ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

فواید طبیعت گردی برای انسان

 فواید طبیعت گردی برای انسان چیست؟ چرا حضور در طبیعت به کاهش مشکلات افراد کمک می‌کند؟ شاید افراد بسیار کمی به اهمیت طبیعت گردی در زندگی خود واقف باشند اما قابل توجه است که طبیعت و فضاهای سبز در زندگی‌های شهری بسیار اثرگذار هستند. بسیاری از پزشکان طبیعت گردی یا همان درمان سبز را برای بیماران خود تجویز می‌کنند. طبیعت اکسیژن کافی را برای بدن شما فراهم و مغز شما را برای پرداختن به مسائل زندگی باز می‌کند. پناه بردن به طبیعت به عقیده بسیاری از دانشمندان استرس و اضطراب را در افرادی که دچار مشکلات زیادی هستند کاهش می‌دهد. طبیعت فواید زیادی را برای روح و روان به همراه می‌آورد. برای آگاهی بیشتر از دیگر فواید طبییعت گردی با ادامه مطلب همراه باشید.

تماس با مشاور

افزایش خلاقیت از جمله فواید طبیعت گردی برای انسان

رفتن مداوم به طبیعت تا 50 درصد خلاقیت شما را افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که بسیاری از هنرمندان نیز هنگامی که در قوه تخیل و خلاقیت خود دچار مشکل می‌شوند به طبیعت روی می‌آورند و به نوعی از طبیعت الهام می‌گیرند. اگر هر هفته در تعطیلات به طبیعت بروید بعد از چند روز تاثیرات آن را در زندگی خود حس می‌کنید. مثل افرادی که جمعه‌ها به  کوهنوردی می‌روند. علاوه بر این کوهنوردی باعث افزایش قدرت تمرکز و حافظه می‌شود و ذهن شما را برای پرداختن به مسائل باز می کند.

اینفوگرافیک فواید طبیعت گردی برای انسان

اینفوگرافیک فواید طبیعت گردی برای انسان

کاهش افسردگی و افزایش آرامش از فواید طبیعت گردی برای انسان

راه رفتن و پیاده روی در طبیعت به صورت منظم و روزانه بیشتر از هر نوع قرص دیگری افسردگی و تنش‌ها را در زندگی شما کاهش می‌دهد. رفتن مداوم به طبیعت آرامش ذهنی را برای شما فراهم می‌کند. طی تحقیقاتی که انجام شده پیاده روی و گشت و گذار به مدت سه بار در هفته افسردگی شما را کاملا از بین می‌برد. علاوه بر این قرار گرفتن در طبیعت حس شادی و سرزندگی به شما می‌دهد. حتما لازم نیست تا با دوستان و اطرافیان به طبیعت بروید بلکه اگر تنها نیز باشید طبیعت تاثیر خود را بر شما می‌گذارد.

برای آگاهی بیشتر در زمینه پیاده روی کلیک کنید.

وقت گذراندن در طبیعت باعث کاهش التهابات بدن می‌شود

التهابات شدید بدنی با بیماری‌هایی از جمله خود ایمنی، التهاب روده، افسردگی و سرطان در ارتباط هستند. یکی از فواید طبیعت گردی این است که می‌توانید التهابات ناشی از این بیماری‌ها را در خود از بین ببرید و یا آن‌ها را کنترل کنید. افرادی که در جنگل زندگی می‌کنند و یا بیشتر وقت خود را در طبیعت می‌گذرانند نسبت به افرادی که در شهرها و در معرض آلودگی هستند دچار التهابات کمتری می‌شوند. حتی تاثیرات طبیعت گردی را می‌توان بر روی سالخوردگان و کاهش التهابات بدنی آن‌ها مشاهده کرد. همچنین طبیعت گردی در کاهش فشار خون افراد سالخورده تاثیر بسزایی دارد.

کاهش خستگی از فواید طبیعت گردی برای انسان

ممکن است در بسیاری مواقع دچار خستگی ذهنی شوید. حالتی که احساس می‌کنید ذهنتان از کار افتاده است و دیگر کشش درک مسائل را ندارد. برای اینکه موتور ذهنتان را دوباره به کار بیاندازید و انرژی کافی برای کار و فعالیت در زندگی را به دست آورید باید ذهن و بدنتان را از محیط‌های احیا کننده تغذیه کنید. بهترین محیطی که خستگی‌های شما را می‌کاهد و سوخت بدن شما را تامین می‌کند طبیعت است. افراد بسیاری تنها با نگاه کردن به تصاویری زیبا از طبیعت از جمله دریا، کوه و جنگل توانسته‌اند انرژی ذهنی خود را  دوباره کسب کنند. علاوه بر این طبیعت احساسات منفی را از شما دفع می‌کند و باعث می‌شود به شیوه‌ای بهتر با مسائل زندگی برخورد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آرامش ذهن کلیک کنید.

پیشگیری از دیابت و چاقی در کودکان از جمله فواید طبیعت گردی برای انسان

طبیعت گردی از همان ابتدای کودکی از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند. باتوجه به این‌که تفریحات بسیاری از کودکان استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و تبلت است، افزایش ابتلا به چاقی و و دیابت در کودکان افزایش یافته است. همچنین تاری دید، انحنای ستون فقرات، افزایش توده بدنی و خشونت از مهم‌ترین پیامدهای بی‌تحرکی است. بنابراین طبیعت درمانی یا درمان سبز روشی بسیار موثر از پیشگیری از این بیماری‌ها است. کودکان خود را به  گردش در طبیعت دعوت کنید. به ویژه پدران می‌توانند فرزندان خود را در روزهای تعطیل به کوهنوردی ببرند. فعالیت‌های فیزیکی در فضاهای باز، سوخت و ساز بدن را بهبود می‌بخشد و علاوه بر آن منجر به اعتماد به نفس در کودکان می‌شود. آن‌ها می‌توانند خود را در طبیعت رها کنند و انرژی اضافی خود را در طبیعت تخلیه کنند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه سلامت روان کلیک کنید.

حضور در طبیعت شما را از سر و صدا و آلودگی دور می‌کند

زندگی شهری با وجود سر و صداهای بسیار و آلودگی درهم آمیخته است. این عوامل بر روی اعصاب و روان شما تاثیر می‌گذارند اما آنقدر درگیر آن‌ها شده‌اید که در مغز و استخوان شما رسوخ کرده و در آن‌ها غرق شده‌اید و عادت کرده‌اید اما همچنان تاثیرات خود را بر ناخودآگاه شما می‌گذارند. قرار گرفتن در طبیعت این سر و صداها را از شما دور می‌کند. طبیعت و به ویژه گیاهان و درختان اکسیژن مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کنند و باعث می‌شوند هوای تازه در مغزتان جریان پیدا کند. همچنین از بسیاری بیماری‌های تنفسی می‌کاهند. بسیاری از خانواده‌ها پس از بازنشستگی به زندگی در طبیعت روی می‌آورند. تاثیر طبیعت بر سلامت سالمندان انکار نشدنی است.

برای دریافت مشاوره در زمینه فواید طبیعت گردی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*