ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

شروع سیگار کشیدن چگونه است؟

شروع سیگار کشیدن چگونه است؟ شروع سیگار معمولا با یک پک تفریحی است. گاهی برای جذابیت، فرار از استرس و همسان سازی با دیگران. اما سیگار کشیدن به مرور زمان تبدیل به یک وابستگی و اعتیاد خواهد شد. مردم می گویند که به دلایل مختلف از تنباکو استفاده می کنند  مانند تسکین استرس، لذت، یا در موقعیت های اجتماعی. یکی از اولین گام ها برای ترک سیگار این است که بدانید چرا تمایل به مصرف دخانیات دارید. سپس می توانید به دلایلی که می خواهید ترک کنید فکر کنید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

تماس با مشاور

 

شروع سیگار کشیدن چگونه است؟

اکثر افرادی که سیگار می کشند از دوران نوجوانی شروع به کشیدن سیگار کردند. کسانی که دوستان ویا والدین سیگاری دارند نسبت به کسانی که سیگار نمی کشند احتمال بیشتری برای شروع سیگار کشیدن دارند. برخی از نوجوانان می گویند که "فقط می خواستند آن را امتحان کنند" یا فکر می کردند که سیگار کشیدن خوب است. تبلیغات صنعت دخانیات، کاهش قیمت و سایر تبلیغات برای محصولات آن تأثیر زیادی در جامعه ما دارد. صنعت تنباکو سالانه میلیاردها دلار برای ایجاد و بازاریابی تبلیغاتی هزینه می کند که سیگار کشیدن را هیجان انگیز، پر زرق و برق و ایمن نشان می دهد. مصرف دخانیات در بازی های ویدیویی، آنلاین و تلویزیون نیز نشان داده می شود. و فیلم‌هایی که سیگار کشیدن افراد را نشان می‌دهند تأثیر بزرگ دیگری است. مطالعات نشان می دهد که جوانانی که سیگار کشیدن را در فیلم می بینند، احتمال بیشتری برای شروع سیگار کشیدن دارند. تأثیر جدیدتر بر مصرف دخانیات، سیگار الکترونیکی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی مدرن و پیشرفته «ویپینگ» است. این دستگاه‌ها که اغلب به اشتباه به‌عنوان بی‌خطر و راحت‌تر از محصولات تنباکوی سنتی به نظر می‌رسند، راهی برای کاربران جدید هستند تا نحوه استنشاق و اعتیاد به نیکوتین را بیاموزند، که می‌تواند آنها را برای کشیدن سیگار آماده کند.  

دلیل شروع سیگار کشیدن نوجوان

سیگار کشیدن نوجوانان ممکن است در ابتدا جدی گرفته نشود، اما می تواند در سال های بعد برای نوجوانان خطرناک شود. نوجوانان ممکن است بی گناه شروع به کشیدن سیگار کنند اما نمی دانند که این می تواند به یک مشکل طولانی مدت برای آنها تبدیل شود. در واقع، بسیاری از گزارش‌ها حاکی از آن است که افراد سیگاری بزرگسال معمولاً در سال‌های نوجوانی شروع به کشیدن سیگار می‌کنند. بنابراین، چرا دقیقاً نوجوانان شروع به سیگار کشیدن می کنند؟ چه چیزی باعث سیگار کشیدن نوجوانان می شود؟ ما دلایلی را برای درک این سوال برای شما آورده ایم.

1-الگو گیری از بزرگسالان

نوجوانان عادت سیگار کشیدن را از بزرگسالان خود می گیرند. اگر یکی از والدین، قیم یا بستگان آنها سیگار می کشد، به احتمال زیاد راه آنها را دنبال می کنند و همچنین شروع به کشیدن سیگار می کنند. والدینی که در خانه سیگار می کشند، می توانند تأثیر بیشتری بر نوجوانان خود داشته باشند و ممکن است منشأ ایجاد عادت سیگار کشیدن در آنها شوند. وقتی نوجوانان یاد می‌گیرند که سیگار به والدین یا بزرگسالانشان در کاهش استرس، آرامش یا بیدار ماندن کمک می‌کند، آنها نیز وسوسه می‌شوند که همین کار را امتحان کنند.

2-فشار همسالان

وقتی بچه ها وارد دبیرستان یا دبیرستان می شوند، فشار همسالان را از طرف همکلاسی ها یا هم گروهی هایشان تجربه می کنند. آنها تمایل دارند آنچه را که دیگران انجام می دهند دنبال کنند. برای اینکه مورد پسند واقع شوند، تمام تلاش خود را می کنند که در جمع دوستان جای بگیرند و با تقلید از آنها خونسرد رفتار کنند. آنها همچنین می خواهند هوای استقلال را احساس کنند و می خواهند به تنهایی کاری انجام دهند. استفاده از تنباکو معمولا در بین نوجوانان رایج است. هنگامی که نوجوانان دیگران را در حال استفاده از تنباکو یا سیگار تماشا می کنند، آنها نیز تمایل به انجام همین کار دارند. آنها به شدت تحت تأثیر عادات سیگار کشیدن همسالان خود قرار می گیرند و سپس شروع به کشیدن سیگار می کنند.

3-استقلال یا سرپیچی

نوجوانان ترجیح می دهند با شروع رشد، استقلال کامل در زندگی خود داشته باشند. آنها می خواهند به تنهایی تصمیم بگیرند و مسئول انتخاب های خود باشند. این ممکن است به عنوان یک فرآیند سالم و عادی برای همه نوجوانان در نظر گرفته شود، با این حال، استقلال بیش از حد می تواند آنها را به سرپیچی سوق دهد. سرکشی یکی از عوامل انگیزشی نوجوانان برای شروع سیگار است. اغلب به این نکته اشاره می شود که وقتی نوجوان ها سرکشی می کنند، شروع به کشیدن سیگار می کنند، به ویژه زمانی که معتقدند والدینشان از دست آنها عصبانی خواهند شد.

4-شروع سیگار کشیدن چگونه است؟ |عادی انگاری

بسیاری از نوجوانان نیز معتقدند که سیگار کشیدن یک چیز مرسوم است. وقتی می بینند که دیگران سیگار می کشند، به خصوص والدین یا همسالانشان، آنها نیز می خواهند آن را امتحان کنند. نوجوانان معتقدند همه اطرافیانشان سیگار می کشند و آن را یک چیز عادی می دانند. آنها چیز عجیبی در مورد آن پیدا نمی کنند. آنها اغلب آنچه را که دوستانشان در مورد سیگار به آنها می گویند باور می کنند. معمولاً نوجوانان تعداد دانش‌آموزانی که در کلاس خود سیگار می‌کشند و دخانیات مصرف می‌کنند، بیش از حد برآورد می‌کنند. آنها نیز با تکیه بر ارزیابی های نادرست روند را دنبال می کنند و شروع به کشیدن سیگار می کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سیگار کشیدن نوجوانان کلیک کنید.

5-پیروی از فرهنگ رسانه ای

ناگفته نماند که چگونه تبلیغات سیگار بر نوجوانان تأثیر می گذارد و آنها را به این باور می رساند که «سیگار کشیدن کار جالبی است.» نوجوانان از رسانه هایی که به آنها نشان می دهد پیروی می کنند و سپس عادت ها را بر این اساس اتخاذ می کنند. هنگامی که آنها افراد مشهور مورد علاقه خود را در حال بیرون کشیدن حلقه های دود در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی تماشا می کنند، می خواهند همین کار را امتحان کنند. همچنین درمورد تاثیر دوست در نوجوانان بخوانید. حتی با وجود اینکه رسانه های محبوب پس از پایان هر تبلیغ مضرات سیگار را به همه می گویند، هنوز هم اثر هدف گذاری یکسان است. نوجوانان به پیام جدی ای که نشان می دهند توجه چندانی نمی کنند، بلکه بر این تمرکز می کنند که وقتی سیگاری در دهان دارند، در مقابل گروه دوستان خود ظاهر می شوند. آنها معتقدند سیگار کشیدن آنها را شیک و مد روز جلوه می دهد.  
شروع سیگار کشیدن چگونه است

شروع سیگار کشیدن

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*