ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

تفاوت نگاه مردان و زنان به دوستی

تفاوت نگاه مردان و زنان به دوستی در چیست؟ بیشتر دوستی ها در زنان و مردان معمولاً به دلایل مشابهی شکل می گیرند. به عنوان مثال علایق مشترک، حمایت و همراهی. اگرچه پویایی دوستی های مردان و زنان بیشتر شبیه به هم هستند تا متفاوت، اما اختلاف های اندکی نیز در نحوه نگرش و مشارکت جنسیت ها در دوستی ها وجود دارد و به نظر می رسد نوع رابطه دوستی بین روابط زن و مرد‌ کمی متفاوت می شود. مردان بر خلاف زنان، بیشتر دوستی های ابزاری، مبتنی بر فعالیت را ترجیح می دهند در حالی که زنان تمایل دارند معاشرت بیشتری به خرج بدهند و درگیر شدن در مسائل طرفین را جالب تر می بینند.  برای دریافت مشاوره روابط عاطفی کلیک کنید.

 

تماس با مشاور

دوستی زنان و مردان

برخی تحقیقات به شباهت ها و تفاوت های بین دوستی های مردان و زنان پرداخته اند. در حالی که شباهت ها بیشتر از تفاوت هاست بخش های جالبی وجود دارد که دوستی مردان با زنان را متفاوت جلوه می دهد. رایج ‌ترین یافته این است که دوستی‌های مردان بیشتر «ابزاری» و کمتر احساسی است در حالی که زنان بسیار بیشتر از مردان احساسات و عواطف خود را با دوستان به اشتراک می‌گذارند.

دوستی مردان اغلب بر اساس فعالیت های مشترک است. مانند دوستان زمین بازی و بیشتر "معامله ای" هستند. روابط متقابل و همکاری در پروژه ها. به عبارت دیگر مردان در فعالیت ها سهیم هستند. زنان ضمن معاشرت های کاری، احساسات خود را نیز به اشتراک می گذارند.

تفاوت نگان زنان و مردان به دوستی

مطالعات زیادی انجام شده است که به بررسی چگونگی مدیریت مردان و زنان در روابط شخصی و دوستانه می پردازد. یکی از این تحقیقات جالب نشان داد که برای کاهش استرس، مردان می توانند از دوستان صمیمی بهره بیشتری ببرند در حالی که زنان باید روابط خانوادگی خود را تقویت کنند.

چرا که بیشتر زنانی که احتمالا در اطراف خود می بینید به شما می گویند که با یکی از والدین خود یا هر دوی آن ها رابطه پیچیده ای دارند. در حالی که اکثر مردانی که می شناسید این موضوع را گزارش نمی کنند. این بدان معنا نیست که آن ها چنین مشکلات خانوادگی ندارند بلکه به خاطر این است که احتمالاً روی آن ها تمرکز نمی کنند.

از طرفی بیشتر بررسی ها به شکلی سوگیرانه عمل می کنند و تمایل به یافتن الگوهای مشابهی مانند این ها دارند: زنان روابط دوستانه خوبی ندارند یا روابط نزدیک تر اما شکننده تری نسبت به مردان دارند بدون اینکه دلیل واضحی برای آن برشمارند. مردان ممکن است گروه های بزرگ تری از افراد را اطراف خود داشته باشند که می توانند آن ها را دوست خطاب کنند اما کمتر از زنان می توانند آن ها را دوست صمیمی بدانند. بهر روی بر همگان آشکار است که دوستی های نزدیک رضایت بخش ترین روابط برای هر دو گروه زنان و مردان هستند.

 تفاوت زن و مرد در دوستی

ویژگی روابط دوستی زنان و مردان

دوستی‌های زنانه بیشتر به تماس رو در رو وابسته هستند، افکار و احساسات را به اشتراک می‌گذارند و شامل حمایت بیشتری می‌شوند. مردان بیشتر با درگیر شدن در فعالیت های مشترک مانند ورزش و پیاده روی (رو در رو) با هم پیوند برقرار می کنند. در حالی که زنان تمایل دارند از طریق افشای اسرار خود، صحبت کردن و گذراندن وقت با هم (رو در رو) با هم در ارتباط باشند. دوستی‌های بین مردها بیشتر جنبه‌ جانبی دارند تا رودررو.

مردان تمایل دارند برای روابطی که شامل فعالیت های مشترک، کمتر صمیمی و معامله گر هستند، ارزش قائل شوند. بنابراین بخشی از تفاوت های جنسیتی در نحوه ایجاد و حفظ دوستی های زن و مرد وجود دارد.

1-تفاوت نگاه مردان و زنان به دوستی |برنامه ریزی بیشتر و حفظ ارتباط

ظاهرا زنان بیش از مردان برنامه ریز هستند. آن ها دوست دارند برای همه چیز از قبل برنامه ریزی کنند. کنترل و مدیریت اوضاع را فقط در سازماندهی شرایط می بینند. زود به رویدادها نگاه می کنند. بلیط رزرو می کنند و سپس همه دوستان را در یک رشته ایمیل یا پیام متنی مطلع می کنند. تاریخی را پیدا می‌کنند که برای همه قابل اجرا باشد.  برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اشتباهات در برنامه ریزی کلیک کنید.

زنان وقتی با هم نیستند با یکدیگرحرف میزنند. برخی از آن ها و دوست دختر نزدیک آن ها تقریباً هر روز صحبت می کنند. یکدیگر را در جریان اخبار و داستان های کوچک خود قرار می دهند. به این ترتیب زمانی که کنار هم نیستند می‌توانند آنچه در روزهای یکدیگر رخ داده را درک و تجربه کنند. همراهی کردن در روابط دوستی زنان حتی زمانی که از هم دور هستند بیشتر اتفاق می افتد. زنان پذیرش بیشتری نسبت به احساسات خود و طرف مقابل دارند و با آن راحت هستند.

زن‌ها احساس نمی‌کنند - برعکس مردان - که قدرت خود را با احساس کردن از دست می‌دهند. آن ها براحتی در کنار زنانی که حتی به تازگی با آن ها ملاقات کرده اند از اندوه و غم و شادی خود صحبت می کنند. افکار منفی و مثبت، عمیق و شخصی خود را به دوستان خود بروز می دهند. مردها ممکن است سالی یک بار چنین احساساتی را فقط به یک دوست ابراز کنند.

2-اشتراک گذاری بیشتر

زنان موضوعات بیشتر و متنوع تری را برای مطرح کردن با دوست و اشتراک گذاری با او پیدا می کنند. در حالی که مردان فقط اصول اولیه را برای دوستی ها پوشش می دهند. رابطه چطور است؟ خوب است. اما زنان جزئیات بیشتری را برای چنین سوالی به اشتراک می گذارند که منجر به شرح کامل تری از مسایل می شود. تصویرسازی ها و الگو دادن ها بیشتر است و به همان نسبت تجربیات تازه تری نیز از دیگران دریافت می کنند. برای دریافت مشاوره تلفنی فردی کلیک کنید.

در بیشتر موارد دوستی مردان نسبت به دوستی زنان صمیمیت و حمایت کمتری دارد. اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد دوستی زنان نسبت به مردان شکننده‌تر است. به دلیل اینکه زنان با جزییات بیشتر و سرمایه گذاری بیشتری وارد روابط دوستانه می شوند، میزان انتظارات از دوست کمی بالاتر و فشار روانی بابت وفاداری به رابطه بیشتر است. تبعا با هر ناکامی حاصل شده از رابطه دوستی احساس ورشکستگی بیشتری می کنند و رابطه را با جدیت بیشتری تمام شده حساب می کنند.

3-تفاوت نگاه مردان و زنان به دوستی |تمرکز بیشتر بر معاشرت

زنان بیشتر بر معاشرت متمرکز هستند تا فعالیت. بخشی از این گرایش به شیوه های تربیتی و الگوهای خانواده و فرهنگ مرتبط است. پسران در مجموع به تحرک بدنی بیشتری تشویق می شوند و دختران معمولا ایستایی بیشتر و جملات نهی کننده بیشتری بابت تحرکات بدن دریافت می کنند. " دختر نباید تا اینحد بدود، دختر نباید اینقدر شیطنت کند، دختر باید آرام(خانم) باشد." چنین کلیشه هایی تا بزرگسالی در روند ارتباط گیری زنان و مردان ادامه پیدا می کند. زنان اگر دوستانه بخواهند جایی بروند آن را به عنوان فرصتی برای با هم بودن تعبیر می کنند.

اما مردان ممکن است بیشتر روی فعالیت تمرکز کنند. زنان کمتر روی صحبت های کاری تمرکز می کنند. در حالی که در مورد شغل خود بحث می کنند همچنان تمایل دارند گفتگو را بیشتر بر جنبه های عمیق و دائمی زندگی مانند خانواده و روابط متمرکز کنند. بیشتر با صحبت در مورد چنین مسائلی با یکدیگر آشنا می شوند تا با صحبت در مورد قراردادهای کاری و سهام و اوراق قرضه.

 ویژگی دوستی زنان

ویژگی دوستی مردان

به عنوان مثال مردان برای مبادله ابزار کار یا تعمیر اتومبیل با یکدیگر روابط برقرار می کنند. در حالی که مردان طبقه متوسط ​​بیشتر احتمال دارد فعالیت‌های اوقات فراغت خود را با دیگری به اشتراک بگذارند مانند سفر یا شرکت در رویدادهای ورزشی، به طور کلی زنان تمایل دارند بیشتر برای حفظ روابط دوستانه خود سرمایه گذاری کنند. به طور منظم با دوستان تماس می گیرند، بیشتر با یکدیگر ملاقات می کنند و غیره. از سوی دیگر، مردان نیازی به حفظ ارتباط موفق ندارند. یکی از محققین که دوستی مردان را بررسی می کرد، نام و نشانی دوستان بسیار صمیمی آن ها را پرسید.

دوستی که می توانید با او تماس بگیرید تا به شما پول قرض دهد یا به شما کمک کند تا از شر یک مشکل خلاص شوید. نتایج نشان داد که برخی از این دوستان «صمیمی» سال‌ها هیچ ارتباطی با هم نداشتند و در موارد معدودی دوست صمیمی بدون اطلاع دیگری، از دنیا رفته بود! یک مطالعه نشان داد که نوع و کیفیت روابط دوستانه مردان تحت تأثیر الگوهای دوستی والدین آن ها است. به این شکل که مردانی که والدین آن ها شبکه ها و روابط اجتماعی گسترده و فعالی داشتند در بزرگسالی روابط دوستی بیشتری داشتند.

1-فعالیت های مشخص و حفظ دوستی بعد از دعوا

یک مطالعه بسیار جدید نشان می‌دهد که یکی از دلایلی که مردان بیشتر از زنان برای نوشیدن الکل با دوستان خود بیرون می‌روند این است که الکل باعث می‌شود مردان کمتر مهار شوند. الکل به ابراز احساسات بیشتر می انجامد و مردان فرصت تخلیه احساسات انباشته شده و هیجانات منفی و یا مثبت خود را می یابند. با این حال مهم است که در نظر داشته باشید که دوستی‌های زنان و مردان شباهت‌های بسیار بیشتری نسبت به تفاوت‌ها دارند. تفاوت های فردی و فرهنگی باعث تنوع و وجود طیف متفاوتی از انواع مختلف دوستی می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه روابط دختر و پسر کلیک کنید.

همان طور که عنوان د دوستی های مردان از طریق فعالیت های مشترک تقویت شده و حفظ می شود. به عنوان مثال مردان کسی را که دوست می‌دانند حتی اگر ارتباط دائمی برقرار نکنند یا در تماس نباشند همچنان رابطه را محفوظ تلقی می کنند. وابستگی های عاطفی در دوستی مردانه جای چندانی ندارد. مردان پس از مشاجره یا دعوا دوست باقی بمانند در حالی که زنان ممکن است کمی نسبت به رابطه احساس ناامیدی  و بی انگیزگی داشته باشند.

زنان نیاز به تماس بیشتر با کسی دارند که به نظر آن ها دوست است. از طنز برای طعنه زدن به یک دوست استفاده نمی کنند. در حالی که مردان این موضوع را به عنوان سرگرمی بی اهمیت در رابطه می بینند. زنان به احتمال زیاد از طعنه زدن و شوخ طبعی خودداری می کنند از ترس اینکه ممکن است به احساسات دوستان خود آسیب برسانند.

2-تفاوت نگاه مردان و زنان به دوستی |عدم نیاز به گفتگوی رو در رو

یکی دیگر از تفاوت‌های کلیدی بین دوستی‌های مرد و زن شامل فراوانی تماس، سرمایه‌گذاری در دوستی و انواع چالش ها و مسائل شخصی است که در طول دوستی مورد بحث قرار می‌گیرد. بر خلاف زنان، مردان اغلب نیازی به گفتگو در مورد تمام تغییرات سبک زندگی خود با یک دوست یا نیازی به گفتگو ندارند. جالب اینجاست که مردها می‌توانند مدت‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها را بدون ارتباط با یک دوست بگذرانند، با این حال شخص مقابل را دوست صمیمی بدانند. بسیاری از فعالیت های مردانه مستلزم صحبت کردن نیست. برنامه ورزشی را تماشا می کنند.

آن ها ممکن است ورزش کنند و والیبال بازی کنند یا آنقدر وزنه های سنگین بلند می کنند که دیگر نمی توانند به گفتگو ادامه دهند. در مقابل اگر زنی به طور منظم با فردی که به عنوان یک دوست صمیمی به آن نگاه می کند تماس نداشته باشد، احتمال بیشتری دارد که تصور کند آن ها از هم جدا شده اند، دیگر علاقه ای به دوستی ندارد و فرض می کند که دوستی تمام شده است. دوستی های مردانه به دلیل تمایل کمتر به صمیمیت، نسبت به دوستی های زنانه کمتر شکننده هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تمام کردن دوستی کلیک کنید.

3-اشتراک گذاری احساسات با زنان به جای مردان

لازم به ذکر است که مردان تمایل دارند رابطه دوستی را آسان تر کنند از همین طریق انگیزه های طرف مقابل را زیر سوال نمی برند یا برای حفظ دوستی خود مانند زنان فشار یکسانی برای افشای اطلاعات شخصی خود احساس نمی کنند. در حالی که مردان ممکن است احساسات درونی خود را با دوستان مرد نزدیک خود به اشتراک نگذارند، مطالعات نشان داده است که آن ها تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن این احساسات با همسر، دوست دختر، خواهر یا سایر دوستان زن دارند. همچنین درمورد آشتی با دوست بعد از دعوا کلیک کنید.

 

سخن آخر درمورد تفاوت نگاه مردان و زنان به دوستی

اگرچه این تفاوت‌ها در مورد همه دوستی‌های مردان و زنان صدق نمی‌کند و تفاوت های فردی و فرهنگی و خانوادگی بر آن ها تاثیرگذار است اما گفته ها یک ایده کلی از تفاوت دوستی‌های مردان با دوستی‌های زنان را ارائه می‌دهد.‌ صرف نظر از نوع دوستی شما، مهم است که مشخص کنید از یک دوست و در یک رابطه دوستی به دنبال چه هستید. شناسایی آنچه از یک دوستی نیاز دارید و می خواهید، می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا فردی که می خواهید با او دوست باشید می تواند نوع ارتباط مورد نظر شما را فراهم کند یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره روانشناسی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*