ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

درمان گیاهی دیرانزالی زنان | گیاهان معجزه آسا برای بانوان

خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با دیرانزالی زنان پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.

درمان گیاهی دیرانزالی زنان را بشناسید. دیرانزالی و مشکل رسیدن به ارگاسم دومین شکایت شایع جنسی است که توسط زنان گزارش شده است. شرایط مشابه این وضعیت در مردان با دیرانزالی شناخته می شود که در زنان با اصطلاح درست تر ارگاسم تاخیری معرفی می شود. اگرچه این وضعیت در بین مردان در مقایسه با زودانزالی آن ها نسبتاً نادر است، اما بسیاری از زنان با وجود این که مشکلات جسمانی کمی برای رسیدن به ارگاسم دارند، هنوز هم با انزال و رسیدن به ارگاسم مشکل دارند. این مقاله به علت دیرانزالی زنان و درمان گیاهی دیرانزالی زنان می پردازد.

تماس با مشاور

انزال زنان

اگرچه انزال زنان مانند مردان امری کاملاً طبیعی است، اما درباره آن زیاد صحبت نشده است. محققان با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده اند که 10-50 درصد زنان در حین رابطه جنسی به ارگاسم رسیده اند. برخی از متخصصان معتقدند که همه زنان دچار انزال می شوند، اما بسیاری متوجه آن نمی شوند. زیرا مایع به جای خروج از بدن می تواند به عقب به سمت مثانه جریان یابد. مطالعات نشان داده است ارگاسم زنان تقریبا توسط نیمی از آن ها تجربه شده است.
هنگامی که محققان نمونه های ادرار قبل و بعد از ارگاسم را مقایسه کردند، PSA بیشتری در مورد دوم یافت شد. آن ها به این نتیجه رسیدند که همه زنان انزال می کنند اما همیشه آن را بیرون نمی دهند. در عوض گاهی اوقات انزال به مثانه باز می گردد که در حین ادرار از آن عبور می کند. آنچه شناخته شده است این است که تجربه انزال زن شامل احساس ها، محرک ها بوده و میزان انزال در افراد مختلف بسیار متفاوت است.
ارقام مربوط به اختلالات جنسی معمولاً بر اساس داوطلبان در نظرسنجی ها یا بر اساس جمعیت بالینی است، بنابراین آن ها تصویری واقعی از فراوانی چنین مشکلاتی در جمعیت عمومی ارائه نمی دهند. بیست و چهار درصد از زنان گزارش کردند که دچار کمبود ارگاسم شده اند. محققان دریافتند که موفقیت ارگاسمی در زنان به تحصیلات، مذهب، نژاد یا قومیت مربوط نمی شود، بلکه با احساس کلی شادی و زندگی ارتباط دارد.

اینفوگرافیک درمان گیاهی دیرانزالی زنان

اینفوگرافیک درمان گیاهی دیرانزالی زنان

علل پزشکی تاخیر در ارگاسم

ذکر این نکته ضروری است که اصطلاح دیر انزالی معمولاً برای اشاره به تاخیر در انزال مردان استفاده می شود که عبارت است از ناتوانی یا مشکل در رسیدن به ارگاسم و انزال. در زنان، اصطلاح "ارگاسم تاخیری" یا "آنورگاسمی" برای توصیف وضعیت مشابهی که در آن زمان زیادی طول می کشد تا زن به اوج لذت جنسی برسد یا برای رسیدن به ارگاسم به وقت بیشتری نیاز دارد استفاده می شود. اختلالات ارگاسم در زنان بسیار پیچیده است زیرا ارگاسم زنان متغیر و سیال است. برخی از زنان به سرعت و به طور قابل مشاهده ای با حداقل تحریک دچار ارگاسم می شوند. در حالی که زنان دیگر برای تحریک و ارگاسم، مدت طولانی به تحریک متمرکز به شیوه خاصی نیاز دارند. تاخیر مداوم یا مکرر در انزال یا عدم وجود آن در پی مرحله هیجان جنسی طبیعی زنان تنوع زیادی در نوع یا شدت دارد. این اختلال باعث ناراحتی شدید یا مشکل بین فردی می شود.

  1. اگر در معرض مشکلات و استرس زیاد نیستید، مصرف داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی می تواند منجر به این مشکل شود. تغییر در قرص ها، پس از مشورت با پزشک مفید خواهد بود.
  2. داروهای تفریحی و نوشیدن بیش از حد مکرر نیز می تواند منجر به DE شود.
  3. آسیب های جدی ستون فقرات نیز از انزال جلوگیری می کند. همچنین آسیب عصبی، جراحی یا دیابت شدید می تواند منجر به DE شود.
  4. افزایش سن باعث کاهش حساسیت آلت تناسلی به تحریک جنسی می شود.

نکاتی برای مقابله با تاخیر انزال

  1. نگرش سالم نسبت به جنسیت و اندام جنسی خود به جلوگیری از تاخیر در انزال کمک می کند.
  2. برای به حداقل رساندن فشار، یک مرد باید خود را در لذت لحظه نگاه دارد، بدون اینکه نگران این باشد که آیا زمان انزال فرا رسیده است یا چه زمانی قرار است رخ بدهد.
  3. همچنین بسیار مهم است که بدانید نمی توان همیشه چرخه پاسخ جنسی را کنترل کرد. همانطور که شما نمی توانید خود را مجبور به خوابیدن یا تعریق کنید. هرچه فرد سعی کند واکنش جنسی خاصی داشته باشد، بیشتر از آن جلوگیری می شود.
  4. هر گونه ترس یا اضطراب مانند ترس از بارداری یا بیماری، باید علناً مورد بحث قرار گیرد.

انزال تاخیری می تواند نتیجه بسیاری از شرایط باشد، صرف نظر از این که قابل درمان است یا خیر، از DE نباید اجتناب شود. در مورد آن صحبت کنید، ارتباط برقرار کنید تا راه حل مشکلات خود را بیابید و از یک زندگی جنسی شادتر و لذت بخش تر لذت ببرید.

درمان گیاهی دیرانزالی زنان

 فواید انزال در زنان

تحقیقات نشان داده است که رابطه جنسی دارای مزایای متعددی است. در طول ارگاسم، بدن هورمون های مسکن را ترشح می کند که می تواند به درد کمر و پا، سردرد و دردهای قاعدگی کمک کند. بلافاصله پس از اوج گیری، بدن هورمون هایی را ترشح می کند که باعث ایجاد خواب آرام می شود. این هورمون ها شامل پرولاکتین و اکسی توسین هستند. سایر مزایای سلامتی عبارتند از:

  • کاهش استرس و اضطراب
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • محافظت در برابر بیماری های قلبی
  • کنترل فشار خون

 

درمان دیرانزالی زنان

درمان آنورارگاسمی زنان بستگی به علت زمینه ای دارد اما ممکن است شامل مصرف دارو یا تغییر در داروهایی باشد که در حال حاضر مصرف می کنید. تحت مشاوره روانشناسی یا رسیدگی به الکل یا مصرف غیرقانونی مواد مخدر باشید. درمان اختلال عملکرد ارگاسم بستگی به علت بیماری دارد. ممکن است لازم باشد هر گونه بیماری زمینه ای را درمان نمایید و یا داروهای ضد افسردگی را عوض کنید.

1-داروها

اگر از داروهایی استفاده می کنید که ممکن است باعث تاخیر در انزال شود، کاهش دوز دارو یا تغییر داروها ممکن است مشکل را برطرف کند. گاهی اوقات، افزودن یک دارو ممکن است موثر واقع شود. هیچ دارویی وجود ندارد که به طور خاص برای درمان تاخیر انزال تأیید شده باشد. داروهایی که برای درمان تاخیر در انزال استفاده می شوند در درجه اول برای درمان سایر بیماری ها استفاده می شوند. داروهایی که گاهی برای درمان تاخیر در انزال استفاده می شود عبارتند از:

  •     آمانتادین، ​​داروی پارکینسون
  •     بوسپیرون، یکی از دارو های ضد اضطراب
  •     سیپروهپتادین، ​​یک داروی آلرژی

برخی از محصولات بدون نسخه (OTC) و مکمل های غذایی نیز ممکن است به زنان مبتلا به اختلال ارگاسم کمک کنند. روغن های برانگیزاننده مانند زسترا، کلیتوریس را گرم کرده و تحریک را افزایش می دهند. استفاده از این روغن ها در حین مقاربت جنسی و خودارضایی مفید است. اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از محصولات یا داروهای OTC با پزشک خود صحبت کنید. آن ها ممکن است واکنش آلرژیک ایجاد کنند یا با سایر داروهایی که مصرف می کنید تداخل ایجاد کنند.

2-هورمون درمانی

در برخی موارد، ممکن است از هورمون استروژن درمانی استفاده شود. استروژن می تواند به افزایش میل جنسی یا میزان جریان خون به اندام تناسلی برای افزایش حساسیت کمک کند. درمان با هورمون استروژن ممکن است شامل مصرف قرص، یا استفاده از ژل به اندام تناسلی باشد. تستوسترون درمانی یکی دیگر از گزینه ها است. با این حال، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) آن را برای درمان اختلال ارگاسم در زنان تأیید نکرده است.

3-مشاوره و روان درمانی

مشاوره زوجین یکی دیگر از گزینه های درمانی محبوب است. یک مشاوره جنسی تلفنی به شما و شریک زندگی شما کمک می کند تا در صورت بروز هرگونه اختلاف نظر یا درگیری دچار مشکل شوید. این می تواند مسائلی را که هم در رابطه و هم در اتاق خواب رخ می دهد برطرف کند.
روان درمانی می تواند با رفع مشکلات زمینه ای سلامت روان منجر به تاخیر در انزال، مانند افسردگی یا اضطراب کمک کند. همچنین برای رسیدگی به مسائل روانی که به طور مستقیم بر توانایی شما برای انزال تأثیر می گذارد استفاده می شود.
مشاوره ممکن است مستلزم مراجعه به روانشناس یا مشاور فردی به تنهایی یا همراه شریک زندگی شما باشد. بسته به علت زمینه ای، ممکن است از مراجعه به یک درمانگر جنسی-یک مشاور بهداشت روانی که متخصص گفتار درمانی برای مشکلات جنسی است، بیشترین بهره را ببرید. نوع مشاوره ای که برای شما مناسب است به نگرانی های خاص شما بستگی دارد.

درمان‌هایی مانند سکس‌درمانی یا درمان شناختی-رفتاری (CBT) در پرداختن به عوامل روان‌شناختی مؤثر در ارگاسم تاخیری مفید هستند. درمانگران می‌توانند به کشف علل بالقوه زمینه‌ای، رسیدگی به هر گونه مسائل عاطفی یا رابطه‌ای و ارائه تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی برای تقویت پاسخ جنسی کمک کنند.

 

چند گزینه درمانی غیر گیاهی برای ارگاسم تاخیری در زنان

هنگام برخورد با ارگاسم تاخیری (آنورگاسمی) در زنان، گزینه های درمانی غیر گیاهی مختلفی در دسترس است. مهم است که به خاطر داشته باشید که دلایل ارگاسم تاخیری می‌تواند متفاوت باشد و رویکردهای درمانی بر اساس عوامل زمینه‌ای که در ایجاد این عارضه نقش دارند متفاوت خواهد بود.

  • تمرکز حسی و آموزش جنسی: تمرینات تمرکز حسی شامل افزایش تدریجی تماس و صمیمیت جنسی، تمرکز بر لذت و احساسات به جای رسیدن به ارگاسم است. این رویکرد می تواند به کاهش اضطراب عملکرد و افزایش آگاهی بدن کمک کند، که به غلبه بر ارگاسم تاخیری منجر می شود. آموزش جنسی و درک آناتومی و پاسخ جنسی نیز می تواند در عادی سازی تجربیات و کاهش اضطراب مفید باشد.
  • تمرینات کف لگن: تقویت عضلات کف لگن از طریق ورزش هایی مانند کگل پاسخ ارگاسمیک را در برخی از زنان بهبود می بخشد. تمرینات کف لگن توان عضلانی و جریان خون را در ناحیه لگن افزایش داده و به طور بالقوه منجر به بهبود عملکرد جنسی می شود.

 

درمان گیاهی دیرانزالی زنان

هنگامی که صحبت از درمان های گیاهی برای ارگاسم تاخیری در زنان می شود، ضروری است که با احتیاط به این موضوع بپردازید. در حالی که به طور سنتی اعتقاد بر این است که برخی از گیاهان به تقویت عملکرد جنسی یا افزایش میل جنسی کمک می کنند، شواهد علمی که از اثربخشی آن ها به طور خاص برای ارگاسم تاخیری در زنان حمایت می کند، محدود است. از دیرباز برای درمان مشکلات دیرانزالی در مردان و زنان، علاوه بر درمان های یاد شده روش های تاثیر گذار خانگی و گیاه درمانی نیز موجود بوده است. اگرچه از نظر علمی ثابت نشده اند ولی تجربه مصرف کنندگان نشان داده که تا حد زیادی می تواند تاثیرات مثبتی بر دیرانزالی داشته باشند.

1-نعنا برای درمان گیاهی دیرانزالی زنان

زنان این ترفند ساده و سریع برای افزایش تحریک را دوست خواهند داشت، به خصوص اگر انزال دست نیافتنی باشد. برای خانم های خوش شانس که به راحتی به ارگاسم می رسند، محصولات نعناع ممکن است در رسیدن به چند ارگاسم کمک کند. صابون نعناع طبیعی ساخته شده از اسانس خالص را برای تقویت کننده ارزان و آسان خریداری کنید. اثر خنک کننده لذت و شدت جنسی را افزایش می دهد. همچنین، ژل ها و کرم های موضعی با عصاره نعناع را امتحان کنید.

2-جینکو برای درمان گیاهی دیرانزالی زنان

جینکو بیلوبا گیاهی است که قرن ها در طب سنتی چینی به عنوان درمانی برای بیماری های تنفسی، اختلالات شناختی و اختلالات گردش خون مورد استفاده قرار گرفته است. در آمریکای شمالی بیشتر به عنوان یک درمان جایگزین برای عملکرد شناختی و حافظه استفاده می شود. مطالعات کمی در مورد اثربخشی جینکو در اختلال عملکرد جنسی ناشی از افسردگی وجود دارد. همچنین در این رابطه مطالعه مقاله افسردگی جنسی پیشنهاد می شود.
در یکی از این مطالعات منتشر شده در بایگانی رفتار جنسی، عصاره جینکو بیلوبا به دلیل اثرات کوتاه مدت و بلند مدت آن بر عملکرد جنسی در زنان مبتلا به اختلال برانگیختگی جنسی مورد ارزیابی قرار گرفت و تاثیرات مثبت آن بر اختلالات جنسی مورد تایید قرار گرفت.

3-درمان گیاهی دیرانزالی زنان با دارچین

نشان داده شده است که این ادویه به مرور زمان میل جنسی را افزایش می دهد و در زنان عفونت های ادراری را کاهش می دهد. مزایای آن ناشی از توانایی آن در کاهش قند خون بالا است که جریان خون به واژن (و آلت جنسی) را محدود می کند. بنابراین، اگر بتوانید قند خون خود را کنترل کنید، رابطه جنسی بهتری خواهید داشت. دارچین یک ماده مخدر فوری نیست، اما هنوز دلیل کافی برای گفتن بله به نان های دارچینی گرم برای دسر می باشد. با افزودن یک قاشق چای خوری دارچین تازه به قهوه صبحگاهی یا کیک سبوس دار چیزی برای از دست دادن ندارید.

درمان گیاهی دیرانزالی زنان

4-درمان گیاهی دیرانزالی زنان با دامیانا

دامیانا (Turnera diffusa) گیاهی است که به طور سنتی توسط مردم مایا در آمریکای مرکزی برای تقویت عملکرد جنسی در مردان و زنان استفاده می شود. گزارش شده است که این دارو یک داروی تقویتی، محرک، تقویت کننده خلق و خو و تقویت کننده است. استفاده از دامیانا به عنوان یک داروی جنسی تا حدودی بحث برانگیز است زیرا هیچ شواهد علمی مبنی بر اثربخشی آن وجود ندارد و با این حال به طور گسترده ای به عنوان یک محرک جنسی تبلیغ شده است.
تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف یک محصول ترکیبی خاص حاوی دامیانا، ال آرژنین، جینسینگ آمریکایی، جینسنگ پاناکس، جینکو، ویتامین ها و مواد معدنی (ArginMax) ممکن است رضایت جنسی را افزایش دهد، فرکانس ارگاسم را افزایش داده و خشکی واژن را در زنانی که دارای مشکلات جنسی زنان هستند کاهش دهد. علاقمند به بهبود زندگی جنسی خود هستند.
تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف یک محصول ترکیبی خاص حاوی دامیانا، گوارانا و یربا مات ممکن است باعث کاهش وزن بدن در افراد دارای اضافه وزن شود.

  •     سردرد
  •     شب ادراری
  •     افسردگی
  •     ناراحتی معده عصبی
  •     یبوست
  •     افزایش استقامت روحی و جسمی

وقتی دامیانا به مقدار معمول در غذاها یافت شود، ایمن است. هنگامی که از طریق دهان در مقادیر دارویی مصرف می شود، می تواند همچنان بی خطر باشد اما عوارض جانبی جدی نیز پس از مصرف زیاد گزارش شده است. بعد از مصرف 200 گرم عصاره دامیانا، تشنج و سایر علائم مشابه مسمومیت با هاری یا استریکنین گزارش شده است.

5-درمان گیاهی دیرانزالی زنان با دانه کدو تنبل

این دانه ها سرشار از روی هستند که باعث افزایش باروری و  افزایش میل جنسی زنان می شود. صدف ها نیز فوق العاده غنی از این ماده معدنی هستند. اما از آنجایی که شما ممکن است مایل نباشید هر روز ماهی خلالی بخورید، دانه کدو تنبل یک جایگزین عالی است. آن ها همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که شریان ها و مویرگ ها را تمیز می کند. همان هایی که به اندام تناسلی شما منتهی می شوند. آن ها را به صورت تخمه بشکنید، روی سالاد بپاشید یا تخم کدو را خرد کنید و هنگام پخت مرغ و سایر غذاها با آرد مخلوط کنید.

6-ماکا (Lepidium meyenii)

ماکا یک سبزی ریشه بومی کوه های آند است و معمولاً به عنوان یک درمان طبیعی برای حمایت از سلامت جنسی و میل جنسی استفاده می شود. در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، برخی از مطالعات نشان می دهد که ماکا ممکن است اثرات مثبتی بر میل و عملکرد جنسی داشته باشد.

7-خارخاسک Tribulus terrestris

خارخاسک گیاهی است که معمولاً در سیستم های طب سنتی به دلیل اثرات بالقوه ی غرایز جنسی آن استفاده می شود. اعتقاد بر این است که میل جنسی را تحریک می کند و عملکرد جنسی را بهبود می بخشد.

 

زنانی که هرگز ارگاسم را تجربه نکردند

زنانی که هرگز به ارگاسم نرسیده اند هم می توانند تقریباً با موفقیت درمان شوند و رضایت جنسی زنانی که مشکلات ارگاسمی آن ها موقعیتی است به طور کلی می تواند بهبود یابد. اگرچه متخصصین زنان و زایمان خدماتی متفاوت از درمانگران جنسی ارائه می دهند، اما بیماران می توانند از راهنمایی های پزشک خود در تعیین مشکل ارگاسمی خود، ارائه اطلاعات در مورد درمان و در مواردی که روان درمانی یا درمان جنسی نشان داده شده است، استفاده کنند.

 

درمان گیاهی دیرانزالی زنان | سخن آخر

در حالی که داروهای طبیعی زیادی برای درمان اختلالات جنسی زنان وجود دارد، باید در استفاده از آن ها بسیار محتاط باشید. هیچ راهی برای اطمینان از ایمنی آن ها وجود ندارد. مکمل ها از نظر ایمنی و اثربخشی توسط FDA به روش داروهای تجویزی و بدون نسخه تنظیم نمی شوند.

همچنین به خاطر داشته باشید که ایمنی مکمل ها در کودکان، افراد باردار یا شیرده و افرادی که شرایط پزشکی دارند یا از داروها استفاده می کنند ثابت نشده است. اگر در حال استفاده از مکمل یا سایر داروهای جایگزین برای اختلال عملکرد جنسی هستید ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. در این مورد می توانید از مشاوره روانشناسی نیز مشورت بگیرید. مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی در تمام زمینه های روانشناسی و مشکلات جنسی پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*