ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

موفقیت برای شغل جدید | چگونه در شغل جدید خود بدرخشیم!؟

موفقیت برای شغل جدید چگونه ممکن است؟ در انتخاب شغل و موفقیت در آن، شاید بتوان گفت، دو مرحله ی سخت پیش روی افراد وجود دارد. یکی مصاحبه برای نمایش توانمندی و مجاب نمودن کارفرما و مسئول گزینش. دیگری شروع کار در یک حرفه ی جدید که با افراد و هنجاهای میحط  آن آشنای ندارید. برای این که بتوانید در یک شغل موفق باشید، بهترین کار دست پربودن است. یعنی داشتن مهارت های لازم  و قدرت برقراری ارتباط و تعامل با محیط و افراد شاغل در شغل جدید.  برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره شغلی کلیک کنید.  

تماس با مشاور

راهکارهایی برای موفقیت در مصاحبه کاری

مصاحبه ی کاری فرصتی است، که درصورت آمادگی لازم و برخورداری از مهارت های شغل مورد نظر، کافی است فن بیان خوبی داشته باشید و بتوانید با صحبت کردن در مورد توانمندی های خود، کارفرما یا مسئول گزینش را تحت تاثیر قرار دهید. اما برای این که بتوانید از قبل خود را مجهز کنید، بهتر است نسبت به خواسته های کارفرما و شغل جدید آمادگی کسب کنید. به این منظور می توانید، با انجام کارهای زیر خود را برای شغل جدید مهیا کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش فن بیان کلیک کنید.

1-موفقیت برای شغل جدید |پرسیدن سوال

قبل از وارد شدن به شغل جدید سعی کنید، به کمک وسیله ای ارتباطی یا آشنایی با اعضای سازمان یا شرکت مورد نظر ارتباط بگیرید و بپرسید دقیقا خواسته های شغل جدید چه چیزهایی است و شرکت روی چه مواردی حساسیت بیشتری دارد، چه توقعی ممکن است از شما داشته باشند. به طور کلی سعی کنید وظایف محوله را از قبل شناسایی کنید و نسبت به آن اطلاعات پیدا کنید و آماده شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تغییر شغل کلیک کنید.

2-آموزش کار با تکنولوژی روز

در هر عصری، شیوه ی انجام کار بستگی زیادی به فناوری و تکنولوژی روز دارد و درواقع کمک این تکنولوژی ها، فرایند انجام کار را تسریع می بخشند. شما هم دست به کار شوید و با آموزش مهارت های لازم، خود را مجهز کنید، تا زمانی که در مصاحبه شرکت می کنید دستتان پر باشد. تا رغبت و تمایل برای استخدام شما بالا برود. بعضی ها به محض ورود به یک شرکت سریعا جذب سیستم کاری می شوند، دلیلش واضح است. به انواع و اقسام نرم افزاراهای مورد نیاز و وسایل و تکنولوژی روز مسلط هستند و به سرعت نظر کارفرما را به خود جذب می کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه قانون جذب کلیک کنید.

3-رعایت نظم و آراستگی

آنچه دروهله ی اول ممکن است نظر کارفرما را جلب کند، ظاهر شیک و آراسته شما همچنین وقت شناسی شما باشد. مسلما اگر بخواهید با تاخیر برای مصاحبه حضور پیدا کنید یا به ظاهر خود اهمیت ندهید، نمی توانید روی مخاطب خود تاثیر بگذارید. بنابراین وقت شناس و منظم باشید و با رعایت پوشش مناسب و موقر برای مصاحبه حاضر شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه چگونه ظاهری جذاب داشته باشیم کلیک کنید.  
موفقیت برای شغل جدید

فاکتور های کمکی به موفقیت در شغل جدید

زمانی که مصاحبه را به خوبی پشت سر گذاشتید، نوبت شروع کار جدید است، که در این مرحله یکی از مسائلی که برای شروع و همچنین پیشرفت شما موثر و کارآمد است، شروع خوب و آشنایی همه جانبه ی شما با شرکت و همکاران است. بنابراین توصیه می شود از دستورالعمل های زیر برای موفقیت استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مبانی موفقیت کلیک کنید.

1-موفقیت برای شغل جدید |شروع پر قدرت

نگرانی و استرس محیط و کار جدید می تواند، روی عملکرد انسان تاثیر بگذارد، پس سعی کنید با انجام حرکت معکوس ترس، شروع کنید. آراسته و شیک لباس بپوشید، به موقع در محل کار آشنا شوید، سعی کنید با همکاران خود ارتباط بگیرید. می توانید از مدیر قسمت مربوطه بخواهید، که همکارانتان را به شما معرفی کند. ظاهر خود را مصمم و مسلط نشان دهید. نسبت به برقراری ارتباط با همکاران اشتیاق نشان دهید. برونگرایی و رفتار اجتماعی در روزهای نخست، بسیار می تواند کمک کننده باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با همکار کلیک کنید.

2-آشنایی با قوانین کار و انتظارات کارفرما

سعی کنید با همکارانی که آشنا شده اید، ارتباط بیشتری برقرار کنید و در مورد قوانین کار، باید ها و نبایدها، خط قرمزها و همه چیز محیط کار سوال بپرسید. قوانین درون سازمانی می تواند از یک سازمان تا سازمان دیگر متفاوت باشد، پس سعی کنید بپرسید و آمادگی ذهنی داشته باشید، تا با رعایت آن ها خود را به اشتباه نیندازید و کارتان را بدون خطا انجام دهید. برای دریافت مشاوره تلفنی فردی کلیک کنید.
دانستن توقع و انتظارات کارفرما باعث می شود، تا شما زودتر در کار خود متبحر شوید و زودتر خود را با اهداف سازمان هماهنگ کنید. می توانید در این مورد با کارفرما صحبت کنید و از انتظارات ایشان آشنا شوید. یا از همکارانتان کمک بخواهید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند و اگر چیزی از قلم افتاده از زبان آن ها بشنوید.

3-شناسایی نقاط قوت و ضعف خود و آشنایی با همکاران خود

معمولا هر کسی در شغل مورد نظرش می داند، در چه چیزهایی خوب می درخشد و در چه کارهایی مشکل دارد. می توانید با استفاده از نقاط قوت خود پیشرفت کنید و خدمات خوبی ارائه دهید و با جبران و برطرف کردن ضعف هایتان به کمک آموزش و فعالیت بیشتر، آن ها را نیز جهت موفقیت به کار بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه راز های موفقیت شغلی کلیک کنید.
به کمک یک تیم همکاری، بهتر و زودتر می توانید به اهدافتان برسید. منبعی از اطلاعات و تجربه در اختیار شما است، که برای رشد شما بسیار سهم تاثیرگذاری خواهد بود. اگر جزئی از یک مجموعه ی کاری خوب باشید، خیلی زود روال کار را از آنها خواهید آموخت و نسبت به ریزه کاری های کارآمد، آگاهی و تجربه به دست می آورید. که مسلما به موفقیت شما کمک می کند.

4-داشتن رفتار متواضعانه

نسبت به اطلاعاتی که به شما داده می شود، خود را مشتاق نشان دهید و مغرورانه پیشنهاد کمک دیگران را رد نکنید. متواضعانه رفتار کردن باعث می شود، شما بیشتر بیاموزید و دوستان بیشتری به دست بیاورید. خود را انسان کاردانی نشان ندهید، که به کمک دیگران احتیاج ندارد. فرصت برای ابراز وجود بسیار است. بنابراین از خودمحوری و تک روی جلوگیری کنید و نسبت به همکاران و همفکری آنها با فروتنی برخورد کنید و پذیرا باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه رضایت شغلی کلیک کنید.

5-موفقیت برای شغل جدید |عقب نماندن از دیگران

نخستین روزهای کاری می تواند برای شما کمی گیج کننده و شلوغ باشد و شما را به شدت سرگرم کار و وظایفتان کند. طوری که زمانی برای برقراری ارتباط موفق با دیگران یا شرکت در برنامه ها و جلسات سازمانی نداشته باشید. اما باید مراقب باشید که انجام کارها، شما را از شرکت در جلسات و برنامه های دسته جمعی باز ندارد. دور شدن شما از چنین برنامه های باعث می شود نسبت به دستورجلسات،  اتفاقات مصوب و ... مطلع نشوید و از گروه همکاران عقب بمانید. برای یک کار مثمر ثمر و موفقیت در شغل باید در جریان همه چیز قرار بگیرید و با دیگران همگام حرکت کنید.

6-موفقیت برای شغل جدید |نداشتن تاخیر و غیبت

وظیفه شنانسی یک کارمند در قدم اول، از وقت شناسی و احترام به قوانین کاری مشخص می شود. سعی کنید بدون تاخیر برای کار آماده باشید و از غیبت های متوالی که باعث نشان دادن آشفتگی و بی نظمی شما است بپرهیزید. این رفتار باعث شکل گرفتن نگرش منفی کارفرما نسبت به عملکرد و رفتار شما است و در تصمیم گیری های ایشان برای ادامه ی همکاری شما تاثیر گذار خواهد بود و همچنین باعث فرسودگی شغلی خود شما میشود.
موفقیت برای شغل جدید

7-چالش پذیری و هماهنگی با فرهنگ محیط سازمانی

درشغل جدید خود سعی کنید، با کنجکاوی نسبت به شغل خود اطلاعات لازم را دریافت کنید و شیوه های انجام وظایف سازمانی را دریابید. خود را برای وظایف جدید، فعالیت های بیرون از محیط کاری، یا انجام فعالیت های متفاوت مشتاق و راغب نشان دهید. از تجربیات جدید استقبال کنید. سعی کنید بدانید که کارهای را با چه شیوه های متفاوتی می توان انجام داد، که بهره وری بیشتری داشته باشد. پویا و فعال باشید و از چیزهای تازه نترسید. چالش های کاری به پیشرفت شما کمک می کنند. وگرنه انجام کارهای یکنواخت و روتین تلاش زیادی نمی طلبد و پاداش زیای نیز به دنبال نخواهد داشت.
هر سازمان و شرکتی برای خود، فرهنگ درون سازمانی دارد که با پذیریش و همخوانی با آن محیط، بهتر می توانید به فعالیت بپردازید و مشکلات کمتری خواهید داشت. هر سازمانی  ترکیبی از تعدادی از افراد است، که برای همزیستی با آنها باید با فضای فرهنگی حاکم در آن محیط سازگار شوید و  از همکاری و همدلی بین آن ها در انجام کار نیز بهره مند شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح در محیط کار کلیک کنید.

8-آموختن مهارت مذاکره و حرفه ای کار کردن

در محیط های سازمانی و شغلی استفاده از فن مذاکره برای رسیدن به مقاصد مختلف کاری بسیار اثرگذار است. به عنوان مثال زمانی که شما قابلیت های زیادی برای تقاضای ارتقای شغلی دارید، با کمک فن مذاکره می توانید کارفرمای خود را به راحتی متقاعد کنید، که به شما این امتیاز را بدهید. درواقع شما قدرت اقناع کردن او را برای دست یابی به لیاقتتان را دارید. از این شیوه می توانید در ارتباط با مدیران و همینطور همکارانتان سود ببرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مذاکره حرفه ای کلیک کنید.
حرفه ای کار کردن، مسلتزم یادگیری قوانین اداری در سازمان یا شرکت است. به این صورت که از دیسیپلین اداری برای برقراری ارتباط با مدیران سایر بخش ها یا شرکت های دیگر استفاده کنید. تبحر در تایپ نامه های اداری و رعایت نکات نگارشی و سبک نامه های اداری، همچنین استفاده از ایمیل های حرفه ای و مسائلی از این قبیل به پیشرفت شما کمک بزرگی می کند. زیرا باعث تفاوت سبک کاری شما با یک کارمند معمولی خواهد بود و قابلیت شما را بالا می برد.

9-کمک گرفتن از سیستم یادآور وظایف و داشتن خواب و استراحت منظم

معمولا روال کارهای سازمانی به گونه ای است، که شما ممکن است مجبور باشید روی پروژه های متفاوتی کار کنید و یا به افراد زیادی پاسخگو باشید و وظایف محوله ی آن بخش را انجام دهید. که انجام آنها یا تداخل کارها ممکن است باعث شود، شما کاری را از قلم بیندازید یا با تاخیر انجام دهید. برای جلوگیری از این مسئله از سیستم یادآور استفاده کنید، که سر ساعت مقرر انجام وظایف محوله را به شما گوشزد کند و به کار شما نظم بدهد، به این صورت دیگر شما کاری را از قلم نخواهید انداخت.
برای شروع روز خوب باید پرانرژی باشید. ثبات خلق و خو و داشتن انرژی به حفظ سبک اخلاقی خوب در برخورد شما با همکاران کمک می کند. همچنین به شما کمک می کند با تمام توان و تمرکز کافی کارهایتان را انجام دهید. اگر به این مسئله اهمیت ندهید، به زودی راندمان کارتان افت می کند و انگیزه لازم جهت انجام فعالیت های روزانه را نخواهید داشت و به تدریج موفقیت هایتان رنگ می بازند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خواب کافی برای بدن کلیک کنید.

10-انتخاب شغل مورد علاقه خود و آشنایی با افراد کلیدی در کار

یکی از مهمترین عوامل برای موفقیت در یک شغل انتخاب موردی است که شما از انجام آن لذت می برید یا دست کم با انجام آن مشکل ندارید. اگر نتوانید تشخیص دهید، که از چه کاری لذت می برید، می توانید از معکوس این کار کمک بگیرید یعنی به این فکر کنید، چه کاری نمی خواهید انجام دهید. پس مشاغلی که شما را رنج می دهند انجام ندهید. انتخاب شغلی که نمی خواهید و ماندن در آن فقط شما را افسرده می کند و راهی برای پیشرفت ندارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه افسردگی در محیط کار کلیک کنید.
در هر کاری اشخاصی هستند، که نسبت به بقیه درآن کار در وضعیت وموقعیت کلیدی قرار دارند و مصاحبت و آشنایی با آن ها به پیشرفت کارتان کمک می کند. بنابراین حواستان به این موضوع باشد و با اشخاصی و مهره های مهم شرکت یا سازمان آشنا شوید و از  کمک ها و راهنمایی های ایشان کمک بگیرید، تا به پیشرفت و رشد شما کمک کنند.

11-داشتن سیستم ارزشیابی و شغل جایگزین

برای خود برنامه ی ارزیابی ماهانه، سه ماه و ... داشته باشید، تا در زمان های تعیین شده میزان کار و سطح آموزش و موفقیت خود را در این مدت ارزیابی کنید و بفهمید چقدر توانسته اید، نسبت به دفعه ی قبلی پیشرفت کنید و الان در چه جایگاهی قراردهید.
سیستم ارزیابی عملکرد شما را واضح سازی می کند، تا به کمک آن قدم های بهتری بردارید. ضمن فعالیت در موقعیت شغلی و انجام کار فعلی به این فکر کنید، که اگر روزی به هر دلیلی ادامه همکاری شما با این سازمان ممکن نباشد، چه کاری قرار است انجام دهید و یک کار جایگزین برای خود درنظر داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه شغل دوم در منزل برای آقایان کلیک کنید.  

سخن پایانی درمورد موفقیت برای شغل جدید

برای این که در یک شغل موفق باشید، در کنار تمام راه های پیشنهادی باید نسبت به کاری که انجام می دهید، متعهدانه رفتار کنید و بر اساس اصول اخلاقی رفتار کنید و بدانید تلاش برای موفقیت یک مجموعه، موفقیت شما است. اگر شما هم در راستای این موضوع مسئله ای دارید، می توانید از مشاوران و روانشناسان در این مورد کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره روانشناسی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*