ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

تظاهر به شاد بودن | چگونه شادی مصنوعی داشته باشیم؟

خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با تظاهر به شاد بودن پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.


تظاهر به شاد بودن یا داشتن شادی مصنوعی یعنی چه؟ شاید متوجه شده باشید، که در خیلی از مهمانی ها افرادی هستند که  با شیوه های مناسبی و با روی باز، با دیگران ارتباط برقرار می کنند و گاهی انقدر خوش مشرب به نظر می رسند که باورتان نمی شود، که حتی کوچکترین ناراحتی داشته باشند. به احتمال زیاد این دسته از مردم کسانی هستند که به روش های، وانمود کردن به شادی اشراف دارند و سعی می کنند خود را در جمع ها خوش رو و شاد نشان دهند. برای دریافت مشاوره تلنفی فردی کلیک کنید.  
 

تماس با مشاور

                                             
 

راهکارهای تظاهر به شاد بودن

برای اینکه وانمود کنید انسان شادی هستید و در وضعیت مطلوبی قرار دارید، فقط کافی است کمی در تظاهر کردن مهارت داشته باشید.  راهکارهای مختلفی برای تظاهر به شادی وجود دارد که در اصل تکینک های ارتباطی موثری هستند و می توانند به عنوان عوامل تاثیر گذار مورد استفاده قرار بگیریند و عبارتند از: برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه چگونه شاد زندگی کنیم؟ کلیک کنید.  

1-شادی مصنوعی |مدیریت مکالمات سخت

گاهی برای همه ی شما پیش می آید، که در یک مکالمه ی سخت گیر می افتید و دلتان می خواهد زودتر آن لحظات تمام شود و شما از مخمصه نجات پیدا کنید. در این موارد می توانید از روش های زیر استفاده کنید.
اگر با کسی صحبت می کنید و به نظر می رسد که قصد دارد شما را قضاوت کند، یا دوست دارد در حریم خصوصی شما سرک بکشد، فقط بگویید که اوضاع روبراه است و مشکلی نیست. شما مجبور نیستید چیزی را در مورد زندگی شخصی خود به دیگران بگویید. افراد فضول نیازی به اطلاعات زندگی شما ندارند. فقط عادت کرده اند که با سوال پرسیدن و کنجکاوی باعث آزار روحی دیگران شوند.
بنابراین شما با جواب های این چنینی می توانید به موضوع فضولی ایشان خاتمه بدهید. به عنوان نمونه وقتی در محافل خانوادگی می‌روید و مورد آزار و سوال های بی مورد اعضای بزرگ‌تر خانواده قرار می‌گیرید، بگویید همه چیز خوب پیش می رود، حتی اگر واقعا اینطور نباشد. حتی اگر مسائلی در زندگی تان هست که شما را ناراحت می کند، شما وانمود کنید که زندگی خوب پیش می‌رود و بیش از آن توضیح ندهید.

تغییر موضوع بحث

اگر در جمع، کسی در مورد موضوعی صحبت می کند که برای شما بحث آزاردهنده ای است، موضوع بحث را تغییر دهید. اگر کسی در مورد چیزی صحبت می کند که شما با آن ناراحت هستید، موضوع گفتگو را تغییر دهید. نیازی نیست خود را در دام بحثی آزاردهنده گیر بیندازید. حتی اگر از شما می پرسند که حالتان خوب است و شما آمادگی توضیح در مورد حال خود را در آن لحظه ندارید، بحث را به جای دیگری بکشید
مثلا بگویید که واقعا خوب هستم و روز خوبی شروع کرده ام. شما چطورید و حتی سوالشان را به خودشان برگردانید. اگر دلتان نمی خواهد در مورد مسائل خصوصی مثلا روابط زناشویی مدرن خود گفتگو بکنید، می توانید با چرخاندن بحث، پیرامون یک موضوع دیگر و صحبت درباره ی آن به مخاطب بفهمانید که قصد ندارید از حریم خصوصی خود چیزی بگویید.

شادی مصنوعی |کوتاه سخن گفتن

در جواب به سوال هایی که باعث رنجش شما می شود، خیلی کوتاه و مختصر پاسخ دهید. شیوه ی پاسخ گویی شما تکلیف مخاطب را روشن می کند و متوجه می شود که زیاده روی نکند. اما صحبت بیش از حد و ورود به بحث ممکن است شما را به جریانی که نمی خواهید هدایت کند. به عنوان یک مثال اگر کسی مشتاق است در مورد روابط عاشقانه شما سوال کند و این موضوع چیزی نیست که تمایلی به گفتن درباره ی آن داشته باشید می توانید با گفتن جملاتی کوتاه مانند عالیه، ممنون موضوع را ببندید و از ادامه ی آن خودداری کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت کلامی میان فردی کلیک کنید. 
مواردی هست که ادامه گفتگو برای شما سخت می شود و به صلاح خود نمی بینید، که به ادامه ی بحث بپردازید. در چنین مواقعی برای این که خود را آسوده کنید با گفتن بحث خوبی بود، از دیدنتان خوشحال شدم سعی کنید گفتگو را پایان دهید و از مهمانی، جلسه و.. خارج شوید.  

2-استفاده از زبان بدن

در استفاده از زبان بدن می بایست از اعضای بدن خود به گونه ای مناسب جهت رسیدن به هدف خود و رهایی از ادامه ی گفتگوهای بیهوده و تظاهر به شادی استفاده کنید. نمونه هایی از این تکنیک موارد زیر است. برای این که در یک جمع شاد به نظر برسید یکی از بهترین تکنیک ها ارتباط چشمی و لبخند زدن به آنها است. باید با چشمان خود لبخند بزنید تا بتواند تاثیرگذار باشد. حتی اگر در ابتدا صادقانه به نظر نرسد بعد از مدتی لبخند شما می تواند جلوه ی واقعی پیدا کند. 
لبخند زدن به شیوه ای که هم لبتان بخندد هم چشم هایتان می تواند لبخندی متقاعد کننده و تاثیر گذار باشد. شما به دفعات زیادی به این نوع لبخند زدن احتیاج پیدا خواهید کرد بنابراین سعی کنید آن را جلوی آینه تمرین کنید تا طبیعی به نظر برسد. برای این که بتوانید خلق و خوی خود را از مود ناراحتی خارج کنید، سعی کنید لبخند بزنید زیرا این کار باعث افزایش هورمون شادی بدنتان می شود و به خلق خوب کمک می کند. ضمن این که با لبخند زدن شاد به نظر می رسید و خود را از نگاه های کنجکاو خلاص می کنید.
تظاهر به شاد بودن

شادی مصنوعی |ارتباط چشمی

زمانی که از نگاه کردن به چشم های دیگران اجتناب کنید می تواند این تصویر را برایشان به وجود بیاورد که مشکلی پیش آمده یا رابطه دچار اختلال و مشکلی شده است. حتی ممکن است که فکر کنند شما درحال کتمان چیزی هستید یا از موضوعی فرار می کنید و نگران برملا شدن آن هستید.
اما ارتباط چشمی در برقراری ارتباط موفق بسیار موثر عمل می کند و برای اینکه مکالمات شما خوب پیش برود لازم است. به رابطه شما جذابیت و معنا می بخشد. در زمان ارتباط چشمی نیز سعی کنید لبخند بزنید تا لبخندتان زیباتر و واقعی تر به نظر برسد و شما شاد به نظر برسید

ظاهر شدن با استایل باز

در زمان ناراحتی و بی حوصلگی ناخواسته زبان بدن شما تحت تاثیر ناراحتی شما قرار می گیرد و ممکن است که قوز کنید یا با شانه های افتاده راه بروید یا نگاهتان به پایین باشد. بنابراین سعی کنید با استایل و ظاهر باز خودتان را نشان دهید. صاف بایستید، قوز نکنید. و کاملا با انرژی به نظر برسید. نحوه ی نشستن، ایستادن، راه رفتن و استایل شما میزان اعتماد به نفس شما را نشان می دهد. تا حدامکان در استفاده از زبان بدن خود کوشا باشید تا ظاهر شما نشان دهنده ی ضعف و ناراحتی در شما نباشد.
این کار باعث می شود که در نگاه مخاطب بسته و ناراحت به نظر برسید. زبان بدن گاهی نشان دهنده ی مسائلی است که از دید دیگران پنهان نمی ماند. وقتی بازوهای خود را روی هم می گذارید مخاطب حس می کند یا چیزی را پنهان می کنید یا حس ناراحتی دارید که در خود فرورفته اید. برای رهایی از این وضعیت می توانید یک فنجان چای یا یک وسلیه در دست نگه دارید.  

3-شادی مصنوعی |بهبود خلق و خوی شما

حال و هوای افراد همیشه به یک شکل نیست. روزهایی است که انسان در مورد ناراحتی است در این مواقع می توانید به خودتان کمک کنید تا حال بهتری پیدا کنید مثلا می توانید یک ویدئوی خنده دار تماشا کنید یا با سر زدن به فضاهای مجازی از جوک های خنده دار برای تغییر ورحیه استفاده کنید. به تجارب و خاطرات خوش گذشته که یادآوری آنها شما را شاد می کند فکر کنید. به هر چیزی که می تواند در حال شما تغییر مثبتی ایجاد کند.
گوش دادن به موسیقی شاد روحیه ی شما را تغییر می دهد و باعث شادی شما می شود. می توانید با آهنگ های موزون شاد برقصید و همنوایی کنید. از گوش دادن به آهنگ های ناراحت کننده پرهیز کنید. ناخودآگاه به شما حس غمگین می دهند. بنابراین با موسیقی های شاد سعی کنید خودتان را شاد نشان دهید و احساس ارزشمندی کنید. کم کم روحیه شما عوض خواهد شد. در بین موزیک ها چیزهایی را انتخاب کنید که محتوای مثبتی داشته باشند و نگاه خوش بینانه ای به زندگی داشته باشند تا شما با گوش دادن به آنها ناخودآگاه شاد شوید و زندگی را مثبت ببینید.

تظاهر به شاد بودن |انجام کارهای مورد علاقه

برخی از کارها هستند که با انجام آنها از زندگی لذت بیشتری می برید. آن کارها به شما انرژی می دهند. اگر فراموش کرده اید که با چه چیزی خوشحال می شوید به گذشته فکر کنید و لیستی از آنچه قبلا شما را شاد می کرده تهیه کنید و آن ها را دوباره تکرار کنید. مثلا اگر با ورزش حالتان خوب بوده یا پیاده روی به شما آرامش می داده می تواند شروعی دوباره باشد و به شما کمک کند تا حال دلتان خوب باشد. به دلخوشی های کوچک فکر کنید یک آشپزی کوچک، پیاده روی، یک شام بیرون از منزل و خیلی کارهای کوچک دیگر.  

4-شادی مصنوعی |مراقبت از خود

نیازی نیست خودتان را برای تمام مردم دنیا سانسور کنید. حتی اگر انسان محافظه کاری باشید یک دوست صمیمی دارید که بتوانید راحت پیش او خود واقعی تان را نمایش دهید بدون این که نگران آینده باشید. اینکه همه چیز را از همه کس پنهان کنید باعث می شود آسیب پذیر شوید و به سمت ناراحتی بیشتر و افسردگی پیش بروید
بنابراین با شخصی که به او اعتماد دارید صحبت کنید و مشکلات خود را با او درمیان بگذارید. اگر مدام درگیر تظاهر کردن به شادی باشید در حالی که از درون غم زیادی را تحمل می کنید فشار روانی زیادی به شما وارد می شود. اما درد و دل کردن با یک دوست باعث می شود این فشار کاهش پیدا کند و شما از روح خود مراقبت کنید. 
در همه جا و هر جمع و گروهی نمی توان احساسات خود را بیان کرد اما یک راه برای بیان احساسات خود پیدا کنید و انرژی های منفی انباشه شده را از درون خود بیرون بریزید. ابتدا سعی کنید آنها را به خوبی بشناسید و تفکیک کنید سپس آنها را نام گذاری کنید و راهی برای خروج حسهای منفی بیابید تا شما را در دراز  مدت تخریب نکند. از راه های تخلیه ی احساسات آموزش موسیقی، نقاشی کشیدن، رقص و آواز و موارد دیگر است

تظاهر به شاد بودن |کمک گرفتن از درمانگر

ممکن است حال شما به اندازه ای بد باشد که دچار افسردگی شده باشید و نتوانید به تنهایی از فاز غم و بی تحرکی خارج شوید بنابراین در چنین مواقعی کمک گرفتن از یک روان درمانگر خوب یک گزینه ی مناسب برای شماست. زیرا ادامه دادن به این مسیر و وانمود کردن به شادی چیزی است که باعث ایجاد حس تنفر در شما می شود. حتما با یک متخصص در این زمینه گفتگو کنید و مشاوره بگیرید تا از پیشروی بیماری و پدیدار شدن حالات غم بیشتر جلوگیری شود. برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.  
تظاهر به شاد بودن

فواید تظاهر به شاد بودن

تظاهر به شاد بودن نه فقط برای شخص شما، بلکه برای کسانی که با شما ارتباط نزدیک می گیرند تاثیرات مثبتی دارد که به حل مشکلات موقتی شما کمک می کند و می تواند به شما آرامش بیشتری بدهد از جمله فوایدی که تظاهر به شادی در پی دارد موارد زیر است که در ادامه خواهید دید.

  • تغییر حال دیگران: کسانی که به ظاهر شاد هستند می توانند با ساطع کردن انرژی مثبت خود به دیگران به روشن شدن روز آنها کمک کنند. گاهی با یک لبخند ساده ی شما دل کسی خوش می شود و گره از کار کسی باز می شود بنابراین تا می توانید حتی تصنعی لبخند بزنید و به شادی تظاهر کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه راه شاد زیستن کلیک کنید.
  • بهبود حال خود:اگر وانمود کنید که روز خوبی شروع کرده اید و شاد هستید گاهی می تواند به بهود اوضاع کمک کند. البته نه به شکل دائمی. زمانی کاربرد دارد که شما غم واقعی را تجربه نمی کنید و بی دلیل کمی بی حوصله هستید یا نیاز دارید که با تظاهر به شادی یک موقعیت سخت را پشت سر بگذارید اما این موضوع دائمی نیست و اگر بخواهید مدام به شادی تظاهر کنید از پا درخواهید آمد.
  • دوری از دغدغه های یک روز سخت: تظاهر به شادی به صورت موقت باعث می شود که شما ناراحتی و رنج های یک مشغله را در یک روز سخت راحت تر پشت سر بگذارید. عصبی شدن و ناراحتی بیشتر اوضاع شما را خرابتر می کند و اجازه نمی دهد درست تصمیم بگیرید اما تظاهر به شادی به این دلیل که مغز فرمان شادی را باور می کند و مکانیسم خود را روی شادی تنظیم می کند، جوابگو است و به پیشگیری از مشکلات بیشتر کمک می کند.

 

سخن آخر درمورد تظاهر به شاد بودن

شادی مصنوعی یک عبارت نیست یک تکنیک است که به عنوان مهارت ارتباطی می تواند در قسمت های مختلف زندگی تحصیلی، شغلی، خصوصی و ... کمک کننده و موثر باشد. اگر شما هم در راستای شادی مصنوعی مسئله ای دارید، می توانید از مشاوران و روانشناسان در این مورد کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره روانشناسی کلیک کنید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*