و کمک گرفتن از مشاوره ازدواج می‌توانید ازدواج آسان و موفقی داشته باشید. اگر شما نیز برای ازدواج آسان و با دغدغه کم‌تر سؤالات و چالش‌هایی را تجربه می‌کنید، در ادامه این مقاله به توضیحاتی در این زمینه پرداخته‌ایم، پس با ما همراه باشید.
تماس با مشاور

ازدواج آسان به چه معناست و چه راهکارهایی دارد

مسلماً تعریف ازدواج آسان از فردی به فردی دیگر متفاوت است. زیرا هر فردی بر اساس شرایط اقتصادی، خانوادگی و اجتماعی خود برای ازدواج برنامه ریزی و اقدام می‌کند. تعریف ازدواج آسان را خود شما با توجه به وضعیت دو خانواده مشخص می‌کنید. به طور کلی منظور این است که در مسائل مالی و اجرایی ازدواج سخت‌گیری نشود و همه روند ازدواج با سهل‌گیری و تلاش برای کم کردن موانع طی شود و افراد موثر در خانواده‌ها سنگ‌اندازی نکنند. برای اینکه ازدواج آسانی داشته باشید و در آینده مشکلات کمتری را با همسرتان تجربه کنید باید آگاهی‌هایی به دست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفاهم در زندگی مشترک کلیک کنید.
در ادامه به برخی از راهکارهای عمومی که توسط متخصصان توصیه می‌شود اشاره خواهیم کرد:

اینفوگرافیک ازدواج آسان واقعاً شدنی است؟

 اینفوگرافیک ازدواج آسان واقعاً شدنی است؟

1.  آیا برای ازدواج آماده‌اید؟

در اولین قدم برای اینکه تصمیم به ازدواج بگیرید و بتوانید این مسیر را با سهولت و آسانی طی کنید، باید در خود آمادگی‌های لازم را ایجاد کرده و بی‌گدار به آب نزنید. در حقیقت داشتن آمادگی روحی و روانی برای آغاز یک زندگی مشترک مهم‌ترین فاکتوری است که شما در تصمیم‌گیری برای ازدواج باید به آن توجه کنید. تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری، صبر، تعهد و انعطاف‌پذیری روانی ازجمله مواردی است که به آمادگی روحی‌تان کمک خواهد کرد و در برابر مشکلات و سختی‌های پیش رو به شما یاری خواهد رساند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله آمادگی روحی برای ازدواج مراجعه کنید.

2. مدیریت روحیه ولخرجی و تجمل‌گرایی

برگزاری مراسمی باشکوه، خرید گران‌قیمت‌ترین جواهرات و زندگی در خانه‌ای با لوازمی لوکس برای همه افراد خوشایند است. اما برای داشتن زندگی موفق باید بتوانید لذت‌های خود را به تعویق انداخته و آن‌ها را مدیریت کنید. مدیریت کردن به این معنا نیست که از همه علائق خود بگذرید تا ازدواج کنید؛ اتفاقاً این کار می‌تواند در آینده به کیفیت و سطح رضایت شما از زندگی آسیب بزند. منظور از مدیریت علائق و روحیه تجمل‌گرایی در ازدواج آسان این است که بتوانید در دخل و خرج‌تان حد متوسطی را رعایت کنید و برای رسیدن به یک زندگی ایده آل با صبوری در کنار هم تلاش کرده و برای آن وقت بگذارید. برای کسب اطلاع در زمینه نقش خانواده در ازدواج کلیک کنید. 

در صورتی که انتظار داشته باشید در ابتدای ازدواج همه شرایط در بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت خود قرار داشته باشد مسلماً آسیب زیادی خواهید دید و احساس نارضایتی بیشتری خواهید کرد. این از مسائلی است که باید اول زندگی با خود حل کنید. از خودتان بپرسید برای ساختن بهترین زندگی چه باید کرد؟ راهکارهایی برای داشتن زندگی بهتر را بشناسید و  با همسر آینده‌تان راجع به زندگی ایده‌آل اتفاق نظر داشته باشید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه راهکارهایی برای داشتن زندگی بهتر کلیک کنید. 

3. ازدواج آسان | رسیدن به شناختی درست و عمیق

اکثر مشکلات، اختلافات و تعارض‌هایی که افراد در مسیر ازدواج تجربه می‌کنند به دلیل ضعف شناخت آن‌ها از یکدیگر است. هرچقدر زوجین از شناخت عمیق‌تری نسبت به یکدیگر برخوردار باشند و تشابهات فکری، فرهنگی و شخصیتی بیشتری باهم داشته باشند سازگاری آسان‌تر می‌شود. به این ترتیب در مواجه با هر مشکلی، اضطراب و تنش بیش از حدی را تجربه نخواهید کرد. مطالعه مقاله شناخت پیش از ازدواج میتواند مطالب مفیدی در این زمینه به شما ارائه دهد.

توجه داشته باشید که دست‌یابی به یک شناخت درست و عمیق چیزی نیست که یک شبه به آن دست ‌یابید بلکه نیاز به زمان دارد و تلاش زیادی را از طرف زن و مرد می‌طلبد. مشاوره پیش از ازدواج در سهولت دست‌یابی به این شناخت و تصمیم‌گیری بهتر کمک بسیاری به افراد می‌کند. برای کسب اطلاع در زمینه دوستی های قبل ازدواج کلیک کنید.

4. ازدواج آسان | مسیر زندگی‌تان را پیدا کنید

یکی از کارکردهای اصلی ازدواج رسیدن افراد به استقلال بیشتر و کسب توانایی برای اداره یک زندگی به طور جداگانه است. وقتی شما این تصمیم بزرگ را می‌گیرید، باید بتوانید خودتان را بشناسید. علائق‌تان را دریابید و بدانید که در زندگی مشترک می‌خواهید به چه اهدافی دست یابید. هدف از زندگی باید برای شما شفاف و روشن باشد. برای اطلاع بیشتر در زمینه هدف از زندگی کلیک کنید.

تا زمانی که خودتان را نشناسید و مسیر زندگی‌تان را بطور مستقل پیدا نکنید، دائماً برای داشتن ازدواجی خوب و زندگی مشترک رضایتبخش، خود را با دیگران مقایسه کرده و از علائق آن‌ها پیروی خواهید کرد. این امر منجر به دشواری‌های زیادی در مسیر ازدواجتان خواهد شد چرا که انتخاب، تصمیم‌گیری و زندگی بر اساس ملاک‌های دیگران هرگز رضایت کافی را برای شما به ارمغان نخواهد آورد. برای آگاهی از خودشناسی کلیک کنید.

تاثیر خدمات روانشناسی در ازدواج آسان

ازدواج مساله بسیار پیچیده‌ای است که عوامل متعددی بر آن تاثیر می‌گذارند. امروزه ازدواج کردن برای بسیاری از افراد سخت شده و جوانان به دنبال راهی برای ازدواج آسان می‌گردند. با کمک گرفتن از یک روانشناس می‌توانید موانع پیش روی خود را تشخیص داده و از راه‌های ازدواج آسان آگاهی به دست آورید. متخصصان و روانشناسان مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی در خدمت شما هستند تا با ارائه خدمات تلفنی و حضوری، در این زمینه یاری‌تان کنند. برای دریافت مشاوره روانشناسی از مرکز مشاوره حامی هنر زندگی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*