ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

آمادگی برای رابطه زناشویی | چه وقت آماده هستید؟


خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با آمادگی برای رابطه زناشویی پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.

آمادگی برای رابطه زناشویی از مسائلی است که باعث نگرانی برخی زوج­‌های جوانی می­‌شود که اطلاعات و آگاهی کافی از نحوه برقراری رابطه جنسی ندارند. نگرانی درمورد نحوه عملکرد جنسی، موفقیت در ارضا شدن و ارضا کردن همسر، مدیریت درد و خونریزی احتمالی در اولین رابطه و... از مسایلی است که ذهن این دسته از زوج های جوان را به خود مشغول می کند. در این مقاله سعی شده‌ ­است که راهکارهای لازم جهت بهبود کیفیت اولین رابطه به شما آموزش داده شود و سپس درمورد مسائلی چون درد اولین رابطه، خونریزی در اولین رابطه و احتمال عفونت در اولین رابطه صحبت شود. همچنین برای اطلاع دقیق تر می توانید مشاوره جنسی دریافت کنید.

تماس با مشاور

 

 

آمادگی برای رابطه زناشویی

صمیمیت جنسی یکی از زیباترین و هیجان انگیزترین تجربیاتی است که زن و شوهر می توانند با یکدیگر از سر بگذارنند. این هدیه ارزشمند یک رابطه تازه شکل گرفته به زن و شوهر است. با این حال برقراری رابطه زناشویی بدون آمادگی لازم همزمان می تواند یکی از سخت ترین جنبه های ازدواج باشد. سوال بسیاری از زوج ها این است که با توجه به تمایل و انتخاب آن ها به حفظ پاکدامنی و عدم رابطه قبل از ازدواج، چه باید بکنند تا برای این جنبه از ازدواج آماده شده و تجربه شیرینی به جا بگذارند.

برای تأیید اهمیت رابطه زناشویی صمیمی، اغلب به زوج‌ها هشدار می‌دهند که وقتی رابطه صمیمی زناشویی خود را بخشی جداناپذیر از زندگی مشترک خود قلمداد نکنند، می‌توانند رابطه را در معرض خطر طلاق یا روابط موازی قرار بدهند. جایی که زوج‌ها به سادگی حضور فیزیکی کنار همسر دارند اما به لحاظ احساسی یا هیجان جنسی در جای دیگر سیر می کنند. بیماری‌های عاطفی و جسمی و همچنین آسیب‌پذیری در برابر وسوسه  می‌تواند در ازدواج‌هایی که نا رضایتی جنسی وجود دارد رخ بدهد.

آمادگی های فردی

- نگرش های منفی را برطرف کنید. به افکار، احساسات و نگرش ها یا ناامنی های منفی که ممکن است در مورد رابطه جنسی یا تمایلات جنسی خود داشته باشید رسیدگی کنید.
- رابطه جنسی را به عنوان امر بدیهی بپذیرید. رابطه زناشویی را به عنوان یک جنبه مهم و هیجان انگیز در رابطه مشترک بدیهی فرض کنید. چرا که به شما کمک می کند بر نگرش های ناسالم یا بازدارنده نامناسبی که دیدگاه های سالم در مورد تمایلات جنسی را سرکوب می کند، غلبه کنید.
- دانش خود را درباره رابطه زناشویی افزایش دهید. اطلاعات دقیق تری در مورد پیچیدگی ها و عوامل بازدارنده صمیمیت جنسی به دست آورید. از جمله آگاهی از فرآیند و شیوه برانگیختگی مردان و زنان. آگاهی یافتن به شما اطمینان بیشتری در رابطه با موضوع صمیمیت جنسی و رابطه زناشویی می دهد.
- راحت صحبت کنید. در بحث هنگام مسایل زناشویی، نگرش و انتظارات خود در مورد روابط عاشقانه و صمیمانه با یکدیگر را به راحتی و با اعتماد به نفس مطرح کنید.

آمادگی برای رابطه زناشویی | پیش از انجام اولین رابطه باید چه نکاتی را بدانم؟

  • حتما درمورد زمان برقراری رابطه باهم صحبت کنید و مطمئن شوید که هردو آمادگی کافی را برای انجام آن دارید. لزومی ندارد حتما شب عروسی بعد از آن حجم خستگی این کار را انجام دهید. می‌­توانید صبر کنید و در زمان مناسب‌تری با آرامش بیشتر این کار را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه شب زفاف کلیک کنید.
  • درمورد مکانی که قرار است اولین رابطه را برقرار کنید حتما فکر و برنامه­‌ریزی داشته‌­باشید. مکان مناسب جایی است که اولا شما تنها باشید و اضطراب رها شدن صدا و... را نداشته باشید و دوما باید محل از هر نظر راحت باشد. اتاق خواب گرم و با نور ملایم گزینه مناسبی است. تاریکی مطلق برای اولین رابطه توصیه نمی‌­شود و نور زیاد هم حالت رمانتیک را از فضا می­‌گیرد. مقاله بهترین مکان برای رابطه زناشویی میتواند شما را در این زمینه یاری کند.
  • پیش نوازی نکته بسیار مهمی برای شروع رابطه است. اگر بدون مقدمه و با عجله اقدام به دخول کنید، علاوه بر اینکه لذت روانی از رابطه را از دست می دهید، اضطراب و آماده نبودن نیز باعث کاهش کیفیت رابطه می­‌شود. همچنین اضطراب عملکرد جنسی باعث استرس و فشار روانی بسیار زیاد در حین رابطه جنسی می شود.
  • حتما پیش از رابطه وسایل لازم را در اتاق و دسترس قراردهید. لوازمی مانند، دستمال، خوراکی شیرین، کاندوم، حوله و... . این وسایل خود نشان از آمادگی برای رابطه زناشویی در شما می‌باشد. برای کسب آگاهی بیشتر به مقاله آموزش سکس مراجعه کنید.
  • در مورد رفتار و بدن خود اعتماد به نفس داشته باشید و این را بدانید حس شما دقیقا به همسر منتقل می­‌شود و نکته دیگر اینکه انسان­‌ها و خصوصا آقایان در رابطه کمترین توجه را به بدن شما و نقص های آن خواهند داشت.
  • برای اولین رابطه جنسی پیشنهاد می­‌کنیم حتما از ژل روان­‌کننده یا همان لوبریکانت استفاده کنید تا دخول راحت­‌تری داشته باشید.
  • اصرار به ارگاسم همزمان نداشته باشید. در اولین رابطه به دلیل عدم آشنایی کافی با بدن یکدیگر این مسئله خیلی بعید است و اصرار بر آن صرفا سطح اضطراب رابطه جنسی را زیاد می­‌کند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه شناخت بدن همسر کلیک کنید.

برای آشنایی کامل با رابطه جنسی کلیک کنید.

 

اینفوگرافیک آمادگی برای رابطه زناشویی

اینفوگرافیک آمادگی برای رابطه زناشویی

آمادگی برای رابطه زناشویی | آیا درد اولین رابطه قابل تحمل است؟

گاهی جامعه و اطرافیان درمورد درد اولین نزدیکی آنقدر اغراق می کنند که اگر دردی هم وجود نداشته باشد که نباید داشته باشد، شما با ذهن خود آن را حس می­‌کنید. بهتر است بدانید رابطه جنسی چه برای بار اول و چه برای بار دوم نباید دردناک باشد. جز در مواردی که شرایط برقراری رابطه جنسی درست فراهم نشده است. چند عامل در ایجاد درد موثر می‌­باشند.

اولین و رایج‌­ترین عامل، سفت کردن عضلات است که به دنبال اضطراب ایجاد می­‌شود. سعی کنید به خاطر داشته باشید که تجربه هرکس منحصر به فرد است و اگر دوست شما در اولین رابطه درد زیادی را تحمل کرده قرار نیست شما هم آن را تجربه کنید. بلکه خیلی از مواقع اضطراب از ایجاد درد احتمالی باعث افزایش درد بیشتر می‌­شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ترس از دخول مراجعه کنید.

نکته دیگری که رعایت آن باعث کاهش درد می­‌شود پیش­نوازی است. چنانچه پیش­نوازی طولانی و به خوبی انجام شود درد تا حد بسیار زیادی کم شده و رابطه لذت­ بخش­‌تری را تجربه خواهید کرد. برای افزایش کیفیت رابطه جنسی خود کلیک کنید.

نکته بعدی اجتناب از عجله است. اولین دخول باید به آرامی و در چند مرحله و در فواصل معاشقه انجام شود، یکباره بودن می­‌تواند باعث ایجاد درد شود. مقاله عشق بازی با همسر میتواند در این زمینه شما را یاری کند.

مسئله دیگر استفاده از ژل­ های روان­‌کننده یا ژل لوبریکانت است. چون در اولین رابطه ممکن است اضطراب مانع از ترشح کافی واژن شود و استفاده از این ژل­‌ها می‌­تواند کار را بسیار تسهیل کند.

 

آمادگی برای رابطه زناشویی | خونریزی اولین رابطه چقدر است؟

از مسائلی که پیش از اولین رابطه و در حین آن بسیاری از زوج­‌ها را نگران می­‌کند، خونریزی بر اثر دخول است. اگر نسبت به این موضوع شناخت کافی داشته باشید متوجه خواهید شد که این مسئله چندان جدی و نگران کننده نیست. برای کسب آگاهی بیشتر میتوانید مقاله خونریزی بعد از رابطه را مطالعه کنید.

بیشترین سوالی که ذهن افراد را درگیر می­‌کند درباره حجم خونریزی و طول مدت آن است. اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که هردوی این مسائل بستگی به بدن شما دارد و هیچ پاسخ قطعی وجود نخواهد داشت. برخی از زوجین هیچ خونریزی را مشاهده نخواهند کرد. برخی دیگر ممکن است به دلایل مختلفی شاهد حجم بیشتری از خون باشند. حجم خونریزی معمولا بسیار جزئی خواهد بود. در برخی افراد فقط چند قطره و در برخی مقداری بیشتر، اما اگر خیلی زیاد بود و یک نوار بهداشتی کامل مورد نیاز باشد مساله پزشکی بوده و حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. درمورد مدت زمان خونریزی هم زیاد نگران نباشید. معمولا بین چند دقیقه تا چند ساعت متغیر است. اگر بیشتر طول کشید، حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع پرده بکارت کلیک کنید.

 

برای پیشگیری از عفونت در رابطه جنسی چه باید کرد؟ 

برای پیشگیری از عفونت در رابطه جنسی راهکارهای ساده­‌ای وجود دارد و جای نگرانی نیست. سعی کنید پیش از رابطه هر دو طرف حمام کنید یا حداقل پایین ­تنه خود را تمیز بشویید. همچنین دست‌­ها حتما تمیز باشند چراکه درصورت تماس با واژن می‌­توانند آلودگی را منتقل کنند. استفاده از کاندوم نیز مانع از ورود میکروب­‌ها و عفونت­‌ها می­‌شود. مخصوصا در رابطه اول توصیه می­‌شود حتما از کاندوم استفاده شود. چرا که ایجاد جراحت احتمالی به دلیل فشار بیش از حد به واژن، احتمال جذب انواع عفونت‌­ها را افزایش می دهد. درصورت استفاده از کاندوم مشکلی پیش نخواهد آمد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله عفونت واژن را مطالعه فرمایید.

سخن آخر

برقراری ارتباط درست در موضوعات مختلف و در تمام جنبه های زندگی مشترک به افزایش صمیمیت در همه ابعاد از جمله رابطه جنسی تاثیرگذار است. صمیمیت فیزیکی هیجان انگیز است، اما داشتن آگاهی و آمادگی روحی و جسمی برای انجام آن برای رسیدن به این هیجان از اصول اولیه است. رابطه زناشویی که درد و ناراحتی ایجاد کند و یا عدم رضایت یکی از طرفین را فراهم نکند اسباب نارضایتی در کل رابطه خواهد بود. درصورت احساس سوزش و التهاب و یا درد زیاد پس از رابطه و یا هر شکلی از نارضایتی، به متخصص زنان و روانشناسان مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره روانشناسی از مرکز مشاوره حامی هنر زندگی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*