ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

چرا مردان ناراحتی خود را نمی‌گویند ؟

چرا مردان ناراحتی خود را نمی‌گویند ؟ همه ی افراد می‌دانند که مردان به ندرت ناراحتی خود را نشان می‌دهند و در سخت ترین شرایط نیز سعی در مقاومت و قوی نشان دادن خود دارند. معمولا مردان در هنگام ناراحتی به ندرت گریه می‌کنند و به سراغ روش هایی همچون خشم، پرخاشگری و سکوت می‌روند. نشان ندادن ناراحتی در مردان دلایل متعددی دارد. از این دلایل می‌توان به تفاوت های مغزی، حفظ  غرور مردانه، مکانیزم بقا و غیره اشاره کرد. بهترین راه برخورد با ناراحتی مردان این است که آن ها را بشناسید و به تفاوت میان زنان و مردان احترام بگذارید. در ادامه مقاله به بررسی کامل ناراحتی مردان می‌پردازیم. شما میتوانید در این باره از یک مشاوره روابط عاطفی نیز کمک بگیرید.

تماس با مشاور

 

چرا مردان احساسات خود را نشان نمی‌دهند؟

تحقیقات نشان داده است که زنان در بیان احساسات و ناراحتی های خود مشکلی ندارند و با روش هایی همچون گریه کردن ناراحتی خود را نشان می‌دهند. اما مردان به ندرت ناراحتی خود را ابراز کرده و بیشتر به روش هایی همچون خشم و سکوت متوسل می‌شوند. اما این سکوت نشانه عدم احساسات نیست بلکه مردان نیز به اندازه زنان احساساتی می‌شوند و غم و ناراحتی را به اندازه آن ها احساس می‌کنند. اما نمی‌توانند آن را بیان کنند و تلاش می‌کنند که آن را مخفی نگه دارند. احساسات برای مردان یک امر حساس است که همیشه آن را پشت ماسک خود نگه می دارند. همین موضوع ان ها را در معرض ابتلا به افسردگی قرار می دهد. برای اطلاع از علائم افسردگی کلیک کنید. 

 

اینفوگرافیک چرا مردان ناراحتی خود را نمی‌گویند ؟

اینفوگرافیک چرا مردان ناراحتی خود را نمی‌گویند ؟

چرا مردان ناراحتی خود را نمی‌گویند | دلایل نشان ندادن احساسات

مردان نیز به اندازه زنان ناراحت می‌شوند و از ناراحتی خود عذاب می‌کشند. اما به دلایل متعددی آن را بروز نمی‌دهند. برخی از مهم ترین دلایل آن عبارتند از:

تفاوت های مغزی

نیمکره چپ مغز مسئول منطق و نیمکره راست مسئول احساسات و عواطف هستند. ارتباط بین این دو کره در زنان قوی تر است به طوری که می‌توانند عقل و احساسات خود را به تعادل برسانند. اما این ارتباط در مردان ضعیف تر است به طوری که منطق و احساسات به تعادل نمی‌رسند. به همین دلیل ابراز احساسات و نشان دادن ناراحتی برای مرد سخت تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت زن و مرد از دید روانشناسی کلیک کنید. 

چرا مردان ناراحتی خود را نمی‌گویند | غرور مردانه

از بچگی به همه ی مردان می‌گویند که مرد گریه نمی‌کند. این آموزه ها باعث می‌شود که مردان از نشان دادن غم و ناراحتی خود خجالت بکشند و آن را بیان نکنند. چرا که فکر می‌کنند اگر دیگران ناراحتی آن ها را متوجه شوند، غرورشان از بین می‌رود و دیگر شخصیت مردانه خود را در نگاه دیگران ندارند.  برای آشنایی بیشتر در مورد غرور مردانه کلیک کنید.

تحقیر دیگران

این آموزه های جنسیتی مختص به مردان نیست و در ذهن همه ی افراد و حتی خانم ها ریشه کرده است. به حدی که بسیاری از افراد به مردی که گریه می‌کند با دید تحقیر نگاه می‌کنند و باعث شرمندگی و خجالت مرد می‌شوند. حتی عده ای از مردان نیز مردی را که گریه می‌کند، قبول ندارند و او را ضعیف قلمداد می‌کنند. در حالی که مردان نیز انسان هستند و ناراحت می‌شوند و اگر این ناراحتی  را به شیوه درستی ابراز نکنند ممکن است دچار مشکلاتی همچون افسردگی شوند.

چرا مردان ناراحتی خود را نمی‌گویند | مکانیزم بقا

معمولا مردان در شرایط ناراحت کننده، محیط را ترک می‌کنند و یا ساکت و کم حرف می‌شوند. این کار یک عمل غریزی است و باعث تاثیر بر احساسات آن ها می‌شود. مردان در شرایط احساسی آسیب پذیرتر هستند و در خطر بیشتری همچون فشار خون و حمله قلبی قرار می‌گیرند. به همین دلیل به صورت غریزی سعی می‌کنند که ناراحتی خود را نشان نداده و به روش های مخصوص خود متوسل شوند. 
حال با شناخت این عوامل بهتر می توانید با دیگر مردان ارتباط برقرار کنید. مشاوره خانواده نیز به شما برای درک بهتر موضوع کمک می کند.

 

با مردی که ناراحتی خود را نمی‌گوید چه کنیم؟

بهترین راه برای برخورد با ناراحتی مردان، این است که آن ها را بشناسید و به احساسات و عواطف شان احترام بگذارید. در مواقع ناراحتی با شناختی که از همسر خود دارید می‌توانید در مورد نحوه برخورد خود تصمیم بگیرید. برخی مواقع، مردان گارد خود را به شدت حفظ می‌کنند و در مقابل ابراز ناراحتی مقاومت می‌کنند. برای پیدا کردن جواب مناسب به سوال چرا مردان ناراحتی خود را نمی گویند به مقاله شناخت مردان مراجعه کنید. 

در این شرایط بهتر است که به خواسته او احترام بگذارید و اجازه دهید که با خود تنها باشد. اما در برخی مواقع مردان منتظر اشاره ای  هستند که ناراحتی خود را ابراز کرده و خود را تخلیه کنند. با کسب شناخت بیشتر از مردان می توانید رفتار مناسب را پیش بینی کنید. هم چنین مراجعه به یک روانشناس زوج درمانگر به شما کمک می کند تا بتوانید در ارتباط با یکدیگر موفق تر عمل کنید. برای دریافت مشاوره روانشناسی از مرکز مشاوره حامی هنر زندگی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*