ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

تکنیک مسترز و جانسون برای درمان زودانزالی

خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با تکنیک مسترز جانسون  پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.

تکنیک مسترز و جانسون برای درمان زودانزالی همان طور که از اسمش پیداست روشی است برای درمان زود انزالی که بدون استفاده از هیچ دارویی کاربرد دارد. بسیاری از کسانی که با مشکل زود انزالی رو به رو هستند به سمت مصرف قرص‌های تاخیری می‌روند. آنان بدون اینکه از روش‌های دیگر غیر دارویی و موثرتر خبر داشته باشند، خود را در معرض عوارض بی شمار داروها قرار می‌دهند. از روش‌های غیر دارویی موثر در این زمینه می‌توان به تمرینات کگل و تکنیک مسترز جانسون اشاره کرد. البته بهتر است که قبل از هر اقدام خودسرانه ای خجالت را کنار بگذارید و با یک مشاوره جنسی مشورت کنید تا بهترین راهکار را به شما ارائه دهد. در ادامه به توضیح کامل روش مسترز و جانسون پرداخته ایم.

تماس با مشاور

سکس تراپی و تکنیک مسترز و جانسون

سکس درمانی، شکلی از اصلاح رفتار یا روان درمانی است که به طور خاص برای مشکلات موجود در تعامل جنسی ارائه می شود. بسیاری از درمانگران جنسی از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند که در دهه ۱۹۶۰ توسط دو آمریکایی به نام ویلیام مسترز و ویرجینیا جانسون برای کمک به زوج‌هایی که مشکلات جنسی غیرفیزیکی داشتند و بر زندگی جنسی آن ها سایه انداخته بود از جمله انزال زودرس(زودانزالی)، ناتوانی جنسی و سایر اشکال اختلال جنسی استفاده می‌کنند.

در تکنیک «مسترز و جانسون» ابتدا یک سابقه جنسی گرفته می‌شود و برای رد کردن مشکلات جسمانی، زوج معاینه فیزیکی می شوند. سپس درمانگران تمرین‌هایی را با تمرکز بر ارسال و دریافت لذت حسی، اما نه لزوماً جنسی، به کار می‌گیرند تا به زوج کمک کنند بر اضطراب‌های جنسی غلبه کنند. همچنین در طول درمان از درمان‌های تخصصی برای مقابله با مشکلات خاص مرتبط با جنسیت استفاده می‌شود. روند درمان اغلب در یک کارگاه فشرده زناشویی چند روزه انجام می شود.

اگرچه رویکرد مسترز و جانسون هر دو زوج را شامل می شود، اما رابطه جنسی می تواند اشکال دیگری نیز داشته باشد. زوج درمانی به مدل مسترز و جانسون اشاره دارد که در آن هر دو عضو زوج، توسط تیمی متشکل از یک درمانگر مرد و یک درمانگر زن درمان می‌شوند. رویکرد زوج درمانی به عنوان تکنیک درمان زودانزالی در روش مسترز جانسون، تشخیص می‌دهد که اختلالات جنسی در متن تعامل بین دو نفر اتفاق می‌افتد و مشکل انحصاری یکی از اعضای این جفت نیست. درمان انفرادی برای کسانی که شریک همکاری کننده ندارند استفاده می شود و ممکن است شامل استفاده از یک شریک جایگزین باشد یا ممکن است بر تمریناتی متمرکز شود که می تواند توسط فرد برای بهبود تعاملات جنسی انجام شود. گروه درمانی که در آن افراد در مورد احساسات شخصی در مورد رابطه جنسی بحث می کنند، هم برای گروه های تک جنسیتی و هم برای گروه های مرد-زن به کار می رود.

 

روش مسترز و جانسون

تکنیک مسترز و جانسون (MASTERS AND JOHNSON) به اراده و تمرین زیادی برای درمان زود انزالی نیاز دارد. این روش مجموعه ای از فرآیندهای یادگیری، تشخیص و کنترل احساساتی را در برمی گیرد که باعث رسیدن فرد به اوج لذت جنسی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان زود انزالی کلیک کنید.

فرد با خودارضایی به تنهایی و تحریک خود شروع می کند تا زمانی که احساس کند به نقطه انزال نزدیک می شود. در این مرحله، تمام تحریکات را متوقف می کند و اجازه می دهد که احساسات و هیجانات برانگیخته فروکش کند. این فرآیند در طول جلسه خودارضایی چندین بار تکرار می شود و هدف آن افزایش تدریجی مدت زمان تحریک قبل از توقف است.

هدف از تکنیک توقف-شروع کمک به افراد برای آگاهی بیشتر از سطوح برانگیختگی خود و ایجاد کنترل بهتر بر پاسخ انزال است. با تمرین، اعتقاد بر این است که افراد می توانند یاد بگیرند که قبل از رسیدن به ارگاسم، انزال را به تاخیر انداخته و فعالیت جنسی را طولانی تر کنند.

1-شیوه انجام روش مسترز و جانسون

این تمرین به گونه ایست که بعد از مرحله تحریک در رابطه جنسی، زمانی که مرد نزدیک ارضا شدن است، کار را متوقف کرده و بعد از فروکش کردن حس لذت دوباره تحریک را ادامه می‌دهد و خود را رها می‌کند تا انزال به طور طبیعی اتفاق بیافتد. از این روش با عنوان شروع_توقف یا استارت استاپ نام می برند که می‌توانید برای بالا بردن مقاومت، از ژل‌های لغزنده نیز حین انجام تمرین استفاده کنید. تنفس عمیق در حین به تعویق انداختن انزال می‌تواند نقش موثری داشته باشد و از خستگی شما بکاهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه جنسی کلیک کنید.

2-بهترین روش انجام تمرین مسترز و جانسون

این تمرین را حداقل سه بار باید انجام دهید اما بهترین حالت این است از روش 9 به 1 استفاده کنید. به این معنا که در آمیزش‌های اول یک بار مکث کرده و در هفته‌های بعدی، به تدریج با توجه به قوای بدنی خود میزان توقف‌ها را بعد از هر تحریک افزایش دهید تا به 9 بار مکث در یک رابطه جنسی برسد.

(برای مثال مرد آلت خود را چهار بار در واژن زن برده و بعد استراحت می‌کند و دوباره و چند باره این کار را انجام می‌دهد تا انزال دیرتر اتفاق بیوفتد). در این شرایط بدن شرطی می‌شود و می‌توانید رابطه جنسی طولانی‌تری داشته باشید و همسر خود را نیز ارضا کنید. این تمرین یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان زودانزالی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زود انزالی کلیک کنید.

با این روش می‌توانید بعد از چند هفته تا چند ماه تلاش و همکاری با همسر، رابطه جنسی را تحت کنترل در بیاورید. برای رابطه مطلوب تر و افزایش تاثیری گذاری، بهتر است مرد روی زن قرار بگیرد و تسلط بیشتری بر خود داشته باشد. در حالت دیگر زن روی مرد قرار گرفته و مرد باید در هنگام نزدیک شدن به مرحلۀ اوج از همسر خود بخواهد تا متوقف شود.

نکته: برای جلوگیری از سرد شدن زن، باید حین توقف‌ها عشق بازی جنسی (بدون تحریک مستقیم آلت تناسلی مرد) ادامه داشته باشد.

3-تکنیک فشار در روش مسترز و جانسون

در تکنیک مسترز جانسون، مرد می‌تواند برای فروکش کردن احساس خود زمانی که به لحظه انزال نزدیک شد، با انگشت نشانه و انگشت شست، حلقه ای به دور سر آلت خود درست کند و انگشتان خود را محکم فشار دهد. سپس دوباره آمیزش را ادامه داده و طبق مراحل بالا عمل کند.

فشار آوردن بر سر آلت تناسلی باعث کم شدن تجمع خون در آلت شده و نعوظ کاهش می‌یابد. در نتیجه کنترل جنسی مرد بالا می‌رود و زمان نزدیکی افزایش می‌یابد. تکنیک فشار را زن نیز می‌تواند برای همسرش انجام دهد. تمرینات کگل می‌تواند در زمینه درمان زودانزالی موثر باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تمرینات کگل کلیک کنید.

4-عدم برقراری رابطه جنسی تا 2 هفته قبل از تمرین

ممکن است تکنیک مسترز جانسون برای درمان زودانزالی در ابتدا سخت به نظر برسد اما در نهایت لذت جنسی زیادی را برای زن و شوهر به وجود می‌آورد. سعی کنید تا قبل از شروع تمرین به مدت 2 یا 3 هفته نزدیکی نداشته باشید و فقط از نوازش و در آغوش گرفتن استفاده کنید. اگر این اصل را رعایت کنید، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد.
توجه داشته باشید که هیچ وقت برای درمان اختلالات جنسی بدون مشورت متخصص و مشاوره جنسی از داروها و روش‌های غیر استاندارد استفاده ننمایید؛ چرا که ممکن است همین روش‌های غیر اصولی مشکل شما را بیشتر کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان اختلالات جنسی کلیک کنید.

5-هماهنگی با پارتنر
 

قبل از انجام این تمرین و نزدیکی حتما آن‌را با همسر خود در میان بگذارید؛ زیرا ممکن است به دلیل پیوسته نبودن این تمرین برای همسر کمی سخت باشد و باعث ناراحتی او شود. اگر با این کار مخالفت کرد، با ذکر دلایل منطقی و بیان تاثیر این کار بر روی انزال دیرتر، او را با لحنی ملایم راضی کنید. بهتر است زن و مرد قبل از رابطه، هر کار جدید را به هم اطلاع داده و نظر طرف مقابل را نیز جویا شوند.

نکته: مصرف قرص‌های تاخیری برای درمان زودانزالی توصیه نمی‌شود چراکه با عوارض بسیار زیادی همراه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرص های تاخیری کلیک کنید.

 

اثربخشی تکنیک مسترز و جانسون

توجه به این نکته ضروری است که اثربخشی تکنیک مسترز و جانسون می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است آن را در بهبود کنترل بر انزال مفید بدانند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به مداخلات یا درمان های اضافی نیاز داشته باشند. اگر مشکلات مربوط به انزال زودرس را تجربه می کنید، توصیه می شود با یک متخصص یا یک درمانگر جنسی مشورت کنید که می تواند راهنمایی های شخصی را ارائه دهد و استراتژی های مناسب را برای شرایط خاص شما توصیه کند.

 

روش های درمانی دیگر برای درمان زود انزالی

رفتار درمانی برای انزال زودرس شامل همکاری با یک درمانگر جنسی برای رسیدگی به عوامل روانشناختی و رفتاری است که ممکن است در این بیماری نقش داشته باشد. می‌تواند شامل بررسی هرگونه اضطراب یا فشار عملکرد، بهبود تکنیک‌های ارتباطی و جنسی با شریک زندگی و کسب مهارت ها و استراتژی‌هایی برای آرامش و کاهش استرس باشد.

1-داروها

در برخی موارد ممکن است داروهایی برای کمک به درمان زود انزالی تجویز شود. مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)، مانند سرترالین، فلوکستین یا پاروکستین در به تاخیر انداختن انزال موثر هستند. این داروها معمولاً برای این منظور خارج از برچسب یعنی بدون تجویز مستقیم پزشک استفاده می شوند. در صورتی که باید توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی تجویز و کنترل شوند.

2-بی حس کننده های موضعی

داروهای بی حس کننده موضعی مانند کرم ها یا اسپری های لیدوکائین یا پریلوکائین را می توان برای کاهش حساسیت و تاخیر در انزال روی آلت تناسلی استفاده کرد. این محصولات باید طبق دستورالعمل ارائه شده و با مشورت یک متخصص استفاده شوند.

 

کتاب و فیلمی بر اساس نظریه مسترز و جانسون

سریالی با نام داستان این دو نظریه پرداز روایت می شود. این فیلم Masters of Sex نام دارد و بر اساس کتاب توماس مایر که مشاور سریال هم بوده، ساخته شده است. تا قبل از کتاب مایر، تکنیک‌های تحقیقاتی مسترز و جانسون محرمانه ماند. مایر توانست اطلاعاتی را از طریق مصاحبه با دوستان، خانواده و همکاران سابق خود و همچنین مصاحبه های گسترده با جانسون که در 24 جولای در سن 88 سالگی درگذشت کشف کند. Masters of Sex اولین بار در سال 2009 منتشر شد، اما نسخه جدید کتاب به تازگی منتشر شده است. مایر همچنین نویسنده کتاب هایی در مورد کندی ها و پزشک مشهور اطفال بنجامین اسپاک است. او به تری گراس از Fresh Air می‌پیوندد تا درباره کشف ارگاسم‌های متعدد و جعلی توسط استاد و جانسون، و همچنین استفاده استادان از کارگران جنسی و جانشین‌های جنسی صحبت کند.

سخن آخر

مشکلات و اختلالات جنسی تاثیر بسیار جدی بر روابط  زناشویی می‌گذارند؛ به همین دلیل ضرورت درمان آن‌ها افزایش می‌یابد. اما بسیاری از افراد برای درمان، در مرحله اول به سراغ داروها و قرص‌های مختلف می‌روند. در حالی که روش‌هایی همچون تکنیک مسترز جانسون برای درمان زودانزالی در این زمینه تاثیر بسیار زیاد و بدون عارضه‌ای دارند. علاوه بر این روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با توجه به شرایطتان از آن‌ها استفاده کنید. مشاوره جنسی در این زمینه به شما کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*