ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

برای درمان زودانزالی چی بخوریم؟

برای درمان زودانزالی چی بخوریم؟ مردان زیادی این روزها با زود انزالی دست و پنجه نرم می‌کنند. زود انزالی نوعی اختلال در عملکرد جنسی محسوب می شود که باعث میشود افراد در رابطه جنسی خود احساس ناخوشایندی داشته باشند و لذت نبرند. هرچند مولفه‌های زیادی در ایجاد این عامل دخالت دارند. این روزها درمان های زیادی برای خود انزالی وجود دارد اما در کنار می‌توان از روش‌های سنتی هم استفاده کرد که در این مقاله به آن اشاره خواهد شد. برای کسب آگاهی بیشتر در این رابطه از مشاوره جنسی مشورت بخواهید.

 

تماس با مشاور

زود انزالی چیست؟

هنگامی که فرد تحریک میشود رگهای درون آلت مسدود و راه خروج خون بسته می‌شود و در نتیجه نعوظ کامل اتفاق می افتد. وقتی که انزال رخ می دهد آلت مرد از حالت نعوظ خارج می شود و به حالت نرمال بر میگردد. زود انزالی به شرایطی گفته می شود که مرد در عرض یک دقیقه یا کمتر از یک دقیقه از زمان انجام دخول دچار انزال میشود. در چنین مواردی انزال زودتر از آنچه که مرد دوست دارد در رابطه جنسی اش به وجود می آید و همین عامل می‌تواند شرایط نارضایی زن و مرد را فراهم کند. هرچند زود انزالی هم در مرد و هم در زن به چشم می‌خورد ولی هر دوی آنها درمان دارند.

زودانزالی در زن ها سبب می شود که به اندازه کافی در رابطه جنسی احساس رضایت زناشویی نداشته باشند و در مردان علاوه بر این مشکل باعث میشود که نتوانند به همسر خود حس خوبی بدهند. مکانیسم انزال اینگونه است که توسط سیستم عصبی کنترل می گردد. وقتی مردها از لحاظ جنسی تحریک می گردند سیگنال‌های به نخاع و مغز ارسال می شود. هنگامی که آنها به سطح خاصی از هیجان می رسند سیگنال‌های از مغز به اندام های تولید مثل ارسال می شود. این امر سبب می‌شود که منی از طریق اندام تناسلی  مردان دفع شود و انزال رخ دهد. اختلال در این مسیر می‌تواند باعث اختلال در انزال از جمله زود انزالی گردد.

 

دلایل زود انزالی

عوامل زود انزالی چندان مشخص نیست. مردانی که میزان کمی از سروتونین را در مغز خودشان دارند مدت زمان کمتری برای انزال نیاز دارند. برخی متخصصین علت زود انزالی به دو دسته تقسیم می کنند:

علل اولیه: گروه اول که به آن علل اولیه گفته می‌شوند در این حالت غالباً یک اختلال در انتقال دهنده های مغزی فرد وجود دارد و به صورت مشخص علت دقیق آن معلوم نیست ولی احتمال دارد آنها بیش فعالی و یا هر فعالیت کمی داشته باشند و خود را به شکل هایی مانند حساسیت زیاد در سر آلت نشان دهند که این مشکل نیز علت خاص خود را دارد.

علل ثانویه: گروه دوم که به آن علل ثانویه گفته می‌شود و افرادی که مشکل آنها جزو این دسته هست قبلا دارای این مسائل نبودند. از عوامل ایجاد کننده آن می توان به مواردی چون اضطراب و استرس اشاره کرد. عاملی که این روزها شیوه زیادی یافته است. مثلاً به عنوان نمونه به استرس مالی می توان اشاره کرد به این شکل که فردی که مسائل مالی دارد و مجبور است ساعات طولانی کار کند.

1-دلایل جسمی زود انزالی

عوامل جسمی زود انزالی شامل دیابت مولتیپل اسکلروزیس مشکلات پروستات مشکلات تیروئید یعنی کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید بعضی از داروها و دلایل بیولوژیکی هستند. همچنین افرادی که ساعت خواب کافی ندارد و یا اختلافات خانوادگی دارد یا حتی بیماری دارد که ممکن است وضعیت را برای این مسئله فراهم کند مانند تیروئید پرکار و گاهی مواقع هم به دلیل وجود عفونت های جنسی مثل عفونت پروستات این اختلالات وجود دارد. هنگامی که التهاب پروستات رخ دهد احتمال وجود این مشکل بیشتر هم می شود. بسیاری از جوان‌ها آموزش لازم در مورد مسائل جنسی ندیدند و رفتارهای پرخطر جنسی دارند که آنها را در معرض این بیماری ها قرار می دهد.

2-علل روانی زود انزالی

برخی از دلایل روانشناختی زودانزالی شامل مواردی همچون افسردگی استرس وجود مشکلات در رابطه زناشویی یا نگرانی و اضطراب در مورد عملکرد جنسی مخصوصاً اگر در آغاز یک رابطه جدید باشند احساس گناه یا عدم کفایت،آموزش های نادرست و اعتقادات اشتباه در مورد رابطه جنسی انتظارات غیر واقعی در مورد عملکرد جنسی،سرکوب میل جنسی،نداشتن اعتماد به نفس،مشکلات عاطفی بی‌تجربگی جنسی، تازگی رابطه و هیجان یا تحریک بیش از حد هستند.

3-زود انزالی بعد از کرونا

کرونا یکی از بیماری های رایج قرن اخیر بوده است که مسائل و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کرده است. کرونا بر روی سیستم مختلف بدن تاثیر گذار بوده و تغییرات مختلفی بعد از بهبودی به وجود آورده است اما هنوز توجه زیادی را به زود انزالی در مردها جلب نکرده است. در هر صورت مطالعاتی در این مورد انجام شده است و متوجه تاثیر کرونا بر زودانزالی مردان بوده اند. بیمارانی که دچار کرونا شده بودند بعد از بهبودی زود انزالی و اختلال نعوظ را تجربه کردند.

 

برای درمان زودانزالی چی بخوریم؟

اخیرا تحقیقات زیادی متوجه رابطه بین کمبود بعضی مواد غذایی و اختلالات عملکرد جنسی در مردان شده اند. مصرف بیش از حد مجاز انواع مکمل ها می تواند باعث حالت تهوع استفراغ اسهال و آسیب به نقاط دیگر بدن شود. طبق تحقیقات و مطالعات ماده منیزیم در حفظ سلامت جنسی نقش زیادی دارد. منیزیوم یکی از مواد معدنی برای تولید اسپرم و سلامت باروری می باشد. قرار دادن برخی غذاهای سرشار از روی و منیزیم همچون صدف دانه کدو تنبل سویا ماست اسفناج جوانه گندم انواع بادام نخود کنجد شکلات تلخ سیر و نخود فرنگی در رژیم غذایی کمک زیادی به کنترل زود انزالی می‌کند.

1-شکلات تلخ

جالب است بدانید که شکلات تلخ سرشار از مغذی ها می باشد و به نوعی داروی تقویتی به شمار می‌رود. خوردن آن سبب می‌شود احساس خوبی فرد به خودش پیدا کند چرا که مغز بعد از خوردن این شکلات اندورفین ترشح می کند که به کاهش استرس کمک میکند. به همین علت در کنترل زود انزالی هم تاثیر گذار است. بهتر است بدانید که برای کنترل این اختلال جنسی لازم است غذاهایی مانند فلفل قرمز و نوشیدنی های کافئین دار را از برنامه غذایی خود حذف کنید. البته غذاهای دارای کربوهیدرات بالا و پروتئین کم برای رهاسازی سروتونین و کاهش استرس مناسب هستند. رژیم غذایی افراد باید سرشار از روی منیزیم کلسیم و آهن باشد.

2-برای درمان زودانزالی چی بخوریم؟ گردو

گردو سرشار از امگا۳ مواد مغذی ویتامین ها و مواد معدنی می باشد و یک نوع ماده غذایی بسیار مفید شناخته می شود. گردو دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد و مصرف دائمی آن سبب کاهش ناباروری مردان مشکلات آلت تناسلی و اختلال نعوظ می گردد. خوردن گردو به عنوان یک میان وعده غذایی مناسب سبب بالا رفتن کیفیت اسپرم و تحرک هم می شود.

3-آووکادو

میتوان آووکادو را به عنوان نوعی میوه عالی و شگفت انگیز شناخت چرا که غنی از ویتامین هایی مانند اسید فولیک و مواد معدنی می باشد و قادر است در تنظیم خون افراد نقش زیادی داشته باشد. همچنین آووکادو با داشتن چندین چربی مناسب سبب بهبود فرآیندهای متابولیک بدن انسان و افزایش زمان انزال در مردان  می گردد.

4-برای درمان زودانزالی چی بخوریم؟ موز

موز غنی از پتاسیم است که سبب بهبود جریان خون می شود. علاوه بر این آنزیمی به نام بروملین ایجاد می کند که جهت افزایش میل جنسی و کم کردن زود انزالی تاثیر گذار است. خوردن آن نه تنها نیرو و انرژی انسان را بالا می‌برد بلکه سبب افزایش تستوسترون و تعداد اسپرم هم می شود. همچنین در این رابطه از روش استارت استاپ برای جلوگیری از زود انزالی می توان استفاده کرد.
موز برای درمان زودانزالی

5-برای درمان زودانزالی چی بخوریم؟ هندوانه

هندوانه یک ماده مغذی گیاهی به نام سیترولین دارد که قادر است سبب میل جنسی بالا در افراد شود. در چنین مواقعی توصیه می شود هر روز تکهای هندوانه بخورید یا آن را به سالاد خود به عنوان میان وعده اضافه کنید. لازم است بدانید که برای درمان دیر انزالی مردان در طب سنتی تاکید زیادی به خوردن هندوانه شده است.

6-بلغور جو دوسر

هنگامی که بلغور جو دوسر را در رژیم غذایی خود می گنجانید سطح تستوسترون در جریان خون افراد بالا می رود. از طرفی ماهیچه های آلت تناسلی شما آرام می شود و احتمال ایجاد مشکلات جنسی همچو زود انزالی هم به حداقل می رسد.

7-برای درمان زودانزالی چی بخوریم؟ هویج

هویج یک ماده غذایی مغذی عالی و فراتر از خوشمزگی آن می‌تواند در درمان زود انزالی تاثیر گذار باشد چرا که قادر است میل جنسی را بهبود ببخشد و به افراد در کنترل انزال کمک زیادی کند. برای ایجاد نتیجه بهتر توصیه می شود هویج آب پز شده را در کنار تخم مرغ و عسل مداوم میل کنید. این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها و بتاکاروتن ها می باشد که در حین نزدیکی زن و مرد می تواند جریان خون را در دستگاه تناسلی بالا ببرد.

8-بامیه

یکی از رایج ترین مواد غذایی برای درمان زود انزالی شناخته شده است. یکی از دلایل انزال زودرس کمبود ویتامین های مهمی مانند ویتامین آ و زینک می باشد. بامیه غنی از این ویتامین ها هست. از این رو سبب سلامت عملکرد جنسی مردها می شود. نحوه مصرف آن به این صورت است که می توانید پودر بامیه شیر و عسل را با هم ترکیب کنید و به مدت یک ماه هر روز این نوشیدنی را قبل از خواب استفاده نمایید. اگر شما دچار حساسیت به لاکتوز هستید می توانید سه یا چهار بامیه خرد شده را یک شب در آب خیس کنید. سپس آب تصفیه شده این مخلوط را هر روز صبح به مدت یک ماه بنوشید. هر دو روش جهت درمان زود انزالی کمک کننده هستند. برای آشنایی با راه های به تاخیر انداختن انزال کلیک کنید.

9-عدس و دیر انزالی

طبق باور رایجی که وجود دارد فولات و فولیک اسید نقش زیادی در سلامت باروری زن ها دارند اما جالب است بدانید که برای سلامت مردان هم به همان اندازه مهم هستند. پژوهش‌های زیادی نشان دادند که ارتباط زیادی بین فولیک اسید و اختلالات جنسی مخصوصاً زود انزالی وجود دارد. عدس یا لوبیا منبعی سرشار از فولات است. به صورتی که فقط یک کاسه عدس ۹۰ درصد از نیاز روزانه را تامین می کند. این ماده غذایی علاوه بر این منبع مناسبی از پروتئین می باشد که برای تعداد اسپرم سالم اهمیت دارد. اگر سطح فولیک اسید فرد کم باشد شما می توانید عدس را در سالاد یا خورشت های خود بگنجانید چراکه این مواد می‌تواند سبب ایجاد دیر انزالی شوند.

10-برای درمان زودانزالی چی بخوریم؟ تخم مرغ

تخم مرغ غالبا به عنوان یک غذای مفید محسوب می شود چرا که دارای انواع مختلفی از مواد غذایی می باشد. تخم مرغ یک منبع سرشار از پروتئین است و این همان عاملی است که تخم مرغ را به عنوان ماده غذایی ایده آل برای سلامتی باروری مرد تبدیل می کند. دلیل دیگر برای درمان زود انزالی این است که تخم مرغ حاوی ویتامین ب۱ یا تیامین است. پژوهش‌های زیادی نشان دادند که کمبود تیامین سبب خستگی و بی اعتماد به نفس بودن می گردد.

هر دوی این عوامل در زود انزالی دخیل هستند. شما می‌توانید غذاهای غنی از تیامین را در برنامه غذایی خود بگنجانید چرا که این ماده غذایی سبب بالا رفتن روحیه و کمک به دیر انزالی در حین رابطه جنسی می شود. پرتغال جو دوسر و غلات هم منبع سرشار از ویتامین هستند که می توانید آنها را در صبحانه خود قرار دهید.

11-کرفس

بیشتر موارد انزال زودرس به علت مسائل فیزیولوژیکی است. اضطراب و استرس عصب های خاصی را که در انزال نقش دارند تحریک می کنند. به همین علت فعالیت بیش از حد عصب ها احتمال انزال زودرس را بیشتر می کند. پژوهش ها در مورد تاثیر ویتامین ب روی حالات روحی نشان دهنده این است که بالا رفتن مصرف ویتامین b۲ یا ریبوفلاوین و ویتامین b۶ یا پیریدوکسین مربوط به کاهش اضطراب هستند. کرفس منبع مناسبی برای این ویتامین است و بنابراین لازم است که آنها را در برنامه غذایی خودتان قرار دهید. کرفس سبز روشن انتخاب کنید چرا که این نوع کرفس ارزش مواد غذایی بالاتری دارد.
کرفس برای درمان زودانزالی

12-برای درمان زودانزالی چی بخوریم؟ ماهی

ماهی سالمون ماهی تن و ساردین از بهترین منابع ویتامین دی محسوب می شوند. نقش ویتامین دی در سلامت باروری مردها چندان شناخته شده نیست اما آزمایش‌های زیادی نشان دادند که کمبود ویتامین دی تاثیر زیادی بر تولید کیفیت و کمیت اسپرم ها دارد. ماهی سالمون در کنار املت پنیر یک غذای مناسب اما خوشمزه برای فراهم کردن نیاز بدن به ویتامین دی است به این علت که هر سه ماده غذایی منبعی سرشار از ویتامین دی می باشند.

 

درمان زود انزالی با داروهای گیاهی

از نظر متخصصین طب سنتی استفاده از بعضی گیاهان دارویی می تواند باعث تاثیرگذاری بیشتر درمان های خانگی شود.می توانید روی درمان زود انزالی با گیاهان دارویی حساب کنید. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه نوع داروهای گیاهی برای زود انزالی مناسب هستند. بعضی از آنها شامل موارد زیر می شوند.

1-مارچوبه

ریشه این گیاه در جلوگیری از زودانزالی بسیار مناسب است. برای درمان انزال زودرس با داروی گیاهی میتوانید یک عدد مارچوبه را در شیر جوشانده و هر روز از عصاره آن بنوشید تا قادر باشید کنترل خود بر عضلات آلت تناسلی را تقویت نمایید. مارچوبه غنی از ویتامین آ و ویتامین سی می باشد و در کنترل سطح تستوسترون و بالا بردن تعداد اسپرم نقش زیادی دارد. برخی افراد اعتقاد دارند این گیاه بهترین داروی گیاهی برای انزال زودرس شناخته شده است. پیشنهاد می شود از تکنیک مسترز و جانسون برای درمان زود انزالی استفاده نمایید.

2-جینسینگ هندی یا آشواگاندا

جینسینگ هندی یکی از موثرترین داروهای گیاهی برای انزال زودرس و دیگر مسائل جنسی مردها شناخته شده است. این گیاه هندی قدرت مغز و میل جنسی را در بدن بالا می برد. از این رو کمک می کند تا انسان قادر باشد بهتر خودش را کنترل کند و طول مدت رابطه جنسی را بیشتر کند. مصرف دمنوش این گیاه سبب بالا بردن مقاومت بدن می گردد و همچنین در درمان اختلالات نعوظ هم کمک کننده هستند.

3-زنجبیل

استفاده از زنجبیل گردش خون را در بدن انسان بالا می برد. از این رو می تواند جریان خون به ماهیچه های آلت تناسلی را هم افزایش دهد. همین عوامل سبب می شود که مردها نعوظ و انزال خود را بهتر کنترل کنند. عسل هم یک داروی تقویتی قوی محسوب می‌شود و می‌تواند قدرت زنجبیل را بیشتر کند. بهترین روش مصرف این دارو گیاهی برای انزال زودرس این است که نصف قاشق چای خوری زنجبیل با عسل را مخلوط کنید و آن را قبل از خواب میل نمایید. همچنین می توانید زنجبیل را رنده کرده و روی یک غذای خانگی بریزید. امروزه احتمال درمان انزال زودرس با قرص های گیاهی زنجبیل وجود دارد.

4-برای درمان زودانزالی چی بخوریم؟ سیر

یسیر فواید زیادی دارد و می‌تواند در طولانی تر شدن رابطه جنسی کمک کننده باشد. سیر داروی گیاهی ضد باکتری و ضد التهابی و بهبود گردش خون در بدن انسان می شود. برای درمان گیاهی زود انزالی شما می‌توانید یک حبه سیر خام را بجوید یا آن را در روغن سرخ کنید و هر روز صبح با معده خالی استفاده کنید. تحقیقات نشان دادند که ادامه این فرایند به مدت ۴۰ روز تاثیرات مناسبی برای  درمان زود انزالی زنان در طب سنتی و درمان دیر انزالی آنها دارد.

5-داروی گیاهی آیورودا

آیورودا به عنوان یک سیستم درمانی سنتی هند برای درمان هر چیزی از دیابت گرفته تا التهاب به چندین گیاه متکی است. از داروهای ترکیبی آیورودا جهت درمان زود انزالی و اختلالات نعوظ استفاده می شود. تحقیقات پزشکی در سال ۲۰۱۷ نشانگر این بود که مردانی که از داروی آیورودا استفاده میکردند قادر بودند مدت زمان لازم برای انزال در طول رابطه جنسی را کمی بالا ببرند. در این زمینه توصیه می شود که از مشورت متخصصین طب سنتی استفاده کنید. برای آشنایی با روش های افزایش زمان انزال در مردان کلیک کنید.

6-داروی گیاهی چینی

داروهای سنتی چینی به عنوان یک راه حل مناسب برای درمان خیلی از بیماریها در نظر گرفته می شود. چینی ها یک داروی ترکیبی خاصی برای درمان زود انزالی دارند که با توجه به تحقیقات میتوانند حدود ۲ دقیقه زمان انزال را بالا ببرند. از عوارض جانبی آن می‌توان به درد خفیف بدن معده تر سرگیجه و کاهش میل جنسی اشاره کرد. این را بدانید که داروی گیاهی می تواند مانند داروهای معمولی بر بدن شما اثر گذار باشند و لازم است که با احتیاط مصرف شوند. آنها احتمال دارد واکنش‌ها و عوارض جانبی ایجاد کنند یا با داروهای دیگری تداخل داشته باشند.

 

برای درمان زودانزالی چی بخوریم؟ | سخن آخر

مشکلات جنسی و اختلال در عملکرد جنسی این روزها در بین زوجین رواج زیادی پیدا کرده است. دلایل مختلفی می‌تواند در ایجاد اختلالات جنسی همچون زود انزالی یا دیر انزالی یا هر نوع مسائل دیگری در این مورد نقش داشته باشند. همانطور که در این مقاله متوجه شدید توجه به رژیم غذایی مناسب در بهبود اختلالات جنسی تاثیر گذار است اما لازم است که در کنار این مورد، از عوامل روحی و روانی همچون استرس و افسردگی و مشکلات زناشویی هم غافل نشد. بر همین اساس توصیه می شود که علاوه بر درمان های لازم برای مشکلات جنسی، از مشاره روانشناسی با تجربه هم کمک بگیرید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*