ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

راهکارهای به دست آوردن دل همسر


خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با راهکارهای به دست آوردن دل همسر پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.


راهکارهای به دست آوردن دل همسر چگونه است؟ این سؤالی است که بسیاری از افراد در جلسات مشاوره خانواده مطرح می‌کنند و از روانشناسان در این باره کمک می‌خواهند. کمبود مهارت‌های ارتباطی، ناتوانی در بخشش یکدیگر و عدم انعطاف‌پذیری روانی کافی در زندگی مشترک از جمله دلایلی است که باعث می‌شود زن و شوهرها از یکدیگر فاصله بگیرند و ناراحتی‌هایشان منجر به ایجاد سردی روابط میان آن‌ها شود. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید این فاصله‌ها را کم کنید و مجدداً دل همسر خود را به دست بیاورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. همچنین مشاوره خانواده می‌تواند به شما کمک کننده باشد.

تماس با مشاور

گفت‌وگو کردن از راهکارهای به دست آوردن دل همسر

بسیاری از ناراحتی‌هایی که بین زن و شوهرها اتفاق می‌افتد، ناشی از سوءتفاهم و داشتن برداشت‌های متفاوت از موضوعی واحد است. در جلسات مشاوره خانواده و زوج درمانی به کرات شاهد این مسئله هستیم که زوجین با یکدیگر در مورد مشکلات خود به درستی صحبت نمی‌کنند و مهارت برقراری ارتباط کلامی موفق را نیاموخته‌اند. این مسئله باعث می‌شود که گفت وگوها دائماً به مشاجره تبدیل شوند. خیلی از افراد برای پیشگیری از همین مشاجره‌هاست که از گفت‌وگو طفره می‌روند و به دنبال این هستند که مشکلات به مرور زمان خودشان بهبود یابند. برای آنکه بتوانید دل همسرتان را به دست بیاورید پیش از هر چیزی باید بتوانید از طریق گفت‌وگو درباره نیازها و مشکلات، احساسات و نگرانی‌های همسرتان را دریابید. برای آگاهی از نحوه برخورد صحیح زمان دعوا با همسر کلیک کنید.

برای این کار سعی کنید زمانی را به مکالمه اختصاص دهید که هیجانات منفی شما فروکش کرده باشند. حرف زدن در زمان عصبانیت تنها موجب وخامت اوضاع می‌شود. در نتیجه مکان و زمان مناسبی را انتخاب کنید و اجازه دهید همسرتان در فضایی آرام نگرانی‌های خود را با شما در میان بگذارد. حتی اگر فکر می‌کنید که نگرانی‌های او به جا نیست تلاش کنید تا از زاویه دید او به قضایا بنگرید و نشان دهید که او را درک می‌کنید. برای کسب اطلاع در زمینه اصول مناظره در خانواده کلیک کنید.

 

اینفوگرافیک راهکارهای به دست آوردن دل همسر

 اینفوگرافیک راهکارهای به دست آوردن دل همسر

به دنبال مقصر نگردید

یکی از اشتباهات رایج میان زوجین این است که هنگام دعوا دائماً تلاش می‌کنند که برای مشکلات مقصر پیدا کنند و به همین خاطر همسر خود را به خاطر چیزهای مختلف سرزنش می‌کنند. این رفتارها زندگی را به میدان جنگ تبدیل کرده و باعث می‌شود به هم نزدیک شدن پس از مشاجره دشوارتر شود. برای کسب اطلاع در زمینه دعوای بین زوجین کلیک کنید.
به جای این کار تلاش کنید تا به گونه‌ای راه‌حل مدار عمل کنید. هر چقدر بیشتر بتوانید احساسات منفی خود را کنترل کنید و راه‌حل‌های مناسب‌تری را ارائه دهید، با وجود تمام اختلاف‌ها ارتباط عاطفی میان شما و همسرتان آسیب جدی نخواهد دید و در نتیجه راحت‌تر می‌توانید دل او را به دست بیاورید. برای آگاهی بیشتر در زمینه صحبت با همسر کلیک کنید.

خراب نکردن پل‌های پشت سر از راهکارهای به دست آوردن دل همسر

هر رابطه‌ای محدودیت‌ها و خطوط قرمز مربوط به خود را دارد. تلاش کنید که این محدودیت را به وضوح برای یکدیگر روشن کنید تا ناخواسته کاری نکنید که اساس رابطه‌تان آسیب ببیند و نتوانید یکدیگر را ببخشید. در واقع در هر رابطه‌ای افراد حساسیت‌های مربوط به خود را دارند. اگر بتوانید حساسیت‌های یکدیگر را درک کنید و به آن‌ها احترام بگذارید، هرگز دعواهایتان به یک اختلاف جدی تبدیل نخواهد شد و زودتر می‌توانید یکدیگر را ببخشید و دل هم را به دست بیاورید. برای اطلاع از اهمیت احترام در خانواده کلیک کنید.

بدون قید و شرط دوست بدارید

نگذارید مشکلات و فشارهای زندگی روابط عاطفی‌تان را تحت تأثیر قرار دهد. به همسرتان نشان دهید با وجود همه دغدغه‌ها و استرس‌هایی که در زندگی متحمل می‌شوید همچنان او را دوست دارید. برای روابط عاطفی و صمیمت جسمانی بین خودتان زمان خاصی را در نظر بگیرید و نگذارید مشکلات روز به روز بین شما سردی و فاصله بیشتری را ایجاد کند. برای جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه خود کلیک کنید.

آموختن مهارت گوش دادن از راهکارهای به دست آوردن دل همسر

گاهی اوقات تنها کاری که لازم است برای آرام کردن همسرتان انجام دهید این است که گوشی شنوا برای او باشید. با اینکه بسیاری از افراد فکر می‌کنند گوش دادن کار ساده‌ای است اما جالب است بدانید که این کار یک مهارت است و با شنیدن صرف فرق دارد. شاید برای شما نیز پیش آمده هنگامی که سکوت می‌کنید تا همسرتان با شما درد و دل کند او بازهم اعتراض می‌کند که به او توجه نمی‌کنید.

در این شرایط است که باید بیشتر به فکر پرورش مهارت گوش دادن در خود باشید. برای اینکه این مهارت را تقویت کنید لازم است که بتوانید در عین حال که گوش می‌دهید با زبان بدن و چشم‌هایتان به طرف مقابل نشان دهید که به او توجه می‌کنید و حرف‌هایش را درک می‌کنید. این سبک از گوش دادن دلگرمی خوبی برای همسرتان ایجاد خواهد کرد و به او نشان خواهد داد که او را درک می‌کنید.
مطالعه مقاله بهبود روابط عاطفی میتواند در این زمینه کمک کننده باشد.

ابراز محبت کلامی را فراموش نکنید

ممکن است کارهای زیادی برای به دست آوردن دل همسرتان انجام دهید که فکر کنید دیگر نیازی به ابراز محبت کلامی وجود ندارد. در حالی که هرگز نباید قدرت کلمات را دست کم بگیرید. گفتن جملات محبت‌آمیز می‌تواند تأثیر شگرفی روی روحیه و خلق افراد ایجاد کند. این امر به خصوص در مورد زنان بسیار اهمیت دارد. گفتن یک "دوستت دارم" ساده گاهی از انجام کارهای گوناگون تأثیر بیشتری دارد.

احترام به علاقه‌مندی‌ها از راهکارهای به دست آوردن دل همسر

درست است که افراد تلاش می‌کنند تا با کسی ازدواج کنند که بیشترین تفاهم را با او دارند با این حال هرگز زوجین کاملاً مانند یکدیگر نیستند و مسلما در سلایق و علاقه‌مندی‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. برای آنکه بتوانید دل همسرتان را به دست بیاورید لازم است که به این تفاوت‌ها احترام بگذارید و گاهی تلاش کنید تا دنیا را از دریچه چشم او نگاه کنید. برای مثال می‌توانید زمانی را به دیدن فیلم‌های مورد علاقه همسرتان بگذرانید یا در کنار هم کتابی را بخوانید که از دید او جالب به نظر می‌رسد. این کارها تا حد زیادی صمیمیت میان شما را افزایش خواهد داد. در صورتی که نمی‌توانید این خواسته‌های همسر خود را قبول کنید نیاز است که از یک مشاوره زناشویی کمک بگیرید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه مشاوره زناشویی کلیک کنید.

سؤالات متداول

- همسرم به خاطر خیانت نمی‌تواند مرا ببخشد، درحالی که من همچنان او را دوست دارم. چگونه می‌توانم دل او را به دست بیاورم؟

خیانت در زندگی مشترک چه از جانب مرد و چه از جانب زن بسیار آسیب‌زاست و عمیقاً می‌تواند فرد خیانت دیده را تحت تأثیر قرار دهد. علت آن ‌هم این است که خیانت اساس ارتباط سالم یعنی اعتماد را از بین می‌برد و به دلبستگی آسیب می‌رساند. با همه این تفاسیر فراموش کردن و بخشش خیانت همسر ساده نیست.

لازم است که به همسرتان زمان بدهید و همچنین قواعد جدیدی برای رابطه خود تعیین کنید تا بتوانید اعتماد از دست رفته را برگردانید. اکثر افراد در این شرایط برای بازیافتن روحیه سابق خود به مشاوره روانشناسی نیاز دارند. بسیاری از زوج درمانگران با تمرکز روی بحث خیانت به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید ارتباط آسیب دیده خود را بهبود ببخشید و زندگی را بار دیگر در کنار هم تجربه کنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه زوج درمانی کلیک کنید.

- آیا یکی از راهکارهای به دست آوردن دل همسر کادو خریدن است؟

یک باور رایج در میان عموم این است که زنان تنها با خرید وسایل گران قیمت به رابطه برمی‌گردند و در واقع شما تنها از این طریق می‌توانید دل آن‌ها را به دست بیاورید. در حالی که این گونه نیست. خرید هدایا تنها بخشی از ارتباط است در حالی که زنان بیش از هر چیز به حمایت عاطفی نیاز دارند. اگر شما نتوانید در طول زمان محبت خود را به همسرتان نشان دهید خرید هدایا نیز به مرور زمان ارزش خود را از دست خواهد داد. به این ترتیب هرگز اهمیت ابراز علاقه کلامی و داشتن رفتارهای عاشقانه را دست کم نگیرید. باید این را بدانید برای به دست آوردن دل یک فرد تنها داشتن جیب‌های پر از پول کافی نیست. برای دریافت مشاوره روانشناسی از مرکز مشاوره حامی هنر زندگی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*