ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم

چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم؟ فرد معتاد پنهان کاری می کند، دروغ می گوید، مشکلات مالی متعددی دارد. در صورت مصرف زیاد ممکن است دچار اختلالات روانی مانند پارانویا شود. دوستان خود را از دست می دهد. ممکن است بوهای متفاوتی از اتاقش احساس کنید و ... . دانستن اینکه چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم به شما در کشف زودهنگام و درمان سریع اعتیاد عزیزتان کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوره تلفنی ترک اعتیاد تماس بگیرید.
تماس با مشاور

چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم

دانستن نشانه هایی که نشان می دهد فردی در حال مصرف مواد مخدر است، ممکن است به شما کمک کند تا زمانی که مشکلی وجود دارد شناسایی کنید. انجام اقداماتی برای رفع این مشکل ممکن است جان عزیز شما را نجات دهد. در زیر لیستی از چندین نشانه رایج اعتیاد آورده شده است. اگر فکر می کنید که عزیزتان در واقع از مواد مخدر یا الکل سوء استفاده می کند، صحبت با او در مورد کمک گرفتن بسیار مهم است.

1.چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم؟ تغییرات در اشتها

برخی از داروها اشتها را سرکوب می کنند در حالی که برخی دیگر ممکن است باعث افزایش سریع وزن شوند. اگر متوجه شدید که وزن عزیزتان بدون هیچ توضیحی تغییر کرده است، می تواند به این معنی باشد که او شروع به استفاده منظم از انواع مواد اعتیادآور کرده است.

قرمزی چشم، منقبض یا گشاد شدن مردمک چشم معتاد. اغلب ارتباط مستقیمی بین تغییرات شیمیایی مغز که از طریق چشم قابل مشاهده است وجود دارد. برخی داروها باعث قرمزی یا خون‌ریزی چشم می‌شوند در حالی که برخی از آنها اندازه مردمک را تغییر می‌دهند. توجه به چشمان عزیزتان بسیار مهم است، زیرا این معمولاً یک نشانه بسیار گویا است که آنها ممکن است مواد مخدر مصرف کنند.

2.چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم؟ جای تزریق

علائم سوزن بر بدن افرادی که اعتیاد تزریقی دارند. معمولاً روی بازوهای خود آثار یا زخم های کوچکی خواهند داشت. همچنین ممکن است روی پاها، دست‌ها یا حتی گاهی اوقات پاها ظاهر شوند. این علائم بسته به تمیزی سوزن های مورد استفاده ممکن است عفونی شوند. اسکار ممکن است از طریق تزریق مکرر در همان نقطه ایجاد شود.

3.چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم؟ عدم رعایت بهداشت

از دست دادن علاقه به عادات بهداشتی یا نظافت. هنگامی که مصرف مواد مخدر در اولویت زندگی فردی قرار می گیرد، بهداشت و ظاهر ظاهری ممکن است اهمیت کمتری پیدا کند. برخی ممکن است فراموش کنند که به دلیل اختلالات روانی ناشی از مصرف مواد از خود مراقبت نکرده اند. برخی دیگر به سادگی از مراقبت کردن خودداری می کنند زیرا زمان آنها با مصرف زیاد دارو می گذرد و سپس مقدار بیشتری از داروی خود را دریافت می کنند تا دوباره بالا بیایند.

4.چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم؟ توجه به علائم ترک

علائم قطع مصرف یا مصرف بیش از حد نیز می تواند نشان دهنده اعتیاد باشد. اگر فرد مورد علاقه شما علائم ترک یا مصرف بیش از حد را تجربه می کند، احتمال زیادی وجود دارد که با اعتیاد دست و پنجه نرم کند. جستجوی مراقبت های پزشکی در این شرایط بسیار مهم است، حتی اگر مطمئن نیستید که آنها چه چیزی مصرف کرده اند یا حتی در حال استفاده از مواد مخدر هستند. دانستن اینکه علائم ترک و علائم مصرف بیش از حد به چه صورت است ممکن است جان عزیزتان را نجات دهد.

اضطراب یا پارانویا نیز از علائم اعتیاد به مواد مخدر است. افزایش مصرف مواد مخدر می تواند منجر به اضطراب یا پارانویا شود به خصوص اگر دارو از سیستم آنها خارج شده باشد و آنها ترک را تجربه کنند.

چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم؟ داشتن علائم ترک

5.چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم؟ بوهای غیر معمول

بوهای غیرمعمول برخی از داروها، مانند الکل، ماری جوانا، کراک یا مت، بوهای مشخصی دارند که افراد ممکن است سعی کنند آن را بپوشانند. استفاده مکرر و مداوم به سختی پنهان می شود. ممکن است این بوها را روی لباس، ماشین یا اتاق خواب، یا از نفس یا پوست آنها مشاهده کنید.

یافتن لوازم دارویی اگر وسایل سیگار کشیدن، سوزن‌ها، بخارکننده‌های روغن یا مخفی کردن وسایل مختلف مورد نیاز برای مصرف مواد مخدر را پیدا کردید، ممکن است بخواهید با عزیزتان صحبت کنید که این وسایل چیست و چرا آنها را دارند.

خوشبو کننده یا بخور برای پوشاندن بوها. برخی از داروها بوی بسیار قوی دارند. ممکن است متوجه شوید که این شخص در حال اسپری کردن مناطقی مانند اتاق یا ماشین خود، استفاده از ادکلن یا عطر بسیار قوی، یا حتی سوزاندن شمع و بخور برای پوشاندن آن است. این نگران کننده است به خصوص اگر این یک رفتار جدید باشد. مطالعه مقاله «بوی ماده مخدر گل شبیه چیست؟» پیشنهاد می شود.

6.تغییر در الگوی خواب

تغییرات در الگوهای خواب برخی از مواد مخدر که بیشترین سوء مصرف را دارند، بر اثر مصرف محرک ها یا افسردگی ها است. استفاده بیش از حد و سوء مصرف این داروها می تواند باعث افزایش شدید با بیش فعالی و دوره های بی خوابی یا کاهش شدید که باعث دوره های طولانی خواب یا خواب آلودگی می شود، شود. مواد اعتیاد آور ریتم شبانه روزی مغز را تغییر می دهند که در واقع می تواند پس از قطع مصرف دارو باعث اختلال در خواب شود.

7.کاهش سطح انرژی

سطوح انرژی به طور قابل توجهی متفاوت است. مردم اغلب برای تغییر احساس خود از مواد مخدر استفاده می کنند، چه برای افزایش لذت و چه برای کاهش اضطراب. اگر متوجه شدید که فرد مورد علاقه شما تغییر شدیدی در خلق و خوی معمول خود دارد، یا به شدت سرخوش است یا خواب آلود، می تواند نشان دهنده مصرف مواد باشد.

تغییر شدید شخصیت با گذشت زمان، مصرف مواد مخدر ساختارهای شیمیایی و عملکردی مغز را تغییر می دهد. این می تواند منجر به تغییرات شخصیتی شود. اعتیاد و نیاز شدید به مواد مخدر ممکن است باعث شود فردی که به طور معمول بسیار مطیع است، آشفته و پرخاشگر شود. همچنین، مواد محرک ممکن است باعث شود یک فرد افسرده معمولی بسیار پرانرژی یا حتی شیدا به نظر برسد.

8.چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم؟ پنهان کاری

دروغ های معتادین یا پنهان کردن چیزها یا نیاز به افزایش حریم خصوصی می تواند نشان دهنده اعتیاد باشد. بیشتر مردم قرار نیست در مورد مصرف مواد مخدر خود به طور عمومی توضیح دهند به خصوص اگر به یک ماده غیرقانونی مربوط باشد. ممکن است متوجه شوید که محبوبتان در مورد اینکه کجا هستند یا با چه کسی هستند دروغ می گوید. شاید داستان آنها مدام در حال تغییر است و آنها هرگز نمی توانند در مورد آنچه که انجام داده اند صادق باشند. آنها ممکن است سعی کنند مخفیانه وارد خانه یا خارج شوند، سعی کنند مواد مخدر خود را در اتاق یا ماشین خود پنهان کنند و ممکن است زمان بیشتری را در اتاق خود با در قفل به تنهایی بگذرانند. آنها همچنین ممکن است تصمیم بگیرند که بیشتر از حد معمول زمان خود را دور از خانه بگذرانند تا استفاده خود را پنهان کنند.

9.چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم؟ بی انگیزگی

فقدان کلی انگیزه، انرژی یا عزت نفس پایین دیگر علامت اعتیاد است. به دلیل فراز و نشیب های مرتبط با سوء مصرف مواد مخدر، ممکن است متوجه شوید که این فرد عوارض جانبی افسردگی بیشتری را نشان می دهد به خصوص زمانی که از اوج پایین می آید. آنها ممکن است تصمیم بگیرند که همیشه بخوابند یا نخواهند کاری انجام دهند که لازم است آنها از دسترس مواد مخدر خود دور باشند. آنها ممکن است زمانی که سطح بالایی ندارند افسرده شوند یا شروع به نگاه منفی به خود کنند.

10.نوسانات خلقی شدید

طغیان، رفتار کینه توزانه، تحریک پذیری شدید یا نوسانات خلقی یا مود سویینگ نیز از علائم اعتیاد است. اگرچه خود داروها ممکن است باعث تغییر در خلق و خو شوند اما ممکن است فرد مورد علاقه شما زمانی که دارو را در سیستم خود ندارد یا در صورت کمبود راه برای دریافت آن دارو، علائم تحریک پذیری را نشان دهد. آنها ممکن است بدخلق شوند و نخواهند با شما یا کسی که ممکن است متوجه تغییرات ناشی از مصرف مواد مخدر شوند صحبت کنند.

11.فراموشی و مشکل در تمرکز یا توجه

برخی از داروها ممکن است باعث اختلال حافظه، ناتوانی در تمرکز یا از دست دادن زمان به دلیل خاموشی شود. اینها اغلب افراد را به سمت فراموشی سوق می دهد. این واقعیت که مصرف مواد مخدر اغلب می تواند به اولویت اصلی تبدیل شود، ممکن است باعث شود که آنها علاقه خود را نسبت به سایر مسئولیت ها از دست بدهند. آنها ممکن است برنامه ها یا کارهایی را که قرار بود انجام دهند فراموش کنند. اگرچه فراموشی، یک دلیل فوری برای نگرانی نیست اگر متوجه شدید که فرد مورد علاقه‌تان به طور ناگهانی از مسئولیت‌های خود غفلت می‌کند، تعهدات را فراموش می‌کند یا متوجه شدید که به نظر می‌رسد دور از هم هستید و ارتباط برقرار نمی‌کنند، ممکن است بخواهید به این موارد توجه کنید.

چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم؟عدم تمرکز

12.مشکلات مالی

اکثر افرادی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند با در نظر گرفتن بیشتر اگر نه همه، پولشان برای حمایت از عادت آنها، نوعی مشکلات مالی دارند. آنها همچنین ممکن است شغل خود را به دلیل عدم بهره وری از دست داده باشند. فرد مورد علاقه شما ممکن است علائمی از افزایش نیاز به پول را بدون توضیح کمی در مورد دلیل نشان دهد. آنها ممکن است برای پرداخت هزینه مصرف مواد مخدر خود وام بگیرند یا سرقت کنند. در این قسمت مطالعه مقاله «پیامدها و عوارض اعتیاد به مواد مخدر» می تواند کمک کننده باشد.

افزایش قدرت دفاعی زمانی که از عزیزتان می پرسند کجا بوده، چه کار کرده اند، یا با چه کسانی معاشرت داشته اند، ممکن است حالت تدافعی به خود بگیرد. اگر از آنها در مورد مواد مخدر یا اعتیاد بپرسید، ممکن است به ویژه حالت تدافعی پیدا کنند.

13.از دست دادن حافظه

نواحی از مغز که تحت تأثیر سوء مصرف مواد مخدر قرار می گیرند و تغییر می کنند، همان مناطقی از مغز هستند که شناخت را کنترل می کنند و شامل یادگیری، حافظه و استدلال بالاتر هستند. تاثیر مواد مخدر بر مغز تغییر آن نواحی در مغز است. این کارکردهای عادی را مختل می کند.

14.چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم؟ تغییر دوستان

زمانی که فردی به سمت اعتیاد سوق می‌یابد، تمایل دارد با افرادی معاشرت کند که از داروی انتخابی آنها نیز استفاده می‌کنند، یا از هر نوع ماده‌ای برای آن موضوع استفاده می‌کنند. ممکن است شخصی شروع به فاصله گرفتن از دوستان یا عزیزان قدیمی خود کند که ممکن است سعی کنند او را متوقف کنند. در اینجا مطالعه مقاله «رفتار با معتاد» می تواند سودمند واقع شود.

15.چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم؟ افت تحصیلی

کاهش نمرات یا مشارکت در مدرسه. از آنجایی که مواد مخدر به تمرکز اصلی زندگی یک فرد تبدیل می شود، آنها اغلب زمان بیشتری را صرف استفاده و تهیه مواد می کنند. ممکن است متوجه شوید که کار مدرسه یا مشارکت آنها در مدرسه شروع به کاهش می کند. آنها ممکن است اهمیتی به نمرات خود ندهند و به عبارتی دچار افت تحصیلی شده اند.

کاهش در عملکرد کاری اگر آنها شغل یا شغلی داشته باشند، ممکن است متوجه کاهش عملکرد در جنبه های حرفه ای شوید زیرا مصرف مواد مخدر به اولویت شماره یک تبدیل می شود. آنها ممکن است دیگر نتوانند تمرکز کنند. همچنین ممکن است انگیزه ای برای تکمیل کار یا عملکرد قبلی وجود نداشته باشد به خصوص اگر استرس ناشی از کار در وهله اول منجر به سوء مصرف مواد شود. در این باره مطالعه مقاله «کاهش استرس شغلی» پیشنهاد می شود.

16.مشکلات تحصیلی

از دست دادن مدرسه یا کار بدون بهانه مشروع. به منظور بالا رفتن یا پنهان کردن سوء مصرف مواد، ممکن است عزیز شما از مدرسه یا کار غیبت کند اما هیچ بهانه خوبی برای دلیل آن نداشته باشد. حتی ممکن است به شما گفته باشند که هنوز به مدرسه یا محل کار می روند. شما حتی ممکن است متوجه این موضوع نشوید تا زمانی که مدرسه تماس بگیرد یا تا زمانی که آنها از دریافت چک دستمزد خودداری کنند.

از دست دادن علاقه به فعالیت های خانوادگی یا کارهایی که قبلا انجام می دادند. مصرف مواد مخدر می تواند باعث افسردگی یا انزوا شود، زیرا فرد مورد علاقه شما نمی خواهد کسی در مورد مصرف آنها بداند. ممکن است کمی احساس شرم یا گناه کنند. این دارو ممکن است باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در مغز آنها شود که آنها را مضطرب می کند یا توانایی آنها را برای لذت بردن از چیزهایی که قبلاً دوست داشتند کاهش می دهد.

17.مشکلات رابطه

بسیاری از افرادی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند نمی توانند از رابطه سالم حمایت کنند زیرا اولویت آنها مصرف مواد مخدر است. آنها ممکن است رویدادهای مهم را از دست بدهند تا به اوج برسند. آنها ممکن است فریبکار باشند و رفتارهای مشکوکی داشته باشند. آنها اغلب اجازه می دهند که مصرف مواد مخدر مانع روابط آنها با دوستان، اعضای خانواده و شرکای عاشقانه شود. در میان نوجوانان، توجه به رفتار مدرسه آنها و اینکه آیا از معلمان آنها در مورد رفتارهای بد جدید که توضیح کمی دارند تماس می گیرید یا خیر، مهم است.

18.مشکلات حقوقی

بسیاری از افرادی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند در مقطعی از زندگی خود با قانون برخورد خواهند داشت. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها در اختیار یک ماده مخدر قرار گرفتند، آن را می فروختند، یا ممکن است در حالت مستی رانندگی کنند و به کسی صدمه بزنند. اگر فکر می کنید دوست و یا عزیزتان از مشکل اعتیاد رنج می برد می توانید با مشاوره روانشناسی مشورت کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*