ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

یافتن همسر خوب | راه‌های پیدا کردن همسر مناسب چیست؟


خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با یافتن همسر خوب پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.


یافتن همسر خوب یکی از مهم ترین دغدغه های مهم زندگی هر شخصی است که به یک زندگی مشترک ایده آل می اندیشد. ازدواج یک نیاز طبیعی در وجود همه انسان‌ها است و دختران و پسران این حق را دارند که خودشان همسر مناسب و ایده آل خود را انتخاب کنند. چراکه مهم‌ترین گام در ازدواج موفق، مناسب بودن دو فرد برای یکدیگر است. برای این کار لازم است که ملاک‌ها و معیارهای خود را برای انتخاب همسر شناسایی کرده و آن‌ها را مشخص کنید. همچنین لازم است که ویژگی‌های مثبت خود را نیز افزایش دهید تا شانس یافتن یک همسر مناسب برایتان افزایش یابد و درآخر لازم است که از روانشناس حوزه خانواده و ازدواج کمک بگیرید تا از ابعاد مختلف ازدواج آگاهی پیدا کرده و بهترین انتخاب را انجام دهید. برای کسب آگاهی در خصوص مشاوره ازدواج کلیک کنید.

تماس با مشاور

آیا برای پیدا کردن همسر باید اول عاشق شد؟

برای انتخاب صحیح همسر، لازم است که با دید باز فکر کنید و عاقلانه تصمیم بگیرید. عاشقی قبل از ازدواج هیچ مانعی ندارد اما باید به حدی باشد که مانع از منطقی فکر کردن شما نشود. اگر عشق بسیار شدید باشد، اجازه نمی‌دهد که نقاط ضعف و کاستی‌های طرف مقابل خود را ببینید و باعث می‌شود که تنها به خاطر عشق و دوست داشتن وارد ازدواجی شوید که ممکن است به شکست ختم شود. در واقع عشق بیمارگونه و افراطی قدرت تصمیم گیری درست را از افراد می گیرد. اما در یک رابــطه سالم تمام ابعاد ازدواج را بسنجید و به این نتیجه برسید که مناسب هم هستید.

 

اینفوگرافیک یافتن همسر خوب

 اینفوگرافیک یافتن همسر خوب

یافتن همسر خوب | راه‌های پیدا کردن همسر مناسب

پیدا کردن شریک یا همسر مناسب شبیه یافتن فرد مناسبی نیست که به شما کمک کند در یک تابستان تنها نمانید و دوره ای کوتاه با او را بگذرانید. یافتن همسر خوب به این معنی است که فردی را پیدا کنید که بتوانید خود را در حال پیر شدن با او ببینید و سی، چهل یا پنجاه سال او را دوست داشته باشید. انتخاب فردی که می خواهید با او ازدواج کنید یا برای همیشه با او متعهد شوید یک کار جدی است و نیاز به تفکر، مسئولیت پذیری و صداقت زیادی دارد. اما هنگامی که آن شخص خاص را پیدا کردید، می بینید تمام تلاش شما ارزشش را داشته و می توانید برای یک عمر شادی آماده شوید. اگر می خواهید بدانید چگونه شریک یا همسر مناسب را پیدا کنید، این مراحل را دنبال کنید.

مشخص کردن اولویت‌ها و ملاک‌های ازدواج

همه افراد تصویری از فرد ایده آل خود برای ازدواج دارند. اما برای اینکه این تصویر را مشخص کرده و آن را واضح‌تر کنید، لازم است که یک لیست از ملاک‌های خود بنویسید. این لیست به شما کمک می‌کند که همسر خود را راحت تر پیدا کرده و افرادی که مناسب نیستند را به راحتی کنار بگذارید. همچنین می‌توانید به تدریج لیست خود را نیز تغییر دهید. چراکه ممکن است به مرور متوجه شوید که معیارهای انتخاب همسر مناسب شما تغییر کرده و موارد دیگری هستند که برای شما اهمیت بیشتری دارند.

احترام و ارزش گذاری برای خویشتن

خود را دوست داشته باشید. به طور جدی دوست داشتن خود قبل از یافتن شخصی که می خواهید بقیه عمر خود را با او بگذرانید، ساده ترین راه برای اطمینان از این است که به دلایل درست خود را به آن شخص متعهد خواهید کرد. لازم نیست صد درصد از خودتان راضی باشید، اما اگر از چیزی که هستید ناراضی باشید، در معرض خطر قرار گرفتن در رابطه با کسی هستید صرفا باعث می شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.
به یک معنا، بله، فردی که با او ازدواج می‌کنید باید شما را تکمیل کند و باعث شود شما به‌عنوان یک شخص کامل و دوست داشتنی جلوه کنید. اما باید از قبل، عاشق کسی باشید که هستید و احساس خوشبختی کنید. سپس شخصی که می‌خواهید با او باشید احساس بهتری به شما خواهد داشت. شما باید از اینکه چه کسی هستید، چه کار می کنید و چگونه به نظر می رسید خوشحال باشید. این نه تنها جذب افراد با اعتماد به نفس را برای شما آسان تر می کند، بلکه باعث می شود به دنبال فردی به همان اندازه شگفت انگیز باشید که فقط باعث می شود زندگی شما بهتر شود، نه کسی که بتواند تمام شکاف های زندگی ناخوشایند شما را پر کند.

از تنهایی (به طور منطقی) خوشحال باشید.

مجرد بودن زمانی که همه دوستان شما با خوشحالی با هم قرار می گذارند یا ازدواج کرده اند، ممکن است خوشایند نباشد. شما ممکن است بیش از هر چیزی در دنیا عشق بخواهید و طبیعی است که اگر آن را پیدا نکنید احساس تنهایی یا غمگینی کنید. اما بخشی از دوست داشتن خود، به معنی دوست داشتن گذراندن وقت به تنهایی و یافتن راه هایی برای علاقه مند ماندن و هیجان زده بودن در مورد زندگی بدون دیگری است. این باعث می شود وقتی آن شخص خاص همراه شما بشود، احساس بهتری داشته باشید. اگر به خودی خود احساس بدبختی و تنهایی داشته باشید، به راحتی تحت تأثیر اولین کسی که از راه می رسد و پیشنهادی به شما می دهد قرار می گیرید. انتظار نداشته باشید کسی بیاید و شما را نجات دهد. رفاقت را با عشق اشتباه نگیرید.

یافتن همسر خوب | افزایش فعالیت‌های اجتماعی

لازمه ازدواج، برقراری رابطه با دیگران و افزایش فعالیت‌های اجتماعی و مهارت های ارتباطی است. شما برای اینکه بتوانید همسر مناسبی پیدا کنید، باید با افراد جدیدی آشنا شوید تا شاید در این میان بتوانید فرد مورد نظر و ایده آل خود را انتخاب کنید. در کلاس‌های جدید ثبت نام کنید و دامنه روابط خود را گسترده‌تر کنید.
همسر خوب برای هر فرد، تعریف جداگانه ای دارد. در وهله اول باید انگیزه ازدواج هر فرد برای خودش مشخص باشد. به عنوان مثال ممکن است انگیزه شخصی از ازدواج کسب آرامش باشد، در اینصورت او باید در جستجوی همسری آرام باشد که به فعالیت های پرهیجان کششی نداشته باشد. بنابراین چنین همسری را نمی توان در محافل پر تنش مباحث سیاسی و فعالیت های هیجان انگیز ورزشی جستجو کرد.

به اطرافیان خود بگویید که قصد ازدواج دارید

زمانی که قصد ازدواج دارید، حتما اطرافیان و دوستان مورد اعتماد خود را در جریان بگذارید. شاید آن‌ها فرد مناسبی را برای شما در نظر داشته باشند و بتوانند شما را با هم آشنا کنند. خانواده و دوستان، افراد دلسوزی هستند که معمولا حسن نیت دارند و بهترین موارد ممکن را به شما معرفی خواهند کرد.

پیشنهاد می کنیم در این رابطه مقاله نقش خانواده در ازدواج را مطالعه فرمایید.

یافتن همسر خوب | افزایش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های فردی است. هم زنان و هم مردان به دنبال همسری هستند که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشد. خوشبختانه اعتماد به نفس یک ویژگی اکتسابی است که می‌توانید آن را بیاموزید و در خود تقویت کنید. همچنین این را بدانید که جذابیت اعتماد به نفس از جذابیت ظاهری بیشتر است. اولین نکته برای افزایش اعتماد به نفس این است که نباید خودتان را با دیگران مقایسه کنید. چراکه همواره افرادی وجود دارند که از شما بهتر باشند. برای این منظور لازم است که ویژگی ها و نقاط قوت خود را شناسایی کرده و برای تقویت آن‌ها تلاش کنید.

توجه بیشتر به آراستگی

ظاهر مناسب یکی از مهم‌ترین ملاک‌های ازدواج است و افراد توجه زیادی به آن نشان می‌دهند. البته منظور از ظاهر زیبا این نیست که در زیبایی خود اغراق کنید بلکه می‌توانید با آراستگی ظاهر و اهمیت دادن به سلامتی تان، جذابیت ظاهری خود را افزایش دهید.

یافتن همسر خوب | معرفی صحیح خود

جلسه خواستگاری یا آشنایی مهم‌ترین قدم در ازدواج است. در جلسه خواستگاری خودتان را به گونه‌ای معرفی کنید که برای فرد مقابل‌تان جذاب باشد و او را به شما جذب کند. البته منظور این نیست که نقش بازی کنید. بلکه می‌توانید از جذابیت رفتاری خود بگویید. اگر نمی‌توانید لیستی از ویژگی‌های خوب خود پیدا کنید، از یک دوست یا فرد نزدیکی بخواهید که در این کار به شما کمک کنند. مطمئن باشید که ویژگی‌های مثبت زیادی در شما پیدا می‌شود.

افزایش آگاهی در مورد ازدواج و کمک گرفتن از روانشناس

سعی کنید که در زمینه ازدواج و رابطه عاطفی، اطلاعات بیشتری به دست آورید. ازدواج، امری است که ابعاد بسیار زیادی دارد و توجه به تمام این ابعاد به شما کمک می‌کند که بتوانید مناسب‌ترین همسر را برای خود انتخاب کرده و ازدواج موفقی داشته باشید. اما آگاهی از همه این موارد و بررسی آن‌ها کار راحتی نیست و نیاز به کمک یک فرد متخصص و روانشناس می‌باشد. روانشناس این ابعاد را بررسی می‌کند و آگاهی کافی را برای انتخاب همسر و ازدواج موفق به شما می‌دهد. مرکز مشاوره حامی هنر زندگی با متخصصان مجرب می تواند یاریگر شما باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*