ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

سرویس دادن در رابطه و بررسی جنبه های مختلف آن

سرویس دادن در رابطه یکی از مهمترین اشکال نشان دادن عشق است. زبان عشق به زبان های مختلف می تواند خود را نشان بدهد. از بین پنج زبان عشق که شامل سرویس دهی در رابطه (ارائه خدمات)، زمان با کیفیت، به کار بردن کلمات تأییدی، لمس فیزیکی، و دریافت هدایا می باشد افراد اغلب یکی را بیشتر از دیگری ترجیح می دهند و سرویس دهی در رابطه واضح ترین شکل ابراز عشق در روابط چه عاشقانه و چه دوستانه می باشد که شامل انجام کارهای خدماتی بر اساس نیازهای روزمره و مایحتاج طرف مقابل است. برای کسب اطلاعات کاملتر از مشاوره زناشویی مشورت بخواهید.  

تماس با مشاور

سرویس دادن در رابطه

از نظر روابط صمیمانه Acts of Service زبانی است که می‌توان آن را به بهترین نحو توصیف کرد. انچه برای شریک زندگی‌ انجام می‌دهید که می‌دانید او دوست دارد مانند پر کردن باک بنزین ماشین، آبیاری گیاهان یا پختن غذا برای او. وقتی سرویس دادن در رابطه انجام می دهید وقت خود را ازاد می کنید که در خدمت عاشقانه نسبت به دیگری باشید. این شکل غیرکلامی از ابراز عشق می تواند زمان بر و طاقت فرسا باشد اما اگر آن چیزی است که شریک زندگی شما به آن نیاز دارد ارزش تلاش کردن را خواهد داشت.
حتی اگر شریک زندگی شما زبان عشق دیگری را ترجیح دهد Acts of Service می تواند برای هر رابطه سالم مفید باشد. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ توسط مرکز تحقیقات پیو انجام شد بیش از نیمی از زوج‌های متاهل بر این باور بودند که به اشتراک گذاشتن کارهای خانه اهمیت عمده‌ای در یک ازدواج موفق دارد و شرکای زندگی هر دو از میزان کاری که در خانه انجام می دهند احساس رضایت زناشویی می کنند.

مزایای سرویس دادن در رابطه

روابطی که با دیگران و نیازهای آن ها دارید اغلب بازتاب مستقیم رابطه ای است که با خود دارید. وقتی در پایین ترین نقطه از سرزندگی باشید روابط با دوستان و خانواده افتضاح به نظر می رسد. بیشتر وقت خود را به تنهایی می گذرانید و اضطراب اجتماعی زیادی خواهید داشت. از گذراندن وقت با افراد دیگر اجتناب می کنید زیرا احساس می کنید به سختی می توانید احساسات و ناامنی های خود را مدیریت کنید. در نتیجه به سختی توان و تلاش خود را در خدمت به دیگران می گذارید و از آن ها حمایت می کنید.
وقتی روی کشف و رفع نیازهای همسر و یا دوستان خود تمرکز می کنید کاری را انجام می دهید که به نتایج مثبت یک رابطه و ازدواج رضایت بخش و پایدار می انجامد. امری که فقط با گذشت زمان بهتر می شود. سرویس دادن دوطرفه در رابطه، ازدواج را از زوال محافظت می کند. ناتوانی در برآوردن عمیق ترین نیازهای همسر در نهایت می تواند به قیمت ازدواج شما تمام شود. هیچ کس هرگز به این فکر نمی کند که نیاز همسر به غذا و آب را نادیده بگیرد.
با این حال نیازهای عاطفی و روزمره همسر نیز به همان اندازه حیاتی است. وقتی سخاوتمندانه در خدمت عشق به همسر باشید از ازدواج خود در برابر بی مهری و بی توجهی محافظت می کنید. سرویس دهی در رابطه تصمیمی برای احترام به نیازهای همسر است. خدمت رسانی با عشق برای بهبود روابط عاطفی از جمله ازدواج بسیار مهم است.  

چند شیوه سرویس دهی در رابطه

اگر تشخیص داده‌اید که شریک زندگی شما ترجیح می‌دهد عشق را به شکل دریافت خدمات دریافت کند گام مهم و بلندی را در جهت شناخت احساسات او برداشته اید و یک قدم به ایجاد احساس دوست‌ داشتن دو جانبه نزدیک ‌تر شده‌اید. چه در ذات شما باشد که Acts of Service را ارائه دهید یا نه بدانید که هر کسی می تواند این زبان عشق را یاد بگیرد. وقتی نوبت به انجام Acts of Service می‌رسد چهار شیوه وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.برای آشنایی با پنج زبان عشق کلیک کنید.

1-توجه به جزئیات برای سرویس دهی در رابطه

شریک زندگی در سفر بعدی که با هم خواهید داشت چه کاری می خواهد انجام دهد. برای صرف صبحانه چقدر شکر به قهوه یا چای خود اضافه می کند. برنامه مورد علاقه همسر در چه ساعتی پخش می شود و غیره. اگر احتمال می دهید که این جزئیات را فراموش می کنید و به خاطر نمی آورید آن ها را یادداشت کنید. در عین حال کارهایی را که شریک زندگی از انجام آن ها لذت نمی برد در نظر بگیرید.
اگر او از بیرون بردن سطل زباله، بررسی در مورد شرایط مالی، تمیز کردن فضای بین دیوار و کمد یا پیاده روی های مداوم برای خرید نان شکایت دارد‌ می توانید شما این کارها را برای او و به جای او انجام دهید. اگر به پرداخت قبوض علاقه ای ندارد پیشنهاد دهید که مسئولیت پرداخت قبوض ماهانه را برای ابراز عشق به عهده بگیرید.
سرویس دادن در رابطه

2-تمرکز روی واقعیت ها

روی کارهایی تمرکز کنید که به راحتی می توانید آن ها را در برنامه خود جای دهید. هر هفته به تقویم کاری روزانه شریک زندگی خود توجه کنید و ببینید آیا می توانید در سرویس دهی خود اضافه کنید. شاید همسر شما بین تمرین صبحگاهی و اولین جلسه کاری خود زمان محدودی داشته باشد. برای صرف قهوه و صبحانه حاضر و آماده برنامه ریزی کنید.

3-استفاده از نقاط قوت برای سرویس دهی در رابطه

اگر کاری وجود دارد که بهتر انجام می دهید و شریک زندگی شما طریقه انجام آن را بلد نیست ارائه خدمات مربوطه را خود بر عهده بگیرید. برای مثال اگر از شریک زندگی خود خوش دست تر هستید روی کارهای یدی مانند تعویض روغن ماشین یا تعمیر لامپ شکسته در حمام تمرکز کنید. فراموش کنید به طور کلیشه ای کدام کار بر عهده کدام جنسیت بوده است. اینک فقط باید بر فردیت و تفاوت های شخصی او و خود تمرکز کنید. از نقاط قوت خود برای محبت به همسر بهره مند شوید.

4-درخواست سرویس دادن در رابطه

اگر ترجیح می‌دهید «اعمال خدمات» را بیش از همه زبان‌های عشقی دیگر دریافت کنید مهم است که این را با همسر خود در میان بگذارید. فقط مراقب باشید که درخواست ها را مهربانانه و صبورانه مطرح کنید. انجام اعمال خدماتی و سرویس دادن مداوم کار آسانی نیست و نباید تصور کنید که شریک زندگی شما هر کاری را که شما بخواهید باید انجام بدهد صرفاً به این دلیل که شما دریافت خدمات را ترجیح می دهید. برای حمایت از همسر راه های متفاوتی وجود دارد.

5-موقعیت های خاص را در نظر بگیرید

بسیاری از اوقات سرویس دادن در رابطه می‌تواند یک زبان عاشقانه دشوار برای پیاده‌سازی یک ارتباط شاد و دوجانبه باشد زیرا مستلزم زمان بسیار و اغلب آماده‌سازی طرفین است. شاید شریک زندگی در حال تحصیل برای دکترا باشد و نتواند روی هیچ کاری تمرکز کند. انتظارات عاشقانه در روابط را برای زمان خاصی محدود کند.
شاید شریک زندگی از یک روز کاری طولانی دیگر دیر به خانه برگردد و فقط برای اینکه سی دقیقه وقت باکیفیت بدون تلویزیون یا گوشی هوشمند در اختیار شما بگذارد وقت داشته باشد. سعی کنید این تلاش ها را گرامی بدارید و متوجه شوید که او احتمالاً شما را دوست دارد حتی اگر نمی تواند اعمال خدمات را در آن روز یا هفته بخصوص انجام دهد.  

نکاتی درباره سرویس دادن عاطفی در رابطه

عاشق بمانید. هرگز درمانگر شریک زندگی خود نباشید زیرا پویایی رابطه را از بین می برد. اگر شریک زندگی شما فکر می کند مشکلی دارد که باید حل شود بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به او پیشنهاد دهید که به سراغ حل مشکل نزد روان درمانگر برود. هر از گاهی اگر خود آن ها درخواست کردند توصیه ای ارائه کنید اشکالی ندارد اما برای مسائل ریشه دارتر اجازه دهید آن ها روی مداخله حرفه ای مشاوره خانواده حساب کنند.
حتی اگر خود را واجد شرایط برای کمک به آن ها و دریافت بازخورد می دانید باز هم بهتر است عقب بایستید. دلیل آن این است که در لحظه ای که آن ها به دلیل صعف ها و نواقص رفتاری کوچک می کنید رابطه می تواند به راحتی از مسیر عاشق بودن به وضعیت مادر _ پسری یا پدر _ دختری تبدیل شود که به برای زندگی جنسی در صورت همسر بودن و برای رابطه دوستانه شما مفید نخواهد بود. در این رابطه مطالعه مقاله مراحل رابطه عاطفی پیشنهاد می شود.

1-به آنچه که می بینید احترام بگذارید

شریک خود را آنطور که هستند دوست داشته باشید نه آنطور که می خواهید باشد.  اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید به جای آنچه که هستند، عاشق پتانسیل چیزی شوید که فکر می کنید شریک زندگی شما می تواند داشته باشد، همواره در رویای چیزی خواهید بود که به دست نمی آید و در نتیجه هرگز راضی نخواهید بود. شاید آن ها نمی خواهند همان چیزی باشند که شما تصور می کنید. شاید آن ها احساس نمی کنند که این تغییر رفتار واجب و یا امکان پذیر باشد.
اگر اینطور است و آن‌ها ویژگی‌های شخصیتی دارند که برای شما جوابگو و مناسب نیست، به جایی که باید در پویایی رابطه بهبود پیدا کنید توجه کنید. اگر واقعاً نمی‌توانید بدون آن ویژگی ها در شریک زندگی خود زندگی کنید باید راهی پیدا کنید. کنترل افراد در دستان شما نیست. مردم فقط وقتی تغییر می کنند که خود بخواهند و احساس کنند به آن تغییر احتیاج دارند نه به این دلیل که شما از آن ها می خواهید.

2-با هم رشد کنید

از طرف مقابل انتظار کمال نداشته باشید. شما اینجا هستید تا به یکدیگر کمک کنید در طول این عمر به سمت مثبت و بهتر شدن تغییر شکل دهید. تعالی پیدا کنید و کنار هم رشد کنید. آن ها همیشه برای تمام ابهامات موجود در زندگی شخصی و مشترک با شما پاسخ های روشنی نخواهند داشت همانطور که شما نخواهید داشت؛ پس صبور باشید. اجازه دهید شریک شما مسیر خود را طی کند.
بدون در نظر گرفتن اینکه او را دوست دارید و از طرف شما حمایت می شود او نیز همین کار را با شما انجام خواهد داد. جای خوشحالی و خوشبختی است که بخشی از سفر یک فرد دیگر باشید و در این زندگی در کنار یکدیگر قدم بردارید. داشتن چنین فرصتی نعمت بزرگی است.
سرویس دادن در رابطه

همیشه یک تیم باقی بمانید.

هرگز شریک زندگی خود را در ملاء عام با افشای هر چیزی که خصوصی محسوب می شود یا با انتقاد مورد قضاوت و سوظن قرار ندهید. اگر با کسی درگیر است با طرفداری از سمت طرف مقابل، او را تضعیف نکنید. اگر دیگران با صحبت های شریک زندگی شما یا دوست شما موافق نیستند سکوت کنید. اگر از شما خواسته شد نظر بدهید و فقط بگویید که او عقاید مشخصی دارد و شیوه فکری خود را دنبال می کند.
شما همیشه می توانید بعد از آن به صورت خصوصی در مورد آن با دوست و شریک خود بیشتر صحبت کنید. این در مورد کودکان نیز صادق است. زمانی که فرزندان شما والدین خود را به عنوان یک تیم ببینند احساس امنیت بیشتری خواهند کرد.  اگر در مورد روش ها و سبک های فرزندپروری با یکدیگر اختلاف نظر دارید اختلافات را به صورت خصوصی حل و فصل کنید و ابتدا بین خود به توافق برسید. در نتیجه هر دو می توانید روی یک خط مشخص با همکاری یکدیگر حرکت کنید.

3-سرویس دادن در رابطه | بخشنده باشید

سوالی که باید از خود بپرسید این است که چه چیزی می توانم به رابطه خود عرضه کنم نه اینکه چه چیزی می توانم از آن به دست بیاورم. یکی از راه‌های اصلی برای سرویس دادن به رابطه این است که در هر فرصتی به طرف مقابل خدمتی ارائه بدهید. بدیهی است که هر دوی شما باید نسبت به همدیگر بخشنده باشید تا احساس نکنید که این خدمت رسانی و سرویس دادن و  عشق یک طرفه است.
نباید حس کنید این شما هستید که همیشه می دهید و در قبال آن چیزی پس نمی گیرید. اگر احساس می کنید که تا کنون چنین بوده است احتمالا این رابطه برای شما مناسب نیست و باید فکری برای اصلاح یا تغییر آن بکنید. اما اگر هر دوی شما از بخشندگی و سرویس دادن ها به یکدیگر لذت زیادی به دست می آورید برای کارکرد مشارکت ضروری و امیدوارکننده است.

4-درک زبان عشق یکدیگر

اگر زبان ترجیحی شما زمان با کیفیت است اما شریک زندگی شما همچنان بر روی سرویس دادن در رابطه تمرکز می کند و به جای اینکه به شما توجه بی دریغ کند برای تمیز کردن ماشین شما وقت بگذارد شما احساس کمبود و خلا خواهید کرد. در این مواقع بهتر است به این فکر کنید که شما و شریک زندگی در مورد ترجیحات خود پیش فرض های از پیش تعیین شده دارید. بنابراین راهی برای همکاری برای دستیابی به نتایج مورد نظر دو طرفه پیدا کنید. برای مثال اگر شریک زندگی شما دوست دارد که شما آشپزی کنید شاید بتوانید با تهیه یک صبحانه هفتگی برای او شروع رابطه عاشقانه را جشن بگیرید.
برای داشتن یک رابطه پایدار و رضایت بخش لازم نیست به همان زبان عشق صحبت کنید. شما فقط باید بدانید که چگونه نیازهای خود را هر چه که باشد با شریک زندگی خود در میان بگذارید. ارتباط جزء کلیدی هر رابطه سالم است و اگر بخواهید با همسر یا با هر یک از عزیزان خود به یک رابطه طولانی مدت برسید درک این تفاوت ها بسیار مهم است. برای گرم نگه داشتن رابطه عاشقانه کلیک کنید.  

سخن آخر

اگر واقعاً می‌خواهید بدانید که آیا یک رابطه به شما سرویس دادن روانی و روحی می‌کند از خود بپرسید آیا این شخص در رابطه یا ویژگی های این رابطه شما را به شخصی که در نهایت می‌خواهید باشید نزدیک ‌تر می‌کند یا شما را از آن دورتر می‌کند؟ اگر پاسخ منفی است توصیه این است که این رابطه را یا اصلاح یا رها کنید. این بدان معنا نیست که باید با آن فرد رابطه منفی داشته باشید اما نباید مقدار زیادی از انرژی محدود خود را صرف پیدا کردن زمان برای تغذیه آن کنید.
شما باید خود را با بهترین افراد ممکن احاطه کنید تا به شما کمک کنند بهترین نسخه خود را بسازید. در اینصورت سرویس دادن در رابطه همراه با رضایت و عشق خواهد بود. اگر پاسخ شما به شکل رابطه مثبت باشد زمان بیشتری را در آن رابطه می گذرانید و درباره کارهایی که برای یکیدیگر انجام می دهید و اینکه چگونه می توانید از یکدیگر در اهداف خود حمایت کنید بیشتر احساس رضایت می کنید. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی یا رفع ابهام از مشاوره روانشناسی مشورت بخواهید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*