ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

لذت بردن از تنهایی | فواید تنها بودن و روش های لذت بردن از آن


خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با لذت بردن از تنهایی پیج اینستاگرام مؤسسه حامی را دنبال کنید.


آیا تنها بودن را دوست دارید یا از آن متنفر هستید؟ پاسخ هرچه که باشد مهم این است که تنها بودن لزوماً مساله ای ناتوان کننده نیست. برخی از افراد تنها بودن را بد می دانند. از نظر آن ها، تنها بودن بدان معناست که فرد ضد اجتماعی و منزوی یا مردم گریز است. این در حالی است که تنها بودن متفاوت از احساس تنهایی است. وقتی لذت بردن از تنهایی را یاد می گیرید به عنوان یک فرد، رشد خواهید کرد. اگر بتوانید ابتدا به تنهایی خوشحال باشید و خود را دوست داشته باشید، توانایی عشق ورزیدن بی قید و شرط به دیگری را پیدا می کنید. بنابراین به خاطر داشته باشید که هرچه بیشتر به تنهایی نگاه منفی داشته باشید، عامل قوی تری برای از پا دراوردن شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال شخصیت ضد اجتماعی کلیک کنید.

تماس با مشاور

 

آنچه از تنهایی باید بدانید

تقریباً همه در مقاطعی احساس تنهایی می کنند. این شامل افرادی هم می شود که به نظر می رسد محبوب دیگران هستند. زیرا در بیشتر موارد، مهم نیست که یک نفر چه تعداد دوست در اطراف خود دارد. بلکه میزان نزدیکی و صمیمیت با آن ها تعیین می کند که آیا فرد احساس تنهایی می کند یا خیر. افرادی که به نظر می رسد محبوب هستند ممکن است همیشه افراد زیادی را همراه خود داشته باشند با این وجود دوست واقعی نداشته و احساس تنهایی کنند. در صورتیکه وقتی هر یک از افراد تنها هستند، خودشان را از نو می شناسند. با ظرفیت ها و ضعف هایی از خود اشنا می شوند که تا پیش از تنهایی به آن آگاهی نداشتند. همانطور که تنهایی برای عده ای جنبه های بدی دارد، جنبه های خوبی نیز در آن یافت می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خودشناسی کلیک کنید.

اینفوگرافیک لذت بردن از تنهایی

 اینفوگرافیک لذت بردن از تنهایی

تنهایی چه زمانی به وجود می آید؟

تنهایی زمانی به وجود می آید که آن را به شکل منفی در نظر بگیریم. چنین نگاهی شما را زمین می زند. تنهایی غم انگیز به فروپاشی درونی می انجامد. عوارض روانی چنین تنهایی سهمگین است و هیچ کس جز فرد مبتلا نمی تواند درد تنهایی خویش را توصیف کند. در طول زندگی با مشکلات زیادی روبرو هستیم. وقتی نتوانیم مشکل را حل کنیم، احساس تنهایی می کنیم. برای خودمان بی اهمیت می شویم و طعم خوش زندگی را از دست می دهیم. این گونه است که تنهایی به وجود می آید.
بلعیده شدن توسط تنهایی عملکرد ما را کاهش می دهد. در نتیجه هیچ کار مفیدی انجام نمی شود. اعتماد به نفس، تمایل به کاهش دارد و شادی ها کم کم رنگ‌ می بازند. در یک مرحله بالاتر به یک مشکل روانی تبدیل می شود. مشکل کم کم بزرگتر می شود. این موضوع برای بسیاری نگران کننده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه بیماری های روانی کلیک کنید.  

آیا ما انسانها می توانیم تنها باشیم؟

نه تنها انسانها، بلکه هیچ موجودی در جهان واقعا تنها نیست. اما وقتی انتخاب می کنند که تنها باشند توانایی کنار آمدن با آن را نیز می آموزند. تعدادی از مردم می خواهند تنها زندگی کنند. کسانی که از زندگی در تنهایی لذت می برند، می توانند به تنهایی از مصایب زندگی عبور کنند. برخی با اراده و اختیار خود به تنهایی زندگی می کنند و برخی دیگر به دلیل شرایطی خاص مجبور به زندگی تنها می شوند. آیا این بدان معناست که آن ها تا آخر عمر تنها هستند؟ آیا به این معناست که لزوما از تنهایی خسته و درمانده اند؟ یا با هیچ یک از اطرافیان مراوده ندارند؟ خیر. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه درمان تنهایی کلیک کنید.
این که افراد اکنون تنها هستند یا مدتی تنها بوده اند به این معنی نیست که همیشه تنها خواهند بود. اما یادگیری نحوه خوشحال کردن خود، احساس کامل و کافی بودن در تنهایی، می تواند افراد را در ایجاد و حفظ دوستی و روابط موفق آینده توانمند کند. به خاطر داشته باشید اینکه انسان ها، موجودات اجتماعی هستند بدان معنا نیست که نمی توانند در تنهایی خوشحال باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چگونه شاد زندگی کنیم کلیک کنید.  

هنگام احساس تنهایی چه کارهایی نباید انجام داد؟

  • برای کاهش رنج تنهایی از کشیدن سیگار یا هرگونه مواد مسکر خودداری کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در حوزه گرایش به سیگار کلیک کنید.
  • در صورت بروز مشکلات خواب بدون توصیه پزشک از قرص های خواب آور استفاده نکنید.
  • وابستگی به دنیای مجازی را افزایش ندهید.
  • خود را با دیگران مقایسه نکنید.
  • خودتان را رها نکنید و تنها نگذارید.
  • تمام روز دراز نکشید و اوقات خود را کسل کننده نکنید.از قرار دادن تمام مسئولیت مشکل فعلی بر دوش دیگران و سرزنش دیگران خودداری کنید.
  • در صورت بروز حوادث مربوط به جدایی، تا حد ممکن از صحبت درباره شخص قبلی خودداری کنید.
  • در تصمیم گیری های مهم (مانند ازدواج، مشارکت در یک رابطه جدید، ترک شغل و غیره) عجله نکنید.
 تنهایی

فواید تنها بودن

با احساسات خود بیشتر آشنا می شوید. هنگامی که دائماً توسط افراد دیگر احاطه شده اید، سعی می کنید احساسات دیگران را درک کنید و به آنها رسیدگی کنید. آنقدر که ممکن است در نهایت ارتباط با احساسات و هیجانات مثبت و منفی خود را از دست بدهید. وقتی از تنهایی لذت می برید دیدگاه روشن تری از احساسات خود بدست می آورید. درک عمیق تری از آنچه خوشحال و یا ناراحتتان می کند پیدا می کنید. با بینش بدست آمده، احساسات متفاوتتان در شرایط گوناگون، اسباب کلافگی و سردرگمی نمی شود. شناخت درست این احساسات، نتیجه تنها بودن شماست. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد احساسات کلیک کنید.

1-بهره وری بیشتری خواهید داشت

بودن در جمع افراد دیگر می تواند سرگرم کننده باشد، اما همچنین می تواند بر بهره وری شما نیز تأثیر جدی بگذارد. مواقعی وجود دارد که همراهی افراد دیگر چیزی جز حواس پرتی باقی نمی گذارد. وقت گذرانی به تنهایی می تواند یکی از پربارترین زمانهای زندگی شما باشد. بیشتر به این دلیل که حواس پرتی کمتری وجود دارد و شما فقط می توانید سر خود را با مسائل مهم تر شخصی مشغول کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حواس پرتی کلیک کنید.

2-لذت بردن از تنهایی با انجام کارهای مورد علاقه

وقتی دائما در جمع افراد دیگر هستید، همیشه در حال مصالحه هستید تا راه حل هایی را پیدا کنید که کل گروه از آن لذت ببرند. متأسفانه چیزهایی که می خواهید همیشه مطابق با خواسته های گروه نیست. هنگام تنهایی آزادی عمل بیشتری برای انجام همان کارهایی که واقعاً دوستشان دارید خواهید داشت. لذت بردن از تنهایی به همین سادگی میسر می شود.

3-شما مجبور نخواهید بود برای هر چیزی عذرخواهی کنید

وقتی از تنهایی لذت می برید به سرعت خواهید دید که تنهایی به این معناست که مجبور نیستید برای کارهایی که انجام داده اید و احتمالا باعث ناراحتی دیگران شده است عذرخواهی کنید. اغلب ما کارهایی را انجام می دهیم که در نهایت باعث ناراحتی دیگران یا آسیب رساندن به احساسات دیگران می شود و سپس باید به سرعت از آن عذرخواهی کنیم. مزیت تنهایی این است که منجر به ایجاد سوتفاهم های احتمالی نمی شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه معذرت خواهی کلیک کنید.

4-عدم نیاز به تلاش برای راضی نگه داشتن دیگران

زندگی مملو از روابط است. بیشتر روابط تنها زمانی دوام می آورند که هر دو نفر رابطه شاد بمانند. بسته به اینکه این رابطه با چه کسی باشد، تلاش دائمی جهت راضی نگهداشتن آدم ها، به یک کار خسته کننده تبدیل خواهد شد. این مساله فقط در مورد روابط شخصی صدق نمی کند. هر نوع رابطه ای را شامل می شود. از جمله روابط کاری که مستلزم برقراری ارتباطات گسترده و متنوع است.

5-از روابط خود لذت بیشتری خواهید برد

وقتی به طور منظم وقت خود را تنها می گذرانید و در نهایت از تنهایی لذت می برید متوجه می شوید که از برقراری روابط خود با دیگران نیز لذت بیشتری خواهید برد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد بهبود روابط اجتماعی کلیک کنید.  

روش های لذت بردن از تنهایی

یاد بگیرید که تنهایی خود را دوست داشته باشید. تنهایی زمانی است برای تفکر عمیق تر در مورد مسائل. در دنیایی که به طور فزاینده ای بر سرعت و رقابت متمرکز شده است، تنهایی می تواند بسیار ارزشمند باشد. چیزی که باید به آن توجه کرد. یاد بگیرید که تنها بودن را مشتاقانه بپذیرید.

1-راحت بودن در تنهایی نشانه عزت نفس سالم است

سعی کنید شاد و خوش بین باشید. احساس خوشبختی فارغ از موقعیت فعلی و ظاهری شما، از درون به وجود می آید. تنها بودن را بهانه ای برای لذت نبردن از زندگی خود نکنید. انتخاب کنید تا چیزهای خوب زندگی را ببینید و با داشتن چشم اندازی خوش بینانه به فعالیت ادامه دهید. بدین صورت برای پر کردن تنهایی به هر کار و شیوه ای که شان و احترام فردی تان را به خطر بیاندازد چنگ نمیاندازید. عزت نفس شما در گرو احترام به ارزش های فردی شماست. جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد حفظ عزت نفس کلیک کنید.

2-به زندگی و معانی بزرگتر جهان فکر کنید

برخی از زمانهایی که به تنهایی می گذرانید می تواند بر تأمل و اندیشه ورزی متمرکز شود. برای درون بینی و خودآگاهی وقت بگذارید. به هستی و درونمایه زندگیتان فکر کنید. اهداف گذشته، حال و آینده خود را در نظر بگیرید. مهمتر از همه، تفکر یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید در مسیر خودسازی از آن استفاده کنید. تحقیق و مطالعه در این زمینه می تواند بسیار سرگرم کننده و مفید باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت خوداگاهی کلیک کنید.

3-چندین مرتبه در هفته ورزش کنید

ورزش نه تنها کاری برای انجام دادن به شما می دهد، بلکه به شما کمک می کند سالم بمانید و احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. ۳ بار در هفته ۳۰ دقیقه به ورزش اختصاص دهید. اگر می خواهید در باشگاه باشید یا در خانه تمرین کنید، مهم این است که فعالیت ورزشی را به عادت روزمره بدل کنید. سرگرمی هایی را که می توانید در تمرینات ورزشی ساده داشته باشید کشف و آن ها را اجرا کنید. ورزش به اراده و تلاش نیاز دارد. برنامه ریزی کنید و به آن پایبند بمانید. با تمرینات آسان شروع کنید و محدودیت های خود را بشناسید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد بهترین تکنیک مدیریت زمان کلیک کنید.

4-وقت خود را بیرون و در طبیعت بگذرانید

دنیای خارج از خانه جهان بزرگی است و شما فقط بخش کوچکی از آن را می بینید. از ماندن در خانه خود برای روزهای متوالی خودداری کنید. بیرون بروید. مردم را فراموش کنید و فقط از آنچه زندگی بر سر راه ارائه می دهد لذت ببرید. هنگامی که این کار را انجام می دهید مردم هم می خواهند با شما باشند. شما چاره ای جز داشتن دوستان نیز نخواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فواید طبیعت گردی کلیک کنید.  
تنهایی

لذت بردن از تنهایی با کارهای خلاقانه

با موضوعات جدید آشنا و درگیر شوید. کسب فرصت یادگیری، مهمترین جنبه زندگی در تنهایی است. به شما کمک می کند تا مغز خود را با مسایل چالش برانگیز تازه، مشغول نگه دارید. بدون مسئولیت های اجتماعی مانند گذراندن وقت با خانواده یا افراد دیگر، می توانید عمیق تر به موضوع یا علاقه جدیدی بپردازید. بطور مثال روی موضوعی خاص مانند جغرافیا یا تاریخ تمرکز کنید یا یک زبان خارجی را بیاموزید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین روش یادگیری زبان کلیک کنید.

1- وبلاگ نویسی برای لذت بردن از تنهایی

نوشتن، نه تنها تخیل شما را افزایش می دهد بلکه شما را شاد نگه می دارد. این امر خوش بینی شما را افزایش داده و اسباب بالا رفتن روحیه تان می شود. همچنین می توانید شعر بنویسید یا تحقیق کنید.

2-کتابخوانی برای لذت بردن از تنهایی

شما می توانید رمان های کلاسیک، ژانرهای داستانی، شعر یا غیر داستانی بخوانید. وقت گذرانی به تنهایی، زمان خوبی برای رسیدگی به برخی از کتاب ها است. نه تنها سرگرم کننده و لذت بخش هستند بلکه نوعی از خودآموزی و راهی برای تقویت انواع مهارت های فردی می باشد. اگر خواندن کتب متنی برایتان آسان نیست، می توانید به کتاب های صوتی گوش دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درحوزه سرگرمی های جذاب کلیک کنید.

3-به فعالیت های موسیقایی بپردازید

آواز بخوانید. برقصید یا برای ابراز وجود و کسب مهارت فردی خود ساز بزنید. اگر آواز خواندن را دوست ندارید، رقص را امتحان کنید. این امر واقعاً به شما کمک می کند تا درگیر چیزی باشید. تحقیقات نشان می دهد که ورزش یا رقصیدن احساسات منفی را خنثی می کند. همچنین می توانید آموختن یک ساز جدید را امتحان کنید. یا مهارت های خود را در مورد سازهایی که قبلاً می نواختید تقویت کنید. به یاد داشته باشید که این کار را برای جلب رضایت و تایید هیچ کس دیگری انجام نمی دهید. این کار برای خودتان است. پس فارغ از نتیجه فقط انجامش دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید موسیقی کلیک کنید.

4-برای لذت بردن از تنهایی مطمئن شوید عمداً خود را منزوی نمی کنید

اگر متوجه شدید دلیل این همه وقت تنها بودن، رد کردن عمدی دعوت ها و اجتناب از افراد بوده است، شاید نشان دهنده یک مشکل بزرگتر بهداشت روانی باشد. در این صورت از یک متخصص بهداشت روانی کمک بگیرید. گاهی اوقات داشتن تنهایی طبیعی است اما اگر به مدت طولانی ادامه یابد ناسالم است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت روان کلیک کنید.  

سخن آخر در باب لذت بردن از تنهایی

اگر برای لذت بردن از تنهایی تلاش می کنید ابتدا باید تشخیص دهید که تنهایی یک احساس عادی انسانی است. سپس با این احساس روبرو شوید تا عوارض منفی آن دور شود. تنهایی برای برخی سخت است و می تواند فرد را به یک مسیر بیماری هدایت کند. مگر اینکه فرد تصمیم بگیرد که می خواهد از تنهایی خود لذت ببرد. می توانید یاد بگیرید که از تنهایی لذت ببرید و وقت خود را به تنهایی به یک تجربه مثبت تبدیل کنید.
همه ما وقت خود را تنها می گذرانیم و دو حق انتخاب به ما داده می شود. یا از تنهایی لذت ببریم یا از این زمان برای خود تلخی و کلافگی بسازیم. در انتخاب مسیر دقت کنید. از فعالیت های محبوب خود غافل نشوید. به یاد داشته باشید که زندگی فصل های خاص خود را دارد. مدام در حال تغییر است. بنابراین حتی اگر می خواهید با شخص مهمی باشید، زمانش که فرا برسد، می آید. صبور باشید و بگذارید زندگی مسیر خودش را طی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره روانشناسی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*