ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

درمان زودانزالی خانگی فوری با تکنیک های رفتاری موثر

امروزه درمان زودانزالی خانگی فوری یکی از پرتکرارترین سوالات مردان است. انزال زودرس زمانی اتفاق می‌افتد که آلت تناسلی فرد قبل از اینکه خودش یا شریک زندگی‌اش بخواهد در طول رابطه جنسی اوج می‌گیرد. افرادی که با انزال زودرس سر و کار دارند، معمولا قبل یا مستقیماً بعد از دخول به ارگاسم می رسند و در نتیجه نمی توانند انزال را به تاخیر بیندازند که این وضعیت می تواند منجر به ناامیدی و اضطراب شود. برخی از افراد مبتلا به زود انزالی ممکن است از رابطه جنسی اجتناب کنند. اما روش هایی برای درمان زودانزالی خانگی فوری موجود است که در این مقاله به آن اشاره می شود. برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه از مشاوره جنسی تلفنی مشورت بخواهید.

تماس با مشاور

                                              

علل زودانزالی در مردان

انزال زودرس زمانی اتفاق می افتد که مرد خیلی سریع و بدون کنترل به انزال برسد. بیمار معمولا زودانزالی را  قبل از 1 دقیقه دخول تجربه می کند. با این حال گاهی اوقات ممکن است در طول خودارضایی نیز رخ دهد. به عبارت دیگر انزال اندکی پس از شروع فعالیت جنسی اتفاق می افتد. از هر پنج مرد یک نفر این مشکل را تجربه می کند. این اتفاق معمولا تکرار به قدری تکرار می شود که در لذت جنسی مرد یا شریک زندگی او اختلال ایجاد می کند و به یک مشکل پزشکی تبدیل می شود. انزال زودرس استرس زیادی برای بیمار و پارتنرش ایجاد می کند. دقیقاً مشخص نیست که دقیقاً چه چیزی باعث زودانزالی می شود، اما اتفاق نظر کلی این است که مسئله یک وضعیت روانی است. افسردگی، اضطراب، احساس گناه، مسائل مربوط به رابطه، نداشتن اعتماد به نفس در رابطه و سابقه ضربه جنسی همگی می توانند در ایجاد انزال زودرس نقش داشته باشند. علت دقیق انزال زودرس شناخته نشده است. قبلاً تصور می شد که فیزیولوژیکی است اما اکنون تصور می شود ترکیبی از عوامل فیزیولوژیکی و بیولوژیکی است. علل فیزیولوژیکی عبارت اند از:

  • اولین تجربه جنسی
  • تصویر بدن ضعیف
  • نگرانی در مورد انزال زودرس
  • احساس گناه
  • سوء استفاده جنسی
  • اضطراب
  • افسردگی
  • اختلال نعوظ

اختلال در نعوظ. مردانی که اختلال نعوظ را تجربه می کنند ممکن است در مورد امکان دستیابی یا حفظ نعوظی که برای رابطه جنسی به اندازه کافی سفت است احساس اضطراب کنند. این ممکن است به الگوی عجله برای انزال منجر شود، که می تواند عادتی دشوار برای ترک آن باشد.

علل بیولوژیکی زودانزالی در مردان

برخی از مسائل پزشکی نیز می تواند باعث این وضعیت شود، از جمله:

  • سطوح غیر طبیعی هورمون
  • حجم غیر طبیعی انتقال دهنده های عصبی
  • انتقال دهنده های عصبی و سایر مواد شیمیایی در مغز نا متعادل
  • التهاب و عفونت پروستات یا مجرای ادرار
  • سطوح پایین تستوسترون
  • صفات ارثی و ژنتیک
  • سطوح پایین سروتونین

 درمان زودانزالی خانگی فوری

درمان زودانزالی خانگی فوری

شواهد علمی برای برخی از مواد غذایی وجود دارد که بر میل جنسی، انزال زودرس و سلامت جنسی تأثیر دارند. غذا های غنی از روی و منیزیم باعث افزایش تستوسترون و افزایش استقامت و انرژی می شود. اگرچه هیچ ارتباط مستقیمی بین سطوح پایین منیزیم منی و انزال زودرس وجود ندارد، محققان معتقدند که سطوح پایین منیزیم منجر به انقباض عروق می شود که بر عملکرد جنسی تأثیر می گذارد و منجر به انزال زودرس می شود. غذاهای غنی از منیزیم مانند سبزیجات برگ سبز، میوه ها، حبوبات، آجیل، دانه ها، ماهی آزاد نیز سرشار از روی هستند. مطالعه مقاله برای درمان زودانزالی چی بخوریم پیشنهاد می شود.

1-مکمل های منیزیم  برای درمان زودانزالی خانگی فوری

طبق تحقیقات، علاوه بر روی، منیزیم نیز در سلامت جنسی شما نقش دارد و ممکن است در انزال زودرس نقش داشته باشد. گنجاندن غذاهای غنی از روی و منیزیم در رژیم غذایی شما ممکن است به افزایش زمان برای رسیدن به اوج کمک کند. آن غذا ها عبارت اند از:

  • صدف
  • دانه کدو تنبل
  • سویا
  • ماست
  • اسفناج
  • غلات جوانه گندم
  • بادام ها و لوبیا قرمز
  • نخود
  • دانه کنجد
  • گوشت قرمز
  • شکلات تلخ
  • سیر
  • نخود فرنگی

2-مکمل های روی برای درمان زودانزالی خانگی فوری

روی نه تنها از ایمنی سالم و رشد سلولی حمایت می کند، بلکه ماده معدنی ضروری ممکن است به تولید تستوسترون نیز کمک کند، که در برخی موارد ممکن است به انزال زودرس کمک کند. روی یکی از درمان های طبیعی برای مردانی است که با کاهش تستوسترون زندگی می کنند. اگرچه همیشه در هر مورد کافی نیست، 220 میلی گرم سولفات روی، دو بار در روز، طی 1 تا 4 ماه، اغلب توصیه می شود. البته باید توجه داشته باشید که بیشتر همیشه بهتر نیست، به خصوص با مکمل ها. مصرف بیش از حد روی ممکن است باعث موارد زیر شود:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • آسیب کلیه و معده
  • طعم فلزی در دهان شما

3-بی حسی موضعی برای درمان زودانزالی در مردان

عوامل بی حس کننده موجود در برخی کرم ها و اسپری های موضعی می توانند به تاخیر در انزال کمک کنند. بیشتر این دارو های بیهوشی بدون نسخه در دسترس خواهند بود و عموماً در همه داروخانه ها فروخته می شوند.

4-دستمال مرطوب زود انزالی

دستمال مرطوب زودانزالی با کاهش حس در نوک آلت تناسلی کار می کند. این دستمال مرطوب حاوی بنزوکائین است، که با بی حس کردن موضعی کانال های سدیمی را که باعث ایجاد حس در اندام تناسلی مردان می شوند، مسدود می کند. یک مطالعه کوچک در سال 2017 نشان داد شرکت‌کنندگانی که حداقل به مدت 2 ماه از این دستمال‌ها استفاده می‌کردند، مشکلات کمتری در رابطه با برقراری رابطه جنسی داشتند. شرکت‌کنندگان در مطالعه همچنین گزارش دادند که دستمال‌ ها عوارض جانبی سنگین ندارند. اما حتما قبل از استفاده از این دستمال مرطوب بنزوکائین با پزشک خود صحبت کنید، زیرا بی حسی موضعی می تواند عوارض جانبی جدی تری در افراد خاص ایجاد کند.

5-کرم های موضعی درمان زودانزالی خانگی فوری

مانند دستمال مرطوب زودانزالی، بسیاری از کرم‌ های بی‌حس کننده موضعی بدون نسخه حاوی یک عامل بی‌حس‌کننده ای هستند که می‌تواند با کاهش حس و به تاخیر انداختن انزال زودرس را درمان کند. افراد می توانند کرم را 10 تا 15 دقیقه قبل از رابطه جنسی روی آلت تناسلی خود بمالند تا بیشترین نتیجه را بگیرند. یک بررسی در سال 2017 نشان داد که کرم‌های موضعی به افزایش چند دقیقه زمان انزال کمک می‌کنند. اگرچه کرم‌های بی‌حس کننده معمولاً عوارض جانبی ندارند، می‌توانند باعث موارد زیر شوند:

بنابراین حتما نیاز است با پزشک خود در مورد کرم موضعی مناسب برای چنین ناحیه حساسی مشورت کنید.

6-اسپری لیدوکائین برای درمان زودانزالی خانگی فوری

مانند کرم های موضعی، اسپری لیدوکائین می تواند با حساسیت زدایی آلت تناسلی و کاهش حساسیت به درمان زود انزالی  کمک کند. افراد باید تقریباً 15 دقیقه قبل از برقراری رابطه جنسی از اسپری استفاده کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشد. عوارض جانبی بالقوه شناخته شده شامل از دست دادن حساسیت موقت و برخی مشکلات در حفظ نعوظ به مدت 15 دقیقه قبل از مقاربت است.

7-کاندوم های تاخیری

به طور کلی، کاندوم می تواند حساسیت را کاهش دهد و شما را از انزال زودهنگام باز دارد. اما کاندوم‌های تاخیری نیز وجود دارد که یا از مواد لاتکس ضخیم‌ تر ساخته شده‌اند یا حاوی یک عامل بی‌حس‌کننده برای به تاخیر انداختن انزال هستند. انواع مختلفی از کاندوم‌ ها وجود دارند که حاوی مواد بی‌حس‌کننده‌ای هستند که می‌توانند حس آلت تناسلی شما را در حین استفاده از بین ببرند و این به تاخیر در ارگاسم کمک می‌کند. همچنین می توان اثر مشابهی را از کاندوم های ضخیم تر دریافت کرد که می تواند حساسیت و احساس را کاهش دهد. برای آشنایی با طرز استفاده از کاندوم های تاخیری کلیک کنید.

8-داروی گیاهی برای درمان زودانزالی خانگی فوری

مصرف هفتگی یا روزانه یک دوز  از داروهای گیاهی چینی به ویژه، قرص Yimusake یا قرص Qilin ممکن است در درمان زودانزالی و  تقویت قوای جنسی و بهبود انرژی اثر زیادی داشته باشد. در مطالعه ای که سال 2017 نشان داده شده انواع مختلف دارو های گیاهی چینی می توانند زمان انزال را حدود 2 دقیقه افزایش دهند. عوارض جانبی بالقوه شناخته شده عبارت اند از دل درد،سرگیجه، درد خفیف. البته باید قبل از افزودن هر گونه گیاه یا مکمل اضافی به رژیم غذایی خود، حتماً با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. برای آشنایی با روش های درمان زودانزالی خانگی کلیک کنید.  
درمان زودانزالی خانگی فوری با تکنیک های رفتاری

درمان زودانزالی خانگی فوری با تکنیک های رفتاری

داروهای گیاهی، اسپری های تاخیری، کاندوم تاخیری و دیگر مواردی که در بالا بیان شد می تواند تا حد زیادی به شما در به تاخیر انداختن انزال کمک کند. اما برخی از تکنیک ها و تمرین ها وجود دارد که اگر به صورت مداوم به آن عمل شود می تواند به درمان دائمی مشکل زودانزالی کمک کند. برخی از این نکات در ادامه بیان می شود.

1-تکنیک توقف-شروع

تکنیک توقف-شروع، همچنین به عنوان کنترل ارگاسم یا "لبه زدن"  یا روش استارت استاپ شناخته می شود، می تواند با جلب لذت به به تاخیر انداختن انزال کمک کند. زمانی که میل به انزال دارید، فعالیت جنسی را به طور کامل متوقف کنید. هنگامی که کمتر برانگیخته شدید، به آرامی دوباره شروع به فعالیت جنسی کنید. این فرآیند را تا جایی که لازم است تکرار کنید تا به شما در کنترل انزال کمک کند.

2-تمرینات کگل برای درمان زودانزالی خانگی فوری

بدن شما هر زمان که انزال می کنید از چندین ماهیچه به طور مداوم استفاده می کند. با تمرین و تقویت این عضلات می توانید به طور کلی کنترل بیشتری روی انزال داشته باشید. موثرترین این تمرینات کف لگن، تمرین کگل است. یک مطالعه تحقیقاتی نشان داد که در طول یک برنامه سه ماهه، 82.5 درصد از مردان کنترل بیشتری بر رفلکس‌های انزالی خود داشتند و زمان قبل از رسیدن به اوج را افزایش دادند. تقویت عضلات کف لگن می تواند تأثیر زیادی بر مدت زمان اوج گیری داشته باشد. یک مطالعه قدیمی‌تر در سال 2014 نشان داد که تمرینات کف لگن می‌تواند به مردانی که مادام‌العمر با انزال زودرس دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک کند تا رفلکس انزالی خود را کنترل کنند و زمان لازم برای رسیدن به اوج را افزایش دهند.

  • هر بار که ادرار کردید، سعی کنید جریان را از وسط جریان قطع کرده و به صورت منقبض نگه دارید.
  • در حالی که دراز کشیده اید، عضلات کف لگن خود را به مدت 3 ثانیه منقبض کنید و سپس به مدت 3 ثانیه استراحت کنید.
  • این کار را حداقل 10 بار پشت سر هم انجام دهید. حداقل 3 بار در روز تکرار کنید.

با قوی‌تر شدن ماهیچه‌ها، به تدریج تعداد ثانیه‌ها را افزایش دهید. پوزیشن های جدیدی مانند ایستادن، راه رفتن یا نشستن را امتحان کنید. نفس کشیدن را فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که فقط روی عضلات کف لگن خود تمرکز کنید. شکم، ران یا باسن خود را سفت نکنید. همچنین تکنیک مستر و جانسون برای زودانزالی توصیه می شود.

3-خودداری از برقراری رابطه جنسی برای مدت کوتاه

این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما تمرکز بر انواع دیگر فعالیت های جنسی به جای مقاربت ممکن است به کاهش فشار از روی برخورد های جنسی کمک کند. دخول تنها راه برای رسیدن به رضایت زناشویی نیست، بنابراین به راه‌ های دیگری فکر کنید که شما و همسرتان می‌توانید احساس لذت کنید که باعث ناراحتی یا ناامیدی هیچ یک از شما نمی‌شود. خودارضایی یک یا دو ساعت قبل از فعالیت جنسی ممکن است به تاخیر در انزال در حین دخول کمک کند. این عمل ممکن است نیاز شما را به اوج گرفتن سریع کاهش دهد.

4-درمان به سبک آیورودا

آیورودا سیستم درمانی سنتی هند است. برای درمان همه چیز از دیابت گرفته تا التهاب به هزاران گیاه دارویی متکی است.برخی از داروهای آیورودا مانند کانچ بیج، کامینی ویدروان راس و یاوانامریت واتی، زمانی که به شکل کپسول دو بار در روز با آب ولرم مصرف شوند و مشکل زودانزالی را درمان می کنند. طب آیورودا نیز در تلاش برای درمان نعوظ استفاده شده است. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که مردانی که از طب آیورودا استفاده می‌کردند، مدت زمان انزال را در طول رابطه جنسی افزایش اندکی مشاهده کردند.قبل از افزودن هر گونه گیاه یا مکمل اضافی به رژیم غذایی خود با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. آن ها ممکن است بر داروهای دیگری که مصرف می کنید تأثیر بگذارند و ممکن است برای همه توصیه نشود. عوارض جانبی بالقوه شناخته شده عبارتند از

5-درمان های خانگی آیورودا

  1.  روزانه یوگا و پرانایاما را تمرین کنید
  2.  خیال پردازی بیش از حد در مورد زنان یا رابطه جنسی را متوقف کنید
  3.  مخلوط جوز هندی (جیفال) در شیر نیز از انزال زودرس جلوگیری می کند.
  4. مخلوط کره سفید با شکر سنگی (مشری) در انزال زودرس نیز مفید است.
  5.  زنجبیل یک محصول عالی برای افزایش گردش خون است. مصرف منظم آن باعث افزایش جریان خون به اندام های جنسی می شود.
  6. حدود 10 گرم انگور فرنگی (آملا) با 50 گرم عسل میل کنید تا میزان منی تولید شده افزایش یابد.
  7.  از پیاز خام خودداری کنید
  8. 7 تا 8 عدد بادام را یک شب خیس کنید. صبح روز بعد آنها را خرد کرده و با شیر میل کنید.

 

سخن آخر

افزایش مصرف برخی غذاها، استفاده از کرم های موضعی یا کاندوم و ورزش های مختلف همگی می توانند به مبارزه با انزال زودرس کمک کنند. برای درمان زودانزالی ترکیبی از روان درمانی، رفتار درمانی و دارو نیاز است. شما باید با پزشک خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرد چه چیزی برای شما بهتر است. همچنین امکان استفاده از مشاوره روانشناسی برای تسریع درمان وجود دارد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*