ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

قرص اکس از کجا تهیه کنیم؟

قرص اکس از کجا تهیه کنیم؟ اکستازی یک قرص تفریحی بسیار محبوب است؛ بهترین راه برای تهیه این قرص شرکت کردن در  جمع هایی می باشد که با مصرف آن به رقص و شادی خارج از کنترل در شرایط نرمال می پردازند. مصرف قرص اکس اعتیاد ایجاد کرده و شرایط ترک آن نیز با چالش های منحصر بفرد همراه است. با این حال، درمان حرفه‌ای مؤثر می‌تواند به افراد کمک کند بر اجبار به سوء مصرف اکستازی غلبه کنند و به سوء مصرف‌کنندگان این دارو بیاموزند که چگونه تغییرات لازم را ایجاد کنند تا سبک زندگی سالم‌تری بدون مواد مخدر را در پیش بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید با مشاوره تلفنی ترک اعتیاد تماس بگیرید.

تماس با مشاور


 

 

درباره اکستازی

اکستازی یک اصطلاح غیر رسمی و بازاری است که معمولاً هنگام اشاره به داروی روانگردان مصنوعی MDMA (3،4-متیلن دیوکسی-متامفتامین) استفاده می شود. نام های دیگر اکستازی عبارتند از X، XTC و molly. اکستازی باعث ترشح سروتونین، نوراپی نفرین و دوپامین می شود و سپس توانایی بدن برای بازجذب این انتقال دهنده های عصبی را به تاخیر می اندازد. نتیجه این است که کاربر افزایش انرژی، احساس سرخوشی و احساسات قدرتمندی از همدلی، گشودگی عاطفی و ارتباط با دیگران را تجربه می کند.

1.محتویات قرص اکس

اکستازی یکی از انواع مواد مخدر است که در مجموع به عنوان مواد مخدر باشگاهی شناخته می شود. مواد دیگری که اغلب در این دسته قرار می گیرند عبارتند از GHB، کتامین، روهیپنول و LSD. داروهای باشگاهی به این دلیل با این نام خوانده می‌شوند که اغلب در کلوپ‌های شبانه، مهمانی‌های رقص و سایر رویدادها یا مکان‌هایی شبیه این ها مصرف می‌شوند تا حساسیت به نور و صدا را افزایش داده، مهار را کاهش دهند و احساس سرخوشی و پرانرژی ایجاد کنند.

2.اشکال مختلف قرص اکس

اکستازی معمولاً به شکل قرص اکس یا کپسول در دسترس است و از راه دهان یا خرد شده و یا از راه بینی بالا کشیده می شود. همچنین گاهی از قبل به صورت پودر در دسترس است. گاهی به صورت مایع مصرف و گاهی دود می شود اما به ندرت تزریق می شود. اثرات دارو به طور کلی بین 3 تا 6 ساعت طول می کشد. فروشندگان اکستازی به طور مداوم از نام های تجاری، رنگ های روشن و آرم ها به عنوان ابزار بازاریابی و برای تشخیص محصول خود استفاده می کنند. در میان لوگوهای محبوب‌تر می‌توان به پروانه‌ها، صاعقه‌ها و شبدرهای چهار برگ اشاره کرد.

3.مکانیسم اثر قرص اکس

اثرات اولیه آن در مغز بر روی نورون هایی است که از ماده شیمیایی سروتونین برای برقراری ارتباط با سایر نورون ها استفاده می کنند. سیستم سروتونین نقش مهمی در تنظیم خلق و خو، پرخاشگری، فعالیت جنسی، خواب و حساسیت به درد دارد. نوجوانان و جوانان از آن برای کاهش بازداری ها و تقویت احساس سرخوشی، شادی زیاد، هیجان و بالا بودن، احساس نزدیکی، همدلی و تمایلات جنسی استفاده می کنند. اکستازی همچنین می تواند اثرات روانگردانی ایجاد کند، مشابه انواع مواد توهم زا مسکالین و ال اس دی.

4.علائم و نشانه‌های اعتیاد به اکس

موارد زیر از جمله علائم رایجی هستند که معمولا نشان می دهند فرد دچار سو مصرف اکستازی شده است.

  • علائم رفتاری: رفتار با سطوح بالای انرژی، بیدار ماندن برای مدت طولانی، ایجاد الگوهای خواب نامنظم، به اشتراک گذاشتن صمیمیت و برقراری رابطه جنسی با چندین فرد مختلف
  • علائم فیزیکی: کم آبی، افزایش تحریک جنسی، افزایش دمای بدن، حالت تهوع، تاری دید، اتساع مردمک، دندان قروچه، لرز و افزایش ضربان قلب، فشار خون بالا و کاهش وزن.
  • علائم شناختی: سرخوشی و افزایش حساسیت به نور و صدا، گیجی و بی هدفی و بلاتکلیفی، اضطراب و اختلال حافظه، سرگیجه.
  • علائم روانی اجتماعی: احساس لذت بیشتر از لمس، افزایش احساس اعتماد به نفس و ارزشمندی، تغییر غیرعادی رفتار به دوستانه بودن با دیگران، احساس همدلی یا محبت عمیق نسبت به دیگران از دست دادن بازداری و در نتیجه افزایش افسارگسیختگی.

5.عوارض و اثرات قرص اکس

اگرچه اکستازی اغلب با همدلی، لذت و سرخوشی همراه است، سوء مصرف این دارو حتی اگر یکبار باشد و به دور از تجربه قبلی هم باشد خطرساز است. هم استفاده یکباره و هم سوء استفاده مزمن از اکستازی می تواند منجر به مشکلات بی شماری در چندین زمینه از زندگی فرد شود.

موارد زیر از جمله عوارض رایج سوء مصرف اکستازی است: ناهدونیا، کاهش شناخت، مشکلات حافظه، افسردگی و خستگی، آریتمی قلبی، نارسایی کلیه، فشار خون بالا، اختلال نعوظ، مشکلات حقوقی، مشکلات حفظ روابط بین فردی سالم، کاهش عملکرد در محل کار، افزایش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی و نارسایی تحصیلی.

قرص اکس از کجا تهیه کنیم

همان طور که ذکر شد قرص اکس از دسته مواد باشگاهی می باشد که غالبا برای مصرف در جمع های دوستانه و مهمانی ها و کلاب های شبانه مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین یکی از راه های پیدا کردن قرص اکس شرکت در این مهمانی ها و حضور یافتن در بین افرادی است که خود به مصرف قرص اکس روی آورده اند. اما اینکه قرص اکس چگونه به این مهمانی ها راه پیدا می کند باید گفت بازارهای سیاه فروش مواد در هر منطقه از شهر شکل می گیرد و لابلای سایر مواد مخدر به فروش می رسد. مطالعه مقاله «ام پارتی» در این قسمت خالی از لطف نیست.

قرص اکس از کجا تهیه کنیم؟ | قرص اکس نامرغوب

اینکه بتوان قرص اکس را از جای مطمئن و فرد قابل اعتماد خریداری کرد مشکل بزرگی است که سر راه این قرص شادی قرار دارد. چرا که با توجه به آنچه پیش از این گفته شد انچه به دست خریدار می رسد واقعا معلوم نیست قرص اکس واقعی است یا دارویی است که از مواد دیگر ساخته شده و حال به نام قرص اکس به فروش می رسد.

قرص اکس نامرغوب طبیعتا علاوه بر قیمت گزافی که به خریدار تحمیل می کند، او را در معرض عوارض ناخواسته و شدیدی قرار می دهد. بنابراین توصیه این است که تا جای ممکن قصد پیدا کردن قرص اکس را نداشته باشید. اما چنانچه تمایل به مصرف اکس دارید با شناخت کافی و کسب آگاهی های لازم از عوارض آن، اقدام به تهیه قرص اکس از محل و شخص مورد اعتماد بکنید. از اشخاص مصرف کننده که سابق بر این قرص را مصرف کرده اند درباره احتمال بروز عوارض و شدت آن سوال کنید و سپس از فرد پیشنهادی مطمئن خرید داشته باشید. مطالعه مقاله «ترک اعتیاد به مواد توهم زا» می تواند مفید باشد.

 

قرص اکس بازاری

اکستازی در ابتدا توسط شرکت داروسازی مرک در سال 1912 ساخته شد. در سال 1953 توسط ارتش ایالات متحده در آزمایش‌های جنگ روانی استفاده شد و سپس در دهه 1960 دوباره به عنوان یک داروی روان‌درمانی برای بازداری‌های پایین‌تر ظاهر شد و مورد استفاده قرار گرفت. در اوایل دهه 1980، MDMA وارد بازار شده و برای بسیاری از مهمانی های آخر هفته تبلیغ می شد و با نام تجاری اکستازی فروخته می‌شد. از سال 1985، این دارو به دلیل نگرانی‌های ایمنی در سلامت ممنوع و از اواخر دهه 1980 به یک اصطلاح بازاریابی برای فروشندگان مواد مخدر تبدیل شد که داروهای نوع اکستازی را می فروشند و در واقع ممکن است حاوی مواد قرص ام دی ام ای باشد یا نباشد.

قرص اکس به خودی خود خطرناک است و تهیه آن از اشخاص نامطئن، خریدار را در معرض عوارض شدیدتر ناشی از قرص قلابی و آلوده به مواد دیگر و یا در ترکیب با مخدرها قرار می دهد. اکستازی در بسیاری از کشورها غیرقانونی است و سوء استفاده از آن می تواند منجر به طیف گسترده ای از پیامدهای منفی شود، چه زمانی که به تنهایی یا همراه با الکل یا سایر مواد تغییر دهنده ذهن مصرف شود عوارض به جا می گذارد. افرادی که در معرض سوء استفاده مزمن اکستازی قرار گرفته اند مشکلات جسمی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی را تجربه کنند.

1.قرص اکس از کجا تهیه کنیم؟ | محتویات قرص اکس بازاری

در حالی که ام دی ام ای خود به تنهایی می تواند اثرات مضری ایجاد کند، چیزی که امروزه اکس نامیده می شود می تواند حاوی ترکیب گسترده ای از انواع دیگر مواد باشد. از ال اس دی، کوکائین، هروئین گرفته تا سم موش، کافئین، مواد کرم زدای سگ و آمفتامین و متامفتامیناین همان چیزی است که قرص اکس را بسیار خطرناک می کند. یک کاربر واقعا هرگز نمی داند چه چیزی مصرف می کند.

2.قرص اکس از کجا تهیه کنیم؟ | خطرات و آلاینده های پنهان در قرص اکس

داروهای دیگری که از نظر شیمیایی شبیه به اکستازی هستند، مانند MDA (متیلن دی اکسی آمفتامین، داروی اصلی اکستازی) و PMA (پارامتوکسی آمفتامین، همراه با مرگ و میر در ایالات متحده و استرالیا) گاهی اوقات به عنوان اکستازی فروخته می شوند. این داروها می‌توانند سمیت عصبی داشته باشند یا خطرات سلامتی بیشتری برای مصرف‌کننده ایجاد کنند.

قرص‌های اکستازی علاوه بر MDMA با مواد دیگری نیز آلوده شوند، مانند: کتامین (بی‌حس کننده‌ای که بیشتر توسط دامپزشکان استفاده می‌شود و اثرات مشابه PCP نیز دارد)، کاتینون‌ها ( به عنوان مثال نمک های حمام)، کافئین، کوکائین، فنتانیل و متامفتامین. در حالی که استفاده از این عامل به خودی خود یا با یک یا چند مورد از این داروها ممکن است ذاتا خطرناک باشد، کاربران ممکن است ناآگاهانه آن ها را با موادی مانند ماری جوانا و الکل ترکیب کنند که خود را در معرض خطر فیزیکی بیشتری قرار می دهند.

مصرف بیش از حد قرص اکس

مصرف بیش از حد

خطرات زمانی افزایش می‌یابد که مصرف‌کنندگان دوز مصرفی خود را افزایش می‌دهند، بدون اینکه بدانند ممکن است ترکیبی کاملاً متفاوت از داروها را مصرف کنند. اکس معمولاً به شکل قرص است اما می توان آن را به روش های دیگر نیز گاهی تزریق و مصرف کرد. Liquid Ecstasy در واقع GHB است، یک ماده تضعیف کننده سیستم عصبی؛ ماده ای که در پاک کننده های فاضلاب، کف کش و حلال های چربی زدا نیز یافت می شود.

مخلوط کردن اکستازی با الکل بسیار خطرناک بوده و می تواند کشنده باشد. اثرات محرک داروهایی مانند قرص اکس، مصرف‌کننده را قادر می‌سازد تا برای مدت طولانی برقصد و هنگامی که با شرایط گرم و شلوغی که در مراسم این چنینی وجود دارد ترکیب شود، می‌تواند منجر به کم آبی شدید و نارسایی قلبی یا کلیوی، حتی سکته قلبی شود.

1.قرص اکس از کجا تهیه کنیم؟ | اثرات مصرف بیش از حد اکس

افرادی که از اکستازی سوء استفاده می کنند، خود را در معرض خطر اوردوز یا همان مصرف بیش از حد قرار می دهند. هنگامی که فرد مقدار بیشتری از این دارو را نسبت به آنچه بدنش می تواند به طور ایمن پردازش تحمل کند مصرف کرده باشد، طیفی از پیامدهای منفی رخ می دهد. اگر فردی الکل مصرف کرده باشد یا یک یا چند داروی دیگر را نیز همزمان با قرص اکس مصرف کرده باشد، خطر مصرف بیش از حد ممکن است افزایش یافته و علائم هم شدیدتر می شوند.

افرادی که علائم تشنج، توهم و هذیان، سفتی عضلانی و افزایش شدید دمای بدن، ناراحتی تنفسی، علائم حاد روانی، نارسایی کلیوی، فراموشی رتروگراد از دست دادن هوشیاری و بلاخره کما را تجربه کنند نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند و بهتر است با اورژانس در تماس باشند. زیرا این علائم نشان می دهد که فرد در مصرف زیاده روی کرده در معرض به خطر افتادن علائم حیاتی می باشد. در این رابطه مقاله «درمان توهم و هذیان» پیشنهاد می شود.

2.قرص اکس از کجا تهیه کنیم؟ | ترک اکس

اگر فردی برای مدت طولانی سو مصرف اکستازی داشته باشد، قطع ناگهانی یا کاهش قابل توجه دوز مصرف این دارو به طور معمول با تعدادی از علائم ناخوشایند همراه می شود. موارد زیر از جمله علائم رایج ترک اکستازی هستند: میل به خلسه، بی خوابی، بی قراری و تحریک پذیری شخصیت، هذیان روانی، سفتی و آتروفی عضلات، سردرد و تهوع و لرز.

 

سخن آخر

با همه جوانبی که درباره قرص اکس شرح داده شد اکستازی یک ماده تفریحی بسیار محبوب است؛ به ویژه در میان بزرگسالان جوان. طبق گزارش موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر، حدود 7 درصد از آمریکایی ها حداقل یک بار در زندگی خود اکستازی مصرف کرده اند. سوء مصرف اکستازی بیشتر در میان جوانان شایع است به طوری که 12.8 درصد از افراد بین 18 تا 26 سال گزارش داده اند که حداقل یک بار در زندگی خود این دارو را مصرف کرده اند. در گروه سنی 12 تا 17 سال، میزان سوء مصرف مادام العمر اکستازی 1.5 درصد است. در جمعیت 26 و بالاتر، این نرخ به 6.4 درصد افزایش می یابد. محبوبیت سوء مصرف اکستازی در تعداد مراجعات به اورژانس توسط افرادی که این دارو را مصرف کرده اند نیز منعکس می شود. برای یاری گرفتن در این باره از مشاوره روانشناسی، می توانید کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*