ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

آموزش پیش نوازی قبل از رابطه | چطور همسرمان را برای رابطه آماده کنیم؟


خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با آموزش پیش نوازی قبل از رابطه جنسی پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.

آموزش پیش نوازی قبل از رابطه جنسی برای هر زوجی یک ضرورت است. رابطه جنسی در زندگی زناشویی اهمیت بسیاری دارد و کیفیت روابط میان فردی زوجین به آن بستگی دارد. رابطه جنسی نیازمند معاشقه و پیشنوازی می‌باشد تا هر دو نفر بتوانند از آن لذت ببرند. متاسفانه برخی از زوجین این پیشنوازی ها را آموزش ندیده اند و همین امر باعث کاهش رضایت جنسی در میان آنان می شود. با توجه به ضرورت این موضوع در مقاله امروز به موضوع آموزش پیش نوازی قبل از رابطه می‌پردازیم. پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش سکس را نیز مطالعه کنید.

تماس با مشاور

 

فرایند رابطه جنسی

واکنش رابطه جنسی در افراد متفاوت می باشد و در واقع به چگونگی تحریک بستگی دارد. زمانی که احساس جنسی آغاز می شود چرخه واکنش جنسی هم شروع به فعالیت می‌کند. چرخه پاسخ جنسی دارای ۵ مرحله می باشد که عبارتند از تمایل، تحریک، تداوم تحریک، ارگاسم و آرامش.

1-مرحله تمایل

تمایل اولین مرحله از فرایند چرخه جنسی می باشد که پیش نوازی شرط آن است. در واقع قبل از هر چیز شما باید تمایل به رابطه جنسی پیدا نمایید. تمایل تحت تأثیر عوامل فیزیکی و روانشناختی است. هورمون‌های جنسی در این مرحله شروع به ترشح می نماید. اگر شما تمایل پیدا نکنید رابطه جنسی را شروع نخواهید کرد. در این مرحله تحریک همسر آغاز می شود.

2-مرحله تحریک

تحریک با افزایش ضربان قلب، تنش های ماهیچه و گردش خون ایجاد می گردد که در واقع حساسیت را افزایش می‌دهد. افزایش گردش خون در زنان باعث می‌شود که دستگاه تناسلی زنان، لبها و پستان ها پرخون شوند و در مهبل شروع به ترشح نمایند. در مردان اولین علامت شهوت نعوظ آلت می باشد. شهوت باعث می شود که شرکا به شدت خواهان رابطه جنسی شوند.

3-مرحله تداوم شهوت

در این مرحله مایع قبل از انزال یا منی ترشح می نماید که حاوی اسپرم نیز هست. در این مرحله استحکام نعوظ بیشتر می شود و سر آلت قدری بزرگ تر می‌گردد. بیضه ها نیز به بدن نزدیک‌تر می‌شود. در زنان کلیتوریس بزرگ می‌گردد و کاملا در معرض دید قرار می گیرد. زیر پوشش کلی تولید یک سوم خارجی مهبل قدری پرخون می‌شود، مجاری ادرار قدری بالاتر می آید و قسمت درونی مهبل را حساس‌تر به تحریک می نماید. سینه ها قدری پرخون می شوند و نوک پستان ها نعوظ پیدا می‌کند. در این مرحله زنان بسیار خواهان رابطه جنسی هستند. برای آشنایی با نشانه های تحریک مردان کلیک کنید.

آموزش پیش نوازی قبل از رابطه

4-مرحله ارگاسم

از نظر فیزیکی ارگاسم نوع کاهش تنش جنسی است. انقباض های غیر ارادی در ماهیچه ها صورت می گیرد. این انقباض ها در زنان در یک سوم بیرونی مهبل و در مردان در ماهیچه های لگنچه صورت می گیرد. ارگاسم حدود ۳ تا ۱۰ ثانیه طول می‌کشد و انقباض های ماهیچه ای در فواصل کمتر از یک ثانیه صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر در مرحله ارگاسم حدود سه تا ۱۵ انقباض صورت می‌گیرد. برای کسب اطلاعات کاملتر از مشاوره جنسی کلیک کنید.
دیگر اعضای بدن مانند دست، پا و صورت نیز ممکن است دچار انقباض های ماهیچه ای شوند. هنگام ارگاسم ممکن است شما احساس شگفتی و لذت شادی یا شگفت زدگی نمایید. احساس های بسیاری به شما دست می دهد که نمی توان گفت درست هستند یا غلط. شما ممکن است بخندید و یا حتی گریه کنید.

5-تفاوت ارگاسم در زنان و مردان

زنان ارگاسم را به شکل های مختلفی تجربه می‌کند. برخی می‌گویند که ارگاسم مانند حس غیر قابل کنترل یک عطسه می باشد و برخی آن را همچون صعود به قله بلند بیان می‌کند. برخی‌ها احساس را در اندام های جنسی خود حس می‌کند اما برخی دیگر از آنان را در دیگر اعضای بدنشان تجربه می‌کنند. وقتی ارگاسم زنان اتفاق می افتد، بدن قدری به هم جمع می شود، ماهیچه‌ها جنب‌وجوش پیدا می‌کند، ماهیچه های دیواره مهبل، ماهیچه های لگنچه و مقعد با ریتم منظمی منقبض می شود. برخلاف مردان هنگامی که انقباض ماهیچه کاهش می‌یابد زن می‌تواند مجدد به مرحله تداوم شهوت باز گردد و رابطه جنسی مجدد را از همان جا شروع نماید.
مردان در ارگاسم نقطه بدون برگشت را تجربه می نمایند. در این نقطه مردان ناگریز از انزال هستند و دیگر نمی‌توانند جلوی آن را بگیرد اما زنان می‌توانند در هر مرحله از وقوع ارگاسم اجتناب نمایند. به هنگام نزدیک شدن به ارگاسم در نقطه بدون برگشت منی از داخل مجرای ادرار به سمت سر آلت پمپ می شود و بعد از این مسیر از بدن خارج می گردد. مردان وقتی به این مرحله می‌رسند که دیگر نمی‌توانند از آن برگردند و ناگزیر از انزال هستند و به اصطلاح ارضا شدن مرد اتفاق می افتد.

6- مرحله آرامش

در مرحله آرامش حجم ارگان های جنسی کاهش می‌یابد، ماهیچه قدری وارد استراحت و آرامش می گردد و ضربان قلب و تنفس به حالت عادی برمی گردد.

آموزش پیش نوازی قبل از رابطه

از جمله راه های ایجاد فضای جنسی آن است که خانه شما کاملا جذاب و جنسی به نظر برسد. در مرتبه اول باید خانه همیشه تمیز و مرتب باشد. خانه ریخت و پاش، حمام نه چندان تمیز و دیوارهای کثیف خانه هرگز تحریک کننده جنسی نیستند. فرش ها و مبل ها باید همیشه پاکیزه و آماده برای رابطه باشند. علاوه بر پاکیزگی سعی کنید فضای خانه را مناسب نمایید. موارد زیر در این زمینه به شما در آمادگی برای رباطه زناشویی کمک می کند:

  • روی تخت یا مبل بالشتی نرم و پتویی زیبا بیندازید. پتو باید کاملا نرم باشد تا بدن شما را اذیت نکند. این به شما کمک می‌کند که در کنار همسر خود گرم شوید.
  • گل های تازه و زیبا بخرید و آن را در اتاق نشیمن و اتاق خواب قرار دهید. گل های تازه فضای اتاق را بسیار رمانتیک و جذاب نموده و عطر دلنشینی در اتاق پراکنده می کند.
  • بر سر سفره غذا و در اتاق خواب خود شمع روشن کنید. همه چیز زیر نور شمع بسیار زیبا به نظر می‌رسد.
  • عکس های دونفره از خود و همسر در اتاق ها بگذارید و به آن ها نگاه کنید. این عکس ها یادآور روزهای زیبای گذشته برای شما خواهند بود.
  • اتاق را به عطر خوشبو و مورد علاقه هر دو نفر معطر سازید. بوی خوش می‌تواند جذابیت جنسی را در شما زنده کند و اتاق را بسیار لذت بخش کند.
  • در اتاق همواره موسیقی روشن کنید. همیشه از آهنگ های جذاب، دلنشین و مورد علاقه طرفین استفاده نمایید. همیشه آهنگ هایی گوش کنید که برای شما یادآور روزهای خوش گذشته باشد.
  • استفاده از این رویکردها قطعاً پاسخ می‌دهد. خانه زیبا، آرام و دلنشین بسیار متناسب برای رابطه جنسی می باشد. خیلی‌ها دوست دارند در چنین فضایی رابطه جنسی برقرار کنند پس سعی کنید آن را ایجاد و حفظ نمایید.

ضرورت پیش نوازی قبل از رابطه زناشویی

در ابتدای رابطه طرفین در مرحله درک و شناخت یکدیگر هستند. آن ها تمایل دارند که مرزها و محدوده های یکدیگر را شناسایی کنند. بیشتر زوج ها ممکن است ترجیح بدهند از زمانی که با یکدیگر آشنا می شوند تا وقتی که باهم ازدواج میکنند هیچ گونه رابطه جنسی با هم برقرار نکنند. اما آیا این امر به این معنا است که در دوران عقد هم نمی توان به هیچ وجه همدیگر را لمس کرد؟ اصلاً این همین کاری است که در این دوران انجام می شود. آن ها در این دوران بهتر است یکدیگر را لمس کرده و نوازش کنند، در آغوش بگیرند و ببوسند، میل خود را به هم ابراز کنند و به طرف مقابل نشان دهند که احساس زیادی به او دارند. برای آگاهی بیشتر از چالش های نزدیکی در دوران عقد کلیک کنید.

صمیمیت زناشویی

زمانی که زن و شوهر به صمیمیت زناشویی برسند از تحریک پذیری زیادی نسبت به هم برخوردار خواهند بود. می توان گفت که بخش اعظمی از آن به دلیل نوازش کردن ها و در آغوش گرفتن ها به وجود می‌آید. دوران اولیه ازدواج سرشار است از حمام های آبگرم دو نفره و معاشقه های طولانی مدت. اما چرا پس از مدتی همه چیز ناپدید می شود. دلیل اینکه بعد از مدتی تمایل جنسی زوجین به یکدیگر کم می شود این است که شرکای جنسی نسبت به هم دیگر با روح و با نشاط نیستند. زوجین دیگر مانند گذشته همدیگر را لمس نمی کنند، در آغوش نمی‌گیرند و نوازش نمی کنند. به نظر می رسد که فقط به این خاطر به رختخواب می روند که ارضا شوند و دیگرهیچ چیز دیگری برایشان مهم نیست. آن ها فراموش کردند که ارگاسم تنها بخش ناچیزی از رابطه جنسی است.

هیجان و لذت بیشتر

رابطه جنسی به این دلیل در آغاز از هیجان بیشتری برخوردارند که دارای لمس و در آغوش گرفتن یکدیگر می باشد، به این امر در اصطلاح پیش‌نوازی می‌گویند. خیلی از زوجین بعد از گذشتن دوران ماه عسل دیگر این پیش نوازی ها را قبل از رابطه جنسی با هم ندارند. پیش نوازی بخش مهمی از یک رابطه جنسی موفقیت آمیز را تشکیل می دهد و چیزی است که باعث می شود طرف مقابل بیش از پیش تحریک شود. هرچه پیشنوازی بهتر انجام شود رابطه جنسی لذت بخشی هم تجربه خواهید کرد. فقط فراموش نکنید که مهمترین بخش رابطه جنسی چیزی جز پیش نوازی نیست. مطالعه مقاله شب زفاف اطلاعات بیشتری در این باره به شما ارائه میدهد.

آموزش پیش نوازی قبل از رابطه

اگر می‌خواهید رابطه لذت بخشی با همسر داشته باشید پیش نوازی از ضروریات آن محسوب می شود. اگر مشکلی برای شروع رابطه دارید بهتر است در مورد پیش نوازی قبل از رابطه اطلاعات بیشتری داشته باشید. این را بدانید که رابطه جنسی دخول سرتر نیست و چیزی فراتر از آن است. شما اگر بتوانید به خوبی از دست هایتان استفاده کنید رابطه جنسی لذت بخشی خواهید داشت. نوازش های شهوت انگیز بخش مهمی از رابطه را تشکیل می دهند. نوازش و ملامسه تا رسیدن به ارگاسم چیزی کمتر از رابطه جنسی نمی باشد فقط باید بتوانید آن را انجام دهید.

1-آموزش پیش نوازی قبل از رابطه | نقاط حساس بدن

نقاط حساس بدن نقاطی هستند که به تحریک های جنسی پاسخ می دهند و آن را با شدت بسیاری درک می‌کنند. پستان ها و اندام های جنسی حساس ترین اعضای بدن می باشد که به تحریک پاسخ می‌دهند اما قسمت های حساس دیگری هم وجود دارند که عبارتند از لاله گوش، پشت گردن، اطراف پستان ها و زیر بغل، نوک پستانها، مچ دست، انگشتان و دست‌ها، باسن و قسمت های داخلی ران ها، اطراف مخرج، پشت زانوها، مچ پا و ساق ها، انگشتان پا. این قسمت ها را به آرامی نوازش و تحریک کنید. قسمت‌های غضروفی را بمکید، لیس بزنید، به آرامی گاز بگیرید و نوازش نمایید. برای آشنایی بیشتر با نقاط حساس بدن زن کلیک کنید.

با استفاده از کارهای زیر می توانید نقاط حساس بدن همسر را پیدا کنید و به عشق بازی با همسر بپردازید. لب ها و گونه های همسر را به آرامی با انگشتان خود نوازش کنید. باسن و پستان ها و شکم همسر را نوازش نمایید و لمس کنید. پشت ران ها و ساق پای او را خیلی تحریک آمیز گاز بگیرید. پاهای همسرتان را نوازش کنید. هنگامی که این کارها را انجام می دهید به واکنش های همسرتان دقت کنید و ببینید که چه کارهایی به او لذت بیشتری می دهد. بدانید که همیشه نقاط حساسی از بدن وجود دارد که ممکن است به آن پی نبرده باشید و برای پیدا کردن آن ها باید قوه تصور خوبی داشته باشید. با این نوازش ها می توانید لذت های خوبی را کسب نمایید.

آموزش پیش نوازی قبل از رابطه

2-آموزش پیش نوازی قبل از رابطه | نوازش کردن

نوازش کردن از جمله کارهای مهمی برای لذت بردن می باشد. با نو‌ازش شما به آرامش می رسید و به خوبی تحریک شده و آماده برای رابطه جنسی می‌شوید. برای شروع نوازش ابتدا محلی ساکت و آرامش پیدا کنید مانند اتاق خواب. زمان می توانید یک موسیقی دلنشین که به آرامش شما می‌افزاید روشن کنید. نباید عجله کنید و لازم است وقتی کافی را برای این کار بگذارید. نوازش شما بیشتر طول بکشد شادی و لذت شما هم از آن بیشتر خواهد بود.
دست شما باید موقع نوازش باید کمی گرم باشد و می توانید دست های خود را به هم بمالید. ضمنا دست شما نباید زبر باشد به همین دلیل بهتر است دستان را با کمی کرم نرم و خوشبو نمایید. به آرامی دستتان را روی کمر و در اطراف ستون مهره های همسرتان بگذارید و او را کمی نوازش کنید. از همسرتان بخواهید که راحت باشد و فقط بر لذت نوازش‌های شما متمرکز گردد. هنگام نوازش زیاد حرف نزنید و اجازه دهید آرامش و سکوت حکمفرما شود. فقط به نوازش و لذت فکرکنید.

3-آموزش پیش نوازی قبل از رابطه | نوازش پشت و کمر

دستان خود را طوری روی کمر همسر حرکت دهید که انگار دارید چیزی روی کمر پخش می کنید. نوازش را در جهات مختلف انجام دهید از باسن تا گردن بروید و برگردید و حرکت‌های از چپ به راست انجام دهید. این کار را تا دو دقیقه انجام دهید. کم کم فشار دستانتان را بالا ببرید به ویژه اعصاب کمر را بیشتر فشار دهید. سپس اطراف گردن و شانه های همسرتان را به آرامی نیشگون بگیرید و نوازش کنید. کم کم با نوازش های لطیف و آرام نوازش را به پایان برسانید. به آرامی دستتان را از بدن او جدا کنید و نشان دهید که می خواهید نوازشش را تمام کنید. بگذارید همسر به آرامی و بدون حرکت دراز بکشد و استراحت کند. لازم است او به این تحریک ها فکر کند و ذهنیت جنسی در او تقویت گردد. برای آشنایی بیشتر درباره ارتباط صحیح با همسر کلیک کنید.

4-آموزش پیش نوازی قبل از رابطه | حمام و زیر دوش

باهم حمام رفتن دوش گرفتن می‌تواند خاطره‌ ای لذت بخش و به یادماندنی به جا بگذارد. این حمام دونفره می تواند قبل از رابطه جنسی شما باشد. همچنان که تماس های بدنی صابونی با هم بسیار لذت بخش است و بوسه های معمولی زیر دوش آب هم بسیار پر احساس خواهد بود. زیر دوش بهترین جا برای بوسه و نوازش است. رابطه جنسی در وان حمام هم بسیار جالب می باشد. توجه داشته باشید که هرگز ابزارهای ایمنی و کنترل رابطه را فراموش نکنید. ابزار پیشگیری از بارداری همیشه مهم است و آن را در هر موردی به کار ببرید.

5-نوازش و تحریک تا رسیدن به ارگاسم

از همسرتان بخواهید آن چه دوست دارد را به شما نشان دهد. بهتر است از مواد لیز کننده یا ژل لوبریکانت استفاده کنید. این مواد حرکت‌دست را بسیار آسان تر می کند. آلت تناسلی در مردان و کلیتوریس در زنان از نقاط حساس و تحریک آمیز می‌باشند. هنگامی که همسرتان به ارگاسم نزدیک می شود حرکت های خود را بر حساس ترین نقاط بدن او را حفظ نمایید. بعد از ارگاسم حرکت‌های خود را متوقف نمایید مگر این که او حرکت های بیشتری بخواهد.
کلیتوریس حین ارگاسم بسیار حساس می‌شود بنابراین ممکن است شریکتان از شما بخواهد که به تحریک ها خاتمه دهید اما شما باید از همسر بپرسید چرا بعضی از زنان دوست دارند مجدد به تحریک برسند یا از تحریک های بعد از ارگاسم لذت می‌برند. بنابراین در آن حالت هرگز مکث نکنید و حرکت خود را ادامه دهید. همچنین زوجین می توانند تحریک همزمان را انجام بدهند به این معنا که دو نفر همزمان و در کنار هم تحریک شوند. هنگام تحریک همزمان می توانید به هم نگاه کنید با هم صحبت نمایید بر روی هم بغلتید. در این روش معمولاً همسران بهم نگاه می کند و از نگاه های خود لذت می برند و تحریک می شوند.

منابع قابل اعتماد برای کسب آموزش مهارت جنسی

وقتی صحبت از یادگیری مهارت های جنسی می شود، مهم است که بر منابع دقیق و قابل اعتماد تکیه کنید. در اینجا برخی از منابع معتبر وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید:

وب سایت هایی مانند Planned Parenthood (www.plannedparenthood.org) و انجمن سلامت جنسی آمریکا (www.ashasexualhealth.org) اطلاعات جامع و مبتنی بر شواهد تایید شده ای را در مورد جنبه های مختلف سلامت جنسی، از جمله تکنیک های جنسی، ارتباطات، رضایت جنسی ارائه می دهند.

مراجعه به کتاب های حرفه ای و معتبر علمی نیز مفید است. کتاب های متعددی توسط متخصصان در زمینه آموزش جنسی و سلامت جنسی تألیف شده است. برخی از عناوین پیشنهادی عبارتند از: «راهنمای شروع به کار» اثر پل جوآنیدس، «جنسیت مردانه جدید» اثر برنی زیلبرگلد و «همانطور که هستی ظاهر شود» اثر امیلی ناگوسکی. این کتاب ها اطلاعات جامعی در مورد تکنیک های جنسی، ارتباطات و افزایش رضایت جنسی ارائه می دهند.

برنامه‌های آموزش جنسی معتبر از دیگر منابع در دسترس می باشد. به دنبال برنامه‌های معتبر آموزش جنسی باشید که توسط مؤسسات آموزشی یا مربیان معتبر جنسی ارائه می‌شوند. این برنامه ها اغلب اطلاعات مبتنی بر شواهد و راهنمایی های عملی در مورد مهارت ها و تکنیک های جنسی ارائه می دهند. به عنوان مثال می توان به برنامه هایی اشاره کرد که توسط دانشگاه ها یا سازمان هایی مانند موسسه آموزش و روشنگری جنسی (ISEE) ارائه می شود.

مراجعه به درمانگرهای جنسی حرفه ای گزینه معتبر و بسیار قابل اعتماد است. اگر به دنبال راهنمایی و پشتیبانی شخصی برای بهبود مهارت های جنسی خود هستید، مشاوره با یک درمانگر جنسی معتبر می تواند مفید باشد. این متخصصان برای رسیدگی به نگرانی های جنسی و ارائه راهنمایی در مورد افزایش تجارب و مهارت های جنسی آموزش دیده اند.

به یاد داشته باشید، مهارت‌های جنسی فقط در مورد تکنیک‌ها نیست، بلکه شامل ارتباط راحت، کسب رضایت، درک مرزها و اولویت دادن به لذت و رضایت متقابل است. رویکرد یادگیری جنسی با احترام، رضایت و تمرکز بر روابط سالم و توافقی ضروری است.

آموزش پیش نوازی قبل از رابطه | سخن آخر

افرادی که رابطه جنسی لذت بخشی دارند در تمام مدت زندگی احساس آرامش و راحتی می کنند و هیچ چیز دیگری نمی تواند این آرامش را از آنان بگیرد. این را بدانید که رابطه جنسی نقشی تعیین کننده در زندگی زوجین دارند و این آموزش و دانستن نکاتی در رابطه با آن از مسائل ضروری می باشد. کسانی که پیش نوازی های قبل از رابطه را نمی دانند و از رابطه خود با همسر احساس رضایتی ندارند در روابط میان فردی آنان هم مشکلاتی به وجود خواهد آمد. بنابراین اگر شما هم در این زمینه با همسر خود دچار مشکلاتی هستید می توانید آن را با مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی در میان بگذارید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*