ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

آمادگی زنان برای ازدواج | چرا دختران باید این نشانه ها را بدانند؟


خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با آمادگی زنان برای ازدواج پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.


نشانه های آمادگی زنان برای ازدواج در افراد مختلف به شکل یکسانی نمایان نمی شود. زیرا از دید افراد ازدواج و زندگی مشترک تعاریف گوناگونی دارد. اما در حالت کلی می توان نشانه هایی را که بیشترین عمومیت را در بین زنان دارند به عنوان نشانه های آمادگی زنان برای ازدواج در نظر گرفت. شناخت این نشانه ها از جهت انتخاب درست همسر، برای مردان می تواند کمک کننده باشد. بسیاری از زنان از خود تصور اشتباهی دارند. در حالیکه از لحاظ بلوغ عاطفی و فکری به ثبات نسبی نرسیده اند ویا معیارهای کودکانه و غیر منطقی برای ازدواج دارند، خود را کاملا آماده ازدواج می دانند و وارد زندگی مشترک می شوند. اما پس از گذشت مدت کمی برای خود و شریک زندگی شان مسجل می شود که هیچ آمادگی روحی و روانی و عاطفی و حتی فکری نسبت به مقوله ازدواج نداشته اند. به همین منظور لازم است افراد قبل از اقدام برای ازدواج با مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره خانواده به معیارهای درستی از زندگی مشترک برسند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص مشاوره خانواده کلیک کنید.
تماس با مشاور

ضرورت دانستن نشانه های آمادگی زنان برای ازدواج

برای داشتن یک ازدواج مــوفق و ماندگار وجود یک سری ویژگی‌ها و شرایط برای هر دو طرف لازم است. آقایان برای داشتن انتخاب درست و خانم‌ها برای دانستن زمان مناسب برای ازدواج و خودشناسی باید این نشانه‌ها را بشناسند. توجه به این نشانه‌ها در ابتدای امر تضمین سلامت رابطه شما می‌باشد و کیفیت زندگی را بالاتر می‌برد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تاثیر خودشناسی در ازدواج را مطالعه فرمایید.

 

اینفوگرافیک آمادگی زنان برای ازدواج

 اینفوگرافیک آمادگی زنان برای ازدواج

آمادگی زنان و دختران برای ازدواج چگونه شکل می‌گیرد؟

بعضی از این نشانه‌ها که مربوط به سیستم بدنی و جنسی دختران است به طور طبیعی با افزایش سن و رشد در آن ها بروز پیدا می‌کند. اما یک سری از این نشانه‌ها به صورت بلوغ عاطفی است که پیدایش آن‌ها بستگی به رشد عقلی و محیطی که در آن رشد یافته دارد. در واقع هیچ یک از مشاورین و محققان روانشناس در رابطه با سن ازدواج به طور قطع نظریه ای ندارند. زیرا سن تعیین کننده میزان بلوغ فکری و عاطفی افراد نمی باشد.



10 نشانه آمادگی زنان برای ازدواج

1- در رابطه به ازدواج فکر می‌کند

فرد تمام تلاشش را می‌کند تا رابطه‌ای که شروع کرده را به سرانجام برساند. او اجازه نمی‌دهد که زمان بیهوده سپری شود. می‌داند که باید ارتباطش را به کدام سمت‌وسو بکشد. ارتباطی که باید مسیر ازدواج را طی کند یا همه چیز باید همان جا تمام شود. زنانی که به بلوغ فکری برای تشکیل خانواده رسیده اند به روابط سطحی و گذرا علاقه ای ندارند و ممکن است در رابطه ای که از نظر آن ها صلاحیت مورد نظر را دارد به صراحت آمادگی برای ازدواج خود را بیان کنند.

2- محدودیت ها و مرزهایی برای خودش دارد

برای خودش یک سری محدودیت‌هایی دارد و به شخص مقابل اجازه نمی‌دهد که هر کاری دوست دارد انجام دهد. اگر او برای خود و طرف مقابلش قانونی نمی‌گذارد و برنامه‌ای ندارد شک نداشته باشید که در مورد ازدواج و زندگی مشترک نیز همین گونه است و برنامه و هدف خاصی ندارد.

3- به خودش اهمیت می‌دهد

یک دختر تا به خودش اهمیت ندهد نمی‌تواند به زندگی مشترک و اطرافیانش اهمیت دهد. کسی که برای خودش ارزش قائل است، می‌تواند به درستی یک زندگی را اداره کند و به بقیه اعضای خانواده نیز توجه کند. در واقع یکی از ویژگی زنان موفق، مراقبت از خود است. اگر دختری چنین ویژگی داشته باشد می تواند سبب موفقیت همسر و خانواده خود شود. اصولا چنین افرادی واقع گرا بوده و ازدواج را به عنوان یکی از مراحل تکاملی زندگی خود می دانند و به آن پایبند هستند.

4- اهمیت دادن به وضعیت مالی از نشانه های آمادگی زنان برای ازدواج

او به وضعیت مالی مرد توجه می‌کند و در این فکر است که آیا او می‌تواند تکیه گاه مناسبی برای ساختن یک زندگی با آرامش باشد یا نه. روح یک زن همیشه به سمت مادر بودن کشش دارد و حتی اگر مادر نیز نباشد بررسی می‌کند که کودکش می‌تواند با این خانواده شرایطی مناسب برای رشد داشته باشد. زنانی که به ازدواج فکر نمی‌کنند و به بلوغی برای ازدواج نرسیده‌اند اصلا به وضع مالی طرف مقابل توجه نمی‌کنند. در واقع زنانی که به ازدواج به طور جدی و واقعی و به دور از رویاهای کودکانه نگاه می کنند، از تاثیر مشکلات اقتصادی بر خانواده به خوبی آگاه هستند. به همین دلیل یکی از معیارهای ازدواج خود را تمکن نسبی مالی مرد عنوان می کنند.

5- از پس کارهای خانه برمی‌آید 

کارهای خانه و آشپزی کردن جزء وظیفه اصلی یک زن نیست. با این حال زنان دوست دارند که این کار را برای خانواده انجام دهند و رفاه را برای اعضای خانواده به حداکثر برسانند. پس او می‌داند چگونه کارهای خانه را انجام دهد و آشپزی کند. به طور معمول زنی که قصد ازدواج داشته باشد برای اینکه در زمره زنان خانه دار موفق قرار بگیرد، مهارت های خانه داری خود را پرورش داده و سعی در یادگیری بیشتر دارد. اگر او این کارها را بلد نباشد یا حتی تلاشی برای یاد گرفتن آن نمی‌کند، می توان چنین نتیجه گرفت که او اهمیتی به خانه و خانواده نمی‌دهد.

6- زن بودنش را پذیرفته است

او زن بــودن را به هیچ وجه مانعی برای رسیدن به آرزوهایش نمی‌داند و با وجود این برای رسیدن به خواسته‌هایش تلاش می‌کند. او جنسیت خود را پذیرفته و به مراحل خیلی خوبی از زندگی می‌رسد.

7- علاقه به کودکان از نشانه های آمادگی زنان برای ازدواج

بدون شک یکی از انگیزه های زنان برای ازدواج مادر شدن است. زنی که به ازدواج و تشکیل خانواده تمایل داشته باشد، علاقه دارد که با کودکان همراه شود، با آن‌ها صحبت کند، با آن‌ها سرگرم شود و وقت خود را با آن‌ها بگذراند. اگر زنی را دیدید که اصلا دلش نمی‌خواست با کودکان زمانش را سپری کند و نسبت به کودکان بی‌حوصله و بی‌توجه است پس مطمئن باشید که هنوز برای ازدواج آمادگی ندارد .

8- رسیدن به سنی که توانایی انجام روابط جنسی را داشته باشد

رابـطه جنسی یکی از عوامل بسیار مهم در ازدواج است و به هیچ وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت. توانایی داشتن رابطه جنسی فقط از لحاظ جسمی و رسیدن به سن بلوغ نیست، بلکه شخص از لحاظ روحی و عقلی هم باید به این مسئله کنار آمده باشد. بینش درست از رابطه جنسی مسئله ای است که موجب افزایش کیفیت رابطه جنسی شده و موجب گرم تر شدن روابط عاطفی زوجین می شود.

9- در دوران مجردی شاد و سرزنده است

اگر زنی در دوران مجردی شاد و سرزنده باشد می‌تواند زندگی را بسازد که غم و ناراحتی هیچ جایی در آن ندارد. به راحتی می‌تواند همه چیز را در آرامش و شادی نگه دارد. اما شخصی که در دوران مجردی همیشه ناراحت و افسرده است و شخصیت منفی دارد نمی‌تواند زندگی مشترکی را شروع کند که همه اعضای خانواده از نظر روحی به رضایت برسند. مسلما ازدواج با فرد افسرده چالش های خاصی پیش روی همسر او ایجاد خواهد کرد.

10- وابستگی کمتری به خانواده‌اش دارد

دختری که به خانواده‌اش وابسته است به راحتی اجازه دخالت اطرافیان در زندگی زناشویی خود را به آن ها خواهد داد. در واقع او می‌خواهد که همیشه و همه جا با آن‌ها باشید و اصلا حاضر نیست که در هیچ کجا از زندگی لحظه‌ای از آن‌ها دور شود. دخترانی که آمادگی برای ازدواج دارند معمولا وابستگی کمتری به خانواده به مرور زمان پیدا می‌کنند.

سخن آخر
معمولا شناخت رفتار زنانی که آمادگی برای ازدواج دارند برای عموم مردم کمی دشوار است. زنان اصولا رفتارهای پیچیده ای دارند و مانند مردان به وضوح و مستقیم احساسات خود را ابراز نمی کنند. این عامل، سختی تشخیص آمادگی آن ها برای ازدواج را مضاعف می کند. در چنین شرایطی می توان با مشورت با مشاورین و متخصصان حوزه روانشناسی خانواده به راهکارهای مفید و اساسی دست یافت و با اطمینان بیشتر قدم در مسیر ازدواج و زندگی مشترک گذاشت. مرکز مشاوره حامی هنر زندگی با متخصصان مجرب می تواند در این زمینه یاریگر شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره روانشناسی کلیک کنید.


 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*